راهنمای بهترین رستوران های تفلیس

نمایی از یکی از بهترین رستوران های تفلیس

راهنمای بهترین رستوران های تفلیس


اگر قصد سفر به تفلیس را دارید حتما به رستوران هتل محل اقامت خود بسنده نخواهید کرد و برای گشت و گذار داخل شهر به تجربه رستوران های جدید و غذاهای متنوع‌تر مشتاق خواهید بود
ما در دفتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری یگانه گشت به معرفی بهترین رستوران‌های تفلیس که قیمت‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه داشته و نه جزو رستوران‌های لاکچری و گران‌قیمت و نه جزو رستوران‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت هستند خواهیم پرداخت.

[lwptoc title=”فهرست مطالب”]

بهترین رستوران‌ های تفلیس 


به راهنمای بهترین رستوران های تفلیس خوش آمدید!

در واقع غذا یکی از ارکان مهمی است که مسافران و گردشگران را به سفر مجدد به تفلیس و گرجستان ترغیب می‌کند. حتی بسیاری از مهاجران به منطقه قفقاز، این نواحی را به دلایل فرهنگی که غذا را نیز شامل می‌شود، انتخاب می‌کنند.
شاید از خود بپرسید چه چیزی غذاهای گرجی را تا این اندازه محبوب کرده است؟ پاسخ آن است که غذاهای سنتی گرجستان مملو از مواد اولیه متنوعی است که به صورتی خلاقانه در کنار هم طعم‌دار شده‌اند. در حالی که در دستور پخت غذاهای گرجی گوشت قرمز، لبنیات و کربوهیدرات‌ها بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند اما با این‌حال استفاده از ادویه‌ها، مواد معطر و گیاهان تازه بوی بد را گرفته و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به غذا می‌بخشد.
بهترین غذاهای تفلیس و گرجستان
بهترین رستوران های تفلیس
ناگفته پیداست که دستور غذاهای ناب گرجی به شرایط جغرافیایی، آب و هوای منطقه‌ای، فرهنگ شهرهای مختلف گرجستان و تنوع قومی و منطقه‌ای بستگی دارد که با تاثیر گرفتن از فرهنگ غذایی همسایگان خاورمیانه‌ای، آسیایی و اروپایی خود سبک غذایی ویژه‌ای از خود و منطقه قفقاز را به جهانیان معرفی کرده است.
همچنین مردم گرجستان همانند هم‌میهنان خودمان به مهمان‌نوازی مشهور هستند؛ همین حس خونگرمی، مهمان‌نوازی و در جمع‌ غذا خوردن باعث احساس لذت از هر لقمه غذا می‌شود.

بهترین رستوران های جدید تفلیس


رستوران اوتسی

OtsY Restaurant


این رستوران متعلق به گیورگی نینوا است که اصالتا تفلیسی است اما سالهای سال یعنی تقریبا نزدیک دو دهه در خارج از گرجستان آشپزی می‌کرده که اتفاقا آشپز خوبی هم بوده چرا که این شانس را داشته که برای سفرای فرانسه و سفرای سایر کشورهای اروپایی آشپزی کند که در نهایت تصمیم به بازگشت به گرجستان را می‌گیرد و منزل خود را با بازسازی تبدیل به رستوران می‌کند.
رستوران اوتسی در تفلیس
گیورگی در پخت غذاهای سنتی گرجستان بسیار ماهر است، شاید جالب باشد بدانید نوعی از آشپزی در گرجستان مشهور است که به آن «آشپزی تفلیسی» می‌گویند، گیورگی در این نوع از آشپزی مهارت دارد و می‌تواند دستور غذاهای خاص تفلیس را با دستور غذاهای اروپایی ترکیب کند و یا حتی غذاهای سنتی گرجی را با تکنیک‌های آشپزی اروپایی درست کند و مدل جدیدی از غذاهای خوشمزه تفلیسی را به مشتریان خود ارائه دهد.

اوتسی در زبان گرجی به معنای «بیست» است.

جورجی و تیمش ماه‌ها را صرف بازسازی خانه قدیمی خود کردند. در طبقه پایین، یک سالن غذاخوری معمولی وجود دارد که تراس آن به تئاتر رزو گابریادزه (Rezo Gabriadze) مشرف است. اگر زمان‌بندی شما مناسب باشد، می‌توانید صدای برج ساعت را درست هنگامی که پشت یکی از میزهای طبقه پایین رستوران نشسته‌اید بشنوید.
در طبقه بالای رستوران، یک گالری چشمگیر از تابلوهای زیبای نقاشی و یک اتاق نهار خوری رسمی و باشکوه با پنجره‌هایی که رو به میدان گشوده می‌شود خواهید دید.
غذاهای رستوران اوتس وای 1
غذاهای رستوران اوتس وای 2
غذاهای رستوران اوتس وای 3
بیشتر غذاها و پیش‌غذاها در منوی این رستوران با انتخاب دقیقی از بهترین غذاهای سنتی گرجستان انتخاب شده‌اند. از جمله این غذاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • سالاد کلاسیک خیار و گوجه فرنگی با فندق گشنیز
  • ماهی آزاد چاچا، خاچاپوری با خمیر ماست ماتسونی
هر چند که بیش‌تر لیست غذاهای اصلی این رستوران ترکیبی از سبک گرجی و سبک اروپایی است با این حال در منوی نوشیدنی‌های رستوران دوغ هم وجود دارد که به نوعی نشان دهنده‌ آن است که مردم گرجستان همچنان به حفظ سنت‌ها در خوردن غذا پای‌بند هستند و ذائقه‌شان تغییر نکرده است.
از جمله غذاهایی که در منوی رستوران اوتسی یا همان رستوران بیست به چشم می‌خورد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • رول مرغ شکم‌پر با سس کارامل سیر
  • قزل آلای برجومی با مارچوبه کبابی
  • گوشت گاو پخته شده در نوشیدنی ساپراوی و …
همین تنوع منوی غذایی این رستوران را در شمار بهترین رستوران های تفلیس گنجانده است.
رستوران اوتسی در تفلیس 1
رستوران اوتسی در تفلیس 2

 نشانی و آدرس وبسایت رستوران اوتسی


  • نشانی: گرجستان، تفلیس، خیابان یوان شاوتلی 20 (شهر قدیم)
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 1 بعد از ظهر تا 11 شب
  • آدرس فیسبوک: www.facebook.com

رستوران هولی

Holy Restaurant


بهترین رستوران های تفلیس
رستوران هولی نیز همانند رستوران اوتسی از جمله جدیدترین رستوران‌هایی است که در محله واین فکتوری ان وان وجود دارد. رستوران هولی معماری زیبا و طراحی داخلی زیبایی و  نمای بیرونی صورتی رنگ زیبایی دارد. در داخل این رستوران ظروف سفالی که از جمله صنایع دستی و بهترین سوغاتی‌ های گرجستان هستند و همچنین شومینه‌ای سرامیکی به سبک معماری گرجی به چشم می‌خورند.

اگر دوست دارید در مورد بهترین غذاهای گرجستان بیش‌تر بدانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

منوی غذایی رستوران هولی مدرن است به طوری‌که گزینه‌های بدون گوشت و چندین وعده غذایی ترکیبی (گرجی – اروپایی) نیز در منوی آن گنجانده شده است.
از جمله این غذاها می‌توان به بادنجان تمپورا با سس بادزه خامه‌ و گردو که با فلفل سرو شده و روی آن روغن‌های گیاهی نظیر روغن زیتون ریخته می‌شود؛ اشاره کرد.
همچنین از سایر غذاها و پیش غذاهای سنتی گرجی یا به اصطلاح کلاسیک آن می‌توان به بدریجانی نیگوزیت را نام برد. این غذا با نان ذرت چویشتری همراه با ترخون و پنیر در میان مردم محلی گرجستان بسیار محبوب است.
رستوران هولی در تفلیس 1
رستوران هولی در تفلیس 2
رستوران هولی در تفلیس 3

 نشانی و آدرس رستوران هولی


  • نشانی: گرجستان، تفلیس، خیابان پتریاشویلی، شماره 1 (ورا)
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت11 صبح تا 1 بعد از نیمه شب
  • آدرس فیسبوک: www.facebook.com/holytbilisi

رستوران ساقیقینو

 Saghighino Restaurant


در وهله اول ممکن است این رستوران به صورت یک پارکینگ به نظر برسد، اما این رستوران هم قسمت فضای باز و هم قسمت سرپوشیده دارد که با توجه به سلیقه خود و فصول گرم و سرد می‌توانید انتخاب کنید کدام قسمت بنشینید.
رستوران ساقیقینو درست در میان انبوه ساختمان‌های آجری تفلیس در پلخانوی واقع شده و به نوعی در دسته‌بندی رستوران‌های نوساز تفلیس جای می‌گیرد. نو بودن رستوران و دسترسی راحت به آن باعث شد تا آن را در لیست بهترین رستوران های تفلیس نام ببریم.
رستوران ساقیقینو از بهترین رستوران های تفلیس
فضای این رستوران خنک، دنج و آرام است، منوی آن ساده و تک صفحه‌ای است. از جمله غذاهایی که در منوی این رستوران به چشم می‌خورد می‌توان به:
  • پخالی
  • ذرت کبابی
  • مجموعه‌ای از سالادهای گرجی همراه با سوسیس کوپاتی، مرغ سرخ شده در شاه توت و گوشت خرگوشِ طعم‌دار شده در سس گردو
اشاره کرد.
رستوران ساقیقینو
منوی رستوران ساقیقینو

 نشانی و آدرس وبسایت ساقیقینو


  • نشانی: گرجستان، تفلیس، خیابان قانون اساسی 4 (چغورتی)
  • ساعات کاری: از ساعت 12 ظهر تا یک بعد از نیمه شب
  • آدرس وبسایت: ندارد

رستوران سالت اَت ساتبوری

Salt At Satburi


سالت ات ساتبوری از بهترین رستوران‌ های تفلیس
رستوران سالت ات ساتبوری یکی از بهترین رستوران های تلفیس است که در مجتمع نوساز ساتبوری قرار دارد. ساتبوری در زبان گرجی به نام گلخانه است و شاید به همین دلیل مسئولان رستوران تصمیم گرفتند در دکوراسیون داخلی رستوران از گل و گیاه‌ استفاده کنند.
در واقع محوطه داخلی این رستوران مملو از گیاه بوده و در حقیقت پیش از تاسیس رستوران سالت، محل رستوران نارنجستانی از یک پارک بوده است که هم‌اکنون به رستوران و محلی برای صرف غذا مبدل شده است.
پس اگر به غذا خوردن در محیطی دنج، پر از گیاه و آرامش‌بخش علاقه‌مند هستید، سالت ات ساتبوری مناسب شما خواهد بود.
سالت ات ساتبوری با یکی از پیش از غذاهای منحصربه‌فرد خود که ترکیبی از سالاد گوجه فرنگی و پنیر سولگونی است بسیار مشهور شده است. برخی از رستوران‌ها سعی می‌کنند این سالاد را که مملو از پنیر است با نام «براتای گرجستانی» معرفی کنند، اما آن نوع سالادِ اصیل که خود مردم محلی گرجستان هم آن را درست می‌کنند رایحه‌ای از روغن کنجد دارد. تصویری از این سالاد را در بالا مشاهده می‌کنید.
رستوران سالت ات ساتبوری 1
رستوران سالت ات سالتوری 2

نشانی و آدرس وبسایت رستوران سالت ات ساتبوری


  • نشانی: گرجستان، تفلیس، 182 نیکولوز براتاشویلی به نام سمت چپ (داخل مجتمع ساتبوری، وارد حوالی توادوری)
  • ساعات کاری: از 1 بعد از ظهر تا 2 بعد از نیمه شب
  • آدرس فیسبوک: www.facebook.com/saltrestauranttbilisi1

رستوران پیکتوگرام

Pictograma Restaurant


رستوران پیکتوگرام اولین رستورانی در تفلیس است که غذاهای سنتی گرجی را که منشاء و خاستگاه آن‌ها به منطقه خوسورتی (Khevsureti) بازمی‌گردد، سرو می‌کند. خوسورتی منطقه‌ای تاریخی در قفقاز بزرگ است که تمام خوراک‌های آن به علت جغرافیایی منطقه‌ای خاصی که دارد از کوه‌ها و طبیعت تهیه شده و مطابق با ذائقه‌ی خاص مردم محلی این منطقه درست می‌شود.

به همین علت رستوران پیکتوگرام را در لیست بهترین رستوران های تفلیس قرار داده‌ایم.

رستوران پیکتوگرام از بهترین رستوران های تفلیس
از جمله بهترین و معروف‌ترین غذایی که در منوی این رستوران به چشم می‌خورد خینکالی است. این غذا که به روش مردم محلی در کوهستان با گوشت آبدار گاو طبخ می‌شود از محبوب‌ترین خوراک‌ها و غذاهای گرجی به شمار می‌رود. شاید بتوان به جرئت گفت که سرو خینکالی، پیکتوگرام را در شمار یکی از بهترین رستوران های تفلیس قرار داده است.
روش طبخ خینکالی در رستوران پیکتوگرام با خمیر نرم بوده که برای طعم‌دار کردن بیش‌تر به آن سرکه سفید یا کره ذوب شده اضافه می‌کنند.
البته لازم است بدانید که غذاهای منحصربه‌فرد دیگری در منوی غذایی رستوران پیکتوگرام وجود دارد غذاهایی نظیر:
  • کوسربو و
  • دنده گوشت پخته شده در ساپراوی
خینکالی از جمله معروف‌ترین غذاهایی ملی کشور گرجستان است که از بقچه‌ای خمیری که داخل آن با گوشت و ادویه و سبزیجات معطر پر می‌شود، تشکیل شده است.
غذاهای رستوران پیکتوگرام در تفلیس 01
غذاهای رستوران پیکتوگرام در تفلیس 02

نشانی و آدرس وبسایت رستوران پیکتوگرام


  • نشانی: گرجستان، تفلیس، خیابان آتونلی 31
  • ساعات کاری: از ساعت 11 صبح تا 11 شب
  • آدرس وبسایت: www.facebook.com/PictogramaTbilisi

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383