تور پاتایا

درباره پاتایا

پاتایا یکی دیگر از شهرهای ساحلی تایلند به شمار می رود که جز جذابترین مقاصد گردشگری آسیا نیز به حساب می آید. جالب است بدانید که جمعیت بومی این شهر طبق آخرین سرشماری های صورت گرفته حدود 100 هزار نفر تخمین زده شده است.
البته در فصول و بازه های زمانی که تعداد گردشگر بالا می رود، از استان ها و شهرهای دیگر نیز برای کار به این شهر ساحلی می آیند و جمعیت خود به خود بالا می رود. پاتایا شهری گردشگرپذیر است که هر سال آمار خیره کننده ای از توریست ها و مسافران این شهر اعلام می شود چرا که هم برای اروپائیان مقصد جذاب و منحصر به فردیست هم برای مردم کشور خودمان.
جالب است بدانید که در جنگ جهانی دوم نیز این شهر ساحلی جز استراحتگاه ها و پایگاه های نیروهای آمریکایی بوده.
اولین اقامتگاه و هتلی که در این ناحیه ساخته شده است به سال 1960 میلادی برمیگردد.
در توصیف پاتایا جملات زیبایی گفته شده است که اگر بخواهیم به یکی از آنها اشاره کنیم این است که :
توصیف اول “هر غروب خورشید در پاتایا، بازگو کننده یک داستان است” و یا توصیف دیگر ” شهر خورشید، ساحل و نورهای نئونی”
اگر میخواهید بیشتر درباره پاتایا بدانید، میتوانید به مطلب پاتایا گردی مراجعه کرده و بیشتر با این شهر و جاذبه‌های آن آشنا شوید.

تور ارزان پاتایا

عوامل مختلفی در میزان هزینه تور پاتایا تاثیر‌گذار هستند که به افزایش یا کاهش قیمت نهایی آن منجر می‌شود.
عواملی که روی قیمت تور پاتایا تاثیر دارند عبارتند از:
نوع پرواز و شرکت هواپیمایی : یعنی شما با کدام ایرلاین به پاتایا پرواز داشته باشید و چه کلاس پروازی را خریداری کرده باشید.
هتل : اینکه شما چه هتلی را با چه خدمات و سرویس‌هایی انتخاب میکنید نیز در قیمت نهایی تور پاتایا موثر است.
زمان : از دیگر عواملی که میتواند روی قیمت تور تاثیرگذار باشد، زمانی است که شما برای سفرتان انتخاب میکنید، آیا در پیک سفر است و یا در لو سیزن یا فصل کم سفر.
نتیجه اینطور می‌شود که اگر میخواهید تور ارزان پاتایا خریداری کنید، بنابراین باید به این عوامل توجه داشته باشید تا بتوانید تور پاتایا را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.
همه این اطلاعات و توضیحات را به صورت کامل‌تر میتوانید از کارشناسان خبره آژانس مسافراتی یگانه گشت دریافت کنید، مشاوره‌ای که برای شما هزینه‌ای نداشته و کاملا رایگان است.

نکاتی که قبل از سفر به پاتایا باید بدانید

قبل از خریداری تور پاتایا حتما به مواردی که در زیر برای شما آورده‌ایم توجه کنید که مبادا در حین سفر برای شما مشکلی پیش بیاید. رعایت کردن این موارد به لذت بخش‌تر کردن سفر شما کمک خواهد کرد.
این نکات به شرح زیر می‌باشد:
  • قبل از سفر به پاتایا حتما از شرایط آب و هوا پاتایا اطلاعات کسب کنید که مبادا غافلگیر شوید، البته بیشتر روزهای سال هوای معتدلی در پاتایا جریان دارد. اما هستند ماه هایی که روزهای بارانی بسیار زیادند.
  • اگر داروی خاصی مصرف میکنید، حتما قبل از سفر از پزشک خود نسخه انگلیسی تهیه کنید تا در پاتایا مشکلی برایتان ایجاد نشود.
  • ممکن است در فرودگاه پاتایا، وسایلی وجود داشته باشند که ممکن است ممنوع باشند، این موارد را نیز بررسی کنید.
  • انتخاب اقامتگاه یا هتل یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در قیمت تور پاتایا می‌باشد، به این موضوع حتما توجه داشته باشید که بتوانید هتل مورد نظر خود را به بهترین شکل انتخاب کنید.
  • قبل از خریداری تور پاتایا حتما به مقدار بار مجاز پروازتان دقت داشته باشید.

البته نگران نباشید چرا که تمام این توضیحات را قبل از خرید تور پاتایا، کارشناسان یگانه گشت در اختیار شما خواهند گذاشت.

تور پاتایا از سایر شهرها

برای سفر به پاتایا و خرید تور پاتایا توصیه می‌شود که از تهران این کار را انجام دهید، البته برخی از شهرهایی که فرودگاه‌های بین‌المللی دارند مانند شیراز نیز این تور را برگزار میکنند.
قبل از سفر و خریداری تور پاتایا، حتما از فرودگاه مبدا و آژانس مسافرتی مربوطه، اطلاعات کسب کنید.

تور پاتایا چند روزه است؟

اصولا تور پاتایا بیشتر در قالب تور 7 شب و 8 روز فروخته می‌شود اما ممکن است شما قصد داشته باشید شب‌های بیشتر را در این مقصد دیدنی و مدرن اقامت داشته باشید و در واقع تور اختصاصی خود را خریداری کنید.
اگر تور سفارشی خاصی با تعداد شب‌های بیشتر و اقامت بیشتر در شهری ساحلی پاتایا نیاز دارید، کافی است با کارشناسان فروش یگانه گشت تماس حاصل کنید.

مدارک مورد نیاز برای تور پاتایا

برای خرید تور پاتایا و سفر به این پایتخت دیدنی و منحصر به فرد، شما باید ابتدا برای دریافت ویزای تایلند اقدام کنید.
برای این منظور مدارک زیر را باید تهیه کرده و به کارشناسان یگانه گشت ارائه دهید تا هر چه زودتر فرایند دریافت ویزای شما آغاز شود.
مدارک مورد نظر عبارتند از:
  1. اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  2. یک قطعه عکس 6*4
  3. کپی شناسنامه و کارت ملی
  4. بلیط رفت و برگشت به تایلند
  5. واچر و یا تاییدیه هتل مورد اقامت
  6. بیمه مسافرتی
  7. تمکن مالی به زبان انگلیسی با حداقل موجودی 50 میلیون تومان (به ازای هر نفر)

بهترین زمان سفر به پاتایا

اما سوالی که ممکن است در ذهن شما به عنوان مسافر وجود داشته باشد این است که بهترین زمان سفر به پاتایا از لحاظ آب و هوایی چه تایمی می‌باشد.
اصولا از لحاظ آب و هوایی سفر به پاتایا مانند دیگر شهرهای تایلند یعنی بانکوک و پوکت به دو بخش‌ های سیزن و لو سیزن تقسیم می‌شود.
از ماه نوامبر تا ماه می، به دلیل معتدل بودن هوا و کمتر بودن بارش باران، های سیزن تلقی شده و تعداد گردشگران بسیار زیاد می‌شود و همین امر باعث می‌شود که هم اماکن گردشگری شلوغ‌تر باشد و هم هتل‌ها نرخ تخفیفی نداشته باشند، اما همین زمان یعنی از نوامبر تا می که به تقویم شمسی می‌شود آبان تا خرداد بهترین زمان سفر به پاتایا می‌‎باشد.
اما از می تا نوامبر که لو سیزن خوانده می‌شود، وضعیت جوی مناسب سفر به پاتایا نمی‌باشد چرا که روزهای بارانی بسیار زیاد بوده و به همین دلیل سخت‌تر میتوانید به برخی از اماکن گردشگری دسترسی داشته باشید، اما یک نکته مثبتی که در این بازه زمانی وجود دارد، تخفیفی بودن نرخ‌های برخی از هتل‌ها و همینطور خلوت‌تر بودن جاذبه‌های دیدنی پاتایا می‌باشد.
ولی در کل اگر بخواهیم زمانی را به شما پیشنهاد دهیم همان بازه بین آبان ماه تا خرداد، بهترین زمان سفر به پاتایا می‌باشد.

بهترین جاذبه های پاتایا

پاتایا در داشتن جاذبه های گردشگری دست پر می باشد و دارای اماکن گردشگری بسیاری است که باید برای هر کدام وقت گذاشته و از آنها بازدید داشته باشید.
در ادامه به چند نمونه از این جاذبه ها اشاره میکنیم که بیشتر با آنها آشنا شوید:
  • معبد حقیقت که جز اصلی ترین و مهمترین جاذبه های پاتایا شناخته می شود که از چوب ساخته شده است.
  • باغ گیاهشناسی نانگ نوچ که دنیایی است از گیاهان زیبا و متفاوت، البته فقط گیاهان نیستند که در این باغ وجود دارند، بلکه برخی حیوانات نظیر فیل را نیز میتوانید در این باغ مشاهده کنید.
  • تپه بودای بزرگ که مجسمه بودا را روی خود داشته و جاذبه ای منحصر به فرد برای خود به شمار می رود.
البته همانطور که میبینید تعداد کمی از جاذبه‌های پاتایا در این لیست به نمایش در آمده، اما اگر میخواهید درباره اماکن گردشگری پاتایا بیشتر بدانید، به مطلب جاذبه های گردشگری پاتایا مراجعه کنید، البته این مطلب در حال تکمیل شدن است.

بهترین مراکز خرید پاتایا

درست است که در نگاه اول این موضوع در ذهن شما پدید می آید که چطور می شود یک شهر ساحلی دارای این حجم از مراکز خرید و بازارهای خیابانی باشد، اما پاتایا اینچنین است و دارای تعداد زیادی مراکز خرید می باشد.
در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد:
  • ترمینال 21 که نکته جالبی دارد و آن هم نماد هایی است که از شهرهای معروف دنیا در خود جای داده است.
  • سنترال فستیوال بیچ که از جمله بزرگترین مراکز خرید پاتایا می باشد که هم دارای برندهای تایلندی است و هم برندهای مطرح دنیا، هم رستوران دارد و هم سینما.
  • بازار شبانه پاتایا که تنها شب ها بازگشایی می شود و تنوعی بسیاری در اجناس و کالاهای آن وجود دارد.
این موارد فقط بخش کوچکی از تعداد زیاد مراکز خرید پاتایا می باشد که به شما معرفی کردیم، برای اینکه بیشتر درباره مراکز خرید پاتایا اطلاعات داشته باشید میتوانید به مطلب بهترین مراکز خرید پاتایا مراجعه کنید. البته این مطلب در حال تکمیل شدن است.

شماره های ضروری پاتایا

برای اینکه راحت‌تر بتوانید به یک سری خدمات شهری در پاتایا دسترسی داشته باشید، نیاز دارید با برخی از شماره تلفن‌های ضروری این شهر آشنا شوید.
البته این نکته را نیز باید بگوییم که راهنمای تور پاتایا شما، تمامی این موارد را برای شما انجام میدهد یعنی اگر به هر کدام از خدمات بالا نیاز داشتید، این خدمات را برای شما فراهم میکند.
در زیر لیست کوتاهی از شماره‌های ضروری شهر پاتایا را میتوانید مشاهده کنید (البته برخی از این شماره فقط مختص پاتایا نبوده و در سرتاسر تایلند به صورت سراسری می‌باشد):
  • خدمات عمومی (پلیس، آتش نشانی و آمبولانس): 191
  • آمبولانس: 1719
  • آتش نشانی: 199
  • اطلاعات گردشگری: 1672
  • اطلاعات تلفنی: 1133
پکیج تور پاتایا شامل چه چیزهایی است؟
  • پرواز رفت و برگشت: مبنی بر درخواست مسافر و با توجه به روز و ساعت مشخص از بین پروازهای موجود خریداری می شوند.
  • اقامت در هتل به همراه صبحانه ( از 3 ستاره تا 5 ستاره، بر اساس بودجه و سلیقه مسافر )
  • ترنسفر فرودگاهی ( از فرودگاه مقصد به هتل و بالعکس )
  • راهنمای فارسی زبان
  • بیمه مسافرتی
برای خرید تور پاتایا چه مدارکی لازم است؟
برای خرید تور پاتایا و سفر به این شهر منحصر به فرد، شما باید ابتدا برای دریافت ویزای تایلند اقدام کنید.
برای این منظور مدارک زیر را باید تهیه کرده و به کارشناسان یگانه گشت ارائه دهید تا هر چه زودتر فرایند دریافت ویزای شما آغاز شود.
مدارک مورد نظر عبارتند از:
  1. اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  2. یک قطعه عکس 6*4
  3. کپی شناسنامه و کارت ملی
  4. بلیط رفت و برگشت به تایلند
  5. واچر و یا تاییدیه هتل مورد اقامت
  6. بیمه مسافرتی
  7. تمکن مالی به زبان انگلیسی با حداقل موجودی 50 میلیون تومان (به ازای هر نفر)
فاصله تهران تا پاتایا چقدر است؟

فاصله تقریبی تهران تا پاتایا حدود 10 الی 11 ساعت می‌باشد.

سفر به پاتایا نیاز به ویزا دارد؟
بله، شما برای سفر به پاتایا و خرید تور پاتایا نیاز به ویزا دارید و بدون داشتن ویزا امکان ورود شما به خاک تایلند نمی‌باشد. در بخش‌های پیشین درباره مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا تایلند، اطلاعاتی به شما ارائه کرده‌ایم.
آیا در تور پاتایا، راهنمای فارسی زبان وجود دارد؟
در تمام پکیج‌های مسافرتی تور پاتایا یگانه گشت، یک راهنمای فارسی زبان در کنار شما تا پایان سفر خواهد بود که بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را از او بخواهید.
آیا برای ورود به کشور تایلند، گواهی واکسن نیاز داریم؟
تا اوایل سال 2022 حتما نیاز بود که برای سفر به تایلند و شهرها و جزیره‌های آن حتما گواهی واکسن دیجیتال را با خود همراه داشته باشید، اما از آن زمان تاکنون برای پرواز به تایلند دیگر نیازی به گواهی واکسن نمی‌باشد.
البته تنها گواهی واکسن نیاز نبود بلکه در آن زمان مدرکی نیاز بود به نام تایلند پس، که مجوز ورود شما به تایلند بود البته علاوه بر ویزای اصلی تایلند. این مجوز نشان میداد که شما در سلامتی کامل از ویروس کرونا به سر میبرید و خطری برای مردم تایلند به حساب نمی‌آیید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383