دبی مال

معرفی دبی مال 


مرکز خرید دبی مال قسمتی از پروژه‌ی ۲۰ میلیارد دلاری برج خلیفه، بلندترین سازه‌ی جهان می‌باشد و بعد از ایران مال بزرگترین مرکز خرید در سراسر دنیا به شمار می‌رود. همانند سایر مراکز خرید مدرن در اقصی نقاط جهان امکانات تفریحی بی‌شماری برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است که از جمله آن می‌توان به آکواریوم دبی مال که به باغ وحش زیر آب نیز معروف است اشاره کرد.

جاذبه ها و امکانات تفریحی مرکز خرید دبی مال


1. آکواریوم و باغ وحش زیر آب


آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب آن، دارای 33 هزار جانور آبزی از جمله سمور، پنگوئن، کوسه و انواع متنوعی از ماهی‌ها است. دیدن این تعداد از حیوانات آبزی و دریایی در آکواریومی با حجم 10 میلیون لیتر به خودیِ خود تجربه‌ای فوق العاده است، اما تفریح و سرگرمی در این قسمت از دبی مال تنها به دیدن آبزیان منحصر نمی‌شود و شما می‌توانید فعالیت‌های هیجان انگیزی از جمله غواصی در این آکواریوم را نیز تجربه کنید.
آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی مال 1
آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی مال 2
آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی مال 3

نشانی و ساعات کاری آکواریوم دبی مال


آکواریوم و باغ وحش زیر آب مرکز خرید دبی مال از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب و از پنجشنبه تا شنبه تا نیمه شب باز است. آخرین پذیرش برای بازدید از این مجموعه 45 دقیقه قبل از زمان بسته شدن آن است.

2. کاخ لِه پِتیت؛ فضای بازی کودکان


فضای بازی کاخ لِه پِتیت 2
فضای بازی کاخ لِه پِتیت 1
کاخ لِه پتیت که در فضای آرام فروشگاهی با نام لافایت واقع شده است محلی برای بازی و سرگرمی کودکان شماست. جالب است بدانید گالری لافایت که سبک و سیاقی مشابه فروشگاه‌های فرانسوی دارد و بهترین مارک‌های معروف را در خود جای داده اولین و بزرگ‌ترین فروشگاه بزرگ دارای امتیاز در خاورمیانه است.
ایده ایجاد یک سرزمین بازی برای کودکان در مرکز خرید دبی مال از وجود نمونه‌ای مشابه در فرانسه سرچشمه می‌گیرد.
اهمیت وجود چنین فضایی در چنین سازه‌ای با این شهرت راحتی هر چه بیش‌تر والدین هنگام خرید کردن و حتی نوشیدن یک فنجان قهوه در فودکورت یا کافه‌شاپ است؛ خصوصا زمانی که به والدین این اطمینان خاطر داده شده است که کودک دلبند آن‌ها مشغول بازی و سرگرمی در مکانی امن است.

نشانی و ساعات کاری کاخ لِه پتیت دبی مال


کاخ بازی لِه پتیت دوشنبه تا یکشنبه‌ها از ساعت 10:00 تا 22:00 پذیرای کودکان دلبند شماست.

3. اسکلت دایناسور واقعی (Dubai Dino)


این دایناسور بالغ که قدمتی در حدود 155 میلیون سال دارد در سال 2008 در معدنی به نام معدن دانا در ایالت وایومینگ آمریکا کشف شد و سپس از آمریکا به دبی به صورت هوایی حمل‌ونقل هوایی شد.
آناتومی بدن این دایناسور حاکی از آن است که گیاهخوار بوده و به واسطه گردن بلند خود از برگ‌های درختان مرتفع ارتزاق می‌کرده است!
این قسمت از مرکز خرید دبی مال بسیار مناسب کودکان و نوجوانان است و از جمله مکان‌های دیدنی دبی است که می‌توانید بدون صرف هزینه و کاملا رایگان از آن دیدن کنید و حتی چند عکس بگیرید.
اسکلت دایناسور 155 ساله در دبی مال
تقریباً تمام استخوان‌های این دایناسور بدون آسیب در محل حفاری آن کشف شد. با این حال، تعدادی از استخوان‌های دم آن شکسته شده بودند که می‌تواند به دلیل درگیری در صدها سال پیش باشد. در نتیجه، دیرینه شناسان مجبور شدند برخی از استخوان‌هایی را که در دم فسیل گم شده بودند، جایگزین کنند.
بااین‌حال بیش از 70 درصد استخوان‌های دایناسور در هنگام اکتشاف سالم بودند و به قطعیت می‌توان گفت که در سراسر دنیا هیچ نمایشگاهی وجود ندارد که دایناسوری با چنین خصوصیاتی را داشته باشد. به همین سبب دبی مال از این نظر بسیار متمایز است.

4. خیابان مد (Fashion Avenue)


خیابان مد در دبی مال
به طبقه همکف مرکز خرید دبی مال نام فشن اَوِنیو یا خیابان مد را داده‌اند، علت این امر به تصمیم سازندگان این مرکز خرید برای اختصاص بخشی از دبی مال به برندهای مطرح و لوکس برمی‌گردد. در واقع در فشن اَوِنیو یا خیابان مد تنها شاهد اجناس و اقلام برندهای معتبر خواهید بود.

5. مرکز اسپا و حمام ایزیل – (Izil Hammam and Spa)


مرکز اسپای ایزیل در دبی مال 1
مرکز اسپای ایزیل در دبی مال 2
مرکز اسپا و حمام ایزیل خدمات حمام، اسپا و ماساژ درمانی مراکشی ارائه می‌دهد و برای ارائه این خدمات از وسایل و مواد اولیه مراکشی نیز استفاده می‌کند. این مرکز در طبقه اول مرکز خرید دبی مال واقع شده و از ساعت 10 صبح تا 10 شب پذیرای مراجعین است.

چگونه به مرکز خرید دبی مال برویم؟


با مترو


دسترسی به مرکز خرید دبی با استفاده از مترو دبی آسان است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این این مرکز خرید نیز ایستگاه برج خلیفه/دبی مال است.

با اتوبوس


دو خط اتوبوس‌رانی با فاصله زمانی یک ربع نسبت به هم، به سمت مرکز خرید دبی مال حرکت می‌کنند. ایستگاه این اتوبوس‌ها درست در مقابل درب ورودی گرند درایو که درب طبقه همکف مجموعه بوده واقع شده است.

با تاکسی اینترنتی


دو شرکت ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی با نام‌های اوبر (Uber) و کریم (Careem) در امارات فعالیت می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383