جاذبه های انسی

جاذبه های انسی


انسی فرانسه، شهری که در جنوب شرقی فرانسه قرار داشته و تنها فاصله‌اش با ژنو سوئیس، 40 کیلومتر است، شهری که آوازه دریاچه‌اش در تمام دنیا پیچیده، دریاچه‌ای که خود را از کوههای آلپ تغذیه میکند.
انسی پر است از جاذبه‌های دیدنی فرهنگی، تاریخی و طبیعی. جاذبه‌هایی که هر کدام روایت‌گر تاریخ و داستان خود هستند. انسی سالانه حدود 4 میلیون گردشگر دارد که هر کدام بعد از برگشت از این شهر تاریخی، تا ماه‌ها از خاطرات به یاد ماندنی خود تعریف میکنند.
در این مطلب سعی کردیم بهترین جاهای دیدنی انسی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در هنگام سفر به ونیز آلپ برنامه‌ریزی بهتری برای بازدید از هر کدام از این جاذبه‌ها داشته باشید.
در ادامه شما را با 10 تا از بهترین جاذبه‌ های انسی آشنا میکنیم، پس با یگانه گشت همراه باشید.
البته اگر میخواهید به مطالب بیشتری از انسی فرانسه دسترسی داشته باشید، میتوانید به مطلب انسی گردی مراجعه کنید.
1

شهر قدیمی انسی

Annecy Old Town
مرکز تاریخی قرون وسطایی انسی، بین دریاچه و کوهستان قرار دارد.
این شهر که ونیز آلپ لقب گرفته با خیابان‌های سنگ فرش شده و ساختمان‌های رنگارنگ و جذابش، توانسته در دل گردشگران و توریست‌هایی که به شهر سفر میکنند جای خاصی باز کند.
رود و کانالی که در شهر وجود دارد شهر قدیمی انسی را شکل داده است و سازه‌ها و ساختمان‌هایی که در امتداد این کانال و رود ساخته شده‌اند به زیبایی این فضا اضافه کرده است.
قلعه لیل که ساختمانی متعلق به قرن 12 می‌باشد و در گذشته کاربری زندان داشته اما امروزه به یک موزه تبدیل شده یا خیابان سن کلر انسی که پر است از مغازه‌ها و خانه‌های قدیمی و یا حتی قلعه انسی که در قرون وسطی ساخته شده است، همگی از بهترین جاذبه های انسی بوده که جلوه منحصر به فردی را به این قسمت از شهر تاریخی انسی داده‌اند.
قطعا پرسه زدن در این قسمت از شهر، خاطره فراموش نشدنی را در ذهن شما ثبت خواهد کرد.
2

کلیسای ویزیتیشن انسی

Basilique de la Visitation
از دیگر جاذبه های انسی کلیسای ویزیتیشن است که در بین سالهای 1922تا 1933 ساخته شده و سبک معماری آن، نئوگوتیک است، معماری که متعلق به قرون وسطاست.
این کلیسا بر اساس نقشه‌های آلفرد هنری رکورا ساخته شده که در آن زمان طرحی منحصر به فرد شناخته می‌شده است، بعد از 16 سال پس از ساخت کلیسا، در سال 1949 کلیسای ویزیتیشن تقدیس شد.
نام این کلیسا ویزیتیشن است که اشاره‌ای مستقیم به دیدار مریم مقدس از دختر عموی خود الیزابت دارد.
المان مهمی که این کلیسا را خاص میکند، برج ناقوس آن است که ارتفاعی بالغ بر 72 متر است و صلیبی از جنس برنز درست در بالای آن قرار دارد.
اما فضای داخلی کلیسا بسیار هنرمندانه ساخته شده است، از ستون‌های مرمری آبی ساووی گرفته تا موزائیک‌های ونیزی. از دیگر المان‌های زیبا و دیدنی این کلیسا میتوانیم به پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگی اشاره کنیم که در اطراف فضای داخلی کلیسا تعبیه شده‌اند و هر کدام نقش منحصر به فردی را به نمایش گذاشته است.
3

کلیسای نتردام بانو لیسه انسی

Eglise Notre-Dame de Liesse
تاریخ ساخت این کلیسا به نیمه دوم قرن چهاردهم برمیگردد که البته در آن زمان به شکل ساده‌تری بوده و بعد‌ها المان‌های دیگری از جمله برج ناقوس آن که در قرن 16 ساخته شده، به کلیسا اضافه شده است.
کلیسا از نمای بالا، مانند صلیب است. از لحاظ نمای بیرونی نیز ظریف کاری خاصی در آن مشاهده نمیشود غیر از مجسمه طلایی که در بالای درب اصلی کلیسا وجود دارد.
اما اگر بخواهیم از داخل کلیسا صحبت کنیم، مطالب زیادی برای گفتن وجود دارد: مثلا ارگی که در بالای ورودی کلیسا از داخل وجود دارد یا شیشه‌های رنگی که در بخش‌هایی از دیوارهای بلند و قطور کلیسا تعبیه شده است و یا نقاشی‌های فوق‌العاده زیبایی که در دیوارها و سقف کلیسا وجود دارند.
البته علاوه بر همه اینها، از مجسمه‌های ظریف و هنرمندانه‌ای که داخل تالار اصلی وجود دارد به راحتی نباید گذر کرد.
کلیسای نتردام بانو لیسه که جزء بهترین جاذبه های انسی شناخته می‌شود که دارای سه ناقوس است که به ترتیب در سالهای 1655، 1768 که البته دیگر وجود ندارد و 1878 به ساختمان کلیسا اضافه شده اند.
4

کلیسای سن موریس انسی

Eglise Saint Maurice
این کلیسا در نزدیکی دریاچه انسی و رود تیو قرار دارد. با اینکه کلیسای سن موریس در سال 1445 افتتاح شد اما ساخت آن تکمیل نشده بوده و به صورت ناقص آن را افتتاح کردند. در ابتدا نامش کلیسای سن دومینیک بوده و بعدها به سن موریس تغییر داده شده.
متاسفانه در طول انقلاب فرانسه، این کلیسا در ابتدا غارت شد و به انبار غلات و سپس به اصطبل حیوانات تبدیل شد که بالطبع برای یک مکان مذهبی، اتفاق ناخوشایندی است.
این کلیسا چندبن بار مورد نوسازی قرار گرفت، یکی در سال 1822 و دیگر در سال های 2014 و 2015.
این کلیسا جز کلیساهایی است که بسیار ساده ساخته شده است و جزئیات و ظریفکاری‌های زیادی در آن به کار نرفته است، آن هم به دلیل کمبود منابع مالی در زمان ساخت بوده.
فضای داخلی کلیسا یک ارگ بزرگ دارد که در سال 1869 توسط کارخانه مرکلین شوتز ساخته شد و در سال 1966 مورد بازسازی قرار گرفت. غیر از ارگ موجود در تالار اصلی، نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی نیز هستند که میتوان آن‌ها را به عنوان تزئینات جزئی کلیسا دانست.
کلیسای سن موریس، یک کلیسای کاتولیک است که معماری آن نیز به سبک گوتیک می‌باشد.
در سال 1957 نیز، کلیسای سن موریس، به لیست آثار تاریخی فرانسه پیوست.
5

کلیسای سن فرانسیس انسی

Eglise Saint-François de Sales
این کلیسا نیز که یکی از ساده‌ترین جاذبه های انسی می‌باشد به عنوان یک کلیسای کاتولیک که در واقع کلیسای ایتالیایی‌ها نیز لقب دارد،  شناخته می شود. این کلیسا تنها 300 متر با کلیسای سن موریس انسی فاصله دارد.
در طول انقلاب فرانسه، این کلیسا کاربری کارخانه به خود گرفت و بعدها، در سال 1924 دوباره کاربری عبادتگاه به خود گرفت.
تاریخ ساخت اولیه این کلیسا به سال 1614 برمیگردد که البته با الهام از کلیسای Gesu رم ساخته شده و بعد از 40 سال یعنی، 1654 تقدیس شده است.
این کلیسا آخرین بازسازی را در 2003 به خود دیده است.
از نظر فضای داخلی نیز، کلیسای سن فرانسیس، جزئیات زیادی نداشته و معماری ساده‌ای دارد.
6

تنگه مغرور انسی

Gorges du Fier
درست در فاصله 11 کیلومتری مرکز شهر انسی، یک تنگه فوق‌العاده زیبا وجود دارد که قدمتش به حدود 40 هزار سال پیش برمیگردد.
برای رفتن به این تنگه یا باید خودتان ماشین اجاره کرده و با طی مسیر خود را به این تنگه زیبا برسانید و یا باید با تاکسی مسیر خود را بپیمائید.
داخل تنگه، پلی قرار دارد که طول آن 250 متر بوده که در ارتفاع 25 متری قرار گرفته. از سال 1943 نیز از این تنگه به عنوان یک جاذبه گردشگری استفاده می‌شود و گردشگران زیادی نیز به اینجا آمده و از بودن در این فضای دیدنی، لذت میبرند.
افسانه‌هایی درباره این تنگه میگویند، به عنوان مثال مردمانی که در نزدیکی تنگه زندگی میکنند، میگویند در طول شب صدای ناله‌هایی از تنگه به گوش میرسد، مردم بومی و محلی میگویند این صدای معشوقه کنت مونتروتیه می‌باشد. البته داستان کامل این تنگه را که یکی از بهترین جاذبه های انسی می‌باشد را میتوانید جستجو کرده و با آن آشنا شوید.
بازدید از این تنگه حدود 1 ساعت زمان میبرد.
ورود سگ به این مکان ممنوع است، همچنین کالسکه کودک نیز مجاز به ورود به پل نمی‌باشد.
هزینه بلیط بزرگسال : 6 یورو می باشد و کودک (7 تا 16 سال): 3 یورو و کودک زیر 7 سال رایگان می‌باشد.
7

دریاچه انسی

Lake Annecy
از لیست بهترین جاذبه های انسی، دریاچه این شهر بهترین این لیست است.
دریاچه‌ای منحصر به فرد و زیبا که در ارتفاع 446 متری در قلب کوه‌های آلپ قرار دارد که از چشمه‌های کوهستانی آلپ تغذیه می‌شود. دریاچه انسی 9 مایل طول و 2 مایل عرض دارد، البته لازم به ذکر است که تاریخ شکل‌گیری این دریاچه، به 18 هزار سال قبل برمیگردد.
در اطراف این دریاچه قسمت‌های مسکونی مختلفی وجود دارد اعم از Sevrier, Duingt, Menthon, Veyrier و …
دورتادور این دریاچه حدود 43 کیلومتر می‌باشد که در سرتاسر آن یک مسیر دوچرخه‌سواری نیز وجود دارد که میتوانید به راحتی از زیبایی‌های کل مسیر لذت ببرید، البته حدود 3 ساعت زمان میبرد تا بتوانید کل مسیر را بپیمائید اما داخل این مسیر، استراحتگاه‌ها و رستوران‌هایی هستند که برای رفع خستگی میتوانید از آنها استفاده کنید.
قایقرانی از جمله امکاناتی است که در این دریاچه وجود دارد. هم میتوانید قایق را اجاره کرده و خود به گشت در دریاچه بپردازید، هم میتوانید با راهنما به دریاچه‌گردی خود ادامه دهید.
از دیگر فعالیت‌هایی که در این دریاچه به چشم میخورد، ماهیگیری، اسکی روی آب و غواصی است.
8

موزه قلعه انسی

Musée-Château d’Annecy
شاید بتوان گفت بعد از دریاچه، قلعه انسی مهمترین جاذبه دیدنی شهر انسی‌ست.
این قلعه قدمتش به قرون 12 تا 16 برمیگردد، بله این قلعه در طی 400 سال تکمیل شده و امروزه به یکی از خاص‌ترین سایت‌های گردشگری انسی تبدیل شده است.
امروزه در این قلعه، موزه هنرهای مردمی آلپ دایر است و میتوانید علاوه بر بازدید از سازه قلعه، از این موزه نیز بازدید داشته باشید.
متاسفانه در قرن 17 این قلعه متروکه شد و در زمان جنگ جهانی دوم نیز از آن به عنوان یک پادگان نظامی استفاده می‌شد. در سال 1953 بود که بازسازی در این قلعه صورت گرفت و موزه هنرهای مردمی آلپ در آن دایر شد.
قدیمی‌ترین بخش قلعه، برج ملکه می‌باشد که اولین سازه‌ای بوده که در این مجموعه احداث شده و قدمت آن را قرن 12 تخمین زده‌اند.
قلعه انسی در سال 1959، در لیست آثار تاریخی فرانسه به ثبت رسید.
9

قلعه لیل انسی

Palais de l’Île
از دیگر جاذبه های انسی، همین قلعه لیل می‌باشد که قدمت آن نیز به قرن 12 برمیگردد.
این قلعه که در طول سالیان، بازسازی‌های زیادی را به خود دیده، بیشتر دوران عمرش کاربری زندان داشته، البته در برهه‌ای از زمان نیز یعنی بین سالهای 1865 تا 1880 این قلعه به عنوان خانه سالمندان نیز فعالیت میکرده است.
در این قلعه شما میتوانید از اتاق دادگاه، سلول‌ها، سیاه‌چاله‌های قدیمی و یک کلیسای کوچک نیز بازدید داشته باشید.
این قلعه امروزه میزبان نمایشگاه و موزه معماری شهر انسی است.
آخرین بازسازی‌های صورت گرفته روی این بنا برمیگردد به سالهای 1983 و 1985.
یکی از ویژگی‌های این قلعه، قرارگیری آن در بخش قدیمی شهر انسی است که خود میتوانید اهمیت این قلعه را بیشتر کند. میتوانید در جریان بازدید از قسمت قدیمی شهر، از این قلعه نیز بازدید داشه باشید.
10

پل عشق انسی

Pont des Amours
و اما جایزه رمانتیک‌ترین جاذبه انسی نیز می‌رسد به پل عشق که روی رود تیو قرار گرفته.
در سال 1845 عملیات ساخت این پل آغاز شد و مصالح ساخت این پل، فقط چوب بود. اما در سال 1859 یک پل دیگر ساختند که البته از چدن ساخته شده بود و سه طاق قوسی داشت.
اما پلی که امروزه در این ناحیه از انسی وجود دارد، یک پل آهنی است که در سال 1907 ساخته شده با یک طاق قوسی که تا امروز نیز هنوز سرپاست و جز سایت‌های گردشگری پرطرفدار در انسی‌ست.
این که چرا به این پل میگویند پل عشق، چند روایت دارد:
یک روایت میگوید که هر کسی روی این پل از نامزد خود خواستگاری کند، عشقشان ابدی بوده و تا آخر عمر عاشق هم خواهند ماند.
اما روایت دیگر میگوید دو نفر که عاشق هم بودند از دست خانواده‌های خود فرار کردند و روی این پل همدیگر را دیده و همدیگر را در آغوش گرفتند و این عشق را به تمام دنیا مخابره کردند.
البته روایت دوم ممکن است کمی از واقعیت به دور باشد.
اگر به انسی سفر کردید، حتما از بالای پل عکسهای به یاد ماندنی تهیه کنید.

1 دیدگاه

  • فک نمیکردم سایتی رو پیدا کنم که انقد کامل درباره جاذبه های فرانسه و شهرهاش حرف زده باشه، ممنونم از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383