سفری هیجان انگیز به شهر چشمه ازمیر

سفری هیجان انگیز به شهر چشمه ازمیر

شهر چشمه ازمیر (Cesme) شهری ساحلی و زیبا در ساحل دریای اژه، در 85 کیلومتری غرب ازمیر و از زیباترین جاذبه های دیدنی ازمیر ترکیه است. بی‌شک علت مشهور شدن این شهر به چشمه به دلیل انبوه چشمه‌هایی شهر و مناطق اطراف آن است.
 از دلایل محبوبیت شهر چشمه ازمیر در میان توریست‌ها و مردم محلی‌ می‌توان به سواحل تمیز با چشم‌اندازی به آب‌های نیلگون دریای اژه تا جزیره یونانی کیوس Chios، خانه‌های رنگارنگش که در مرکز شهر قرار دارند، چشمه‌های معدنی و اسکله‌ای که ملوانان را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند، اشاره کرد. املاک شهر چشمه در ازمیر قیمت مناسبی دارند و برای سکونت خانوادگی بسیار مناسب هستند.
شهر چشمه در ازمیر ترکیه-2

[lwptoc]

ویژگی‌های شهر چشمه ازمیر

  • ویژگی‌های جغرافیایی
شهر چشمه ازمیر در 85 کیلومتری غرب ازمیر واقع شده به طوری که از فرودگاه ازمیر در صورتی که با خودروی سواری این مسافت 85 کیلومتری طی شود در حدود یک ساعت در راه خواهید بود
واقعیت آن است که شبه جزیره چشمه به اندازه‌ای کوچک و جمع‌وجور است که توریست‌ها قادر خواهند بود در مدت زمان کوتاهی کل شهر را بازدید کنند. اما با وجود این کوچکی این شهر پر از جاذبه است.
همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم شهر چشمه برای سکونت خانوادگی بسیار مناسب است به طوری‌که محبوب‌ترین مناطق مسکونی دز این شهر به ترتیب در مرکز شهر و محله‌هایی نظیر Cesme، Alacati ،Dalyan ،Pasalimani، Ilica، Altinyunus و روستایی به نام اواچیک Ovacik واقع شده‌اند
  • جمعیت شهر چشمه
شبه جزیره چشمه Cesme حدود 40000 نفر را در خود جای داده است. اقتصاد آن نیز توسط صنعت توریسم و گردشگری به ویژه کشتی های تفریحی زیادی که هر تابستان از این منطقه بازدید می کنند و البته صنعت ماهیگیری تقویت می شود. در فصول پرگردشگر یا High Season جمعیت این شهر  به 500,000 نفر افزایش می یابد علی‌الخصوص که اکثر گردشگران اروپایی عمدتا از شمال اروپا به شهر چشمه می‌آیند.
  • آب‌وهوا
آب و هوای شهر چشمه ازمیر (Cesme) نسبت به سایر شهرهای توریست پذیر ترکیه، خشک‌تر و خنک‌تر است و پیشنهادی مناسب برای کسانی است که گرمای شدید را دوست ندارند. در طول تابستان هم ماکزیم دمای هوا به حدود 33 درجه و مینیمم دما به 13 درجه می‌رسد که چندین درجه خنک‌تر از شهرهای توریست‌پذیر و جنوبی ترکیه است.
آب و هوای شهر چشمه
  • کیفیت زندگی در شهر چشمه ازمیر
شهرهای زیبای شبه جزیره چشمه، سواحل زیبا و تپه‌های سبز زمردی زمینه‌ای برای یک سبک زندگی بسیار دلپذیر را فراهم می‌کند. این شبه جزیره امکانات رفاهی خوبی دارد: سوپرمارکت‌ها، مراکز پزشکی، بازارهای فروش محصولات محلی و خارجی با قیمت‌های مناسب و از همه مهمتر زیرساخت‌های مناسب شهری برای رفت و آمد و استفاده از وسایل نقلیه عمومی به راحتی قابل دسترسی هستند.
همچنین در شهر ازمیر که در نزدیکی شهر چشمه واقع شده، بیمارستان‌های درجه یک و امکانات خرید بیشتر و فرودگاهی بین‌المللی وجود دارد که دسترسی آسان به سراسر جهان را فراهم می‌کند. 
همچیین شهر چشمه از جمله شهرهای مهاجرپذیر ترکیه است که از لحاظ فرهنگی مناسب خانواده‌ها و آن دسته از افرادی است که به دنبال سبک جدید و سالمی از زندگی هستند.
اگرچه قیمت املاک و مستغلات در شهر چشمه ازمیر در سطح بالایی قرار دارد، اما قیمت املاک هنوز در مناطق اطراف و حومه شهر چشمه مناسب است به طوری‌که شما می‌توانید ویلاهای بزرگ با استخرهای خصوصی ( با فاصله کم از دریا) را با نزدیک 2 میلیون و پانصد لیر خریداری کنید.
همچنین قیمت اجاره بها در این مناطق مطلوب بوده اما صاحب‌خانه‌ها در فصول پرگردشگر (High Season) با مبالغ بالاتری منازل خود را اجاره می‌دهند.
  • تفریحاتی که می‌توانید در شهر چشمه ازمیر داشته باشید
  • موج‌سواری و کایت‌بردWindsurfing and kiteboarding
نسیم ملایمی که همواره از سمت دریای اژه می‌وزد نشان‌دهنده‌ی مناسب بودن شبه جزیره چشمه برای ورزش‌های آبی نظیر موج سواری و کایت برد است. همان‌طور که پیش از این در مقاله‌ی آلاچاتی اشاره کردیم منطقه آلاچاتی در شهر چشمه ازمیر از بهترین مناطق برای ورزش موج سواری است که مسابقات بسیاری نیز در سطوح بین‌المللی در آن برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که این موج سواری در دریای مدیترانه انجام می‌شود.
  • لذت قایقرانی بر فراز قایق‌های کروز Sailing and cruising
با قایق‌های تفریحی کروز می‌توانید مناطق زیادی در دریای اژه و دریای مدیترانه را کاوش کرده، از تلالو نور خورشید بر سواحل نقره‌ای دریای اژه لذت برده، به تماشای فوک‌ها و دلفین‌ها رفته و حتی دلیل بازگشت مکرر ملوانان به شبه جزیره را کشف کنید.
  • سواحل سفید و نقره‌ای شهر چشمه؛ بهترین تفریح برای گردشگرانBeaches
سواحل زیادی در شبه جزیره چشمه وجود دارد که برای طیف وسیعی از گردشگران و بازدیدکنندگان از کودکان گرفته تا ورزشکاران حرفه‌ای مناسب است. سواحل ماسه‌ای سفید و نقره‌ای و آبهای نیلگون آن با وزش بادهای ملایمی که از جانب شمال دریای اژه می‌وزد نوید این را می‌دهد که شرایط برای شنا و آفتاب گرفتن مناسب بوده و در صورتی که در این شرایط آب و هوایی قصد عزیمت به سواحل را دارید باید انتظار جمعیت کثیری از گردشگران و بازدیدکنندگان را نیز داشته باشید. 
  • پارک آبی آکوا توی سیتیAqua Toy City
پارک آبی آکوا توی سیتی-1
پارک آبی آکوا توی سیتی-2
بدون شک این پارک آبی فوق‌العاده رویای هر بچه‌ای است والدین نیز با صندلی‌های آفتاب‌گیر و غذای مناسب هم از این جاذبه تفریح لذت می‌برند و هم می‌توانند مراقب کودک خود باشند.
  • اسپاهای آب گرم و حمام‌های گِلیThermal spas and mud baths
خدمات اسپا و ماساژ درمانی و همین‌طور حمام‌های گِل ارائه شده در شهر چشمه ازمیر از بهترین جاذبه ‌های درمانی-گردشگری این منطقه محسوب می‌شود که سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران از سراسر دنیاست.

منبع: Tripadvisor.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383