بهترین جاذبه های تفلیس

بهترین جاذبه های تفلیس

بهترین جاذبه های تفلیس


آیا قصد سفر به تفلیس (پایتخت گرجستان) را دارید؟ ما در این مطلب بهترین جاذبه‌های تفلیس را به مسافران خود معرفی می‌کنیم.
تفلیس پایتخت گرجستان شهر تضادها است که در آن هر دو ساختار معماری مدرن و معماری قدیمی در کنار هم وجود دارند. پایتخت گرجستان چندین بار مورد تهاجم قرار گرفته و سوزانده شده و مورد بازسازی واقع شده است، اما با وجود آن هنوز تاریخ پرتلاطم و فرهنگ غنی را به گردشگران ارائه می‌دهد.
بهترین جاذبه های تفلیس
تفلیس علاوه بر این‌که جزو بهترین مقاصد محبوب گردشگری در میان ایرانیان است، جاذبه‌های زیادی را در کوچه پس کوچه‌های خود جای داده است. در این مطلب برای کمک هر چه بیش‌تر به مسافران و کاربران بهترین جاذبه های تفلیس را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید در سفر خود به پایتخت گرجستان از آن‌ها دیدن کنید.
اگر با خواندن مطلب زیر هنوز هم مشتاق بازدید از جاذبه‌های تفلیس بودید می‌توانید برای خرید و یا رزرو تور تفلیس با مشاوران ما در یگانه گشت تماس حاصل فرمائید. مشاوران به صورت کاملا رایگان و تخصصی آماده ارائه بهترین تورهای گرجستان نظیر تور تفلیس و یا تور باتومی و یا به صورت ترکیبی یعنی تور تفلیس – باتومی به شما هستند.
1

قلعه ناریکالا


قلعه ناریکالا یکی از بهترین جاذبه های تفلیس و جزو شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های توریستی گرجستان است که روی تپه‌هایی با همین نام و بر فراز صخره‌های متاتسمیندا (Mtatsminda) که درست در مرکز شهر تفلیس قرار دارد واقع شده است. این قلعه همانند بسیاری از قلعه‌های قدیمی آن زمان به عنوان دژ دفاعی کاربرد داشته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در منابع قدیمی گرجی به این قلعه «قلعه مادر» گفته می‌شود.
قلعه ناریکالا
قلعه ناریکالا در طول سالیان بارها مورد تخریب و ویرانی و بازسازی مجدد قرار گرفته است. دیوارهای قلعه مربوط به قرن چهارم هجری قمری است (جالب است بدانید در قرن چهارم میلادی این قلعه در تصرف ایرانیان بوده است) اما با این‌حال بیش‌تر دیواره‌های کنونی در قرن هشتم توسط امیران عرب که کاخ آنها در داخل قلعه بود ساخته شده است. 
قلعه ناریکالا

لوکیشن قلعه ناریکالا


2

شهر قدیمی تفلیس


شهر قدیم تفلیس به بخش مرکزی و هسته اولیه شهر تفلیس، پایتخت گرجستان گفته می‌شود جالب است بدانید این شهر در سال 1795 بعد از میلاد توسط ارتش آقا محمدخان قاجار به طور کلی تخریب شد، این تخریب به حدی بود که بازسازی آن تا قرن نوزدهم ادامه یافت به طوری‌که مرکز شهر توسط صنعتگران محلی و کسبه مورد بازسازی واقع شد و در نتیجه بخش‌های مدرن و تازه تاسیس شهر دورتر از شهر قدیمی که هم‌اکنون در مرکزیت شهر قرار داشت؛ شکل گرفت.
شهر قدیمی تفلیس از بهترین جاذبه های تفلیس 1
شهر قدیمی تفلیس که در سال 1993 در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است بهترین جاذبه های تفلیس در خود جای داده است. از جمله این جاذبه‌ها محله‌های سولولاکی، تاسمیندا، اورتاچالا و اولاباری است. از سایر ویژگی‌های این شهر می‌توان به قرارگیری رود مشهور کورا در حاشیه شهر و ساکنان گرجی ارتدکس، یهودی، آذری‌ و ارامنه آن اشاره کرد.
شهر قدیمی تفلیس از بهترین جاذبه های تفلیس

لوکیشن شهر قدیمی تفلیس


3

پارک موضوعی متاتسمیندا


پارک متاتسمیندا پارکی موضوعی یا تم پارک است که در بالای کوه متاتسمیندا مشرف به تفلیس پایتخت گرجستان واقع شده است.
این پارک که یکی از بهترین جاذبه های تفلیس به شمار می‌رود توسط دولت شوروی در دهه 1930 تأسیس شد و زمانی به عنوان سومین پارک عمومی پربازدید در اتحاد جماهیر شوروی شناخته می‌شد. این پارک دارای چرخ و فلک، سرسره‌ی آبی، ترن هوایی، تاریک سواری، فونیکولور و یک چرخ و فلک بزرگ در لبه کوه است که چشم‌انداز زیبایی از جلوه‌های طبیعی شهر را ارائه می‌دهد.
پارک موضوعی متاتسمیندا
پارک موضوعی متاتسمیندا 2
پارک موضوعی متاتسمیندا 3

لوکیشن شهر قدیمی تفلیس


بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383