فرهنگ غذا خوردن

فرهنگ غذا خوردن

هر کشوری برای خود آداب و رسوم و سنتهای نتفاوتی دارد که آنها را از دیگر کشورها متمایز می کند، از نوع لباس پوشیدن گرفته تا مدل حرف زدن ، طرز راه رفتن و حتی نوع غذا خوردن. اینها بخش بسیار کوچکی هستند که فرهنگ یک کشور را می سازند و با آن خود را به همه دنیا معرفی میکنند . در این مطلب ما سعی کردیم نگاه کلی به بخشی از کشورهای دنیا بیندازیم و آداب غذا خوردن را در آنها بررسی کنیم .
با یگانه گشت همراه باشید تا بیشتر درباره فرهنگ غذا خوردن در کشورهای دیگر اطلاع کسب کنید.

اولین کشوری که قصد داریم فرهنگ غذایی آن را به شما نشان دهیم چین هست.

چینی ها آداب عجیب غذایی زیادی دارند که ما فقط به یک نمونه از آنها اشاره میکنیم . یکی از رسم های آن ها این است که وقتی یک چینی شما را به غذا خوردن دعوت میکند و یا به رستورانی می روید، نباید تا آخر غذا را تناول کنید و ظرف را خالی بگذارید . این مورد در فرهنگ چینی ها نوعی توهین به شمار می آید و منظور از این توهین نیز این است که رستوران یا میزبان برای شما غذای کافی نگذاشته است که شما آن را تا اخر نوش جان کردید، پس هر زمانی که به چین سفر کردید خاطرتان باشد که ظرف غذای خود را خالی نگذارید

کشور بعدی که راجع بهش قراره توضیح بدیم ژاپنه.

یکی از آداب شاید بشه گفت اصلی در کشور ژاپن، هورت کشیدن غذاست (غذاهای آبکی). این عادت در خیلی از کشورها از جمله کشور ایران رسمی ناپسند و زشت شمرده میشه و اصولا افراد در جمع های خودمانی این کار رو انجام نمیدن اما در ژاپن محبوبیت بسیار بالایی در بین اقشار جمختلف جامعه داره. شما وقتی غذایی رو که براتون سرو میشه هورت میکشید به این معناست که شما از اون غذا بسیار لذت بردین و این باعث خوشحالی میزبان شما میشه. مثلا به یک نمونه اگه بخوایم اشاره کنیم ماکاراونی یا نودل هست که ژاپنی ها رسم دارن نه تنها اون رو هورت بکشن بلکه به صورت داغ داغ این عمل رو انجام میدن و بر این باور هستند که ماکارونی نباید سرد بشه و باید در همون لحظه که داغ هست هورت بکشید تا مزه واقعی اون رو بچشید.

سومین کشور مورد نظر ما کره جنوبی هست

میتونیم بگیم یکی از محترم ترین آداب غذایی رو مردم کشور کره جنوبی دارن از این لحاظ که احترام به میان سال ترین یا سالخورده ترین فرد کنار میز یا سفره غذا از مهمترین کارهاست و جزو اولویت های مردم این کشوره. مثلا اگر شما به منزل یک فرد کره ای دعوت شدید باید صبر کنید تا سالخورده ترین فرد جمع سر میز شام حاضر شود و بعد شما شروع به خوردن غذا کنید. این نکته جالبتره که بدونید معنای سالخورده در اینجا فقط افراد بالای 60 سال سن نیست و حتی اگر کسی 1 روز هم از شما بزرگتر باشه باید برای اون شخص هم صبر کنید تا غذای خودشو شروع کنه و بعد شما . در کره جنوبی احترام به اشخاص بزرگتر و میانسال بسیار مهمه .

کشور مورد نظر چهارم ما کشور تایلنده

تایلندی ها هم مثل دیگر کشورها آدابی برای غذا خوردن دارند و بعضی از اونها از نظر ما ایرانی ها عجیب به نظر می رسه، مثلا تایلندی ها برنج را با دست میخورن و قاشق و چنگال برای خوردن برنج استفاده نمیشه و اگه زمانی شما به تایلند سفر کردین به هیچ وجه نباید برنج رو با قشاق و چنگال بخورین و باید با دست برنج رو تناول کنید. بر سر میز غذا اگه برنج باشد قاشق و چنگال وجود ندارد ولی اگه برنج در میان غذاهای شما نباشه قاشق و چنگال نیز استفاده میشه.

پنجمین کشوری که قراره دربارش صحبت کنیم کشوره هنده

زمانی که به هند سفر میکنید و دوستی یا آشنایی شما رو دعوت به غذا میکنه 2 تا کار رو نباید انجام بدین. اول اینکه مقداری از غذای خودتون رو داخل ظرف بگذارید بمونه که میزبان احساس کنه شما از غذا بسیار لذت بردید و دوم اینکه پس از اتمام غذا از میزبانتون تشکر نکنید ( خیلی عجیبه، نه) چون این رفتار تو هند توهین آمیز به حساب میاد و مردمان هند بر این باورند که کار یا هر کمکی که به دوست خود میکنند نیازی به تشکر نداره.

ششمین کشوری که مورد بحث ماست در این بخش، کشور انگلیسه

به دلیل قدمتی که انگلستان داره بنابراین باید عادات غذایی زیادی هم داشته باشن که ما به گوشه ای از اون اشاره میکنیم. مثلا شیرچایی، که بسیار در بین انگلیسی ها محبوبه، انگلیسی ها چای خود رو با شیر و خامه ترکیب میکنن و طعم بسیار لذت بخشی براشون داره. انگلیسی ها هم مثل ایرانی ها به چایی علاقه زیادی دارند، جالبتر اینکه عادت خیس کردن بیسکوئیت در چایی هم مخصوص انگلیسی هاست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383