بهترین رستوران های ایروان

بهترین رستوران های ایروان


فرهنگ غذایی مردم ارمنستان تا حدودی شبیه به ایرانیان است که این خود ناشی از شباهت فرهنگ‌ها در خاورمیانه و مناطق قققاز دارد. غذا به نوعی در مرکزیت زندگی ارامنه قرار دارد  به طور کلی خانواده‌های ارمنی طبق سنت و آداب و رسوم خود عادت به صرف غذا در آشپزخانه یا سالن پذیرایی دارند.
همچنین در میهمانی‌ها در ارمنستان، مهمانان به میزبانان در تهیه و آماده‌سازی و سپس سرو غذا کمک می‌کنند. مهمانی‌های شام در فرهنگ ارامنه همیشه بسیار مجلل برگزار می‌شوند و غذا و فرهنگ طبخ و سرو غذا نقطه عطف در چنین شب نشینی‌هایی است.
غذا در ارمنستان نقش بسیار مهمی دارد. و ایروان به نوعی قطب غذا خوری در ارمنستان است به طوری‌که در سال 2017، نشنال جئوگرافیک، ایروان را یکی از شش شهر غیرمنتظره برای افراد علاقه‌مند به رستوران‌گردی معرفی کرد. از همین رو قصد داریم در این مطلب بهترین رستوران‌های ایروان را به شما معرفی کنیم. در واقع برای راهنمایی هر چه بیش‌تر مسافران و مخاطبین به معرفی بهترین کافه رستوران‌ها برای صبحانه و همچنین بهترین رستوران‌های مقرون‌به‌صرفه برای  صرف نهار و شام پرداخته‌ایم.

انواع غذاهای ارمنی


1

غذاهای شرقی 

غذاهای ارمنی شرقی به غذاها و طعم‌هایی اطلاق می‌شود که امروزه در خاک ارمنستان محبوبیت دارند. این غذاها عبارتند از خاش یا همان کله پاچه گاو، نان لواش، سیر، لیمو و نوشیدنی (که از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های زمستانی است که باعث گرم شدن بدن در فصول سرد سال می‌شود.) همچنین خورواتس که پیش از این در مطلبی تحت عنوان بهترین غذاهای ارمنستان درباره آن نگاشته بودیم؛ از دیگر غذاهای ارمنی شرقی است. و در نهایت، غذای معروفی مانند خاچاپوری که هر چند به کشور گرجستان تعلق دارد اما در میان مردم ارمنستان نیز بسیار محبوب است.
1

غذاهای غربی

غذاهای ارمنی غربی به غذاهایی اطلاق می‌شود که دستور پخت آن‌ها توسط نوادگان ارامنه ساکن در ارمنستان غربی (که اکنون جزو خاک ترکیه است) حفظ و از نسل قدیم به نسل جدید رسیده است.
ارمنی های دیاسپورایی (افرادی که در خارج از ارمنستان به دنیا آمده‌اند اما نیاکان ارمنی دارند) در سراسر جهان از این غذاها لذت می برند. در واقع، غذاهای غربی ارمنستان اکنون در حال بازگشت به فرهنگ غذایی ارمنستان است چرا که همه دیاسپورایی‌ها رفته رفته در حال بازگشت به سرزمین مادری خود هستند.

بهترین رستوران‌ها برای صرف صبحانه در ایروان


آبویان 12 (معروف به دالان)

Abovyan 12 (aka Dalan)


وعده‌های غذایی در رستوران ابویان شامل ساندویچ های قارچ و سبزیجات و سالاد و … است. برای صبحانه نیز انواع کیک‌های تازه‌‌ای که از فر بیرون آمده است از کروسان گرفته تا کیک‌های اسفنجی مناسب صبحانه و … را انتخاب کنید. 
در واقع سبک غذایی این رستوران تماما شامل غذاهای ارمنی بدون گوشت است و از این جهت بسیار مناسب افراد وگان و گیاهخوار است. هر چند که این رستوران را برای صرف صبحانه معرفی کرده‌ایم اما با این‌حال وعده‌های نهار، شام و حتی وعده‌ای موسوم به وعده‌ی آخر شب که بعد از ساعت 12 شب سرو می‌شود در این رستوران ارائه می‌شود که به همین جهت آبوویان از بهترین رستوران‌ های ایروان به شمار می‌رود.
رستوران ابویان از بهترین رستوران های ایروان

کافی شاپ گرین بین

Green Bean coffee shop


بدون اغراق کافی شاپ گرین بین از بی‌نظیرترین کافه ها و همچنین بهترین رستوران‌ های ایروان است. دلیل آن به سبک نوشیدنی‌ها و غذاهای ارگانیک و نوع طبخ کاملا سالم آن باز می‌گردد به طوری‌که آن‌ها دانه‌های قهوه را به صورت خانگی و کاملا سنتی برشته می‌کنند. در این کافه رستوران می‌توانید بسیاری از کمپوت‌های خانگی را امتحان کنید؛ ناگفته پیداست که این نوع از محصولات در سایر کافه رستوران ها در سراسر ایروان به سختی پیدا می‎شوند.
مالکان این رستوران مشتاق ترویج شیوه‌های زندگی سبز و بهداشتی در جامعه هستند و از این رو رستوران آنها جزو منحصربه‌فردترین رستوران‌ها در سراسر ایروان است.
کافه رستوران گرین بین یک مکان عالی برای صبحانه در ایروان است. در این کافه این شانس را خواهید داشت که صبحانه کلاسیک غربی و همچنین برخی از وعده‌های غذایی معمولی ارمنی را امتحان کنید.
کافی شاپ گرین بین از بهترین کافی شاپ های ایروان

آدرس، ساعات کاری و شماره تماس کافی شاپ گرین بین


  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان ایساکیان
  • ساعات کاری: از 8 صبح تا 12 شب
  • تلفن تماس: 529277 55 374+
  • آدرس فیسبوک: facebook.com/thegreenbeancascade
  • برای مشاهده لوکیشن کافی شاپ گرین بین اینجا را کلیک کنید.

کرامبز برد فکتوری

Crumbs Bread Factory


کافی شاپ کرامبز برد فکتوری 3 شعبه در ایروان دارد، اما شعبه محبوب آن در خیابان ماشتوتس، درست نزدیک خانه اپرای ایروان و روبروی پارک ساریان (جایی که هنرمندان آثار هنری خود را می فروشند) واقع شده است. این کافه رستوران هر آنچه را که برای صبحانه یا ناهار میل داشته باشید اعم از نان تازه، شیرینی، سالادهای خوشمزه، ساندویچ های سالم و … سرو می‌کند و از این رو جزو سالم‌ترین و بهترین رستوران های ایروان است.
محوطه این کافه رستوران در فصول گرم سال خنک و دلپذیر است که همین امر آن را به محیطی عالی برای معاشرت با دوستان یا انجام برخی کارها تبدیل می‌کند.
منوی غذایی آن نیز مملو از غذاهای گیاهی و وگان بوده و از این رو مناسب گیاه‌خواران است. علاوه بر تمامی ویژگی‌‌هایی که برای کرامبز برد فکتوری برشمردیم این رستوران از جمله رستوران‌هایی است که اجازه سیگار کشیدن در محوطه را به افراد سیگاری نخواهد داد.
رستوران کرامبز برد فکتوری 1
نان برش دار در رستوران برد کرامبز فکتوری

آدرس، ساعات کاری و شماره تماس کافی شاپ کرامبز برد فکتوری


  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان، مسروپ ماشتوتس
  • ساعات کاری: از 8 صبح تا 12 شب
  • تلفن تماس: 527023 94 374+
  • آدرس فیسبوک: facebook.com/pg/crumbsbreadfactory
  • برای مشاهده لوکیشن کافی شاپ گرین بین اینجا را کلیک کنید.

کلاب و باغچه گورو

Gouroo Club & Garden

کافه رستوران گورو با فضای منحصربه‌فرد و غذاهای لذیذ گزینه‌ای عالی برای صرف وعده‌های غذایی به خصوص صبحانه‌ است. کافه – رستوران گورو نیز مانند سایر کافه رستوران‌هایی که معرفی کردیم مواد محلی، ارگانیک و طبیعی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

انواع سبک‌های غذایی ارائه شده در این رستوران شامل سبک غذاهای ارمنی، اروپایی، فیوژن یا تلفیقی و غذاهای مناسب افراد گیاه‌خوار و وگان و همچنین افراد با رژیم‌های غذایی فاقد گلوتن است. از جمله غذاهای محبوب این کافه رستوران که آن را به یکی از بهترین رستوران‌ های ایروان مبدل کرده، استیک مخصوص گورو است.

رستوران گورو در ایروان
رستوران گورو از بهترین رستوران ‌های ایروان
نوشیدنی در رستوران گورو
غذاهای رستوران گورو
غذای رستوران گورو از بهترین رستوران های ایروان

آدرس، ساعات کاری و شماره تماس کافی شاپ گورو


  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان مارتیروس ساریان
  • ساعات کاری: از 8 صبح تا 12 شب
  • تلفن تماس: 222040 11 374+
  • آدرس وبسایت: gourooclub.com
  • برای مشاهده لوکیشن کافی شاپ گرین بین اینجا را کلیک کنید.

ایت و فیت

Eat & Fit


از جمله سبک‌های غذایی این رستوران می‌توان سبک غذایی اروپایی و ارمنی را نام برد. این رستوران یکی از بهترین گزینه‌های صرف صبحانه در ایروان است.
رستوران

آدرس، ساعات کاری و شماره تماس کافی شاپ ایت اند فیت


  • آدرس: ارمنستان ایروان خیابان آرام
  • ساعات کاری: از 8 صبح تا 12 شب
  • تلفن تماس: 588080 44 374+
  • آدرس فیسبوک: facebook.com/eatfityerevan
  • برای مشاهده لوکیشن کافی شاپ گرین بین اینجا را کلیک کنید.

رستوران‌های مقرون به صرفه برای نهار و شام


رستوران الیاس لحماجون

elie’s lahmajun

این رستوران جزو مقرون به صرفه‌ترین و بهترین رستوران‌ های ایروان به شمار می‌رود. سبک‌های غذایی که در این رستوران سرو می‌شود شامل غذاهای لبنانی، غذاهای مدیترانه‌ای، غذاهای ارمنی و غذاهای خاورمیانه‌ای است. همچنین غذاهایی متناسب با رژیم‌های غذایی گیاه‎‌خواری و وگان نیز در این رستوران سرو می‌شود. این رستوران در سه وعده صبحانه، نهار و شام پذیرای مشتریان است.
رستوران الیاس لحماجون از بهترین رستوران های ایروان
رستوران الیاس لحماجون از بهترین رستوران های ایروان 2
غذاهای رستوران لاهماجون الی در ایروان 2
غذاهای رستوران لاهماجون الی در ایروان 1

نشانی، ساعات کاری و آدرس وبسایت رستوران الیاس لحماجون


  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان مووسس خورناتسی
  • ساعات کاری: از 10 صبح تا 8 شب
  • تلفن تماس: 094465 55 374+
  • آدرس فیسبوک: facebook.com/elieslahmajun
  • برای مشاهده لوکیشن رستوران الیاس لحماجون اینجا را کلیک کنید.

رستوران بیسترو

Bistro

رستوان بیسترو از آن دسته رستوران‌هایی است به دلیل طراحی داخلی و محیط دنج و همچنین قیمت مناسب پاتوق بسیاری از محلی‌هاست. قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه آن هرگز باعث افت کیفیت غذاها و یا کم بودن مقدار غذا نشده است و از این رو رستوران بیسترو را در شمار بهترین رستوران‌ های ایروان برای کسانی که به دنبال رستوران‌های ارزان قیمت هستند لیست کرده‌ایم.
رستوران بیسترو از بهترین رستوران های ایروان

در این رستوران هم غذاهای سنتی ارمنی و هم فست فود سرو می‌شود از جمله غذاهای محبوب در منوی غذایی این رستوران می‌توان به لحم عجین یا همان پیتزای ارمنی و همینطور شاورمای ارمنی اشاره کنیم.

پیتزای ارمنی یا حلم عجین
خاچاپوری در رستوران او اس تی از بهترین رستوران های ایروان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعضی از غذاها در میان مردم ارمنستان و ترکیه مشترک هستند، نقطه عطف این اشتراک به زمان امپراطوری عثمانی می‌رسد که هر دوی این کشورها در قلمرو عثمانی بودند. همین اشتراک باعث بروز برخی تنش‌ها بین این دو کشور شده است به‌طوری‌که افتتاح رستورانی ارمنی در روسیه که لحم عجین یا لحماجین سرو می‌کرد با اعتراضاتی همراه شد.

نشانی، ساعات کاری و آدرس وبسایت رستوران او اس تی بیسترو


  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان مسروپ ماشتوتس
  • ساعات کاری: از 8 صبح تا 12 شب
  • تلفن تماس: 588080 44 374+
  • آدرس وبسایت: www.spyur.am
  • برای مشاهده لوکیشن رستوران او اس تی بیسترو اینجا را کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383