کوش آداسی گردی

کوش آداسی گردی

_

درباره کوش آداسی

کوش‌آداسی یک ناحیه از استان آیدین ترکیه است که در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. این شهر دارای 265 کیلومتر مربع مساحت است.
جمعیت کوش‌آداسی طبق آخرین سرشماری‌های صورت گرفته در سال 2022، حدود 130 هزار نفر تخمین زده شده است.
کوش‌آداسی دارای 23 منطقه می‌باشد، منطقه‌‌هایی مثل کافرلی، کرازلی، سوگوچاک، چیتارکوی و…
همانطور که میدانید منبع اصلی درآمد کوش‌آداسی از گردشگری است بطوریکه در سال 2021 حدود 2 میلیون گردشگر از این ناحیه بازدید داشته و در آن اقامت کرده‌اند.
کوش‌آداسی یکی از بهترین ریزورتهای ساحلی ترکیه می‌باشد که مقصد بسیار مناسبی برای کشتی‌های کروز است. کوش‌آداسی تقریبا 90 کیلومتر با ازمیر فاصله داشته و در جنوب این شهر قرار گرفته است.
کوش‌آداسی هر ساله جشنواره‌ای برگزار میکند به نام کوش‌آداسی گنچلیک یا جوانان که از سال 2016 در این منطقه برگزار می‌شود و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. به عنوان مثال در سال 2017، 90 هزار نفر فقط در این جشنواره شرکت کردند.
کوش‌آداسی با چند شهر دیدنی در دنیا عقد خواهرخواندگی دارد که عبارتند از : باتومی گرجستان، واتی یونان، سینایا رومانی، مارل آلمان و…
کوش آداسی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایرانی‌ها می‌باشد.

آب و هوای کوش آداسی

کوش‌آداسی نیز مانند دیگر شهرهای ساحلی، آب و هوایی مدیترانه‌ای گرمسیری دارد و بیشتر طول سال هوا گرم است.
بالاترین درجه حرارتی که در کوش‌آداسی به ثبت رسیده 44 درجه سانتی‌گراد است که متعلق به ماه‌های جون و جولای بوده و کمترین دمای ثبت شده نیز 5- درجه سانتی‌گراد است که متعلق به ماه‌های ژانویه و فوریه می‌باشد.
اما میانگین درجه حرارت در بالاترین حد خود، 36 درجه و در کمترین حد خود 4 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.
کوش‌آداسی از لحاظ بارش باران نیز وضعیت مناسبی دارد. این شهر در طول سال حدود 790 میلی‌متر بارش دارد.
اما بهترین زمان سفر به کوش‌آداسی وجود ندارد، البته از لحاظ آب و هوایی، هر زمانی که به این شهر ساحلی و دیدنی و آرامش‌بخش سفر کنید مطمئن باشید که قرار است به شما و همسفرانتان خوش بگذرد.

تاریخچه کوش آداسی

اینطور که پیداست، کوش‌آداسی (جزیره پرندگان) از 3000 قبل از میلاد، محل سکونت انسان‌ها بوده و تمدن‌های زیادی در این منطقه زندگی میکردند. از 3000 سال پیش تاکنون تا حدود 546 قبل از میلاد که ایرانی‌ها ساکن و فاتح این منطقه شدند، رویداد قابل ذکری وجود ندارد.
بعد از شکست ایرانی‌ها که توسط اسکندر مقدونی اتفاق افتاد یونانی‌ها به این منطقه دست یافتند و بعد از آنها رومی‌ها. در زمان رومیان، کوش‌آداسی به مرکز مسیحیت در این نقطه از ترکیه تبدیل شده بود، البته آن زمان نام دیگری داشت.
بعدها که نوبت به عثمانی‌ها رسید، شهر کوش‌آداسی قوت گرفته و رو به پیشرفت گذاشت به حدی که حتی خط راه آهن ازمیر-آیدین نیز از این منطقه رد شد. کوش‌آداسی در طی جنگ استقلال ترکیه، از سال 1919 تا 1922 ابتدا توسط نیروهای ایتالیایی و بعد‌ها توسط یونانی‌ها اشغال شد تا در نهایت در سپتامبر 1922 نیروهای ترکیه کنترل شهر را به دست گرفتند.

جاذبه‌های کوش آداسی

مسافرانی که به کوش‌آداسی سفر میکنند، بیشتر قصدشان اقامت در هتل‌هایی است که تمام امکانات را دارا می‌باشند و همینطور برنامه‌های بسیار خوب و مرفحی برای مسافران خود در نظر گرفتند. کمتر مسافرانی را پیدا میکنید که به کوش‌آداسی سفر کنند و قصد بازدید از جاذبه‌های شهر را داشته باشند.
البته که یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های هر شهر مراکز خرید آن است که کوش آداسی نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای مراکز خرید جالبی نیز می‌باشد که میتوان به آنها سری زده و از آنها خرید کنید.
از جمله جاذبه‌هایی که میتوانید از آنها بازدید داشته باشید میتوان به :
قلعه کوش آداسی
شهر قدیمی کوش آداسی
و دیدیما اشاره کرد
جاذبه‌های کوش‌آداسی بسیار بیشتر از این مواردی است که بیان شد و برای دیدن سایر جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی میتوانید به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

غذاهای کوش آداسی

در کوش‌آداسی میتوانید غذاهای بسیار خوشمزه‌ای را میل کنید، هم میتوانید در هتلی که اقامت دارید انواع غذاها رو استفاده کنید هم در رستوران‌هایی که در شهر وجود دارد.
البته هم هتل‌های موجود در کوش‌آداسی و هم برخی رستوران‌های این شهر غذاهای بین‌المللی را نیز سرو میکنند. از غذاهای خیابانی کوش‌آداسی نیز غافل نشوید.
اما اگر بخواهیم به برخی از رستوران‌های این شهر اشاره داشته باشیم میتوانیم از :
رستوران داملا
توکی
رستوران کوکونات
و رستوران مزگیت نام ببریم
البته در آینده مطالب بیشتری درباره رستوران‌ها و غذاهای مختلف کوش‌آداسی در سایت یگانه گشت منتشر خواهیم کرد. پس منتظر ما باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383