پارک آبی آتلانتیس دبی

پارک آبی آتلانتیس دبی 1

پارک آبی آتلانتیس دبی


آیا قصد سفر به دبی را دارید؟ در این مطب که به کوشش دفتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری یگانه گشت تهیه شده است به معرفی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی یعنی پارک آبی آتلانتیس دبی که مناسب طیف وسیعی از سنین، از خردسالان گرفته تا افراد میانسال؛ پرداخته‌ایم.
این پارک یکی از قسمت‌های اختصاصی هتل آتلانتیس در نخل جمیرا (پالم جمیرا) است که به واسطه امکانات و معماری شگفت انگیزش هر ساله گردشگران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند.

[lwptoc title=”فهرست مطالب”]

حقایقی در مورد پارک آبی آتلانتیس دبی


  1. پارک آبی آتلانتیس آکواونچر دبی 22.5 هکتار وسعت دارد، این پارک بزرگترین پارک آبی جهان است و عنوان رسمی رکوردهای جهانی گینس را برای بیشترین سرسره در پارک آبی (50 سرسره‌ی آبی) در اختیار دارد.
  2. امکاناتی نظیر Splashers Lagoon، Splashers Cove،Splashers Island  Splashers Mountain، به صورت اختصاصی برای کودکان ساخته شده است.
  3. این پارک دارای بیش از 50 سرسره و امکانات منحصربه‌فرد برای تفریحات آبی است.
  4. 26 فروشگاه و غرفه فروش غذا و نوشیدنی در سراسر پارک وجود دارد.
  5. این پارک بیش از 1000 صندلی آفتاب‌گیر و 44 کابانای خصوصی (آلاچیق) و محل نشیمن و استراحت برای گردشگران دارد.
  6. مهمانان هتل آتلانتیس می‌توانند به صورت رایگان به این پارک آبی رفته و از امکانات هیجان‌انگیز آن استفاده کنند.
  7. برای تجربه برج تریدنت یا لذت بردن از پارک آبی پیشرو در دبی و خاورمیانه، حتما لازم نیست مهمان هتل آتلانتیس باشید بلکه می‌توانید به راحتی بلیت را تهیه کنید و از امکانات منحصربه‌فرد آن لذت ببرید.
  8. در آوریل 2022، پارک آبی آتلانتیس به اولین پارک آبی در خاورمیانه برای دریافت گواهی IBCCES تبدیل شد. این گواهی به دلیل حمایت این مجموعه از گردشگران خردسال مبتلا به اختلال اوتیسم اعطا شده است چرا که پارک آبی آتلانتیس کارمندانی آموزش دیده و امکاناتی مجهز برای حمایت از کودکان در اختیار دارد.
  9. ساعات کار این پارک از 10 صبح تا غروب آفتاب است.
  10. قیمت بلیت‌های این مجموعه از 225 درهم برای کودکان و 265 درهم برای بزرگسالان شروع می‌شود. ورودی برای کودکان زیر 2سال رایگان است.

امکانات پارک آبی آتلانتیس دبی


در این پارک آبی سه سری سرسره وجود دارد که عبارتند از: برج پوسایدن (Poseidon Tower)، برج نپتون (Neptune Tower) و برج تریدنت (Trident Tower) که به تازگی افتتاح شده است.
1

برج پوسایدِن

(Poseidon Tower)


1- برج پوسایدن – سرسره آکوا کُندا (Aquaconda)


برج پوسایدن پارک آبی آتلانتیس شامل سرسره آکواکُندا می‌شود، که بزرگترین و طولانی‌ترین سرسره‌ی آبی در جهان است. این سرسره لوله‌ای شکل، تاریک و با پیچ و تاب‌های زیاد و از جنس فیبرگلاس است.
سرسره آکوآ کُندا در پارک آبی آتلانتیس دبی 2
سرسره آکوآ کُندا در پارک آبی آتلانتیس دبی 1

2- برج پوسایدن – انتقام پوسایدن (Poseidon’s Revenge)


یکی از هیجان انگیزترین سرسره‌های این پارک، پوسایدِن ریوِنج (Poseidon’s Revenge) یا انتقام پوسایدن است. این بخش (همان‌طور که از نامش پیداست) جزو برج پوسایدن پارک آبی محسوب می‌شود. 
اساس کار آن نیز به این شکل است که شما باید در محل مناسب آن دست به سینه باستید، سپس شمارش معکوس آغاز شده و در نهایت زیر پای شما خالی می‌شود و شما مسیری مارپیچ و سرازیری را تجربه خواهید کرد. 
انتقام پوزیدون در پارک آبی آتلانتیس دبی 2
انتقام پوزیدون در پارک آبی آتلانتیس دبی 1

3- برج پوسایدن – سرسره رقابتی یا Slitherine

این نوع سرسره با سبک معماری الهام گرفته شده از معابد مایا ساخته شده است. همان‌طور که از نام آن مشخص است به صورت تکی نمی‌توانید سوار این سرسره رقابتی شوید. اساس کار آن به این شکل است که دو نفر بر بالاترین قسمت سرسره می‌نشینند و هر دو همزمان با هم در طول مسیر سرسره، با حرکت جریان آب سر می‌خورند و وقتی به پایین‌ترین قسمت آن رسیدند به داخل یه استخر بزرگ پرتاب می‌شوند که البته قبل از پرتاب شدن به داخل استخر سرعت هر یک  از افراد اندازه‌گیری می‌شود و فردی که در کم‌ترین زمان مسیر را طی کرده باشد برنده خواهد بود.
برج پوزیدون سرسره رقابتی یا سیلترین

4- برج پوسایدن – زوم رنگو (Zoomrango)


در قسمت دیگری از برج پوسایدنِ پارک آبی آتلانتیس دبی، سرسره‌ای U شکل به نام سرسره‌ی زوم رنگو (Zoomrango) وجود دارد.
اساس کار این قسمت از پارک به این صورت است که می‌توانید به صورت چند نفره سوار تیوپ‌ شوید و به صورت دورانی بر روی این سرسره به حدی سر بخورید که در نهایت با تیوپی که بر آن سوارید متوقف شوید. از نظر بسیاری از بازدیدکنندگان این قسمت از برج پوسایدن مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین قسمت پارک آبی آتلانتیس آکواونچر دبی است. 
زوم رنگو در پارک آبی آتلانتیس دبی
2

برج نپتون

Neptune Tower


برج نپتون نیز شامل سه قسمت است:

  • شارک اتک یا حمله کوسه (Shark Attack)
  • دِ لیپ آو فیث (The Leap of Faith)
  • واتر کاستر (Water Coasters)

1- شارک اَتَک (Shark Attack)


آتلانتیس در گذشته 3 گونه مختلف از کوسه‌ها را پرورش داده است: کوسه فرش عربی (Arabian carpet sharks)، کوسه نوک سفید (White tip sharks) و کوسه گورخری (zebra sharks)
قسمت شارک اتک در برج نپتون پارک آبی آتلانتیس دبی

2- دِ لیپ آو فیث (The Leap of Faith)


این قسمت از پارک آبی آتلانتیس دبی که در برج نپتون واقع شده است یک تجربه منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز را به گردشگران خود ارائه می‌دهد. اساس کار در این قسمت همانند تصویر زیر است. به‌گونه‌ای که از بالای یک سرسره‌ی آبی به طول 98 فوت با سرعت 60 کیلومتر در ساعت در عرض تنها 3 ثانیه به راهروی آبیِ داخلِ استخر پرتاب خواهید شد. این راهروی آبی از جنس آکریلیک شفاف است که از داخل آن کوسه‌های موجود در استخر به خوبی قابل مشاهده هستند.
برج نپتون پارک آبی آنتلانتیس دبی

دسترسی به پارک آبی آتلانتیس آکوا ونچر


در حین برنامه‌ریزی برای رفتن به پارک آبی آتلانتیس دبی ، دانستن تمام راه‌هایی که شما را به آتلانتیس می‌رساند مهم است. برای رفتن به این پارک آبی می‌توانید از تاکسی‌های اینترنتی و سایر وسایل حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنید.
  •  ساده ترین راه برای رسیدن به پارک آبی آتلانتیس دبی از طریق مونوریل از دروازه پالم است.
  • اگر از دبی مارینا وارد می شوید، می توانید با تراموا به پالم جمیرا بروید.
  • خط قرمز مترو دبی یک توقف در DMCC دارد که بسیار نزدیک به ایستگاه تراموا دبی مارینا است. این ساده ترین راه برای رسیدن به پارک آبی آتلانتیس آکواونچربا استفاده از حمل و نقل عمومی است.
3

برج تریدنت

Trident Tower


در اول مارس سال 2021 میلادی امکانات جدیدی به پارک آبی آتلانتیس دبی اضافه شد. در واقع در کنار برج پوسایدن و برج نپتون برج دیگری به نام برج تریدنت به این پارک اضافه شد.

این برج جدید التاسیس خود دارای 28 برج دیگر است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • BLACKOUT
  • HYDRA RACERS
  • MEDUSA’S LAIR
  • SHOCKWAVE
  • ODYSSEY OF TERROR
  • VORTEX

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383