راهنمای سفر به رم

دختری در حال خواندن نقشه گردشگری رم

کامل‌ترین راهنمای سفر به رم؛ جاذبه‌ها، حمل و نقل عمومی


رم پایتخت کشور ایتالیا که به آن لقب شهر ابدی را داده‌اند، از بهترین مقاصد گردشگری برای گذراندن تعطیلاتی خاطره انگیز در سراسر اروپاست. پایتخت کشور ایتالیا سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند که از این نظر می‌توان آن را در شمار کشورهایی با سودآوری شگرف از صنعت توریسم و گردشگری نام برد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سفر به رم می‌توان به تاریخ غنی و پربار این شهر اشاره کرد. همچنین این شهر یک مرکز بین المللی برای مد، طراحی، هنر و فرهنگ معاصر است.

[lwptoc title=”آنچه در این مطلب می‌خوانید”]

از جاهای دیدنی و جاذبه‌ های گردشگری رم که باعث جذب گردشگر می‌شود می‌توان به صورت کلی به بناهای تاریخی باشکوه و ویرانه‌های باستانی که قدمت آن‌ها حداقل به قرن سوم قبل از میلاد می‌رسد، معماری خیره‌کننده به سبک رومی و گوتیک، کلیساهای قرون وسطایی، میدان‌های زیبا، فواره‌های با طراحی به سبک باروک و موزه‌هایی که در نوع خود در جهان بسیار تک و منحصربه‌فرد هستند اشاره کرد. رم علاوه بر داشتن اماکن گردشگری خاص که به طورکلی به آن‌ها اشاره کردیم؛ به واسطه نوع غذاهای خود، نوشیدنی‌های سنتی رومی و زندگی شبانه پر جنب و جوش و همچنین پارک‌های زیبای شهری و مناظر طبیعی آرام و بکر بسیار مشهور است.

در ادامه توجه شما را به مطالعه راهنمای سفر به رم جلب می‌کنیم.

برنامه‌ریزی برای سفر به رم


برای اینکه سفر مهیج و خاطره‌انگیزی به رم داشته باشید باید قبل از مسافرت، برنامه سفر به رم را برای خود مشخص کنید. در همین راستا نکاتی که را که باید قبل از سفر به آن‌ها توجه داشته باشید به صورت مختصر در زیر لیست کرده‌ایم:

بهترین زمان سفر به رم


از آنجایی که رم آب و هوای مدیترانه‌ای دارد، واقعاً زمانی به عنوان بهترین زمان یا بدترین زمان سفر از نظر آب و هوایی وجود ندارد.
پس اگر قصد سفر به رم را داشته و می‌خواهید از شلوغی و گرمای تابستان به دور باشید توصیه می‌کنیم در اواخر بهار یا اوایل پاییز زمانی که هوا معتدل است و صف‌ گردشگران کوتاه‌تر است به رم سفر کنید. برای اطلاع از آب و هوای رم در 4 فصل سال به مطلب ما در همین رابطه مراجعه کنید.
کولوسئوم در فصل بهار

بهترین زمان سفر به رم

زبان انگلیسی و زبان ایتالیایی


ایتالیا از معدود کشورهای اروپایی است که مردمش به زبان انگلیسی مسلط نیستند؛ اما این بدان معنا نیست که شما در سفر به رم هنگام برقراری ارتباط با مردم این کشور به مشکل بر خواهید خورد. بیشتر مردم می‌توانند انگلیسی را به صورت کم متوجه شوند و به صورت شکسته و خیلی محدود با شما ارتباط برقرار کنند. حتی لیدرهای تورهای شما کاملا در این زمینه در خدمت شما خواهند بود، پس از این نظر به هیچ عنوان نگرانی نداشته باشید. اما ترجیحا توصیه می‌کنیم که یک کتاب جیبی ایتالیایی در سفر همراه خود داشته باشید و یا از اپلیکیشن‌های موجود که با تلفظ به صورت شنیداری شما را راهنمایی می‌کنند استفاده کنید.

ارز


ایتالیا همانند سایر کشورهای اروپاییِ عضوِ اتحادیه اروپا از یورو (€) استفاده می‌کند.

گردش در اطراف شهر و حمل و نقل عمومی


 رم همانند بسیاری از کلان شهرها چه در ایتالیا و چه در سایر شهرهای بزرگ اروپایی پیاده‌روهای وسیعی دارد. مثلا سنترو اتستوریکو یکی از این موارد است که به مراکز و اماکن تاریخی مطرحی مانند کولوسئوم، فواره تروی و پانتئون و … ختم می‌شود.
اما دارا بودن پیاده روهای وسیع به این معنا نیست که حمل و نقل شهری در رم و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر بی اهمیت است. به خصوص برای گردشگران که به دنبال گشت و گذار در سطح شهر هستند دانستن انواع وسایل حمل و نقل عمومی و نکات مربوط به استفاده از هر کدام از این وسایل نقلیه در سفر به رم بسیار مهم و حائز اهمیت است.
حمل‌ونقل عمومی در رم توسط ATAC اداره می‌شود که اتوبوس‌ها و ترامواها را به اکثر مناطق شهر متصل می‌کند. سیستم متروی رم نیز مقرون به صرفه و سریع است و از این جهت بسیار مناسب گردشگران است.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی در رم مطالعه کنید

رم دارای سیستم حمل و نقل عمومی گسترده‌ای و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که شامل مترو، اتوبوس، تراموا و سه خط راه آهن حومه (FS) است. جالب است بدانید بیشتر خطوط حمل و نقل عمومی در رم شما را به بهترین جاذبه های گردشگری رم متصل می‌کنند. پس در کنار ویژگی‌های مهم از نظر هزینه، دسترسی به اماکن گردشگری و جاهای دیدنی از دیگر مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در رم است. از معایب سیستم حمل و نقل شهری نیز می‌توان به ازدحام جمعیت در فصول گردشگر پذیر سال نظیر فصل تابستان اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری رم


رم جاذبه های گردشگری زیادی دارد این جاذبه‌ها به قدری زیاد هستند که شاید فرصت نکنید در طول مدت اقامت خود در رم از تمامی آن‌ها دیدن کنید با این حساب پیشنهاد می‌کنیم از مشهورترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی رم مانند کولوسئوم، پانتئون و حتی شهر مذهبی واتیکان دیدن کنید.
ما در مطلب جداگانه‌ای بهترین جاذبه های گردشگری رم را به شما معرفی کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

کارت گردشگری رم


آیا دوست دارید در سفر خود به رم بلیت جاهای دیدنی را هم با تخفیف خریده و هم برای ورود به این جاذبه‌های گردشگری در صف‌های گاه طولانی منتظر نایستید؟
کارت گردشگری رم ( Roma Pass) در واقع یک کارت دیجیتال است که برای مسافران و گردشگران رم خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد از جمله این خدمات می‌توان به مواردی نظیر:
  • با استفاده از کارت گردشگری رم (Roma pass)می‌توانید به صورت رایگان به یک موزه (با مجوز ورود 48 ساعته) یا دو موزه به صورت رایگان (با مجوز ورود 72 ساعته) بروید
  • همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بلیت بسیاری از مراکز تفریحی – گردشگری شهر رم را با تخفیف (عمدتا 20 درصد تخفیف) دریافت کنید.
کارت گردشگری رم

کارت گردشگری رم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383