جاذبه های نیس


نیس از جمله شهرهای بینظیر و دیدنی فرانسه می‌باشد که در خط ساحلی فرنچ ریویرا قرار گرفته و سالانه، هم به دلیل جاذبه‌های منحصر به فردی که دارد و هم به دلیل سواحل شنی و آرامی که دارد، پذیرای گردشگران بسیاری است.
نیس به خاطر آب و هوای مدیترانه‌ایش، به دلیل شهر قدیمی که در خود دارد، به دلیل موزه‌ها و غذاهای محلی و خوشمزه‌اش نه تنها در بین مردم فرانسه بلکه در بین گردشگران سراسر دنیا نیز بسیار محبوب است.
در این مطلب سعی شده است تا بهترین و مهمترین جاذبه‌های شهر دیدنی نیس را به شما معرفی کنیم که در زمان سفر به این شهر ساحلی بتوانید از تمام این سایت های گردشگری بازدید داشته باشید.
در ادامه شما را با 11 تا از بهترین جاذبه‌های نیس آشنا میکنیم، پس با یگانه گشت همراه باشید.
1

مسیر پیاده‌روی انگلیسی‌ها

Promenade des Anglais
از مهمترین جاذبه های نیس، همین مسیر پیاده‌روی است که البته فرانسوی‌ها آن را به پرام (Prom) نیز می‌شناسند.
مسیری 7 کیلومتری که منظره‌ای فوق‌العاده از ساحل و دریا را ارئه میکند و البته از درختان نخل مسیر نیز به راحتی نباید گذر کرد که جلوه دیگری را به این مسیر اضافه کرده است.
تاریخ ساخت این پیاده‌رو به اوایل قرن 18 برمیگردد و زمانی که برتانیایی‌ها برای گذران زمستان به این شهر سفر کردند و این منطقه بسیار زیبا را دیدند و تصمیم گرفتند که پیاده‌رویی را در این ناحیه بسازند. در این پیاده‌رو، یک مسیر مخصوص به دوچرخه‌سواران نیز ساخته شده است.
نمایشگاه‌ها، فستیوال‌ها و رویدادهای بسیاری در طول سال در این مسیر برگزار می‌شود که گردشگران زیادی را به این سمت میکشاند. در این مسیر یک هتل خاص وجود دارد به نام نگرسکو که دلیل خاص بودن آن، اقامت مایکل جکسون در آن است.
نکته جالب دیگر این مسیر، نزدیکی آن به فرودگاه نیس است، زمانی داستان جالبتر می‌شود که هواپیماها چه در موقع نشستن و چه در موقع بلند شدن، فاصله کمی از سطح زمین دارند و منظره خاصی را رقم میزند.
2

ساحل پلاژ د کاراس نیس

Plage de Carras Nice
این ساحل یکی از زیباترین ساحل‌های نیس می‌باشد، چون همانطور که میدانید نیس پر است از ساحل‌های آرام و زیبا، هم برای آفتاب گرفتن و هم برای دیگر فعالیت‌های آبی.
این ساحل قسمتی از مسیر پیاده روی انگلیسی می‌باشد که در انتهای آن و در نزدیکی فرودگاه نیس قرار دارد.
ساحل پلاژ د کاراس نسبت به سایر ساحل‌های این بخش، با این که زیباست اما خلوت‌تر است و رستوران‌ها و کافه‌های کمتری در اطراف این ساحل قرار گرفته‌اند ولی فضای بینظیری برای آفتاب گرفتن دارد.
یکی از فعالیت‌های محبوبی که در این ساحل میتوانید انجام دهید، موج سواری روی آب است. در نزدیکی این ساحل هم خط تراموا وجود دارد هم ایستگاه اتوبوس.
3

پارک فونیکس نیس

Park Phoenix Nice
یک باغ گیاه شناسی 7 هکتاری که در جنوب غربی نیس واقع شده و میزبان موزه هنرهای آسیایی نیس و یک رستوران و البته نمایشگاه‌های بسیاری است که در طول سال در این پارک برگزار می‌شود.
جالب است بدانید که یکی از بزرگترین گلخانه‌های اروپا در این شهر قرار دارد، فضایی به وسعت 7000 متر مربع و ارتفاع 25 متر که حدود 2500 گونه گیاهی را در خود جای داده، از نخل‌های بزرگ گرفته تا درختان موز و انواع سرخس و بی‌شمار گونه گیاهی دیگر.
غیر از گونه‌های گیاهی، حیوانات، پرندگان و انواع ماهی‌ها نیز دیگر اجزای تشکیل دهنده و زیبابخش این گلخانه است.
از دیگر ویژگی‌ها و نکات مثبت این پارک، دریاچه بزرگ 6000 متر مربعی آن است که پرندگان زیادی از قبیل اردک، طاووس، قو و پلیکان در آن وجود دارند.
تاریخچه افتتاح این پارک به سال 1990 برمیگردد. امروزه این پارک بهشتی برای کودکان است چرا که فضاهای بسیاری برای بازی کودکان دارد، البته به یاد داشته باشید که هزینه بلیط برای کودکان زیر 12 سال رایگان است.
4

شهر قدیمی نیس

Nice Old Town
شهر قدیمی نیس یکی از مهمترین جاذبه های نیس می‌باشد که قدم زدن در آن شما را به دل تاریخ نیس و فرانسه خواهد برد.
این شهر که از جنوب به مسیر پیاده روی انگلیسی و از شمال به رود پالیون متصل است درست زیر تپه قلعه قرار دارد که البته امروزه دیگر قلعه‌ای در آن نیست اما به همان نام قدیم خود خوانده می‌شود.
شهر قدیمی پر است از خانه‌های مسکونی، کلیساها و میادین تاریخی که هر کدامشان حرف‌ها برای گفتن دارند. از میدان ماسن شروع کنید و در کوچه پس کوچه‌های این شهر قدیمی پرسه بزنید، بعد به خیابان اصلی شهر قدیمی یعنی سن فرانسوا دو پائول رسیده و خود را در بازار سلایا ببینید.
در این قسمت از شهر نیس، شما با طیف گسترده‌ای از محصولات، مغازه‌ها و جاذبه‌ها روبرو هستید از خانه اپرا گرفته تا قنادی‌ها و شکلات فروشی‌ها و حتی گل فروشی‌ها.
جالب است بدانید که ملکه انگلستان یعنی ملکه ویکتوریا، شکلات‌های خود را این قسمت از نیس تهیه میکرده است.
برای بازدید از این قسمت از شهر، شما نیاز به 2 ساعت از وقت گرانبهای خود دارید.
5

موزه ماتیس نیس

Musée Matisse Nice
موزه ماتیس، مجموعه‌ای است از نقاشی‌ها، طراحی‌ها، مجسمه‌ها و عکسهای هنری ماتیس.
این موزه که یکی از جاذبه های نیس شناخته می‌شود، تاریخ افتتاحش به سال 1963 برمیگردد که در ساختمان یک ویلای قدیمی قرن هفدمی دایر شده است.
این موزه 2800 متر مربع وسعت داشته و دارای آثار بسیاری است که از جمله آنها میتوان به 68 تابلوی نقاشی، 236 طراحی، 218 چاپ، 95 عکس، 57 مجسمه و 14 کتاب مصور و همینطور 187 شیء متعلق به ماتیس اشاره کرد.
این موزه سومین موزه بزرگ آثار هنری ماتیس، نقاش و مجسمه‌ساز چیره‌دست فرانسوی است. وی در سال 1869 چشم به جهان گشود و در سال 1954 بر اثر سکته قلبی چشم از جهان فروبست.
موزه ماتیس همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها، برای بازدید باز است.
6

پارک مونت بورون نیس

Mont Boron Park Nice
یک پارک زیبا به وسعت 57 هکتار که روی تپه‌ای به ارتفاع بیش از 190 متر قرار گرفته است. این پارک دارای مسیر‌های پیاده‌روی فوق‌العاده زیبایی است که در بین مردم نیس نیز بسیار محبوب است.
صدها گونه گیاهی که مختص به مدیترانه می باشد در این پارک وجود دارد و جلوه‌ی بی‌نظیری را به پارک بخشیده است.
11 کیلومتر مسیر پیاده‌روی از جمله ویژگی‌ها و نکات مثبت این پارک به شمار می‌رود. اما نقطه برجسته این پارک قلعه دومون آلبان است که قدمتش به قرن 16 برمیگردد.
برای بازدید از این قلعه هم میتوانید پای پیاده از شهر قدیمی نیس به این پارک بروید که تقریبا 45 دقیقه زمان لازم دارد و هم میتوانید با خط اتوبوس خود را به این ناحیه برشسانید.
اما قلعه فقط برای کسانی قابل بازدید است که از قبل تور آن را خریداری کرده باشند و در واقع رزرو کرده باشند، پس اگر میخواهید از این قلعه قرن شانزدهمی بازدید داشته باشید، از قبل تور آن را رزرو کنید.
8

موزه ملی مارک شاگال نیس

Marc Chagall Museum Nice
یکی از جاذبه‌های دیدنی نیس، موزه مارک شاگال است که اساسا کارهای و نقش‌هایی که کشیده، الهام گرفته از مذهب و دین است.
مارک شاگال یکی از نقاشان و مجسمه‌سازان معروف فرانسوی است که در سال 1887 متولد شد و در سن 97 سالگی و در سال 1985 دیده از جهان فروبست.
این موزه اما در زمان حیات وی و در سال 1973 افتتاح شد. این موزه با نام موزه ملی مارک شاگال  پیام کتاب مقدس نیز شناخته می‌شود چرا که مجموعه‌ای از 17 نقاشی نشان دهنده 17 پیام کتاب مقدس است که در این موزه به نمایش در آمده است.
موزه مارک شاگال، نه تنها تابلوهای نقاشی را به معرض نمایش گذاشته، بلکه آثار دیگری از جمله شیشه‌های رنگی و مجسمه‌هایی زیبا نیز در این موزه نشان داده شده‌اند.
این موزه داخل یک باغ بزرگ قرار دارد که مملو از درختان مدیترانه‌ای است که عبارتند از زیتون، سرو، کاج و درختان بلوط سبز.
7

خیابان ژان مدیسین نیس

Jean Médecin Avenue Nice
سرزنده‌ترین خیابان نیس که پر است از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مختلف کیف و کفش و پوشاک. در واقع این خیابان با اینکه یکی از بزرگترین مراکز خرید نیس را در خود دارد اما خود به عنوان یک مرکز خرید شناخته می‌شود.
در سالهای اخیر تراموای این خیابان به راه افتاده و ماشین‌های عمومی اجازه استفاده از این خیابان را ندارند. امروزه این خیابان به پیاده‌رویی بزرگ بدل شده که مردم برای تفریح و خرید در این خیابان قدم میزنند.
از برندهای معمول و بی‌نام و نشان گرفته تا معروفترین آنها در این خیابان برای خود دارای مغازه و فروشگاه می‌باشد که تمام سلیقه‌ها را پوشش میدهند.
علاوه بر فروشگاه‌هایی که گفته شد، یک کلیسای دیدنی و تاریخی نیز در این خیابان وجود دارد به نام نتردام آسومپسیون، کلیسایی که قدمت آن به قرن 19 برمیگردد.
این خیابان دیدنی و هیجان‌انگیز هم در طول روز دیدنی است و هم در طول شب که نور مغازه‌ها و خیابان اینجا را به بهشتی در دسترس قرار میدهد.
7

بازار سلایا نیس

Cours Saleya Market Nice
و اما بازار سلایا …
بازاری قدیمی که دارای 107 غرفه بوده و طیف وسیعی از محصولات را به فروش میرساند. محصولاتی عبارتند از میوه و سبزیجات، انواع مواد غذایی، انواع غذاهای دریایی و همچنین انواع گل و گیاه.
البته تعداد غرفه‌ها و نوع محصولات با توجه به فصل و شرایط آب و هوایی متغیر است. به عنوان مثال در تابستان بعد از ساعت 18، بازار به شکل صنایع دستی در می‌آید چرا که غرفه‌های صنایع دستی شروع به فعالیت میکنند.
ساعت کاری این بازار به شرح زیر است:
سه شنبه تا شنبه / از ساعت 6 صبح لغایت 18:00
یکشنبه‌ها از ساعت 6:30 صبح لغایت 13:30
7

کلیسای سن نیکلاس نیس

Cathedrale Saint-Nicolas Nice
کلیسای سن نیکلاس، کلیسایی که در سال 1912 به یاد نیکلاس الکساندرویچ، تزار روسیه تقدیس شد.
با اینکه این بنا به یاد وی ساخته شده و متعلق به روسیه است اما در خاک فرانسه بوده و در فهرست آثار تاریخی این کشور نیز به ثبت رسیده است.
جالب است بدانید که هم اکنون این کلیسا مهمترین و قدیمی‌ترین کلیساهای ارتدکس روسیه می‌باشد که در خاک این کشور قرار ندارد.
معماری این بنا هم از داخل و هم از بیرون، فوق‌العاده دیدنی است البته فضای داخلی روحانی‌تر و فضای بیرونی از لحاظ معماری ظریفتر. نقاشی‌های دیواری و سقفی و همینطور اشیاء قیمتی که در این کلیسا قرار دارند در نوع خود بی‌نظیر هستند.
در چند سال گذشته، تصمیم به بازسازی این بنا گرفته شد که این عملیات حدود 5 سال زمان برد و هم به داخل بنا رسیدگی شد و هم به معماری بیرونی این کلیسا.
درهای این کلیسا همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 18 به روی بازدید کنندگان باز می‌باشد.
7

پارک قلعه نیس

Castle Hill Park Nice
پارک قلعه که در شرق نیس و مسیر پیاده روی انگلیسی‌ها قرار دارد، تاریخچه‌اش به اوایل قرن 19 برمیگردد.
بد نیست بدانید که این مکان با ارتفاع 92 متر یکی از بلندترین نقاط شهر نیس است که هم میتوانید با پای پیاده خود را به این مکان برسانید هم با آسانسور و هم با قطار توریستی.
وقتی به بالای پارک رسیدین میتوانید منظره پانورامای فوق‌العاده‌ای را از شهر نیس به نظاره بنشینید و عکسهای به یاد ماندنی را ثبت کنید.
در این پارک سه بخش مهم وجود دارد که بازدید از آنها را توصیه میکنیم، برج بلندا، گورستان یهودیان و مسیحیان و همینطور آبشار دیژون که یک آبشار مصنوعی است.
این پارک همه روزه از ساعت 9 صبح الی 18، باز بود و ارائه خدمت میکند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383