تصویری از صفحات پاسپورت و ویزای دبی

ویزای دبی


اگر قصد سفر به دبی و یا دیگر شهرهای امارات را دارید و اخذ ویزای دبی به یکی از دغدغه‌های شما مبدل شده است پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را که به کوشش مشاوران و کارشنان شرکت گردشگری یگانه گشت نوشته شده است با دقت مطالعه فرمائید.
دارندگان پاسپورت‌های ایرانی برای ورود به امارات نیاز به ویزا دارند.
اخذ ویزای امارات به صورت شخصی از طریق سفارت امکان پذیر نیست و حتما باید از طریق دفاتر خدمات گردشگری که کارگزاری هستند اقدام شود.

انواع ویزای دبی


انواع ویزای امارات که به مقصد دبی صادر می‌شوند به صورت الکترونیکی بوده و شامل موارد زیر می‌شوند:

1

ویزای 14 روزه توریستی «یکبار ورود»

معمول‌ترین و رایج‌ترین نوع ویزا برای تفریح و بازدید از دبی ویزای 14 روزه یکبار ورود است و مسافر نمی‌تواند از این ویزا برای کار استفاده کند.
مهلت زمان استفاده از این ویزا 58 روز است. یعنی از زمانی که ویزا صادر می‌شود 58 روز زمان دارید که وارد خاک امارات شوید.
با این ویزا «همان‌طور که از نامش پیداست» مجاز هستید تنها 14 روز در امارات اقامت داشته باشید و روز چهاردهم موظف هستید امارات را ترک کنید.

در صورت اقامت بیشتر از 14 روز چه اتفاقاتی می‌افتد؟

اگر به هر دلیلی بیشتر از 14 روز با این ویزا اقامت داشته باشید در صورتی که بیشتر از چند روز نباشد؛ می‌توانید جریمه آن را پرداخت کنید اما اگر اقامتتان بیش از اندازه طول بکشد ممکن است مجازات زندان در انتظار شما باشد.
لازم است بدانید که ویزای 14 روزه توریستی امارات قابل تمدید است. در واقع شما می‌توانید با پرداخت مبلغی ویزای 14 روزه خود را به ویزای 30 روزه تبدیل کرده و مدت اقامت خود را تمدید نمائید.
توجه داشته باشید که در صورت تمایل به تمدید ویزای 14 روزه خود حتما صادر کننده ویزای خود را مطلع نمائید
2

ویزای یک ماهه «یکبار ورود»

ویزای یک ماهه‌ی یکبار ورود نیز نوعی از ویزای امارات یا ویزای دبی است که به دارنده خود تنها اجازه یکبار ورود به خاک امارات را می‌دهد. با این ویزا قادر خواهید بود تا 30 روز در امارات اقامت داشته باشید و ملزم هستید در روز 30 ام اقامتتان خاک امارات را ترک کنید.
لازم به ذکر است مهلت استفاده از این ویزا همانند ویزای 14 روزه یکبار ورود، تنها 58 روز است بدین معنا که از زمان صدور ویزا تنها 58 روز فرصت دارید به امارات سفر کنید.
3

ویزای یک ماهه «چند بار ورود»

ویزای یک ماهه‌ی چند بار ورود نیز یکی از انواع ویزای امارات یا ویزای دبی است که در این نوع ویزا حداکثر مدت اقامت نباید از 30 روز بیشتر شود.

4

ویزای دو ماهه «یکبار بار ورود»

ویزای دو ماهه‌ی یکبار ورود که به تازگی مدت آن اقامت آن از 90 روز به 60 روز تغییر پیدا کرده مانند سایر ویزاهای دبی مهلتی 58 روزه برای ورود به امارات از زمان صدور را دارد.
طبق شرایط این ویزا 60 روز اجازه اقامت در خاک امارات و یکبار مجوز ورود خواهید داشت.
5

ویزای دو ماهه «چند بار ورود»

این ویزا نیز همانند ویزای 2 ماهه یکبار ورود به شما اجازه حداکثر 60 روز اقامت را می‌دهد.

مدارک لازم جهت درخواست ویزای دبی یا ویزای امارات

  • عکس پرسنلی و با کیفیت مسافر
  • عکس با کیفیت از صفحه اول پاسپورت با اعتبار حداقل 7 ماه
  • عکس با کیفیت از صفحه اول شناسنامه ( در صورت داشتن همسر و فرزند عکس از صفحه دوم شناسنامه نیز لازم است).
  • عکس «پشت و رو» و با کیفیت از کارت ملی

ملاحظات


  1. آقایان و خانم‌های زیر 18 سال به هیچ عنوان نمی‌توانند برای اخذ ویزای امارات به صورت انفرادی اقدام نمایند. در صورت تمایل باید باید به همراه والدین خود (سرپرست و قیم) مدارک خود را برای اخذ ویزا ارسال نمایند.
  2. در صورتی‌که مسافر بلیت و هتل خود را از محل دیگری به جز آژانس صادر کننده ویزا تهیه کرده باشد پس از بررسی شرایط مسافر بنابر صلاحدید صادر کننده‌ی ویزا، مسافر موظف به پرداخت چک برای ضمانت بازگشت می‌باشد.
  3. در صورتی‌که متقاضی قصد ورود به امارات از طریق فرودگاهی غیر از شهر دبی را دارد باید قبل از درخواست صدور ویزای امارات (ویزای دبی) به آژانس صادر کننده این مسئله را اعلام نماید و باید ویزای همان شهر را درخواست کند.
سایت سفارت امارات در تهران:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383