معرفی بهترین جاذبه های آنکارا

جاذبه های آنکارا 1

معرفی بهترین جاذبه های آنکارا


اگر قصد سفر به آنکارا؛ پایتخت ترکیه را دارید و پیدا کردن مناسب‌ترین و بهترین جاذبه‌های آن به یکی از دغدغه‌های شما مبدل شده است نگران نباشید چون ما در این مطلب بهترین جاذبه های آنکارا را معرفی می‌کنیم.

بهترین جاذبه های آنکارا


از جمله بهترین جاذبه های گردشگری آنکارا می‌توان به آرامگاه آتاتورک و برج آتاکوله اشاره کرد. اما جاهای دیدنی آنکارا تنها به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود، در زیر برای دسترسی بهتر مسافران محترم و کاربران گرامی بهترین جاذبه های آنکارا به همراه نشانی، لوکیشن و آدرس وبسایت را درج کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
1

قلعه آنکارا

این قلعه یکی از بهترین جاذبه های آنکارا به شمار می‌رود که قدمت آن به قرن هفتم پس از میلاد باز می‌گردد و در طول سالیان متمادی یعنی در زمان امپراطوری روم، سلجوقی و عثمانی بارها مورد تخریب و بازسازی واقع شده است. این قلعه که بر فراز تپه‌ای صخره‌ای با دامنه‌های شیب‌دار بنا شده دارای سبک‌های مختلف معماری است و بیست ستون و دو دروازه را در خود جای داده است.
قلعه آنکارا از بهترین جاذبه های آنکارا

خیابان‌های منتهی به قلعه نیز مملو از خانه‌هایی با معماری‌های قدیمی است که به زیباتر شدن هرچه بیشتر این منطقه منجر شده است.

این قلعه که یکی از زیباترین ارگ‌های باستانی و تاریخی ترکیه به شمار می‌رود قدمتی به اندازه هزاران سال دارد. جالب است بدانید دروازه اصلی قلعه آنکارا در مجاورت برج ساعت آنکارا واقع شده است.
در ترکیه برج‌های ساعت بیشماری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به برج ساعت ازمیر و برج ساعت آنتالیا اشاره کرد.
قلعه آنکارا 1

 نشانی، لوکیشن و آدرس قلعه آنکارا


  • نشانی: امارات، ابوظبی، جزیره یاس، تم پارک دنیای فراری ابوظبی
  • ساعات کاری: از ساعت 8 صبح تا 10 شب
  • شماره تماس: 511115 600 971+
  • آدرس وبسایت: www.ankarakalesi.com
2

حمام رومی آنکارا

حمام رومی در آنکارا
حمام‌ یا حمام‌های رومی آنکارا بقایای ویران‌شده یک مجموعه حمام متعلق به امپراطوری روم باستان در آنکارا است که با کاوش‌هایی در سال‌های 1937-1944 از روی سکه‌ها، سنگ نوشته‌ها و سرستون‌ها کشف شد و پس از آن به عنوان یک موزه‌ی فضای باز در معرض دید عموم قرار گرفت. این حمام که در قسمت قدیمی شهر واقع شده یکی از بهترین جاذبه های آنکارا به شمار می‌رود و در خیابان چانکری (Cankiri) بین میدان اولوس و میدان ییلدیریم بایزید (Yildirim Bayezid) واقع شده است. 

 نشانی و آدرس وبسایت حمام رومی آنکارا


  • نشانی: ترکیه، آنکارا، چانکری
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر
3

پارک کوگولو در آنکارا

پارک کوگولو (پارک قو) پارکی عمومی به مساحت 1 هکتار است که در بخشی از شهر (که در میان مردم محلی آنکارا به تونالی معروف است) در منطقه چانکایا در آنکارا واقع شده است و از بهترین جاذبه های آنکارا به شمار می‌رود.
اگر چه پارک کوگولو به واسطه قوهای خود شهرت پیدا کرده است (همان‌طور که می‌دانید قو نماد شهر آنکاراست) اما در این پارک علاوه بر قو، اردک و غاز نیز وجود دارد.
پارک کوگولو در آنکارا
کوگولو به حدی در میان مردم محلی و گردشگران محبوبیت دارد که در چهار فصل سال بازدید کننده دارد. از جمله زیبایی‌ها و جاذبه‌های این پارک می‌توان به جاده‌های سنگی، دریاچه‌های مصنوعی، پرندگان مختلف و مجسمه‌های منحصر به‌فرد اشاره کرد.
پارک کوگولو در آنکارا 1
پارک کوگولو در آنکارا 2

لوکیشن، نشانی و آدرس پارک کوگولو آنکارا


  • نشانی: ترکیه، آنکارا، چانکایا
  • ساعات کاری: همه روزه تا نیمه شب
  • آدرس وبسایت: www.cankaya.bel.tr
4

برج آتاکوله 

برج آتاکوله
آتاکوله آنکارا برج ارتباطی و رصدی با ارتفاع 125 متر است که در منطقه چانکایا در مرکز آنکارا قرار دارد. این برج علاوه بر نماد اصلی شهر آنکارا به عنوان یکی از بهترین جاذبه های آنکارا نیز به شمار می‌رود چرا که داخل آن رستوران‌هایی نظیر رستوران گردان سویلا، رستوران دوم (Dome) و در طبقات پایینی مرکز خرید و چندین رستوران سرپوشیده و بدون سقف دیگر وجود دارد. این رستوران طی دو سال یعنی از سال 1987 تا 1987 توسط معمار رجب بولوک (Ragıp Buluç) ساخته شد و در سال 1989 توسط رئیس جمهور وقت تورگوت اوزال افتتاح شد.

لوکیشن، نشانی و برج آتاکوله آنکارا


  • نشانی: ترکیه، آنکارا، چانکایا
  • ساعات کاری: 10 صبح تا 10 شب
  • آدرس وبسایت: www.atakule.com.tr
5

مقبره آتاتورک

مقبره آتاتورک که در میان مردم محلی آنکارا به آنیت کابیر (Anıtkabir) مشهور است مقبره مصطفی کمال پاشا نخستین رئیس جمهوری ترکیه بعد از استقلال این کشور است و همچنین به عنوان یکی از بهترین جاذبه های آنکارا به شمار می‌رود.
این مکان همچنین آرامگاه عصمت اینونو (İsmet İnönü) دومین رئیس جمهور ترکیه نیز است که آرامگاه او روبه‌روی آرامگاه آتاتورک است. زیبایی و اهمیت این مقبره به حدی است که در سالیان 1966- 1987 و 1997- 2009 بر روی اسکناس‌های ترکیه به تصویر کشیده شده است.
مقبره آتاتورک در آنکارا
جالب است بدانید این آرامگاه شامل بخش‌های متعددی است که در یک بخش آن مقبره آتاتورک قرار گرفته ، سایر بخش‌های این آرامگاه عبارتند از جاده شیرها، میدان مراسم و …
در بخشی از این آرامگاه که به متعلقات و لوازم آتاتورک اختصاص دارد شمیشیری با نشان پادشاه ایران که هدیه رضا شاه به آتاتورک در سال 1934 میلادی است به چشم می‌خورد که عکس‌هایی از آن را در زیر مشاهده می‌کنید.
شمشیر پادشاهی ایران اهدایی از طرف رضا شاه به آتاتورک 1
شمشیر پادشاهی ایران اهدایی از طرف رضا شاه به آتاتورک 2

نشانی و لوکیشن و وبسایت مقبره آتاتورک


  • نشانی: امارات متحده عربی، ابوظبی
  • ساعات کاری: از 11 صبح تا 8 شب
  • آدرس وبسایت: www.wbworldabudhabi.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383