سواحل ایتالیا

گشت و گذار در شهرهای ساحلی ایتالیا


در این مطلب قصد داریم بهترین شهرهای ساحلی ایتالیا و یا به عبارتی بهترین سواحل ایتالیا را به شما معرفی کنیم. چهار دریای مختلف شبه جزیره ایتالیا را در دریای مدیترانه از سه طرف احاطه کرده‌اند:
  • دریای آدریاتیک در شرق
  • دریای ایونی در جنوب
  • دریای لیگوریا و دریای تیرنین در غرب

شهر ساحلی اِلبا

The Coastal City Of Elba


جزیره‌ ایتالیایی اِلبا در سواحل غربی ایتالیا در کنار دریای تیرنین با وسعتی در حدود 223 کیلومتر مربع مساحت واقع شده و بزرگترین جزیره مجمع الجزایر تاسکِنی است.
از علت‌های مهم شهرت شهر ساحلی البا به عنوان یک شهر توریست‌پذیر تبعید ناپلئون به این جزیره بعد از شکست از انگلستان در نبرد واترلو در سال‌های 1814-1815 است.
شهر ساحلی اِلبا

شهر ساحلی اِلبا در ایتالیا

ناپلئون پس از خلع از قدرت در سال 1814 به این جزیره تبعید شد که ده ماه بعد از آنجا فرار کرد. در این جزیره دو خانه تابستانی و زمستانی وجود دارد که به ناپلئون بناپارت تعلق دارند. 

چگونه به این جزیره برویم؟


توریست‌ها به چند طریق می‌توانند خود را به این جزیره برسانند
  • راه آبی: بیشتر مسافران از طریق قایق خود را به این جزیره می‌رساند.
  • راه هوایی: علاوه بر راه آبی، گزینه راه هوایی هم برای رسیدن به این جزیره پیش‌ روی شماست. جالب است بدانید در این جزیره فرودگاه کوچکی قرار دارد که پذیرنده‌ی هواپیماهای کوچک از شهرهای میلان و فلورانس و شهرهای دیگر ایتالیاست.
مسافران به دلیل زیبایی و تمیزی سواحل به این جزیره سفر می‌کنند. جاذبه‌ها و جاهای دیدنی شهر ساحلی البا تنها به سواحل تمیز و صخره‌ای آن ختم نمی‌شود. در این جزیره می‌توانید با تاریخچه معدن‌های این جزیره آشنا شوید و همچنین از خرابه‌های تاریخی که منشا آن‌‌ها به دوره اتروسکان (دوره زندگی مردم ایتالیای باستان) برمی‌گردد؛ دیدن کنید.

سواحل تاسکِنی

the coast of tuscany

در این سواحل تجهیزات مدرن برای مسافران اعم از:
  • مدارس غواصی 
  • باشگاه‌های قایق‌رانی 
  • هتل‌های لوکس و زیبا به چشم می‌خورند.
شهر تاسکِن ویوِرا استراحتگاه ایتالیایی ساحلی برای جوانان شناخته شده است و در آن فرصت‌های بزرگی برای انواع فعالیت‌های تفریحی و آبی وجود دارد.
در جنوب سواحل این شهرِ ساحلی طبیعت زیبای مدیترانه‌ای وجود دارد که دارای مناظر زیبایی است.
سواحل توسکانی

سواحل تاسکنی در ایتالیا

 

سواحل ریمینی

The beaches of Remini

سواحل ریمینی از بهترین استراحتگاه‌های ساحلی ایتالیا هستند. از جمله عوامل متعددی که سواحل ریمینی را تا این اندازه محبوب کرده است دارابودن پارک‌های تفریحی ساحلی و تفریحات آبی نظیر قایق سواری، شنا، اسکی روی آب و … است.
به‌طورکلی سواحل ریمینی بیشتر مناسب آن دسته از مسافرانی است که به دنبال سفر به شهرهای ساحلی با هزینه‌های مناسب هستند پس باید توجه داشته باشید امکانات این ساحل آنچنان مدرن نیست.
شهر ساحلی ریمینی

شهر ساحلی ریمینی در ایتالیا

 

ریمینی در ساحل شرقی ایتالیا، حدود 200 مایلی جنوب ونیز، در محدوده دریای آدریاتیک قرار دارد. ریمینی را می‌توان اصلی‌ترین ناحیه گردشگری ساحلی ایتالیا و تفریحات شبانه نه تنها در ایتالیا بلکه در سراسر اروپا دانست.
ساحل ریمینی دارای 15 کیلومتر ساحل شنی با امکانات متنوع و از همه مهم‌تر امکانات عالی برای استحمام است. علاوه بر آن گردشگاهی ساحلی مملو از رستوران‌ها، بارها، هتل‌ها و کلوپ‌های شبانه است. علاوه بر امکانات فوق‌العاده ساحل ریمینی، در داخل شهر نیز می‌توانید از جاهای دیدنی این شهر ساحلی دیدن کنید و تعطیلات خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. از جمله جاذبه های گردشگری شهر ساحلی ریمینی می‌توان اماکن تاریخی و مذهبی، خرابه‌های رومی و موزه‌ها اشاره کرد.

سواحل سیسیل ایتالیا

The coast of Sicily


سیسیل بزرگترین و پرجمعیت‌ترین جزیره ایتالیایی در دریای مدیترانه و یکی از 20 منطقه ایتالیاست. تنگه مسینا آن را از منطقه کالابریا در جنوب ایتالیا جدا می کند. سیسیل یا سیسیلیا یکی از پنج منطقه خودمختار ایتالیا است و به طور رسمی به عنوان منطقه سیسیلیا (Regione Siciliana) شناخته می‌شود. این منطقه که از بهترین سواحل ایتالیا است در حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر پالرمو است.
شهر ساحلی سیسیلا در دوران باستان اهمیت زیادی داشته است و خود در منطقه‌ای به نام ساحل ارغوانی واقع شده است.
علت نام گذاری ساحل ارغوانی به این جهت است که آب این منطقه با تلالو نور در برخی از ساعات شبانه روز به رنگ ارغوانی درمی‌آید. ماهیگیری در این شهر رونق فراوانی دارد پس جای تعجب ندارد که بیش‌تر رستوران‌های این منطقه غذای دریایی به مسافران و مشتریان خود ارائه دهند.
سواحل شهر ساحلی سیسیل در ایتالیا

سواحل شهر سیسیلی ایتالیا

جالب است بدانید سواحل سیسیل که از فوران‌های آتشفشانی به وجود آمده‌اند به دریای مدیرانه مشرف هستند و ساحلی شنی با دو کیلومتر خط ساحلی دارند.
در حال حاضر از بین تمام آتشفشان‌ها آتشفشانی به نام اِسترومبول فعال است.

شهر ساحلی آمالفی

The coastal city of Amalfi


شهر ساحلی آمالفی در دهانه دره‌ای عمیق و در دامنه کوه مونته سِرتو قرار گرفته است و توسط صخره‌ها و سواحل محصور شده است. آمالفی شهری کوچک است که فقط در عرض 20 دقیقه می‌توانید کل آن را بگردید. این شهر ساحلی مملو از پیاده رو است که در کناره این پیاده روها مغازه‌های بسیاری برای تهیه سوغاتی وجود دارند.
شهر ساحلی آمالفی

شهر ساحلی آمالفی

شهر ساحلی آترانی

The coastal city of Atrani


آترانی یکی از پرگردشگرترین شهرهای ساحلی ایتالیا است که در امتداد ساحل آمالفی و در استان سالرنو در منطقه کامپانیا در جنوب غربی ایتالیا واقع شده است. در حقیقت فاصله بین آترانی و آمالفی به قدری کم است که با چند دقیقه رانندگی می‌توانید خودتان را از آمالفی به آترانی برسانید. جالب است بدانید این فاصله به حدی کم است که بسیاری از اهالی پولدار آمالفی خانه‌های لوکسی در آترانی و مشرف به دریا برای خود ساخته‌اند.

زیبایی‌های و جاهای دیدنی این شهر به مغازه‌های سوغاتی فروشی این شهر ختم نمی‌شود. جاذبه های تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد که افراد علاقه‌مند به تاریخ می‌توانند از آن بازدید داشته باشند.
شهر ساحلی آترانی

شهر ساحلی آترانی

آتِرانی کوچک‌ترین شهر جنوب ایتالیاست و بناهای باستانی و قرون وسطایی آن به طور خارق‌العاده‌ای دست نخورده باقی مانده‌اند و دقیقا به همین خاطر است که گردشگرانی که راهی این شهر می‌شوند بازدید از جاهای دیدنی آترانی و جاذبه های گردشگری و باستانی آن را از دست نخواهند داد.
بین خانه‌ها فاصله کمی وجود دارد و راه ‌پله‌های باریک بین خانه‌ها باعث افزایش معبرهای رفت و آمد و ساده‌تر شدن عبور و مرور شده است.

شهر پولیانو اِ ماره

The coastal city of Polignano a Mare


شهر پولیانو اِ ماره از جمله بهترین شهرهای ساحلی ایتالیاست که در جنوب ایتالیا بر روی صخره‌های سنگی واقع شده است. این شهر تاریخی و قدیمی است و یکی از عواملی که گردشگران را به بازدید از این شهر ساحلی سوق می‌دهد بازدید از معماری باستانی و کوچه‌های تنگ و پیچ در پیچ و همینطور طبیعت بی‌نظیر آن است که مشرف به دریاست.
هر چند که ممکن است ساحل صخره‌‌ای موردعلاقه بسیاری از افراد نباشد اما باید توجه داشت که این صخره‌ها برای شیرجه و پریدن برای بسیاری از افراد مخصوصا افرادی که کمی با شیرجه آشنایی دارند بسیار جذاب است.
جالب است بدانید مسابقات شیرجه بسیاری تا به حال در این شهر برگزار شده است.
شهر ساحلی پولیانو اِ ماره

شهر ساحلی پولیانو اِ ماره

شهر ساحلی ریوما جیوره

The coastal city of  Riomaggiore 


این شهر ساحلی بخشی از سینکوتِره و از بهترین شهرهای ساحلی ایتالیا به شمار می‌رود و در میان 5 روستای این ناحیه شرقی‌ترین و بزرگترین روستا است.
این شهر در منطقه‌ای بکر و دست نخورده و مصون مانده از ساخته‌های بشر در کنار آب‌های آرام خلیج جِنووا قرار گرفته است و با دره‌هایی که به واسطه تنوع و گوناگونی بافت گیاهی بسیار رنگارنگ است منظره‌ای سحر انگیزی همانند بهشت دارد. حال که صحبت از تنوع رنگ شد خوب است بدانید که ریوما جیوره علاوه بر پوشش گیاهی رنگارنگ؛ خانه‌های رنگارنگ نیز دارد.
شهر ساحلی ریوما جیوره

شهر ساحلی ریوما جیوره

شهر ساحلی لریچی

The Coastal City Of Lerici Italy


این شهر نیز در نزدیکی مناطق سینکوتره قرار دارد. از زیبایی‌های این شهر می‌توان به خانه‌های روستایی رنگارنگ که در نزدیکی بندرگاه قرار گرفتند اشاره کرد. خانه‌های رنگارنگ در سراسر ایتالیا چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی جلوه‌ای زیبا به خیابان‌ها و معابر بخشیده و نوعی هنر خیابانی هم محسوب می‌شود چرا که علاوه بر جلوه‌گری نمایانگر هنر معماران ایتالیایی بوده و برای عکاس‌های یادگاری نیز بسیار مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرند.

سواحل این شهر شنی است و از این نظر بسیار محبوب و مورد توجه توریست‌ها به خصوص آن‌ دسته خانواده‌هایی است که با فرزندان کوچک خود به سواحل می‌روند چرا که بافت نرم این سواحل بسیار لذت بخش و مناسب برای ساخت مجسمه‌های شنی است.

لازم به ذکر است که از طریق قطار و قایق می‌شود به این شهر سفر کرد.

شهر ساحلی لریچی

شهر ساحلی لریچی

شهر ساحلی مونوپولی

The Coastal City Of Monopoli


شهر ساحلی مونوپلی در استان باری ایتالیا واقع شده است. از محبوب‌ترین مناطق مونوپلی می‌توان به بندر لیکیو اشاره کرد. این بندر که محل پهلو گرفتن قایق‌های آبی و قرمز است از قدیمی‌ترین بندرگاه‌های مونوپلی به شمار می‌رود.
پیش از این به نمای رنگی خانه‌ها اشاره کردیم جالب است بدانید نمای خانه‌ها در شهر مونوپلی سفید رنگ بوده و به همین دلیل هارمونی زیبایی با رنگ نیلگون آب‌های ساحلی پیدا کرده است.
شهر ساحلی مونوپلی

شهر ساحلی مونوپولی

شهر ساحلی سورِنتو

The Coastal City Of Sorrento


این شهر که در جنوب غربی ایتالیا واقع شده است منطقه‌ای ساحلی با دره‌ها و تپه‌ها و مناطق کوهستانی است. با سفر به این شهر فرصت استثنایی لذت بردن از دریا و کوهستان را به صورت توامان خواهید داشت. در واقع این شهر در نقطه‌ای واقع شده است که کوه و دریا به هم می‌رسند و دره‌ها که به باغ‌های مرکبات به خصوص لیموترش ختم می‌شوند طبیعتی سحر انگیز را به وجود آورده‌اند.
شهر ساحلی سورنتو و باغ های لیموی آن

شهر ساحلی سورنتو و باغ های لیموی آن

از صنایع دستی این شهر که می‌توانید به عنوان سوغاتی و یا یادگاری برای عزیزان خود تهیه کنید می‌توان به صنعت چرم و سرامیک اشاره کرد.
میدانی به نام میدان تاسو نیز در این شهر تاریخی سورنتو وجود دارد که قدمت آن همانند قدمت سورنتو به گذشته‌های دور باز می‌گردد.

بندر پورتوفینو

The Coastal City Of Portofino


این بندر که به شکل هلال ماه است و در استان جنووا و ساحل لیگوریا قرار دارد از بهترین و گردشگرپذیرترین شهرهای ساحلی ایتالیا به شمار می‌رود. پورتوفینو شهری با مردمی متمول و پولدار است به طوری‌که اولین چیزی که در این شهر جلب توجه می‌کند ویلاهای ساحلی مدرن و لوکسی است که در حاشیه نواحی ساحلی ساخته شده‌اند.
از دیگر جاهای دیدنی پورتوفینو می‌توانیم به دیدن کل شهر از قلعه‌های مرتفع این شهر اشاره کنیم که چشم‌اندازی زیبا و 360 درجه از کل نمای شهر به گردشگران ارائه می‌دهد. جالب است به این مورد اشاره کنیم که این قلعه‌ها در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده‌اند.
شهر ساحلی پورتوفینو 1

شهر ساحلی و رنگارنگ پورتوفینو

قلعه‌های قرن پانزدهم میلادی در شهر ساحلی پورتوفینو

قلعه‌های قرن پانزدهم میلادی در شهر ساحلی پورتوفینو

شهر ساحلی مانارولا

The Coastal City Of Manarola


مانارولا شهر کوچکی است که بر روی ساحلی سنگی در بخش ریوماجیوره در استان لا اسپتزیا ناحیه لیگوریا در ایتالیا قرار دارد.

این شهر ساحلی بخشی از پارک ملی سینکوتِره است و به قدری پوشش گیاهی و ساختمان‌های رنگارنگ دارد که اگر آن را شهر رنگارنگ یا رنگارنگ‌ترین شهر ایتالیا بنامیم بیراه نگفته‌ایم. دیدن این شهر از نمایی دورتر به انسان این احساس را می‌دهد که انگار به بومی رنگارنگ از نقاشی خیره شده‌ایم؛ یعنی همینقدر زیبا و جذاب.
شهر ساحلی مانارولا

شهر ساحلی مانارولا

شهر ساحلی پوستیانو

The Coastal City Of postiano


شهری ساحلی پوستیانو شهری مملو از هتل‌ و چشم‌اندازهای روستایی است. شاید به همین دلیل است که می‌توانیم آن را جزو تماشایی‌ترین شهرهای ساحلی ایتالیا و همچنین جز گردشگرپذیرترین این شهرها به واسطه‌ی هتل‌های لوکس آن بنامیم.
پوستیانو از گران‌ترین و لوکس‌ترین ریزورت‌ها در سواحل آمالفی است. بیشتر افراد ثروتمندی که به دنبال بازدید و سپری کردن تعطیلات خود در شهرهای ساحلی هستند این شهر را به سایر شهرها ترجیح می‌دهند.
شهر ساحلی پوستیانو

شهر ساحلی پوستیانو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383