تم پارک دنیای فراری ابوظبی


تم پارک دنیای فراری ابوظبی که در زبان عربی به آن عالم فیراری أبوظبی می‌گویند اولین تم پارک (Theme Park) یا پارک موضوعی دنیا با موضوع و تم ماشین‌های شرکت فراری است که در جزیره یاس واقع در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی واقع شده است.
سنگ بنای این پارک در 3 نوامبر 2007 با سرمایه‌گذاری شرکت (آدلار پروپرتیز Aldar Properties) گذاشته شد که در نهایت بعد از گذشت 3 سال در چهارم نوامبر 2010 میلادی به بهره‌برداری رسید و به‌طور رسمی به روی عموم گشوده شد. 
تم پارک‌ها یا پارک‌های موضوعی به پارک‌هایی گفته می‌شود که با موضوع یا مضمون خاصی طراحی شده‌اند. مثلا دنیای فراری ابوظبی یک تم پارک با محوریت خودروهای آلبالویی رنگ شرکت ایتالیایی فراری است، یا مثلا دیزنی لند یک تم پارک با موضوع شخصیت‌های کارتون‌های شرکت والت دیزنی است.
اگر در سفر به ابوظبی، کودکان خود را به همراه می‌آورید تم پارک دنیای فراری ابوظبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در واقع این شهربازی یک پارک موضوعی بسیار بزرگ با وسعت 86 هزار مترمربع و متناسب برای تمام گروه‌های سنی از جمله کودکان در جزیره یاس است . پیشنهاد می‌کنیم این راهنمای دنیای فراری ابوظبی که یکی از بهترین جاذبه های ابوظبی است را از دست ندهید.

جاذبه های تم پارک دنیای فراری ابوظبی


جاذبه‌های تم پارک دنیای فراری در پنج منطقه قرار گرفته‌اند در زیر به تفکیک، پنج بخش دنیای فراری را لیست کرده‌ایم:

1- وِلکام پلازا

Welcome Plaza

در ولکارم پلازای تم پارک دنیای فراری ابوظبی فعالیت‌های ویژه‌ای مانند اجراهای زنده و انواع رویدادها برگزار می‌شود.

2- فمیلی زون

Family Zone

در این قسمت بازی‌های تعاملی شبیه ساز و مناطق ماجراجوییِ مناسب سازی شده برای تمام اعضای خانواده وجود دارد.

3- اِف 1 زون

F1 zone

در این قسمت از تم پارک دنیای فراری ابوظبی سریع‌ترین ترنِ هوایی جهان وجود دارد و می‌توانید در این ترن که شبیه اتومبیل فراری طراحی شده؛ هیجان‌های مسابقات فرمول یک را تجربه کنید.

4- ایتالیَن زون

Italian Zone

در این قسمت از تم پارک می‌توانید بهترین غذاهای ایتالیایی را در رستوران ماما روزلا امتحان کنید.

5- اَدوَنچِر زون

Adventure Zone

در تم پارک دنیای فراری ابوظبی، می‌توانید سوار فراری شوید و هیجان و آدرنالین را به صورت توأمان تجربه کنید.

فعالیت‌هایی که می‌توان در تم پارک دنیای فراری ابوظبی انجام داد


در این قسمت می‌خواهیم 5 تا از بهترین وسایل تفریحی تم پارک دنیای فراری ابوظبی را به شما معرفی کنیم:

1

فورمولا روسا؛ سریع‌ترین ترن هوایی دنیا

Formula Rossa

در فراری ورلد چندین ترن هوایی وجود دارد، اما هیچ کدام از آن‌ها به اندازه ترن هوایی فرمولا روسا (Formula Rossa) هیجان انگیز نیستند. این ترن هوایی که به عنوان سریع‌ترین ترن هوایی جهان شناخته می‌شود، تنها در 4.9 ثانیه به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت می‌رسد!
ترن هوایی فورمولا روسا
2

فلایینگ ایسِس؛ مرتفع‌ترین ترن هوایی دنیا

Flying Aces

ترن هوایی فلایینگ ایس در تم پارک دنیای فراری ابوظبی
فلایینگ ایس نوع دیگری از ترن هوایی در تم پارک دنیای فراری ابوظبی است. از ویژگی‌های این ترن هوایی ساختار حلقه مانند آن است که در نوع خود در سراسر دنیا منحصربه‌فرد بوده و به نوعی بزرگترین ترن هوایی با ریل حلقه مانند (حلقه‌ای 52 متری) در سراسر دنیاست.
از سایر ویژگی‌های ترن هوایی فلایینگ ایس می‌توان به سرعت 120Km/h آن از ارتفاعات 63 متری و شیب 51 درجه آن اشاره کرد.
ساختار حلقه مانند این ترن هوایی باعث وارونه شدن افراد در قسمت‌‌هایی از ترن هوایی می‌شود و همین امر به هیجان انگیزتر شدن هر چه بیشتر این ترن هوایی می‌انجامد.
3

چالش اسکودِریا؛ شبیه ساز یک مسابقه پیشرفته

Scuderia Challenge

اسکودریا قسمتی از تم پارک دنیای فراری ابوظبی است که به شما این امکان را می‌دهد که تجربه‌ای مجازی از سوار شدن بر فراری در مسابقاتی نظیر فرمول یک را داشته باشید. این قسمت تقریبا شبیه بازی‌های کامپیوتری ماشین سواری است که به صورت کاملا پیشرفته‌تر و واقعی‌تر در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود.
لازم است بدانید 3 نوع شبیه ساز در این قسمت وجود دارد که هر کدام از آن‌ها محدودیت قد دارند به این معنی که قد متقاضی نباید از مقدار تعیین شده کمتر باشد.
چالش شبیه ساز اسکودریا
3 شبیه ساز پیشرفته تم پارک دنیای فراری ابوظبی به شرح زیر است لازم است بدانید برای استفاده از هر کدام از این شبیه سازها مستلزم پرداخت بلیت 50 درهمی هستید که جدا از بلیت ورودی به محوطه تم پارک است.
  1. شبیه ساز F1 حداقل ارتفاع 1.30 متر
  2. شبیه ساز F1 2.0 حداقل ارتفاع 1.50 متر
  3. شبیه ساز فراری F430 GT  حداقل ارتفاع 1.50 متر
4

تجربه واقعیِ سوار شدنِ فراری

رانندگی با فراری در تم پارک دنیای فراری ابوظبی
در این قسمت برخلاف شبیه ساز اسکودِریا می‌توانید سوار یک فراری واقعی شوید و رانندگی در جاده‌های جزیره یاس را به همراه یکی از مربیان آموزش دیده در یکی از گران‌قیمت‌ترین اتومبیل‌های دنیا به دفترچه خاطرات خود اضافه کنید.
بلیت سوار شدن به فراری به همراه آموزش توسط یک مربی خبره 859 درهم و هزینه سوار شدن یک شخص اضافه 120 درهم است.
سایت تم پارک دنیای فراری ابوظبی:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383