بهترین جاذبه های گردشگری میلان

بهترین جاذبه های میلان


میلان (در زبان ایتالیایی میلانو) همیشه جزء اولین شهرهایی است که گردشگران هنگام سفر به ایتالیا آن را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در نظر می‌گیرند که این امر با توجه به جاذبه‌های گردشگری بیشمار، تاریخ و میراث فرهنگی غنی و همچنین به عنوان مرکز پول و تجارت ایتالیا کاملا قابل درک است.
مثلا با خودتان فکر کنید که به شهری سفر می‌کنید که سنت آگوستین (یک قدیس مسیحی) در کلیسایی که در میدان کنونی پیازا دل دومو (Piazza del Duomo) قرار داشت غسل تعمید داده شد. هنرمندانی مانند میکل آنژ و لئوناردو داوینچی و وردی آهنگساز مطرح، انریکو کاروسو خواننده بی‌همتا با صدای تِنور، و طراح مشهور جورجیو آرمانی، همگی در میلان زندگی کرده و به شهرت رسیدند.
از دیگر جاذبه‌ها می‌توان به انجام شدن توسکانینی به طور منظم در تئاتر لا اسکالا (Teatro alla Scala)، تاجگذاری امپراطوران روم در داخل کلیسای دومو ، تاسیس حزب فاشیست ایتالیا توسط موسولینی و نمایشگاه‌های مدهای کت واک فصلی و سالانه به این شهر اعجاب انگیز ایتالیا نگاه کرد.
تمامی مطالبی که برشمرده شد فارغ از برشماری موقعیت تجاری مطلوب میلان، گنجینه های هنری، فرهنگی و معماری این شهر است که همین موضوع نشان‌دهنده پر اهمیت بودن میلان در عرصه گردشگری است.
بهترین جاذبه های گردشگری میلان
میدان بزرگ پیازا دل دومو که در مقابل کلیسای جامع واقع شده به مترو نیز دسترسی دارد؛ از همین رو این میدان از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین میادین شهر است. در میدان پیازا دی مرکانتی (Piazza dei Mercanti که در قرون وسطی میدان اصلی شهر بود و به میدان بازرگانان شهرت داشت)، وقتی در زیر پاساژ بازار سنگی روبه‌روی بازار قدیمی پلازو دلا راجیونه (Palazzo della Ragione) قرن سیزدهمی ایستاده اید، احساس می کنید که به قرون وسطی بازگشته اید.
حالا چند قرنی در زمان به جلو می‌رویم! هم‌اکنون وارد فضای گنبدی شکل و زیبای مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل دوم شوید که روبه‌روی کلیسای جامع میلان یعنی همان ال دومو (Il Duomo) قرار دارد. در آن قدم بزنید تا در نهایت خود را در مقابل مشهورترین خانه اپرای جهان ببینید. شاید از اینکه تمام این ماجراجویی نهایتا 5 دقیقه به طول بینجامد متعجب شوید.
1

کلیسای جامع میلان

Il Duomo


کلیسای جامع سانتا ماریا ناسنته، که میلانی ها آن را فقط “Il Duomo” می نامند، یکی از بزرگترین و باشکوه ترین کلیساهای جهان و از بهترین جاذبه های میلان به شمار می‌رود. گنجایش این کلیسا حداکثر 40000 نفر است که نمونه‌ای منحصر به فرد از سبک گوتیک و پر زرق و برق است. ساخت این کلیسا در قرن چهاردهم شروع شد و تکمیل شدن آن 6 قرن طول کشید یعنی تا اوایل دهه 1800 در زمان ناپلئون.
جالب است بدانید لئوناردو داوینچی و دوناتو برامانته هر دو مدل‌هایی را برای طراحی گنبد مرکزی خلق کردند که داوینچی بعدها از طراحی گنبد انصراف داد.
کلیسای جامع میلان از بهترین جاذبه های میلان
  • آدرس: میلان، پلازا دل دومو، دومو دی میلانو
  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کلیسای جامع میلان، اینجا را کلیک کنید.
  • آدرس وبسایت: www.duomomilano.it/en
2

شام آخر لئوناردو داوینچی

The Last Supper


شام آخر یک تابلو نقاشی است که توسط هنرمند و نقاش معروف ایتالیایی، لئوناردو داوینچی در قرن پانزدهم میلادی خلق شده است. این نقاشی نمایانگر صحنه شام ​​آخر عیسی مسیح و دوازده نفر از حواریون است. این فضا در انجیل یوحنا توصیف شده است به‌ویژه لحظه‌ای پس از اینکه عیسی اعلام کرد یکی از حواریون به او خیانت خواهد کرد.
در واقع نقاشی شام آخر در کلیسای سانتا ماریا دل گرازیه که به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است قرار دارد و جای تعجب ندارد که آن را به عنوان یکی از بهترین جاذبه های میلان به مسافران مقصد میلان معرفی کنیم.
نقاشی شام آخر از بهترین جاذبه های میلان
  • آدرس: میلان، پیاتزا دی سانتا ماریا دل گرازیه
  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن محل نگهداری تابلو نقاشی شام آخر اینجا را کلیک کنید.
3

گالریا ویتوریو امانوئل

Galleria Vittorio Emanuele II


مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل دوم که یک طرف میدان دوومو را به خود اختصاص داده و از طرف دیگر به میدان اسکالا باز می‌شود، توسط جوزپه منگونی طراحی و بین سال‌های 1865 تا 1877 ساخته شد. در آن زمان این بزرگ‌ترین مرکز خرید در کل اروپا با گنبدی به ارتفاع 48 متر بود.
ساخت این مرکز خرید که البته از بهترین جاذبه های میلان نیز به شمار می‌رود نقطه عطفی در شروع معماری مدرن در ایتالیا بود. بنای گالریا ویتوریو امانوئل نمونه‌ای باشکوه از ساخت و سازهای صنعتی همراه با آهن و شیشه در قرن نوزدهم است که در زمان خود بسیار مترقی و مدرن به شمار می‌رفت.
این محل هنوز هم مکانی زیبا و پرجنب‌وجوش است که مردم میلان برای ناهار یا قهوه در کافه‌های زیبای آن گرد هم آمده و در بوتیک‌های مجلل آن گشت می‌زنند. گالریا ویتوریو بخشی از زندگی روزانه مردم عادی در میلان است به‌گونه‌ای که ساکنان میلان از آن به عنوان “ایل سالتو” یعنی سالن یاد می‌کنند.
گالریا ویتوریو امانوئل از بهترین جاذبه های میلان
  • آدرس: بین تئاتر آلا اسکالا و کلیسای جامع میلان
  • لوکیشن: برای مشاهده لوکیشن گالریا ویتوریو امانوئل اینجا را کلیک کنید.
  • آدرس سایت: www.yesmilano.it
4

کاستلو اسفورزسکو

Castello Sforzesco


کاستلو اسفورزسکو یا قلعه اسفورزِسکو توسط خانواده‌های ویسکونتی و اسفورزا (Sforza) که به ترتیب از سال‌های 1277 تا 1447 و از 1450 تا 1535 بر میلان حکومت می‌کردند، در سال 1368 ساخته شد و در سال 1450 مورد بازسازی قرار گرفت.
کاستلو مجموعه‌ای از وسایل دل کاستلو اسفورزسکو را در خود جای داده است، در واقع این قلعه مجموعه‌ای از موزه‌ها از جمله موزه مجسمه‌سازی است. این مجموعه شامل پیِتا روندانینی (Pietà Rondanini)، آخرین شاهکار میکل آنژ است که در سال 1953 از کاخ روندانینی (Rondanini) در رم به قلعه اسفورزِسکو آورده شد.
موزه‌های دیگر مجموعه‌ای از هنرهای تزئینی، آثار باستانی ماقبل تاریخ و مصر، مجموعه‌ای از تاریخ موسیقی، و انباری از سلاح‌ها و زره‌های قرون وسطایی را به نمایش می‌گذارند.
موزه تابلوهای نقاشی نیز شامل نقاشی‌های هنرمندانی چون بلینی، کورجو، مانتنیا، برگوگنونه، فوپا، لوتو، تینتورتو و آنتونلو دا مسینا است. بین دو حیاط عقب کاستلو، گذرگاهی به پارک منتهی می‌شود که در اصل باغ دوک‌های میلان بود که بعدها به عنوان یک زمین آموزشی نظامی مورد استفاده قرار گرفت.
همین تعدد موزه‌ها در این مجموعه تاریخی، آن را به یکی از بهترین جاذبه های میلان مبدل کرده است.
کاستلو اسفورزسکو یا قلعه اسفورزسکو از بهترین جاذبه های میلان
  • آدرس: ایتالیا، میلان، پارک سمپیون
  • لوکیشن: برای مشاهده لوکیشن قلعه اسفورزسکو اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: 7 صبح تا 7:30 شب
5

پیناکوتکا دی بررا

Pinacoteca di Brera


پیناکوتکا دی بررا یا ” گالری هنری بررا ” اصلی‌ترین گالری عمومی نقاشی و از جمله بهترین جاذبه های میلان است. این مجموعه شامل یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌های نقاشی ایتالیایی از قرن سیزدهم تا بیستم است. پیناکوتکا که توسط معمار بزرگ جوزپه پیرمارینی ساخته شده است، درون دیوارهای یک صومعه باستانی قرن چهاردهمی قرار دارد که زمانی به نظم مذهبی Humiliati تعلق داشت و به دستور ماریا ترزا، ملکه اتریش سفارش داده شده بود.
کاخ دی بررا که بین سال‌های 1651 و 1773 ساخته شد، در اصل یک کالج یسوعی (فرقه‌ای مسیحی) بود، اما از سال 1776 به آکادمی هنرهای زیبا تبدیل شد. در این کاخ کتابخانه و رصدخانه نیز به چشم می‌خورد.
در این کاخ آثاری از استادانی چون:
  • جیووانی بلینی با اثر مرثیه و دو مدونا
  • پائولو ورونز با آثار کنت آنتونیو پورچیا و سنت ژروم
  • تینتورتو با آثار یافتن بدن سنت مارکو و فرود آمدن از صلیب
  • پرتره‌هایی توسط لورنزو لوتو
  • و همچنین آثاری از جووانی باتیستا مورونی و حتی آثاری از پیکاسو، براک و مودیلیانی نیز در اینجا خواهید.
پیناکوتکا دی بررا از بهترین جاذبه های میلان
  • آدرس: ایتالیا، میلان، ویا بررا
  • لوکیشن: برای مشاهده لوکیشن گالری هنری بررا، اینجا را کلیک کنید.
  • آدرس وبسایت: pinacotecabrera.org/en
6

تئاتر آلا اسکالا

Teatro alla Scala


سالن تئاتر آلا اسکالا از جمله مشهورترین سالن‌های اپرای جهان و از بهترین جاذبه های میلان به شمار می‌آید. بهترین نوازندگان، آهنگسازان و از همه مهم‌تر بهترین خوانندگان اپرای دنیا در این سالن هنر خود را ارائه داده‌اند. این تئاتر ظرفیتی بالغ بر 2800 نفر را در خود جای می‌دهد و از بزرگترین سالن‌ها در سرتاسر ایتالیاست.
از اوایل دسامبر تا ماه می تهیه بلیت بسیار دشوار است.
جالب است بدانید در ساختمان این تئاتر، موزه‌ای به نام موزه تئاتر آلا اسکالا وجود دارد که در آن مجموعه‌ای از لباس‌های نمایش‌های شاخص و یادگارهای تاریخی و شخصی بزرگانی که در لااسکالا اجرا کرده‌اند و آثارشان اجرا شده‌اند، از جمله وردی، روسینی، و … وجود دارد.
تئاتر آلا اسکالا از بهترین جاذبه های میلان
  • آدرس: ایتالیا، میلان، فیلودراماتیچی
  • لوکیشن: برای مشاهده لوکیشن گالری تئاتر آلا اسکالا، اینجا را کلیک کنید.
  • آدرس وبسایت: www.teatroallascala.org
7

کلیسای سنت آمبروجیو

Sant’Ambrogio


کلیسای سنت آمبروجیو (Sant’Ambrogio) در سال 386 بعد از میلاد توسط سنت آمبروز (Ambrose) که از قدیسان حامی شهر بود تاسیس شد. کلیسای کنونی شاهکاری از معماری رومی است که در قرن دوازدهم در خارج از شهر میلان ساخته شد اما به تدریج و در طول قرن‌های بعد، شهر گسترش یافت به‌طوری‌که هم‌اکنون این کلیسا در داخل شهر میلان قرار گرفته است.
کلیسای سنت آمبروجیو از بهترین جاذبه های میلان
  • آدرس: ایتالیا، میلان، میدان سنت آمبروجیو
  • لوکیشن: برای مشاهده لوکیشن گالری تئاتر آلا اسکالا، اینجا را کلیک کنید.
  • آدرس وبسایت: basilicasantambrogio.it
8

سان مائوریتسیو و موزه باستان شناسی

San Maurizio and the Archaeology Museum


موزه باستان شناسی میلان در صومعه سابق سن مائوریتسیو واقع شده و یافته‌های باستان شناسی دوره‌های مختلف را در خود جای داده است و از همین روی می‌توان آن را در شمار بهترین جاذبه های میلان به شمار آورد.
این مکان همچنین قبلاً توسط یک ساختمان مسکونی رومی متعلق به قرن اول تا سوم و همچنین بخشی از دیوارهای شهر و یک برج مستحکم قرون وسطایی اشغال شده بود.
سان مائوریتسیو و موزه باستان شناسی در میلان
  • آدرس: ایتالیا، میلان، میدان سنت آمبروجیو
  • لوکیشن: برای مشاهده لوکیشن موزه سن مائوریتسیو، اینجا را کلیک کنید.
  • آدرس وبسایت: museoarcheologicomilano.it
9

آرامستان عظیم میلان

cimitero monumentale


آرامستان عظیم میلان که در زبان ایتالیایی به سیمیتِرو مانیومنتِل معروف است به سبب مقبره‌های متعدد تزئین شده‌اش بسیار مشهور است. مقبره‌ها به قدری عجیب و بدیع هستند که بسیاری آن را موزه‌ای در فضای باز یا اثری هنری از قرن نوزدهم تا امروز می‌دانند.
این گورستان با مساحتی بیش از 250000 متر مربع، دارای مجموعه بزرگی از مجسمه‌های ایتالیایی، معابد یونانی، ابلیسک‌ها و حتی نسخه کوچکی از ستون‌های تراژانی است.
آرامستان منیومنتال در میلان 1
آرامستان منیومنتال در میلان 2
آرامستان منیومنتال در میلان 3
  • آدرس: ایتالیا، میلان، میدان سیمیتر مانیومنتال
  • لوکیشن: برای مشاهده لوکیشن آرامستان عظیم میلان، اینجا را کلیک کنید.
  • آدرس وبسایت: www.comune.milano.it
10

محله ناویلیو

naviglio grande


محله ناویلیو (که البته ناویلی هم تلفظ می‌شود) یکی از زیباترین محله‌ها و از بهترین جاذبه های میلان به شمار می‌رود. محله‌ای مملو از کافه و رستوران‌ها با نوشیدنی‌ها و غذاهای مطبوع تا بوتیک‌ها و فروشگاه‌های عرضه کننده‌ی محصولات مد و لباس.
این منطقه رمانتیک کانالی است که آخرین آبراه‌های شریانی میلان را در خود جای داده است و از منظر تاریخی، سبک و … جذابیت فراوانی دارد.
محله ناویلیو از بهترین جاذبه های میلان
  • آدرس: ایتالیا، میلان، ناویلیو گراند کانالی در لمباردی، شمال ایتالیا است که رودخانه تیچینو را در نزدیکی تورناونتو (23 کیلومتری (14 مایلی) جنوب سستو کالنده) به پورتا متصل می‌کند.
  • لوکیشن: برای مشاهده لوکیشن محله ناویلیو، اینجا را کلیک کنید.
  • آدرس وبسایت: ندارد
11

کلیسای سانتا ماریو

naviglio grande


سانتا ماریا پرسو سن ساتیرو از جمله کلیساهایی است که در دوران جنبش رنسانس ساخته شده است. این کلیسا در قلب میلان، پایتخت منطقه لمباردی در شمال ایتالیا واقع شده است به‌طوری‌که ​می‌توان آن را در خیابانی باریک در چند بلوک دورتر از کلیسای جامع میلان، در یکی از معروف‌ترین نقاط دیدنی شهر، پیدا کرد.
کلیسای سانتا ماریو
  • آدرس: میلان، ویا تورینو
  • لوکیشن: برای مشاهده لوکیشن کلیسای سانتا ماریو، اینجا را کلیک کنید.
  • آدرس وبسایت: ندارد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383