محبوبترین خیابان های پاریس

محبوبترین خیابان های پاریس

محبوبترین خیابان های پاریس


پاریــس پاریـس پاریس، شهری پر از در و دیوارهای خاطره انگیز و دوس داشتنی. هر شهری با توجه به قدمت و تاریخچه ای که پشت اسمش داره، دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی مختلف و متنوعی است . تو این مطلب سعی کردیم خیابان هایی که در بین گردشگران و حتی مردم محلی پاریس بسیار محبوبه رو بیاریم و بتونیم شمارو با این جاذبه هایی که ممکنه بعضیاشون خیلی قدیمی باشن آشنا کنید . پس با یگانه گشت و تا آخر این مطلب همراه ما باشید.
  • 1
    خیابان ویکتور هوگو پاریس

نام ویکتور هوگو حتما برای شما آشناست و خاطرات زیادی را به یاد شما می آورد، در پاریس خیابانی به نام این نویسنده بزرگ وجود دارد که در منطقه 16 پاریس خود نمایی میکند . این خیابان از طاق پیروزی شروع  و تا خیابان هنری مارتین ادامه دارد. این خیابان بعد از خیابان زیبا و جذاب شانزلیزه دومین خیابان طولانی پاریس نیز به حساب می آید.
جالب اینجاست که در انتهای خیابان هنری مارتین شما میتوانید مجسمه و سمبل ویکتور هوگو را مشاهده کنید . چون این خیابان مرکز خرید شناخته نمی شود و بالطبع تراکم کمتری نسبت به خیابان شانزلیزه دارد و همینطور  چون جمعیت کمتر گردشگران به چشم می آید میتواند محیطی آرام برای قدم زدن و پیاده روی برای گردشگران فراهم کند. زمان پیاده روی وقت مناسبی است برای دیدن معماری دلچسب ساختمان های اطراف خیابان.

  • 2
    خیابان ریوولی پاریس

خیابانی که موزه لور و کاخ رویال و سلطنتی در آن قرار گرفته قطعا میتواند جاذبه ای مهم برای گردشگران تلقی شود. این خیابان به دلیل وجود این دو سازه در بین گردشگران بسیار محبوب می باشد و اوج هیجان و لذت و انرژی را میتوانید در این خیابان مشاهده کنید. این خیابان به موازات رودخانه سن می باشد و همینطور باغ تویلریز هم در ایجا قرار دارد. مردم بومی پاریس و گردشگران متعددی روزانه برای آفتاب گرفتن پیک نیک و یا قدم زدن به این خیابان مراجعه میکنند تا هر چه بیشتر از زمان خود لذت ببرند.
زمان پیاده روی حتما به خاطر داشته باشید که کفش مناسب و راحتی به پا کنید چون این خیابان سنگفرش می باشد و ممکن است به دلیل مناسب نبودن کفش، ناراحتی را برای شما پدید آورد.

  • 3
    خیابان شانزلیزه پاریس

شاید مهمترین و جذاب ترین و ارزنده ترین خیابان پاریس ، خیابان شانزلیزه پاریس باشه. خیابانی پر از بوتیک های بزرگ و کوچیک ، پر از برندهای مطرح دنیا ، پر از کلوپهای شبانه معروف و … . خیابان شانزلیزه از میدان کنکورد شروع می شود و تا طاق پیروزی یا همان میدان شارل دو گل معروف ادامه می باید . مد و فشن یکی از ارکان اصلی این خیابان به شمار می آید و سالانه گردشگران زیادی فقط بخاطر این خیابان از پاریس دیدن میکنند.
این خیابان یکی از نماد های زیست شبانه نیز می باشد که میتوانید تا صبح در این خیابان قدم زده و از آن لذت ببرید

  • 4
    خیابان سن دومینیک پاریس

یکی دیگر از خیابان های پاریس، خیابان سن دومینیک می باشد که در منطقه 7 پاریس و در نزدیکی برج ایفل قرار دارد. یکی از خیابان هایی است که میتوانید انواع نان را از فروشگاه های نانوایی خریداری کنید . خیابان سن دومینیک نیز مانند دیگر خیابان های پاریس دارای بوتیک ها و فروشگاه های زیادی در زمینه های مختلف است که بعد از بازدید از برج ایفل میتوانید به این خیابان وارد شده و به خرید خود بپردازید.
در نزدیکی این خیابان دو موزه وجود دارد:
1- موزه ای که به هنرهای بومی آفریقا، اقیانوسیه و آمریکا اختصاص دارد و
2- موزه فاضلاب

  • 5
    خیابان مونتن پاریس

خیابان مونتن پاریس که تلفیقی است از معماری و مد. این خیابان دارای بوتیک هایی است از برندهایی چون لویی ویتون، فندی، دیور، ولنتینو و بسیاری دیگر از برندهای مطرح دنیا. اگر فرصتی داشتید و خواهان این بودید که در خیابانی آرام و به دور از هیاهوی شهر قدم بزنید و توامان بتوانید از فروشگاه های آن لذت برده و حتی خرید کنید، این خیابان مناسبترین گزینه پیش روی شماست.
البته این نکته هم بسیار مهم است که تئاتر شانزلیزه هم در این خیابان واقع شده است که سالانه میزبان نمایش ها و کنسرت های مختلفی است که لذت قدم زدن در این خیابان را برای شما دو چندان میکند. از معماری ساختمان های این خیابان نیز غافل نشوید.

  • 6
    خیابان سن راستیک پاریس

خیابانی قدیمی در منطقه 14 پاریس و بیانگر دوران کهن فرانسه، خیابان سن راستیک. این خیابان بین دو کافه له بن فرانکت و له کنسوله قرار گرفته، یک خیابان سنگفرش که میتواند تعلیقی باشد برای شما از دوران کهن و دوران مدرن.پیشنهاد می شود حتما از این خیابان بازدید کنید چون هم یک مکان تاریخی است هم مکانی عالی برای عکاسی و دوستداران محیط های نوستالژیک .
اگر برایتان جالب است بدانید که سن راستیک فردی بود از همراهان سن دنیس ( سن دنیس اولین اسقف پاریس) که بالای مونمارتر سرش را بریدند و اکنون به یکی از قدیس های کلیسای کاتولیک بدل شده. امروزه جشنی به نام سن راستیک در 9 اکتبر هر سال برگزار می شود.

  • 7
    خیابان اوبرکامف

یکی دیگر از خیابان های پاریس، خیابان اوبرکامف است که تقریبا کمی با دیگر خیابان های محبوب پاریس تفاوت دارد. این خیابان مجموعه وسیعی است از بارها و رستوران های مد روز که محل جمع شدن و پاتوقی است برای دانشجویان و گردشگران. شاید مهمترین دلیل گردامدن جوانان در این خیابان، نصف بودن قیمت نوشیدنی ها نسبت به دیگر مناطق پاریس است .
اگر فکر میکنید که دوس دارید پولتان را سیو کنید و در جای دیگری خرج کنید این خیابان بهترین گزینه برای شماست و میتوانید با هزینه کمتری نوشیدنی های خوشمزه و لذت بخشی را نوش جان کنید. البته این خیابان یک ویژگی دیگر هم دارد و آن هم این است که در امتداد خیابان شما با نقاشی های زیادی روبرو می شوید که هم روی دیوارها و هم روی کرکره مغازه ها وجود دارد و جذابیت این خیابان را دو چندان کرده.

  • 8
    خیابان ویه دو تمپل پاریس
مارِی یکی از محله های قدیمی و دوس داشتنی پاریس است که پر است از رستوران ها و کافه ها و ساختمان های زیبا. در این محل یکی خیابان وجود دارد به نام ویه دو تمپل که ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر خیابان ها متمایز میکند. یکی از آن ویژگی ها نزدیکی آن به جاذبه های پاریس است، به عنوان مثال 10 دقیقه پیاده تا کلیسای نوتردام و 20 دقیقه پیاده تا موزه لوور فاصله دارد. ویژگی دیگر آن بودن مغازه ها و بارهای مختلف است که برخی از آن به دلیل کوچک بودن فضای جالب تری را فراهم میکنند، مثلا فاصله میزها با هم بسیار کم و به اندازه یک آرنج می باشد.
اگر میخواهید بعداز ظهری خاطره انگیز برای خود و خانوادتان رقم بزنید این خیابان را فراموش نکنید.
  • 9
    خیابان فرانس بورژوا پاریس

محله مارِی خیابان دیگری نیز دارد که یادمان تاریخ پاریس است و میتوانید پاریس کهن را در این خیابان پیدا کنید . این خیابان نیز مانند دیگر خیابان های پاریس دارای بوتیک ها و فروشگاه هایی متنوع است که برای مردم و مسافران بسیار جذاب هستند. صبحانه سفرتان را در این محله و در این خیابان بخورید که قرار است یکی از خوشمزه ترین صبحونه های تاریخ زندگیتان باشد.
یکی از ویژگی هایی که این خیابان را نسبت به دیگر خیابان های پاریس متمایز میکند وجود هتل قدیمی کارناوالت است . هتلی قدیمی با معماری بی نظیر که شما را میخکوب خود میکند. در این خیابان دو مجموعه نیز وجود دارد که یکی متعلق به ویکتور هوگو می باشد و دیگری مربوط است به مجموعه ای از مجسمه ها و نقاشی ها، قطعات سرامیکی و دیگر اجناسی که متعلق به قرن 18 می باشد.

  • 10
    خیابان مونتورگوئل پاریس

اگر به دنبال چیزی شبیه به بازار روز هستید خیابان مونتورگوئل بهترین انتخاب شماست. این خیابان بهترین محل برای خریدهای روزانه و دم دستی شما می باشد، از اغذیه فروشی گرفته تا ماهی فروشی و میوه فروشی و نانوایی. قدمت برخی از مغازه های این خیابان به بیش از 150 سال پیش برمیگردد و این خود ویژگی خاص و منحصر به فردیست.
به عنوان مثال شرینی فروشی در این خیابان وجود دارد که قدمتش به سال 1730 بازمیگردد و یا مغازه فرمِت که طیف وسیعی از انواع پنیرها را برای شما تدارک دیده. خلاصه این خیابان یکی از شلوغ ترین و پر رفت آمد ترین خیابان های پاریس به دلیل ویژگی های خاصی که بیان شد می باشد. حتما از این مکان بازدید داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383