بهترین جاذبه های گردشگری سامویی

جاذبه های گردشگری سامویی

اگر قصد سفر به سامویی از طریق تور را دارید قاعدتاً بازدید از جاذبه های گردشگری آن در برنامه‌های شما در طول مدت اقامتتان گنجانده شده است. در زیر تعدادی از بهترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سامویی را به شما معرفی خواهیم کرد. یگانه گشت در پکیج تور سامویی شرایط منعطفی را برای مسافران عزیز تدارک دیده است که از جمله مهمترین آنها امکان رزرو تور سامویی بر اساس بودجه و علاقه‌مندی مشتری است.
در واقع اولویت شرکت گردشگری یگانه گشت همواره جلب نظر مشتریان بوده پس شما می‌توانید بازدید از هرکدام از اماکن و جاذبه‌های گردشگری را با خواست و میل خود انتخاب کنید. کارشناسان ما نیز با مشاوره‌های تخصصی و کاملاً رایگان شما را برای داشتن تجربه‌ای خاطره‌انگیز یاری می‌رسانند.
  • 1
    پارک ملی آنگ تانگAng Thong National Marine Park

پارک ملی مو کو آنگ تانگ که به‌عنوان یک پارک ملی دریایی در سال 1980 تأسیس شد، مجمع الجزایری متشکل از 42 جزیره به مساحت 102 کیلومترمربع در ساحل استان سورات تای در شرق کو سامویی در خلیج تایلند است. “Ang Thong” به معنای “حوض طلایی” است.

جالب است بدانید که در زبان تایلندی koh «کو» به معنای جزیره است. همان طور که پیش‌تر گفتیم پارک ملی آنگ تانگ مجمع الجزاری با 42 جزیره است که این جزایر 18 کیلومترمربع از پارک را پوشش می‌دهند که مهم‌ترین آنها جزایر کوفالوآی، کو ووآ تا لاپ، کو مائه کو، کو سام سائو، کو هین داپ، کو نای پوت و کو فای لواک هستند.

این جزایر عمدتاً از تپه‌های آهکی ناهموار و شیب‌دار، چاله‌ها، غارها و دریاچه‌های دریایی داخلی تشکیل شده‌اند. یک روستای عشایری در جزیره Ko Wua Ta Lap و دیگری در جزیره Ko Phaluai وجود دارد، سایر جزایر بکر و خالی از سکنه هستند. دارا بودن این ویژگی‌های بومی و منحصر به فرد پارک آنگ تانگ را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سامویی مبدل کرده است.

ساحل پارک ملی آنگ تانگ سامویی
میمون در پارک ملی آنگ تانگ سامویی
جنگل‌ها و بافت سرسبز این مجمع‌الجزایر از درخت‌های گرمسیری حرا و جنگل‌هایی متشکل از صخره‌های آهکی در سواحل تشکیل شده است. از میان گیاهانی که در این جنگل‌ها یافت می‌شود می‌توان به گونه آنگ تانگ که نوعی ارکیده است اشاره کرد.
از جمله فعالیت‌های آبی در این پارک ملی می‌توان به غواصی، پارا سیلینگ، قایق‌سواری (کایاک سواری و …) و شنا اشاره کرد.
پارک ملی آنگ تانگ مانند سایر پارک‌های ملی و حفاظت شده بوده و تنها تعدادی از تور لیدرها که از دولت مجوز رسمی دارند اجازه دارند که با تورهای گردشگری به این منطقه بیایند.
متأسفانه تنها در فصول پر گردشگر یا high season قادر خواهید بود تا از این پارک دیدن کنید. در فصول کم گردشگر به دلیل بارش باران‌های موسمی فعالیت‌های آبی خطرناک هستند.
در ماه‌های نوامبر و دسامبر در پارک ملی آنگ تانگ بادهای شدیدی می‌وزد بنابراین در این ماه‌ها نیز پارک بسته است. فواصل بین دو ماه اکتبر تا فوریه زمان ایده آلی جهت بازدید از این جاذبه گردشگری سامویی است.
قایق سواری در آبهای پارک ملی آنگ تانگ
کایاک سواری در پارک ملی آنگ تانگ

چگونه به پارک ملی آنگ تانگ بروم؟

بهترین راه برای رفتن به پارک ملی آنگ تانگ، سوارشدن به کشتی از کو سامویی یا کو فانگان است. همچنین باید تور لیدری را پیدا کنید که مجوز رفتن به این جزیره را داشته باشد.
نشانی: تایلند، سورات تانی 84280، 45/1-2 Moo 1 Thongsala Ko Phangan
ساعات بازدید: همه روزه و به صورت 24 ساعته پذیرای گردشگران است.
  • 2
    پناهگاه فیل ها در ساموییSamui Elephant Sanctuary
در این پناهگاه که یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری سامویی است امدادگران از فیل ها نگهداری می‌کنند و فیل های آسیب دیده و مجروح را از طبیعت جمع آوری کرده و در این مرکز به تیمار و مداوای آنها می‌پردازند.
از ویژگی‌های حائز اهمیت این پناهگاه آن است که فیل‌ها در فاصله معقول و مناسبی نسبت به بازدید کنندگان قرار می‌گیرند و از این رو هر گونه خطر احتمالی به صفر می‌رسد. به همین جهت این پناهگاه برای خانواده‌ها به خصوص برای کودکان مناسب است.
در این پناهگاه قادر خواهید بود به فیل ها غذا داده و حتی آنها را در آغوش بکشید و در انتها در حمام‌های این پناهگاه گل و لای را از بدن و لباسهای خود پاک کنید.
پناهگاه فیل‌ها در سامویی
فیل در حال آبتنی در پناهگاه فیل‌ها

ویژگی‌های ممتاز این پناهگاه به شرح زیر است:

  • برنده بهترین پناهگاه رفاهی حیوانات از سازمان گردشگری تایلند
  • به رسمیت شناخته شده توسط سازمان خیریه پیشرو رفاه حیوانات World Animal Protection به‌عنوان بهترین محل نگهداری فیل‌ها
این پناهگاه اولین پناهگاه فیل در کو سامویی است. در واقع این پناهگاه به‌وضوح به رفاه فیل‌ها اهمیت می‌دهد. امدادگران حیوانات در این پناهگاه فیل‌ها را از موقعیت‌های آزاردهنده و تهدیدکننده زندگی نجات داده، از آن‌ها مراقبت کرده و برای فیل‌های آسیب‌دیده مراقبت‌های توان‌بخشی در نظر می‌گیرند.
همان طور که میدانید حیوانات هم ممکن است مانند انسان‌ها (در صورتی که در شرایط بد محیطی قرار داشته باشند) دچار بیماری‌های روحی شوند. تمامی تلاش امدادگران در این پناهنگاه درمان آسیب‌های جسمی و روحی این حیوانات است.
  • 3
    معبد آبشار هین لادHin Lad Waterfall Temple
معبد آبشار هین لاد که با نام Wat Namtok Hin Lad نیز شناخته می‌شود معبدی است که در جنگل‌های استوایی همیشه سبز در کو سامویی، درست قبل از آبشار معروف هین لاد قرار دارد. در واقع این معبد که مکانی برای تزکیه نفس و مراقبه است از زیباترین جاذبه های گردشگری سامویی به شمار می‌رود.

بازدیدکنندگان این معبد را مجموعه‌ای از مردم بومی و گردشگران تشکیل داده و همین امر آن را در میان پربازدیدترین جاذبه های گردشگری سامویی گنجانده است. مردم بومی تایلند عموما در آخر هفته‌ها برای استفاده از فضای دلنشینِ جنگل‌های انبوه و چشم انداز زیبای آبشار و همچنین برای مدیتیشن و تزکیه نفس به قسمتی از معبد به نام تام بون می‌آیند. تام بون محلی برای حاجت‌روایی و برآورده شدن آرزوهاست.

نمایی از بنای داخلی معبد آبشار هین لاد
مجسمه سنگی بودا در معبد هین لاد سامویی

 از سایر جاذبه‌های معبد هین لاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رودخانه آن که مملو از ماهی است و می‌توانید به ماهی ها غذا بدهید
روی رودخانه (رودخانه در سمت راست معبد است) پلی قرار دارد که اکثر گردشگران از آن به‌عنوان محلی مناسب برای غذا دادن به ماهی‌ها استفاده می‌کنند. اگر با خود غذایی که مناسب ماهی‌ها باشد به همراه ندارید می‌توانید از رستورانی که نزدیک پل قرار دارد غذا تهیه کنید. در واقع اماکنی مانند پناهگاه فیل‌ها و معابدی نظیر هین لاد را می‌توان جزو جاذبه های گردشکری سامویی که مناسب خانواده و کودکان است نام برد چرا که در آن امکان دیدن و غذا دادن به حیوانات  وجود دارد.
  • تندیسی سنگی از بودا
جالب است بدانید در انتهای همین پل از یک سنگ طبیعی تندیسی از بودا تراشیده شده است. این تندیس درست در میان انبوه درختان و پوشش‌های گیاهی جنگل قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383