بهترین غذاهای انسی

بهترین غذاهای انسی


غذا را باید جز لاینفک تجربه یک سفر به یاد ماندنی بدانیم، یعنی یک غذا میتوانید در میزان لذت سفر تاثیر‌گذار باشد.
انسی مانند دیگر شهرهای فرانسه پر است از غذاهای محلی خوشمزه که هر کدامشان به دلیل خاصی در بین مردم انسی و حتی فرانسه محبوب بوده و طرافدار دارند. اما تفاوتی که با دیگر شهرها دارد این است که انسی، در نزدیکی آلپ قرار دارد. این منطقه غذاهای بسیار لذیذی را ارائه میکند.
غذاهایی که در زیر لیست شده‌اند هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی سرو می‌شوند، بستگی به ذائقه شما دارد که کدام را دوست داشته باشید سفارش دهید.
ما در این مطلب قصد داریم شما را با 10 تا از بهترین غذاهای انسی آشنا کنیم، پس با یگانه گشت همراه باشید.
البته اگر میخواهید به مطالب بیشتری از انسی فرانسه دسترسی داشته باشید، میتوانید به مطلب انسی گردی مراجعه کنید.
1

پنیر ربلوشون پخته شده

Baked Reblochon Cheese
یکی از بهترین غذاهای انسی، این پنیر خوشمزست که با ترکیبات مختلفی تهیه می‌شود.
این پنیر که تاریخچه اولیه تهیه آن به قرن 14 برمیگردد، به عنوان یکی از پرطرفدارترین پنیرهای فرانسه مخصوصا مردم انسی‌ شناخته می‌شود.
از این نوع پنیر، غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و لذیذی تهیه می‌شود که یک نمونه از آن را در عکس بالا مشاهده میکنید. در این غذا ترکیباتی چون سیب زمینی، پیاز، روغن، بیکن دودی، پنیر ربلوشون به کار رفته است. البته کمی شراب سفید نیز در تهیه این غذا استفاده می‌شود.
فرانسه یکی از خاستگاه‌های مهم پنیر در کل دنیا می‌باشد که بی‌نظیرترین نوع این پنیرها را میتوانید در سرتاسر این کشور پیدا کرده و نوش جان کنید.
2

دیوت او ون بلان

Diots au vin blanc
سوسیس‌ها در تمام دنیا بسیار پرطرفدار هستند کما اینکه در فرانسه نیز مدلهای متنوع و بسیار خوشمزه‌ای از این نوع خوراکی وجود دارد.
این نوع سوسیس که از بهترین غذاهای انسی به شمار می‌رود، در ابتدا در منطقه ساووی بوده و بعد به سرتاسر فرانسه و کشورهای اروپایی صادر شده است، که هم نوع ساده آن موجود است و هم نوع دودی آن.
این غذا از ترکیباتی چون کره، شراب سفید، پیاز، موسیر، برگ بو، آویشن و آرد تهیه می‌شود و جز خوراکی‌های بسیار پرطرفدار منطقه ساووی و انسی می‌باشد.
هم تنها و به صورت ساده پخته می‌شود، هم میتوانید در کنار آن با سیب زمینی یا خوراکی‌های دیگر میل کنید.
3

فوندو ساوویاقد

Fondue Savoyarde
اگر تمام غذاهای فرانسه و مخصوصا انسی را در یک طرف ترازو قرار دهیم و این غذای منحصر به فرد و واقعا لذیذ را در طرف دیگر این ترازو، سنگینی فوندو کاملا مشهود می‌شود.
فوندو از جمله غذاهایی است که در بین مردم فرانسه و سوئیس و آلمان بسیار محبوب است، کمتر خوراکیی را پیدا میکنید که این شرایط را در سه کشور همسایه داشته باشد.
فوندو یک نوع پنیر است که تاریخچه آن با کشور سوئیس گره خورده و اولین بار از این سرزمین به نقاط دیگر دنیا فرستاده شده.
حتی آنقدر این غذا اهمیت دارد، که ظرف مخصوص به خود را دارد و باید در این ظرف طبخ شود. این پنیر با ترکیباتی چون شراب سفید و سیر تهیه می‌شود، اما زمان سرو با نان و یک نوع چنگال خاص سرو می‌شود.
البته میتوانید با میوه‌هایی چون سیب و گلابی نیز، این غذای خوشمزه را میل کنید. کافی است فقط چنگال را برداشته، نان یا سیب یا گلابی را در سر آن قرار داده و نانتان را به پنیر آغشته کرده و نوش جان کنید. طعم این غذا هیچ گاه از ذهن شما خارج نخواهد شد.
4

گتو دِ ساوو

Gâteau de Savoie
البته این مورد را نمیتوان غذا دانست چرا که بیشتر شبیه به کیک میماند تا یک وعده غذایی.
این کیک تاریخچه‌اش به دوران چارلز چهارم لوکزامبورگ، یعنی قرن چهاردهم برمیگردد و البته اولین بار در منطقه ساووی طبخ شده است، بعدها که چارلز چهارم به این منطقه آمد، به یمن ورود وی، این کیک را تهیه و برای او بردند.
این کیک نام دیگری نیز دارد که بیسکوئیت ساووی خوانده می‌شود.
امروزه قالب‌هایی وجود دارد که این کیک را با این شکل میسازند، اما در زمان گذشته، به دلیل اینکه منطقه ساوی دارای پستی و بلندی‌ها و همینطور دره‌ها و کوه‌هایی بوده، به این شکل و شمایل ساخته می‌شده.
موادی که برای ساخت این کیک به کار میروند عبارتند از: تخم مرغ، شکر، آرد، نشاسته، لیمو ترش، کره و پودر قند. البته گاهی اوقات، شکوفه پرتقال، وانیل و دارچین نیز به آن اضافه می‌شود.
این کیک یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای انسی، البته به تعبیر صحیح‌تر، کیک‌های انسی، می‌باشد.
5

گقاتین دِ کقوزه

Gratin de Crozets
اما از دیگر غذاهای فرانسوی که در منطقه ساووی برای اولین بار طبخ شده است، همین گقاتین دِ کقوزه است که طعمی منحصر به فرد و خاص دارد.
این غذا از ترکیب کروزه یا همان گندم سیاه، ژامبون، پیاز، کرم فریش، نمک و فلفل، آب مرغ، ماکارونی و نوعی پنیر به نام بوفور تهیه می‌شود به این شکل که، ابتدا ماکارونی را در آب مرغ پخته و پیازها را همزمان در ماهی‌تابه سرخ میکنیم. سپس ترکیب این دو را با کرم فریش مخلوط میکنیم و بعد پنیر را روی آن ریخته و داخل فر میگذاریم.
این غذا نیز به عنوان یکی از بهترین غذاهای انسی به شمار می‌رود.
6

اومبله شوَلی فوم

Omble Chevalier fume
بهترین غذاهای انسی
یکی از محبوبترین غذاهای انسی، همین اومبله است که از جمله لذیذ‌ترین غذاهای انسی نیز به شمار میرود.
این غذا که اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن، نوعی ماهی است از خانواده قزل آلا، در بین مردم این شهر و البته کل فرانسه بسیار محبوب است. البته باید بگوئیم که این نوع ماهی بیشتر در رشته کوه آلپ زندگی میکند و مردم انسی و دیگر شهرهای نزدیک به آلپ از این نوع ماهی بیشتر استفاده میکنند.
این نوع غذا، در سه شکل مختلف تهیه می‌شود، هم ممکن است به صورت کباب پز باشد، هم به صورت بخارپز و هم به صورت دودی.
ترکیبات دیگری اصولا در طبخ این غذا وجود ندارد، ولی ادویه‌جات متفاوتی در تهیه این غذا استفاده می شوند تا طعم لذت بخش این ماهی، لذیذ‌تر کنند.
7

راکلت

Raclette
راکلت در واقع نوعی پنیر است که اهل سوئیس بوده و از آنجا به دیگر نقاط دنیا صادر شده است.
در لغت این کلمه به معنی خراش دادن است. این غذا نوعی غذای خیابانی شناخته می‌شود و البته غذای گرانی نیز نمی‌باشد.
این غذا با فرهنگ آلپ در هم آمیخته و اولین استفاده از آن به قرن 16 و منطقه آلپ برمیگردد.
البته این همه داستان نیست، راکلت در اولین حضورش در یک نمایشگاه بین‌المللی غذا در سال 1964، توانست خود را به دنیا معرفی کرده و از آن پس غذای محبوبی نه تنها در بین مردم فرانسه بلکه در بین همه مردم دنیا شود.
راکلت معمولا با پیاز ترشی، سیب زمینی و ژامبون، فلفل دلمه و … سرو می‌شود. نوشیدنی که برای سرو این غذا انتخاب میکنند، اگر به طور سنتی باشد چای گرم و اگر سنتی نباشد با شراب سفید .
8

تاقت او میقتیه

Tarte aux Myrtilles
و اما یک شیرینی بسیار خوشمزه …
درست است که در بین مردم انسی، به عنوان یک تارت فوق‌العاده شناخته می‌شود اما این خوراکی خوشمزه را میتوان به عنوان یک میان وعده غذایی نوش جان کرد.
این تارت بلوبری که البته پای بلوبری نیز گفته می‌شود، از ترکیباتی چون شکر، تخم مرغ، پودر بادام، کرم فریش، خامه ترش و بلوبری تهیه می‌شود و دارای یک طعم ملس ترش و شیرین است.
اکثر شیرینی‌فروشی‌ها و قنادی‌ها و حتی کافه‌نان‌های شهر انسی، این پای را به فروش میرسانند و از این منظر، یک شیرینی پرفروش و پرطرفدار است.
9

تاقتیفله

Tartiflette
از جمله مهمترین و معروف‌ترین غذاهای انسی، همین تارتیفلت یا به تلفظ فرانسوی آن تاقتیفلت است.
این غذا در ابتدا و برای اولین بار در دهه 1980 در یکی از رستوران‌های منطقه آلپ تهیه شد و از آن زمان تاکنون، طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد.
تاقتیفلت از ترکیب سیب زمینی، پنیر ربلوشون، لاردون که نوعی بیکن است و پیاز تهیه می‌شود و طعمی به یاد ماندنی دارد.
خود کلمه تارتیفلت به معنی سیب زمینی است برای همین است که یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه این غذا سیب زمینی است.
به معنی واقعی کلمه، تاقتیفلت که یکی از بهترین غذاهای انسی به شمار می‌رود، خوشمزه و لذیذ است و پیشنهاد میکنیم اگر زمانی به انسی سفر کردید، حتما در یکی از رستوران‌های این شهر، این غذا را سفارش داده و از طعم خاص و منحصر به فرد آن لذت ببرید.
10

توم دِ شوره تارتین

Tomme de Chèvre Tartine
میرسیم به آخرین غذایی که میخواهیم به شما معرفی کنیم یعنی توم دِ شوره تارتین.
این غذا هم به عنوان میان وعده می‌باشد هم به عنوان غذای اصلی. روش تهیه این غذا نیز بسیار سادست کافی است نان تست را برداشته و پنیر مخصوص به آن را روی نان گذاشته و روی پنیر نیز هر آنچه که علاقه دارید اضافه کنید، بستگی به سلیقه شما دارد.
از انجیر و انواع میوه‌جات گرفته تا ماهی، ژامبون، سبزیجات گوناگون را میتوانید با این نان و پنیر مخصوص، نوش جان کنید.
البته باید این نکته را اضافه کنیم، که برای ساخت این وعده غذایی حتما باید پنیر مخصوص به آن را استفاده کنید که نوعی پنیر است که از بز تهیه می‌شود و قدمت آن به قرن 17 برمیگردد.
این غذا که به عنوان یکی از بهترین غذاهای انسی شناخته می‌شود را هم میتوانید بصورت ساده میل کنید هم به صورت سوخاری.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383