بهترین مراکز خرید استانبول

_
همان‌طور که می‌دانید بسیاری از مراکز خرید استانبول در 20 سال گذشته افتتاح شده و غالبا در محله‌های معروفی مانند بشیکتاش، سیسیلی، لونت، ماسلیک در سمت اروپا و کادیکوی و مالتپه در سمت آسیا قرار دارند.
در سالیان متوالی استانبول به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در منطقه اوراسیا مطرح شده و میزبان گردشگران از سراسر دنیا از جمله آسیا و اروپا بوده است. مراکز خرید استانبول مانند بسیاری از مراکز خرید در سراسر دنیا فقط محلی برای خرید کالا و محصولات نیستند. این مراکز خرید مجهز به بهترین امکانات رفاهی – تفریحی اعم از فودکورت، سینما، زمین‌های بازی برای کودکان و … هستند.
بهترین مراکز خرید استانبول
در این مقاله به معرفی بهترین مراکز خرید در قسمت‌های اروپایی و آسیایی استانبول پرداخته‌ایم. جالب است بدانید در کنار اکثر مراکز خرید در استانبول عبارت مخفف شدهٔ «AVM» نوشته شده که به معنی مرکز خرید در زبان ترکی است.
 مراکز خریدی که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم بیشتر در مناطق بی اوغلو، مسیلدیهکوی، سیسیلی، بشیکتاش، باکرکوی، کادیکوی، مالتپه و پندیک استانبول واقع شده‌اند.

[lwptoc title=”آنچه در این مطلب می‌خوانید”]

مرکز خرید گالاتاپورت

_
گالاتاپورت از جمله مراکز خرید استانبول است که در نزدیکی ساحل و بندر کروز استانبول واقع شده است که وجود بندر کروز در نزدیکی آن باعث رونق هر چه بیشتر این مرکز خرید در میان بازدیدکنندگان ترک و گردشگران شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های گالاتاپورت نزدیک بودن آن به محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی استانبول، یعنی خیابان استقلال و میدان تکسیم و … است.
مرکز خرید گالاتا پورت

مرکز خرید گالریا آتاکوی

_
 گالریا آتاکوی اولین مرکز خرید مدرن نه‌ تنها در استانبول بلکه در کل ترکیه است. این مرکز خرید در سال ۱۹۸۸ تأسیس شد و از آن زمان تاکنون میلیون‌ها نفر اعم از گردشگران و مردم محلی ترک از آن بازدید کرده‌اند.
مرکز خرید گالریا آتاکوی در استانبول از محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول به شمار می‌رود به‌گونه‌ای که در طی نظرسنجی‌های معتبری که از مردم استانبول و توریست‌ها صورت‌گرفته برنده جوایز متعددی از جمله ”بهترین طراحی معماری”, ”بهترین پروژه” و ”بهترین مرکز خرید” در سال 1989 شده است.
مرکز خرید آتاکوی گالریا
علاوه بر خرید در گالریا آتاکوی، شما می‌توانید در سالن‌های سینما و نمایش فیلم آن به تماشای فیلم‌های موردعلاقه خود بنشینید و در ایونت‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری که با حضور افراد مشهور برگزار می‌شود شرکت کنید.

مرکز خرید جواهر

_
مرکز خرید جواهر (Cevahir) از جمله بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول است که به‌عنوان دومین مرکز خرید بزرگ اروپا و هشتمین مرکز خرید بزرگ جهان شهرت دارد. این مرکز خرید که در سال 2005 میلادی افتتاح شد به‌واسطه نزدیک بودن به جاذبه‌های گردشگری و توریستی استانبول نظیر میدان تکسیم و منطقه Mecidiyekoy و همچنین منطقه سیسیلی بیشترین گردشگر را به خود جذب می‌کند.
مرکز خرید جواهر در استانبول
مرکز خرید جواهر ترکیه بیش از 200 فروشگاه را در خود جای‌ داده است. دوطبقه آن به کافه‌ها و رستوران‌ها و طبقه همکف آن به محلی برای بازی کودکان و سرگرمی برای بزرگسالان اختصاص‌یافته است.

مرکز خرید پروفیلو

_
مرکز خرید پروفیلو در استانبول
مرکز خرید پروفیلو در نزدیکی سایر مراکز خرید استانبول نظیر جواهر Cevahir و کنیون Kanyon واقع شده اما از نظر وسعت قابل مقایسه با این دو مرکز خرید نیست اما کماکان وجود آن در مناطق Mecidiyekoy و Sisli برای اهالی این مناطق ضروری است.
از امکانات تفریحی رفاهی این مرکز خرید می‌توان به سالن‌های نمایش سینما و تئاتر، یک سوپر مارکت زنجیره‌ای و کافی شاپ‌ها اشاره کرد.
اگر حتی تمایل به خرید نداشته باشید کماکان این مرکز خرید را به دلیل دارا بودن این امکانات تفریحی رفاهی منحصر به فرد به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مرکز خرید کانیون

_
مرکز خرید کانیون پیشگام مراکز خرید استانبول در فضای باز بوده که به لطف فضای منحصر به فرد و برندهای لوکس خود توجه را به خود جلب می‌کند و همچنین به راحتی توسط مترو قابل دسترسی است.
علاوه بر سالن تئاتر و مجموعه سالن‌های سینما، کنسرت‌ها و جشنواره‌ها و ایونت‌های متعددی در Kanyon AVM برگزار می‌شود. رستوران‌های این مرکز خرید طیف وسیعی از غذاهای بین‌الملل و غذاهای ترکی را سرو می‌کنند.
مرکز خرید کنیون

مرکز خرید ایستینیه پارک

_
مرکز خرید ایستینیه پارک که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد میزبان ۲۸۰ فروشگاه مختلف بوده و دارای قسمت‌های مختلفی در فضاهای باز و سرپوشیده است. این مرکز خرید همیشه اولویت شرکت‌های خارجی برای ورود به بازار ترکیه بوده و همین امر ایستینیه پارک را به یکی از بهترین مراکز خرید استانبول مبدل کرده است.
مرکز خرید ایستینیه پارک
علاوه بر چنین شرکت‌هایی، مدیران رستوران‌های برند همواره در پی ایجاد شعبه در این مرکز خرید بوده‌اند. معماری مرکز خرید ایستینیه پارک در نوع خود بسیار زیبا و منحصر به فرد بوده به طوری‌که قسمت‌های سرپوشیده ( indoor) و قسمت‌های سر باز (outdoor) مزین به سقف‌های شیشه‌ای بسیاری هستند.
به این مرکز خرید توسط موسسات مختلف جایزه «بهترین مرکز خرید سال» اعطا شده است. از سایر امکانات این مرکز خرید می‌توان به  یک سالن ورزشی و مجموعه‌ای از سالن‌های نمایش فیلم اشاره کرد.

مرکز خرید هیستوریا

_
مرکز خرید هیستوریا در مقایسه با بهترین مراکز خرید استانبول نظیر جواهر و ایستینیه پارک بسیار کوچک است. از آنجایی که این مرکز خرید نزدیک مسجد سلطان احمد است از طریق تراموی T1 قابل دسترسی است.
برای رفتن به مرکز خرید هیستوریا، شما می توانید از ایستگاه تراموای سلطان احمد به مقصد باغچلار رفته و در نهایت در ایستگاه تراموای هاسِکی پیاده شوید.
مرکز خرید تاریخ یا هیستوریا در مجاورت اماکن توریستی و اقامتی شهر استانبول نظیر منطقه امینونو، سیرکچی، مسجد سلطان احمد، بِیازیت و لالِلی واقع شده است.
مرکز خرید هیستوریا

مرکز خرید مال استانبول

_
مرکز خرید مال استانبول برنده جایزه معتبر «بهترین مرکز خرید اروپا»، به دلایل زیادی سزاوار این عنوان است که از جمله این دلایل می‌توان به دفاتر، شرکت‌ها و هتلی که در آن واقع شده اشاره کرد. تمامی این امکانات این مرکز خرید را به یکی از بهترین مراکز خرید استانبول تبدیل کرده است.
مرکز خرید مال استانبول

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383