بهترین جاذبه های گردشگری رم


اگر عازم سفر به رم هستید شاید پیدا کردن بهترین جاذبه های گردشگری در شهری که مملو از نمادهای دوران باستان و سازه‌های دوران رنسانس و کلیساهای دوران مسیحیت است کمی دشوار به نظر برسد.
ما در دفتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری یگانه گشت برای سهولت مسافران و گردشگران لیستی از بهترین جاذبه های گردشگری رم را نگاشته‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.
1

طاق کنستانتین

 ،The Arch of Constantine


طاق کنستانتین نوعی از طاق نصرت (طاق پیروزی) در رم است که به امپراتور کنستانتین کبیر تقدیم شده است. این طاق که توسط مجلس سنای روم به منظور بزرگداشت پیروزی کنستانتین بر ماکسنتیوس در نبرد پل میلوین در سال 312 پس از میلاد ساخته شد از بهترین جاذبه های گردشگری رم به شمار می‌رود.
طاق کنستانتین در مسیر ویا تریومفالیس (Via Triumphalis) یعنی مسیری که رهبران نظامی پیروز در هنگام ورود از آن گذر می‌کردند، ساخته شده است. این طاق از بتن آجری با پوشش مرمر ساخته شده است و بزرگترین طاق نصرت در سراسر ایتالیاست.
کولوسئوم و طاق کنستانتین

لوکیشن طاق کنستانتین


برای دیدن لوکیشکن طاق کنستانتین اینجا را کلیک کنید.

2

شهر واتیکان

Vatican City


واتیکان با مساحتی کمتر از نیم کیلومتر مربع کوچکترین کشور مستقل جهان است که تقریبا دور تا دور آن توسط دیواره‌هایی محصور شده است. در داخل کاخ واتیکان موارد زیر وجود دارد:
  •  باغ
  • کلیسای سنت پیتر
  • میدان سنت پیتر
  • منطقه‌ای که پاپ، رئیس عالی کلیسای کاتولیک روم بر آن حکومت می‌کند
  • همچنین در جای جای شهر واتیکان، در فضای بین موزه‌ها و کلیساها جاذبه‌های زیادی برای دیدن وجود دارد.
شهر واتیکان

لوکیشن شهر واتیکان


برای دیدن لوکیشن شهر واتیکان اینجا را کلیک کنید.

3

پانتئون

The Pantheon


پانتئون امروزی در محل سازه‌ای قدیمی به همین نام قرار گرفته است که در حدود 25 سال قبل از میلاد توسط مارکوس آگریپا، داماد اولین امپراتور روم، آگوستوس، ساخته شد.
این معبد همانند بسیاری از معابد روم باستان برای پرستش خدایان رومی طراحی و ساخته شده است، جالب است بدانید نام این سازه از کلمات یونانی pan به معنای “همه” و theos به معنای “خدایان” گرفته شده است.
معبد پانتئون از بهترین جاذبه های گردشگری رم

لوکیشن پانتئون


برای دیدن لوکیشن پانتئون اینجا را کلیک کنید.

4

فروم رومی

 Roman Forum


برای قرن‌ها فروم روم در متن زندگی مردم روم باستان قرار داشت چرا که:
  • محل راهپیمایی‌ها
  • انتخابات
  • محل برگزاری سخنرانی های عمومی
  • محاکمه جنایی
  • مسابقات گلادیاتورها
  • هسته امور بازرگانی
بود. در محل این سازه باستانی که از بهترین جاذبه های گردشگری رم نیز به شمار می‌رود مجسمه‌ها و بناهای یادبود بزرگان شهر در دوران باستان به یادگار مانده است.
فروم روم از بهترین جاذبه های گردشگری رم

لوکیشن فروم رومی


برای دیدن لوکیشن فروم روم اینجا را کلیک کنید.

5

فواره تروی

Trevi Fountain


یکی از محبوب‌ترین و بهترین جاذبه های گردشگری رم، فواره تروی است. این فواره که از زیباترین و ماندگارترین شاهکارهای قرن هفدهم محسوب می‌شود به سبب اعتقادات خاص مردم رم در سراسر دنیا بسیار شناخته شده است.
مردم رم از گذشته تا کنون بر این باورند که انداختن یک سکه در حوض ترِوی باعث بازگشت مجدد شما در آینده‌ای نزدیک به روم و این مکان می‌شود.
آبشار ترِوی از بهترین جاذبه های گردشگری رم

لوکیشن فواره تروی


برای دیدن لوکیشن فواره ترِوی اینجا را کلیک کنید.

6

بنای یادبود ویتوریو امانوئل دوم

Vittorio Emanuele II Monument


ایتالیایی‌ها بنای یادبود ویکتور امانوئل دوم « Il Vittoriano» را  محراب سرزمین پدری می‌نامند که در ایتالیایی «Altara della Patria» ترجمه می‌شود. این بنا یادبود اتحاد ایتالیا در سال 1861 و اولین پادشاه ایتالیا، ویکتور امانوئل دوم است. اگرچه این بنا به افتخار ویکتور امانوئل ساخته شده است، اما او در آنجا دفن نشده است.
بنای یادبود ویتوریو امانوئل دوم

لوکیشن بنای یادبود ویتوریو امانوئل دوم


7

پیازا ناوونا

Piazza Navona


یکی از بهترین جاهای دیدنی رم، میدان‌های رم است که میدان پیاسِتا ناوونا یا پیازا ناوونا نیز از جمله این میدان‌هاست. قبل از احداث این میدان یک استادیوم بیضی شکل به نام استادیوم دومیتیان نیز (Domitian’s stadium) در محلِ این میدان وجود داشت.
جالب است بدانید در استادیوم دومیتان مسابقات دو و میدانی و سیرکی تحت عنوان (سیرک آگونالیس) با جایگاه‌هایی برای 20 هزار تماشاگر وجود داشته است. به تدریج و در گذر زمان جایگاه تماشاگران جای خود را به خانه‌ها و سایر ساختمان‌های شهر داد و استادیوم عملا کاربری خود را از دست داد به همین سبب در محل آن میدانی به نام میدان ناوونا ساخته شد.
چشمه چهار رودخانه و کلیسای سنت اگنِس و همچنین کافه‌ها و هنرمندان خیابانی بیشماری که در این محدوده از میدان قرار دارند این میدان را به یکی از بهترین مکان های تفریحی رم تبدیل کرده‌اند.
میدان پیازا ناوونا 1
میدان پیازا ناوونا 2
فواره رودخانه چهار چشمه (با 4 مجسمه خود) و کلیسای سنت آگنیس در قرن هفتم پس از میلاد به این میدان اضافه شدند. فواره‌ها خود از اطراف 4 مجسمه که هر کدام معرف یک رود هستند یعنی رودهای گنگ، نیل، ریو دلا پلاتا و دانوب بیرون می‌آیند.
در میان این چهار مجسمه که ساخته معمار مشهور رومی یعنی برنینی است یک ابلیسک 16 متری (که از سیرک ماکسنتیوس در ویا آپیا آورده شده است) توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

لوکیشن پیازا ناوونا


برای دیدن لوکیشن (میدان) پیازا ناوونا اینجا را کلیک کنید.

8

کولوسئوم

The Colosseum


کولوسئوم که نام دیگر آن آمفی تئاتر فلاویان است در زمان امپراتوران سلسله فلاویان به عنوان هدیه‌ای به مردم روم آن زمان ساخته شد. کولوسئوم رم که از مشهورترین جاهای دیدنی رم و از با ارزش‌ترین اماکن تاریخی ایتالیا است در گذشته‌های دور (یعنی در حدود 20 قرن پیش) آمفی تئاتر بزرگی بوده که میزبان رویدادهای مهمی نظیر مسابقات بین گلادیاتورها بوده است .
کولوسئوم در رم

لوکیشن کولوسئوم


برای دیدن لوکیشن کولوسئوم اینجا را کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383