بهترین جاذبه های باتومی

بهترین جاذبه های باتومی 1

بهترین جاذبه های باتومی


آیا قصد سفر به باتومی (دومین شهر پرجمعیت گرجستان بعد از تفلیس) را دارید؟ آیا پیدا کردن جاهای دیدنی و بهترین جاذبه های باتومی به یکی از دغدغه‌های شما قبل از سفر تبدیل شده است؟ در این مطلب که به کوشش دفتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری یگانه گشت تهیه شده به معرفی بهترین جاذبه های گردشگری باتومی پرداخته‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب مارا همراهی بفرمائید.
بهترین جاذبه های تفلیس
باغ گیاه شناسی باتومی
اگر با خواندن مطلب زیر هنوز هم مشتاق بازدید از جاهای دیدنی و بهترین جاذبه‌های باتومی بودید می‌توانید برای خرید و یا رزرو تور باتومی یا تور ترکیبی تفلیس – باتومی با مشاوران ما در یگانه گشت تماس حاصل فرمائید. مشاوران به صورت کاملا رایگان و تخصصی آماده ارائه بهترین تورهای گرجستان به مسافران گرامی هستند.

[lwptoc title=”فهرست مطالب”]

1

باغ گیاه شناسی باتومی


باغ گیاه شناسی باتومی، در ساحل دریای سیاه، در زمینی به مساحت 111 هکتار ساخته شده است. این باغ که یکی از بزرگترین باغ‌های گیاه‌شناسی در اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده است در ۹ کیلومتری شمال شهر باتومی واقع شده و از بهترین جاذبه های باتومی به شمار می‌رود.
این باغ گیاه‌شناسی به سه بخش تقسیم می‌شود: پارک بالایی، پارک پایینی، پارک ساحلی
باغ گیاه شناسی باتومی از بهترین جاذبه های باتومی
از 2037 گونه گیاهان موجود در باغ، 104 نوع آن به گونه‌های بومی قفقازی و 1540 نوع آن به سایر گونه‌های گیاهی تعلق دارد. این گیاهان بر اساس خاستگاهشان در 9 بخش جغرافیایی گیاهی شامل استرالیا، نیوزلند، آسیای شرقی، هیمالیا، آمریکای شمالی، مکزیک، آمریکای جنوبی، بخش نیمه گرمسیری مدیترانه و قفقاز دسته‌بندی می‌شوند.

لوکیشن، نشانی و آدرس سایت باغ گیاه شناسی باتومی


  • نشانی: گرجستان، باتومی، گرین کِیپ
  • آدرس سایت: bbg.ge
2

میدان اروپا در باتومی


میدان اروپا در باتومی که در خیابان مِمِد آباشیدزه (Memed Abashidze) در آجارا، باتومی واقع شده است یکی از بهترین جاذبه های باتومی است . این میدان که در میان مردم محلیِ باتومی به میدان عصر نیز معروف است در اواخر قرن نوزدهم تا ابتدای قرن بیستم ساخته شد. هدف از تغییر نام این میدان از عصر به اروپا در راستای گسترش فرهنگ اروپایی در گرجستان بوده است.
میدان اروپا در باتومی
از جاذبه های میدان اروپا در باتومی می‌توان به مجسمه مِدِآ اشاره کرد که داستان اساطیری آن در کمک به جیسون برای پیدا کردن پشم زرین، از جمله داستان های مشهور دنیاست که در مورد آن کتاب‌های زیادی نگاشته شده، فیلم‌های بسیاری ساخته و نمایش‌های زیبایی به اجرا در آمده است.
میدان اروپا در باتومی

لوکیشن، نشانی و آدرس وبسایت میدان اروپا در باتومی


نشانی: گرجستان، باتومی، گرجستان، خیابان ممد آباشیدزه

3

هنر خیابانی در باتومی


در گرجستان، محبوبیت هنر خیابانی و نقاشی‌های دیواری در شهرهای باتومی و تفلیس و شهرهای کوچکتر و در حال افزایش روز افزون است و از این نظر نه تنها یکی از بهترین جاذبه های باتومی بلکه یکی از بهترین جاذبه های گرجستان به شمار می‌رود.
هنر خیابانی در باتومی 1
اگر به باتومی سفری داشته باشید متوجه خواهید شد که بسیاری از آثار هنر خیابانی در باتومی (و سایر شهرهای گرجستان) به صورت یک سگ سیاه و سفید که داخل یک مستطیل نشسته است و زیر آن کلمه “Niko” به زبان گرجی چاپ شده است، علامت گذاری شده است.
در جشنواره هنر خیابانی نیکو که به صورت جشنواره‌ای بین‌المللی با دعوت از هنرمندان بسیاری از کشورها برگزار می‌شود، هنرمندان خارجی به همراه هنرمندان بومی و حتی مردم محلی با همکاری یکدیگر به نقاشی و یا خلق یک اثر هنری می‌پردازند.
جنبش خیابانی نیکو 4
جنبش خیابانی نیکو 5
یکی از چشمگیرترین نقاشی‌های خیابانی در باتومی، نقاشی سه بعدی از جیسون و تلاش او برای جستجوی پشم زرین به کمک مِدِآ است. در زیر تصویری سه‌بعدی از مبارزه جیسون با اژدها را به تصویر می‌کشد، که در نهایت جیسون با معجونی که توسط پرنسس مِدِآ درست شده است موفق به شکست اژدها می‌شود
جالب است بدانید گرجستان (کلخیس قدیم) از دیرباز با افسانه جیسون و آرگونات‌ها در میان سایر ملل مشهور بوده است.
هنر خیابانی در باتومی درباره داستان جیسون، مِدِآ و پشم زرین

لوکیشن هنر خیابانی نیکو


بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383