مجله گردشگری یگانه

دوستان و همراهان عزیز یگانه گشت، برای خواندن مجله گردشگری یگانه گشت، هم میتوانید از دسته‌بندی‌های بالا مطالب خود را انتخاب کرده و مطالعه کنید، هم میتوانید داخل باکس زیر عبارت مورد نظرتان را جستو کنید تا به مطلب دلخواهتان دسترسی پیدا کنید
ایران زیبای ما پره از جاذبه‌های گردشگری، حالا چه تفریحی، چه فرهنگی، چه تاریخی، چه طبیعی و چه مذهبی، همه و همه مارو به یک کشور کهن و با فرهنگ تبدیل میکنه. حیفه که ما ایرانیا جاذبه‌های گردشگری کشور دوس داشتنی خودمون رو نشناسیم، کشوری که کلی اتفاقات خوب و بد رو پشت سر گذاشته. تو این بخش کلی مطلب براتون تهیه کردیم که کمکتون میکنه ایران رو بهتر و بیشتر بشناسید . مارو به دوستاتون هم معرفی کنید تا مثل شما از مطالب لذت ببرن.
به عنوان یک ایرانی باید افتخار کنیم که اهل این سرزمین هستیم و باید سرزمین کهن ایران رو به تمام دنیا معرفی کنیم.
* در کنار ما باشید تا به این مهم دست پیدا کنیم، دست در دست هم *
دنیای خارج از ایران بسیار شگفت‌انگیزه، دنیایی پر از اتفاقات جذاب پر از داستان‌های تاریخی، پر از جاذبه‌های قشنگ و دیدنی، پر از غذاهای خوشمزه پر از فرهنگ‌های عجیب و جور وا جور. سعی میکنیم تو این بخش مطالبی رو براتون آماده کنیم که هم مجذوب کننده باشه و هم بتونید به اطلاعاتتون اضافه کنید و سطح معلومات گردشگریتون رو بالا ببرید. همونطوری که ایران رو قراره به شما معرفی کنیم در کنار اون انواع و اقسام مطالب جهانگردی رو هم قراره بهتون معرفی کنیم.
* ما رو در شناسوندن دنیای بزرگ خارج از ایران کمک کنید *
بخش یا سکشن دیگه‌ای که براتون در نظر گرفتیم، اخبار گردشگری هستش که ما اسمشو گذاشتیم گردش نیوز، باحاله، نه؟. تو این بخش هر چی خبر درباره گردشگری و موضوعات مرتبط به گردشگری هست چه داخلی و چه خارجی رو براتون اپلود میکنیم که هیچ وقت از دنیای پیرامونتون دور نشید و همیشه بدونید و بدونید و بدونید. اخبار دست اول هر روز (اگر اخبار مهمی باشه) در اختیارتون قرار میگیره.
* این که بدونید الان در کجای دنیا چه خبره خیلی جذابه.نه؟ *
یکی دیگه از بخش‌هایی که تیم تولید محتوا یگانه گشت خیلی بهش علاقمنده و براش مهم و جذابه همین دانستنی‌های گردشگری هستش. دنیای گردشگری یا بهتره بگیم صنعت گردشگری پر از دانستنی‌هاست که بعضیاشو حتی نمیتونید تصور کنید که وجود داره. از اعتقادات عجیب و قریب گرفته تا قوانین مختلف و متنوع شهرها و کشورهای متفاوت، همه و همه تو این سکشن قرار گرفتن.
* ببینید، بخونید، لذت ببرید و برای دوستا و رفقاتون هم ارسال کنید. *
رسیدیم به جذابترین بخش ماجرا مخصوصا برای خانوم‌ها، مگه میشه آدم سفر بره و خرید نکنه، از این مرکز خرید به اون مرکز خرید از این برند به اون برند. سفر بدون خرید مثل رستوران بدون غذا میمونه، شدنیه آیا؟ خیر. مراکز خرید گرون قیمت، ارزون قیمت، شیک و مدرن یا مقداری قدیمی مثل بازار‌های سنتی‌. پس با یگانه گشت همراه باشید تا با با مراکز خرید مقصد‌های اصلی سفر ایرانیا بیشتر آشناتون کنیم.
* افرادی که بیشتر وقتشون رو در مراکز خرید میگذرونن هم بیشتر عمر میکنن هم کمتر به افسردگی مبتلا میشن *
سفر رفتن ارکان مختلفی داره مثل پرواز، هتل، جاذبه‌های گردشگری و … اما یکی از اصلی‌ترین اونا خورد و خوراک و غذاست. تو این بخش که اسم جذابی هم براش انتخاب کردیم “خوشمزه های سفر”، سعی میکنیم بهترین و عجیب‌ترین و صد البته خوشمزه‌ترین و گاهی اوقات هم بد مزه ترین غذاهای دنیا رو باهاتون به اشتراک بزاریم. راستی یادتون نره که ما روبه دوستاتون هم معرفی کنید.
* دنیارو بگردید، غذاهای خوب بخورید و عکس‌های باحال بگیرید *
یه سری تورها وجود داره که با توجه به دردسرها و هماهنگی‌ها و سختی‌های زیادی که داره برگزار کردنش کار هر کسی نیست . در واقع میتونیم بگیم مثل تورهای رایج و معمول که همه اصولا برگزار میکنن نیست. این تورها هر کدوم تم خاص خودشونو دارن یعنی در واقع با اون اسم یا تم شناخته میشن، سختی داره اما هم جذابه هم باحاله. یگانه گشت تورهای تماتیکی داره که تا الان هر کسی رفته بهش بسیار خوش گذشته . با ما باشید تا تور‌های تماتیک یگانه رو به شما معرفی کنیم ، در واقع پیشنهادیست از یگانه گشت به شما
* این پیشنهاد کاری میکنه که سفرتون چندین برابر لذت بخش و به یاد موندنی بشه *
اول از همه اینو بگیم که فرهنگ گردشگری با فرهنگ سفر دو مقوله کاملا متفاوت هستند پس این دو تا رو هیچ وقت یکسان در نظر نگیرید مثلا یکی از تفاوت این دو قصد سفر و گردشگری هست یعنی ماها سفر میکنیم به دلایل مختلفی مثلا تجارت یا تحصیل یا بازدید آشناهامون ولی گردشگری فقط راجع به گردش کردن و لذت بردن از مسافرت در طول مدت سفره نه درباره تجارت یا تحصیل. تو این بخش میخوایم مواردی رو که به فرهنگ گردشگری مربوط میشه رو با هم در میون بزاریم.
* تو این بخش فرهنگ گردش کردن رو قراره با هم یاد بگیریم *
آداب و رسوم هر ملتی یا قومی برای خودش قابل احترامه بنابراین این نکته رو همیشه باید گوشه ذهنتون نگه دارید. ما برای مسافرتی که میخوایم بریم قطعا با مردم مقصدمون ارتباط پیدا میکنیم ، این مردم دارای یک سری عادات و روش‌های زندگی و رفتارهای خاص خودشون هستن که باید ماها به عنوان یک عنصر غریبه و مسافر با این آدب و رسوم به احترام برخورد کنیم چون در صورت عدم احترام ممکنه که باعث رنجش خاطر هم خودتون هم مردم اون ناحیه بشه.
* همونجوری که خونه ما به عنوان کوچیکترین بخش جامعه قوانین و اداب خودشو داره خونه دوستمون و همسایمون هم قوانین و اداب خودشو داره ، پس احترام بزاریم *
مجله گردشگری یگانه گشت پره از مطالب جذاب و آموزنده و باحاله که یکیش همین بخش سفرنامه هستش. تو این بخش سعی میکنیم بهترین مطالب از سفر‌های گذشتگان و جهانگردان قدیم و جدید که درباره ایران و ایرانیست رو براتون فراهم کنیم، البته یه بخش ویژه هم داریم تو همین سفرنامه که در مورد دیگر شهر‌ها و کشورهاست . خلاصه کلی بهتون خوش میگذره و چیزای جدید یاد میگیرین.
* مطمئن باشید با دنیای جدیدی از ایران و سایر جهان روبرو میشید *
سکشن مقالات کمی با بقیه سکشن‌ها متفاوته به دلیل  اینکه مقداری تخصصی‌تر نسبت به مسائل گردشگری قراره که صحبت کنه. اما خب اونقدی تخصصی نیست که از حوصله شما خارج بشه ، سعی کردیم با گفتاری روان مطالب تخصصی رو براتون فراهم کنیم که شما هم مثل یک فرد اکادمیک بتونید از این رشته دوس داشتنی و پرطرفدار لذت ببرید و آگاهی پیدا کنید.
* یادگیری ادامه داره، همیشه مطلبی هست که ماها نمیدونیم *
قطعا یکی از مهمترین بخش‌های سفر، بخش مربوط به هزینه‌های سفره، که چقد باید خرج کنیم کجا باید خرج کنیم کدوم رستوران بریم بهتره کدوم هتل بریم بهتره یا اصلا اینکه کجا برا خرید بهتره، در واقع ما تو این بخش میخوایم بهتون مطالبی رو بگیم که بتونید خودتون جیب‌تون رو برای مسافرتی که در پیش دارین مدیریت کنید.
* مطالبی جهت بهینه کردن هزینه شما در طول مدت سفر *
کی و کجا سکشنی هست که ما خودمون خیلی دوسش داریم، شاید بپرسید چرا؟ جوابش مشخصه چون بهتون میگیم چه زمانی بهترین تایم سفره و کجا بهترین مکان برای رفتن، مطمئنا میتونه ارتباط داشته باشه با فصل یا ممکنه فستیوال یا جشنواره‌ای باشه یا میتونه زمان برگزاری نمایشگاه خاصی باشه که میتونید سفرتون رو بر اون اساس تعیین کنید که هم بتونید تو فستیوال‌های مختلف شرکت کنید هم کلی از قیمت‌های تخفیفی برندها استفاده کنید. این بخشو نه تنها اصلا از دست ندین بلکه پیشنهاد میشه حتما به دوستاتون هم معرفی کنید.
فستیوال‌هایی مثل رنگ ها در هند، گاوبازی و گوجه فرنگی در اسپانیا و کلی فستیوال دیگه
کلمه Art Of Travel رو اگه بخوایم تو فارسی ترجمه کنیم یه چیزی میشه تو مایه‌های هنر سفر کردن، حالا یعنی چی؟ یعنی ما بدونیم که چطور باید سفر کنیم که بیشتر بهمون خوش بگذره، تو این بخش مواردی مطرح میشه که ارتباط نزدیکی با فرهنگ گردشگری داره اما خب ممکنه برخی موضوعات هم ارتباط چندانی نداشته باشه ولی میتونیم بگیم که رعایت این مواردی که تو این بخش مطرح میشه شما رو به یه گردشگر با اخلاق و محترم تبدیل میکنه.
* محترمانه سفر بریم *
اینجا میخوایم راجع به موضوعی با شما حرف بزنیم که شاید کمی ناشناخته‌تر باشه نسبت به بقیه موضوعات. دارک توریسم یعنی گردشگری سیاه یا تاریک، این بخش از گردشگری اشاره به اماکنی داره که یا مربوط به یک نوستالژی جنگی باشن یا مربوط به مرگ و کلا مواردی شبیه به این موضوعات و به شدت هیجان‌انگیزه. به عنوان مثال کمپ آشویتز در آلمان که در این کمپ در جریان جنگ جهانی دوم تقریبا 90 درصد یهودی در این جا کار میکردند و بعد حدود 1.5 میلیون نفر در این کمپ کشته شدند.
* انقد این موضوع جذابیت داره و هیجان انگیزه که یه دسته بندی براش درست کردیم *
باز هم رسیدیم به یکی از اصلی‌ترین‌ها یعنی ویزا، خب شما اگه ویزا نداشته باشید که نمیتونید جایی سفر کنید ، شاید 6 تا کشور باشن تو دنیا که ایرانیا بدون ویزا میتونن به اون کشورها سفر کنن مهمترینشون هم ترکیه همسایه قدیمی خودمونه. تو این بخش با انواع و اقسام ویزا‌های مختلف آشناتون میکنیم که دیگه سوالی تو ذهنتون نمونه و فقط با مرور مطالب این بخش هر گونه تردیدی که تو ذهنتون هست پاک بشه.
* خوش بحال ژاپنی ها که تقریبا 140 کشور رو میتونن بدون ویزا سفر کنن، دوس داشتین ژاپنی بودین؟ *
چرا ما اسم اینجا رو گذاشتیم سوغات نامه؟ چون علاوه بر اینکه میخوایم سوغات هر شهر و دیاری رو چه داخل ایرانم و چه خارج ایران بهتون معرفی کنیم بلکه میخوایم کمی هم به موضوع حال و هوای داستان‌های کهن رو تزریق کنیم و با یه داستان دلنشین دو تا اتفاق میفته یکی اینکه هم از داستان لذت میبرید و انگار دارین کتاب قدیمی میخونید و هم هیچ‌وقت دیگه یادتون نمیره که مثلا سوغات اصفهان چیه.
* قشنگترین و به یاد موندی‌ترین خاطره‌ای که برای ادم از سفری که رفته تو ذهن میمونه سوغاتی هست که اون مقصد داره *
برای اینکه ما بخواهیم سفری را شروع کنیم باید اطلاعاتی از مقصد داشته باشیم تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خودمون داشته باشیم. در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات بسیار آسونه و با یه کلیک به دنیایی از اطلاعات وصل می‌شیم. برای سفر به شهر یا کشوری دیگر به راهنمای سفر نیاز دارین که اطلاعات مربوط به حمل و نقل، جاذبه‌ها و مراکز خرید و اینکه چطور اصلا به مقصد مربوطه بریم که هزینه مناسب‌تری برای ما داشته باشه را برای ما فراهم کنه. این قسمت راهنمای سفر به تمام شهر‌ها و کشورهای دنیاست. از دستش ندید.
* با خوندن این بخش انگار کتاب راهنمای 1000 صفحه‌ای در دستای شماست *
یکی از بخش‌هایی که اصولا طرفدار زیادی داره بخش تاپ تن‌ها هستش، که اومدیم 10 تا یا بیشتر از 10 مورد از بهترین‌ها و بدترین‌ها و … براتون تهیه کردیم، که هم مقایسه‌ای باشه برای انتخاب بهتر شما و هم مطلبی باشه برای اینکه خاطرتون بمونه. همونطوری که در خط بالا گفتیم هم میتونه از بهترین‌ها باشه هم از بدترین‌ها و هم از عجیب‌ترین‌ها هم از خوشمزه‌ترین‌ها و و و . در کنار ما باشید تا کلی با هم یاد بگیریم.
* در سایت یگانه گشت دنبال “ترین ها” بگردید *
داستان‌ها و حکایت‌های تاریخی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های ادبیات فارسی ماست که باید حتما به این موضوع بسیار مهم اهمیت بدیم و بهش توجه کنیم. تو این بخش سعی کردیم حکایت‌های آموزنده‌ای رو از سرتاسر جهان براتون آماده کنیم که هم مطالعه کنید هم اگر دوست داشتین برای دوستان یا خانوادتون ارسال کنید که اونها هم مثل شما از این حکایات لذت ببرن. بعضی از این حکایات واقعا جذاب و باحاله ، این بخشو از دست ندین
* به پایان نیامد این دفتر، اما حکایت همچنان باقیست *
افراد زیادی هستن که نامشون بر سر زبان‌ها همیشه خواهد ماند . در این بخش سعی کردیم که شخصیت‌های مهم و تاثیر‌گذار رو که به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم با گردشگری مرتبط هستن بهتون معرفی و شما رو با زندگی و آثارشون آشنا کنیم. اشخاصی که نامشون یادآور و بیانگر یک مکان ، یک جاذبه گردشگری و یا حتی یک حرکت تاثیر گذار بوده .
* کدوم شخصیت تو ذهنتون همیشه هست؟ (اونایی که تو فیلد گردشگری فعالیتی داشتند) *
قبول دارین قدیما بهتر از الان بود؟ قبول دارین قدیما صفاش بیشتر بود؟ قبول دارین قدیما مردم بهتری بودیم؟ یه بخشی براتون در نظر گرفتیم که شما رو میبره به دور دورا، به اون قدیم ندیما که همه چی سخت بود اما ساده، همه چی سخت بود اما دلا صاف بود، بیشتر خوش میگذشت. لوکیشن‌های خاطره انگیز درباره اماکنی هست که به سبب فیلم یا سریالی که داخلشون بازی شده،معروف شدند حتی بعضیاشون محبوب هم شدند. فرقی نداره چه داخل ایران چه خارج ایران . اینجا با لوکیشن‌های قدیمی جذاب بیشتر آشنا میشید.
* لوکیشن هایی مثل خانه پدر سالار، حمام نواب، خانه دایی جان ناپلئون و … *

    تماس با ما: 02188537383