سفر به تفلیس 1

سفر به تفلیس


اگر در آینده‌ای نزدیک قصد سفر به تفلیس پایتخت گرجستان را دارید پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را که برای راهنمایی هرچه بیش‌تر کاربران و مسافران گرامی گردآوری شده مطالعه کنید.

تاریخچه شهر تفلیس


حتما مشتاق هستید تا پیش از سفر به تفلیس در مورد تاریخچه پایتخت گرجستان بیشتر بدانید. قدمت تفلیس به 1500 سال پیش باز می‌گردد و از این جهت می‌توان گفت این شهر تاریخچه‌ای بسیار غنی دارد.
همچنین قدمت قلعه‌ای به نام قلعه ناریکالا که نماد اصلی شهر تفلیس محسوب می‌شود به قرن چهارم پس از میلاد مسیح باز می‌گردد که این نیز خود نشان از تاریخ گرجستان و به تبع آن شهر تفلیس دارد.
در آن زمان، قلعه ارگ ایرانی نام داشت و در تصرف امپراطوری پارس‌ها (یعنی ایرانیان) بود که بعدها ناریکالا نام گرفت. جالب است بدانید مرکز فرمانروایی گرجستان در 20 کیلومتری تفلیس در متسختا واقع شده بود.
در قرن نوزدهم، تفلیس به طور پیوسته توسعه یافت: شرکت‌های جدید راه اندازی شدند، شبکه تجارت و جمعیت افزایش یافت که در نهایت این شهر را به مرکزیت منطقه قفقاز مبدل کرد.
نویسندگان، شاعران و هنرمندان مشهوری از روسیه و اروپا از این شهر دیدن کردند. علاوه بر این، نشانه‌های تجدد و مدرنیته مانند تلگراف، تئاتر، اپرا و خط ریلی راه آهن در قفقاز به وجود آمد. 

فلسفه نام‌گذاری شهر تفلیس


داستان پایتخت گرجستان ترکیبی از افسانه‌ها و وقایع تاریخی است. بر اساس یک افسانه معروف، در سال 458 پس از میلاد، پادشاه واختانگ یکم گورگسال در حال شکار در جنگل‌های ساحل رود کورا بود که در این حین یک قرقاول را زخمی کرد (برخی از منابع می گویند که یک آهو بود).
حیوان به طرف چشمه گوگرد دوید و بلافاصله با آب گرم شفا یافت. پادشاه از ویژگی‌های شفابخش چشمه شگفت زده شد و تصمیم گرفت شهری در اطراف آن بسازد.
اینگونه بود که تفلیس که در زبان گرجی به معنای «گرم» می‌باشد از آن روز به بعد به عنوان نام پایتخت گرجستان در نظر گرفته شد.
تاریخچه شهر تفلیس
در حال حاضر حمام‌های معروفی در محل چشمه‌های گوگرد وجود دارد که در واقع همان حمام‌های چشمه‌های آب‌گرم طبیعی غنی از گوگرد هستند که البته می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های تفلیس نام برد.

جاذبه‌های شهر در سفر به تفلیس


پل صلح تفلیس، پارک آبی جینو پارادایس تفلیس، مجسمه مادر گرجستان (کارتلیس ددا)، بازار دزرتیربی، سالن تئاتر گابریادزه، تله کابین تفلیس، قلعه ناریکالا، شهر قدیمی تفلیس، پارک موضوعی متاتسمیندا و … اشاره کرد. همچنین شما نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین جاذبه های تفلیس روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین سوغاتی های گرجستان


گرجستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود یعنی واقع شدن در بخشی از اروپا و بخشی از آسیا، فرهنگی غنی و وام گرفته شده از هر دو فرهنگ شرقی و غربی دارد به همین واسطه صنایع دستی و سوغات آن طیف وسیعی از سلایق و علایق را در بر می‌گیرد. به همین منظور از شما دعوت می‌کنیم تا مطلبی را که با عنوان بهترین سوغاتی های گرجستان در سایت درج کرده‌ایم مطالعه بفرمائید.
از جمله بهترین سوغاتی های گرجستان می‌توان به صنعت ظروف سفالی، فرش و گلیم، صنایع نمدی، نوعی سفره و رومیزی به نام لورجی سوپرا و صنایع میناکاری شده اعم از زیورآلات و بدلیجات و ظروف اشاره کرد.
باتیک ابریشم از بهترین سوغاتی های گرجستان
مینا کاری از بهترین سوغاتی های گرجستان 1

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383