راهنمای جامع سفر به سامویی

سامویی یا کو سامویی که اکنون در سراسر جهان به‌عنوان زیباترین جزیره گرمسیری تایلند شناخته می‌شود، در سواحل شرقی Kra Isthmus تایلند واقع شده و بعد از پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند با مساحتی بالغ بر 250 کیلومترمربع به شمار می‌رود.
سامویی یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای طیف گسترده‌ای از توریست‌ها است. از backpackerها (کسانی که تنها با یک کوله‌پشتی و خیلی سبک سفر می‌کنند) که مسافرت مقرون‌به‌صرفه را ترجیح می‌دهند تا علاقه‌مندان به سفرهای لوکس و پرهزینه را در برمی‌گیرد.

جزیره سامویی
جاذبه‌های گردشگری آن نیز متنوع بوده و مناسب طیف وسیعی از توریست‌ها با سلایق و علاقه‌مندی‌های متفاوت است. این جاذبه‌های گردشگری که در ادامه مفصل‌تر به آن خواهیم پرداخت شامل سواحل پوشیده از نخل و پوشش‌های گیاهی گرمسیری و جنگل‌های انبوه و سرسبز، استراحتگاه‌ها و هتل‌های مجلل در رنج‌های قیمتی متفاوت، سالن‌های اسپا و ماساژدرمانی ، مراکز خرید با امکانات تفریحی متنوع و معابد و … است.

اطلاعات ضروری سفر به سامویی

  • کد جزیره سامویی: 077
  • شماره پلیس: 191
  • شماره آتش‌نشانی: 199
  • شماره پلیس گردشگری: 1155
  • مرکز خدمات گردشگری: 1672
شماره های ضروری در تایلند

آب‌وهوای سامویی

کو سامویی (سامویی) که در ساحل شرقی تایلند (خلیج تایلند) قرار دارد، دارای سه فصل است:
  • فصل گرم
  • فصل بارانی
  • فصل خنک
ماه دسامبر با میانگین حداقل دما یعنی 25 درجه سانتی‌گراد (78 درجه فارنهایت) و حداکثر دما یعنی 29 درجه سانتی‌گراد (85 درجه فارنهایت) خنک‌ترین ماه در طول سال در جزیره سامویی است.
خشک‌ترین ماه در سامویی فوریه است که تقریباً بدون بارندگی است. همچنین فصول گرم و بارانی تایلند و مشخصاً سامویی از اواسط فصل بهار شروع شده و تا ابتدای پاییز ادامه دارد.

دسترسی به سامویی

همان طور که می‌دانید از داخل ایران پرواز مستقیم به مقصد سامویی وجود ندارد. برای این منظور در ابتدا باید به یکی از شهرهای تایلند که پرواز به سمت سامویی دارند بروید. از جمله این شهرها می‌توان بانکوک و پوکت را نام برد. البته به جز راههای هوایی از طریق مسیرهای دریایی نیز می‌توانید به مقصد سامویی مسافرت کنید. سفر دریایی الزامات خاص خود را دارد برای مثال در فصول پرگردشگر High Season که دریا متلاطم و گاه طوفانی است، سفر دریایی معمولا انجام نمی‌شود. در زیر به اختصار مسیرهای سفر به سامویی از داخل خاک تایلند توضیح داده شده است.

  • سریع‌ترین گزینه برای رفتن به سامویی از خاک خود تایلند خرید بلیت پرواز به مقصد سامویی است.
سامویی در مجاورت جزایز کوفانگان و کوتائو واقع شده است. اما در میان این سه جزیره تنها سامویی دارای فرودگاه بین‌المللی است و بیشتر توریست‌هایی که از خارج از کشور تایلند و یا از داخل خود خاک تایلند قصد سفر به سامویی را دارند پروازهایی به مقصد فرودگاه بین‌المللی سامویی را تدارک می‌بینند.
 شما می‌توانید از مبدأ بانکوک به مقصد سامویی بلیت تهیه کنید. روزانه به طور متوسط بیش از 10 الی 15 پرواز از بانکوک به سامویی توسط خطوط هواپیمایی بانکوک انجام می‌شود. همچنین ایرلاین تای ایرویز thai airways نیز دو پرواز به مقصد سامویی از بانکوک دارد.
  • علاوه بر خرید بلیت هواپیما به سامویی می‌توانید تجربه‌ای شگفت‌انگیز داشته باشید و مسافت بین بانکوک تا سامویی را با کشتی طی کنید.
سفر دریایی به کو سامویی گزینه ارزان‌تری نسبت به پرواز بوده اما زمان‌بر است. اما اگر با بودجه کم سفر می‌کنید و زمان برای شما فاکتور مهمی نیست پیشنهاد ما به شما سفر به سامویی از طریق کشتی است.

بهترین زمان برای سفر به سامویی

اگرچه کو سامویی (سامویی) از جمله مقاصد گردشگری است که در تمام طول سال میزبان توریست‌ها از سراسر دنیاست اما بهترین زمان سفر به سامویی از نظر آب‌وهوا از دسامبر تا فوریه است. در این بازه زمانی به‌شدت از گرمای هوا کاسته شده و هوا عمدتاً خنک بوده و ازاین‌رو برای گشت‌وگذار در سواحل و ورزش‌های آبی بسیار مناسب است.
اما اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به سامویی را از نظر کم‌هزینه‌بودن مورد بررسی قرار دهیم باید به فصول کم گردشگر یا فصول low season اشاره کنیم.
این فصول از اواسط بهار یعنی از ماه می تا ابتدای فصل پاییز یعنی ماه اکتبر ادامه دارد. فصول کم گردشگر به دلیل شرایط نامساعد آب‌وهوایی و بارش باران‌های موسمی از جانب گردشگران زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرد از همین رو هتل‌داران تایلند قیمت اجاره‌بهای هتل‌ها را به کمترین میزان می‌رسانند. همچنین قیمت بلیت هواپیما به سامویی در فصول کم گردشگر کاهش پیدا می‌کند.
تصویری از جزیره سامویی در تایلند

تور سامویی

سفر کردن در ایام تعطیلات به‌خصوص تعطیلات تابستان دغدغه بسیاری از افراد است. تعداد بسیار زیادی از افراد هستند که تمایل به مسافرت‌های خارجی دارند اما در مورد نحوه رزرو بلیت هواپیما یا رزرو هتل سررشته ندارند. شرکت گردشگری یگانه گشت با ارائه تورهای متنوع تایلند از جمله تور سامویی این دغدغه را برطرف نموده و صفر تا صد خرید بلیت هواپیما به سامویی و رزرو هتل را برای شما انجام می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور سامویی با کارشناسان ما در یگانه گشت تماس حاصل فرمایید.

خرید بلیت هواپیما به سامویی

برای اطلاع از قیمت بلیت هواپیما به سامویی و سایر شهرهای تایلند توصیه می‌شود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان یگانه گشت در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با مشاوره‌های تخصصی و کاملاً رایگان شما را از آخرین تغییرات قیمت بلیت هواپیما به سامویی و گزینه‌های متنوعی از پروازها اعم از پروازهای چارتر و پروازهای سیستمی در سطوح متفاوت first class و business class و economy مطلع می‌کنند.

مراکز خرید سامویی

اکثر مراکز خرید در سامویی در سواحل لامای (Lamai)، بوفوت Bophut و ساحل مائه نام Maenam قرار دارند. این مراکز خرید امروزه تنها شامل بوتیک‌ها و فروشگاهها نبوده بلکه به عنوان مراکز تفریحی مورد استقبال مردم بومی تایلند و گردشگران واقع شده‌اند.
اکثر گردشگران در سفر به سامویی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری سامویی، انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی و حتی استفاده از خدمات مراکز اسپا را در اولویت سفر خود قرار داده‌اند. درصورتی که مراکز خرید در تمامی شهرهای تایلند اکثر تفریحات (به جز تفریحات آبی را در خود جای داده‌اند و از همین رو در فصول Low Season که فصل بارش باران‌های موسمی بوده و دریا عموما متلاطم است جزو اولویت‌های بازدیدکنندگان و گردشگران هستند.
علاوه بر این، مراکز خرید در سامویی بسیار متنوع و گسترده هستند به‌طوری‌که اگر برای خرید سوغاتی و یا یادگاری ایده‌ای در ذهن ندارید گشت‌وگذار در این مراکز خرید می‌تواند شما را در خرید بهترین‌ها کمک کند.
  • Central Festival Samui

سنترال فستیوال سامویی “کامل‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید” در سامویی است. این مرکز خرید 3 طبقه و حدود 90000 مترمربع مساحت دارد و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، رستوران‌ها و فودکورت آن تجربه لذت بخشی را برای توریست‌ها به ارمغان می‌آورد. این مرکز خرید بین جاده ساحلی چاونگ و دریاچه واقع شده است.
مرکز خرید سنترال فستیوال در سامویی
نشانی: تایلند، سورات تانی 84320، بو پوت، منطقه کو سامویی
ساعات کاری: 11 صبح الی 11 شب
  • Fisherman’s Village Walking Street

این بازار یک بازار خیابانی شبانه است که در روستای ماهیگیرها واقع شده و  نقطه عطفی در منطقه بوفوت است.
این بازارچه دوشنبه‌ها، چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها دایر است. اگر به پیاده روی شبانه همراه با گشت‌و‌گذار، خرید اجناس، سوغاتی و همچنین خوردن غذاهای خیابانی علاقه‌مند هستید این بازارچه به شما پیشنهاد می‌شود.
لازم به ذکر است این بازار دارای طیف گسترده‌ای از غرفه‌های غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه شامل غذاهای محبوب تایلندی (غذاهای دریایی تمپورا و پنکیک‌های موز خوشمزه) با مبلغ 20 بت است.
اقلامی که در این بازار خیابانی به فروش می‌رسد شامل:
  •        جواهرات ساده
  •       عینک آفتابی
  •       وسایل الکترونیکی مانند دوربین‌های عکاسی
  •       وسایل الکترونیکی
بازارچه خیابانی ماهیگیر در سامویی
ساعات کاری: این بازار از ساعت 5:00 بعد‌ازظهر تا ساعت 10:30 شب است.
نشانی: تایلند، ثورات تانی، Ko Samui DistrictTambon , Bo Put ، H25H+V26

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383