آب و هوای رم در 4 فصل سال

آب و هوای رم در 4 فصل سال


رم یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای دنیاست که به طور میانگین سالانه پذیرای بیش از 9 میلیون توریست است. آب و هوای رم گاه بارانی و گاه آفتابی است که این آب و هوا برای شهری که در مرکز ایتالیا و در حاشیه دریای تیرین واقع شده است منطقی و قابل تصور است.
میانگین دمای سالانه در رم بین 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) در روز و حدود 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) در شب است. همین آب و هوای معتدل شهر ابدی را (شهر ابدی لقب شهر رم است) به مقصدی ایده‌آل برای سفر در تمام طول سال تبدیل کرده است.

شهر رم در فصل تابستان‌ به خصوص در ماه های جولای و آگوست، بسیار گرم و مرطوب است. همین مرطوب بودن هوا در فصول سرد سال نیز پابرجاست یعنی هوا سرد و مرطوب است. همچنین آب و هوای رم در فصول پاییز و بهار دلپذیر و خنک است.

حقایقی درباره آب و هوای رم


  • گرم‌ترین ماه در رم: ماه آگوست (ماه مرداد) که هوا به طور میانگین 32 درجه سانتیگراد است.
  • سردترین ماه در رم: ماه ژانویه (ماه دی) که هوا به طور میانگین 3 درجه سانتیگراد است.
  • مرطوب‌ترین ماه در رم: ماه‌‌های اکتبر و نوامبر (به ترتیب ماه‌های دی و بهمن) که میزان رطوبت هوا 114 میلی متر است.

آب و هوای رم در فصل تابستان


آب و هوای رم در ماه‌های ژوئن (حوالی خرداد)، جولای (حوالی تیرماه) و آگوست (حوالی مرداد ماه) بسیار گرم و با رطوبت بالاست (بین 72 تا 75 درصد)؛ و قاعدتا برای کسانی که این هوا را دوست دارند سفر به رم در این بازه زمانی مناسب است.
آب و هوای رم در تابستان

آب و هوای رم در تابستان

مزیت سفر به رم در فصل تابستان


آب و هوای گرم در فصل تابستان برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که بتوانید در کافه‌های فضای باز غذا بخورید یا در کنار رودخانه تیبر در شهر رم قدم بزنید. بارش باران در فصل تابستان در رم بسیار نادر است اما با اینحال باز هم می‌توان درصد کمی برای بارش باران نیز اختصاص داد.

در تابستانِ رم چگونه لباس بپوشیم؟


بهتر است از تی‌شرت و در کل لباس‌های نخی و خنک و همچنین صندل استفاده کنید. اما توجه داشته باشید در صورتی که بخواهید از اماکن مذهبی نظیر کلیساها بازدید کنید بهتر است لباس‌های پوشیده همراه خود داشته باشید که به محض رسیدن به کلیساها آن‌ها را به تن کنید.
پیشنهاد می‌کنیم یک پیراهن نخی پوشیده و یک شلوار نخی خنک و نازک با خود همراه داشته باشید.

میانگین آب و هوای رم در فصل تابستان


  • ماه ژوئن:  از 28 درجه سانتیگراد تا 16 درجه سانتیگراد متغیر است.
  • ماه جولای: از 31 درجه سانتیگراد تا 19 درجه سانتیگراد متغیر است.
  • ماه آگوست: از 32 درجه سانتیگراد تا 19 درجه سانتیگراد متغیر است.
توجه داشته باشید که در مرکز شهر رم که سنگفرش شده و عمدتاً بدون درخت است، دمای حوالی ساعات ظهر می‌تواند بسیار گرمتر از دماهایی که در بالا ذکر شد برود. بنابراین اگر با این شرایط مشکل دارید بهتر است از رزرو اتاق در هتل‌هایی که در مرکز شهر هستند خودداری کنید؛ هر چند که حتی قدیمی‌ترین هتل‌ها در مرکز شهر به بهترین سیستم‌های تهویه هوا مجهز هستند اما بهتر است قبل از سفر در مورد آن تصمیم بگیرید.

آب و هوای رم در فصل پاییز


آب و هوای رم در فصل پاییز از بهترین بازه‌های زمانی برای سفر به رم است. خورشید طلایی رم در حالتی مایل نسبت به سطح زمین قرار می‌گیرد و دمای هوا به اندازه تابستان گرم نخواهد بود به طوری که دما به ندرت به زیر 7 درجه سانتیگراد می‌رسد. سپتامبر (اواخر شهریور) و اکتبر (اواخر مهر و اوایل آبان) نیز هوا معمولاً خشک بوده و از بارندگی خبری نیست و در کل روزهایی با هوای معتدل و شبهایی خنک و دلپذیر را تجربه خواهید کرد. البته ماه نوامبر (اواخر آبان و اوایل آذر) هوا کمی سرد می‌شود اما می‌توان گفت که هنوز کاملاً ملایم و دلپذیر است و بارندگی‌های موسمی نبوده و قابل پیش‌بینی هستند.
آب و هوای رم در ماه اکتبر

آب و هوای رم در ماه اکتبر

در پاییزِ رم چگونه لباس بپوشیم؟


هر چند لباس‌های پاییزه همانند تی‌شرت‌های آستین بلند، ژاکت‌های نخی و شلوارهای بلند برای سفر به رم در فصل پاییز کفایت می‌کند اما در صورتی که تمایل دارید در ساعات عصر به گشت و گذار در شهر بروید توصیه می‌کنیم یک ژاکت یا یک پانچوی گرم‌تر پوشیده و یا حداقل لباس‌های گرم همراه خود داشته باشید که درصورت سرد شدن هوا آن‌ها را به تن کنید (مخصوصا اگر در ماه پایانی پاییز به رم سفر می‌کنید).

میانگین آب و هوای رم در فصل پاییز


  • سپتامبر: از 27 درجه سانتیگراد تا 16 درجه سانتیگراد
  • اکتبر: از 23 درجه سانتیگراد تا 12 درجه سانتیگراد
  • نوامبر: از 17 درجه سانتیگراد تا 7 درجه سانتیگراد

آب و هوای رم در فصل زمستان


آب و هوای رم در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه به سردترین میزان خود در سال می‌رسد که به صورت متوسط دمای هوای رم در روز بین 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد و در هنگام شب بین 3 تا 5 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
در این بازه زمانی ممکن است برف به صورت خیلی کم ببارد اما معمولا اگر بارش برف به گونه‌ای باشد که برف روی سطح زمین بنشیند معمولاً ظرف یک یا دو روز آب می‌شود. حتی در روزهای پایانی زمستان می‌توانید انتظار ترکیبی از آسمان آبی صاف و آسمان ابری و خاکستری را به صورت مداوم داشته باشید که می‌توان گفت همین ویژگی از زیبایی‌هایی رم در فصل زمستان است.
آب و هوای رم در فصل زمستان

آب و هوای رم درفصل زمستان

در زمستانِ رم چگونه لباس بپوشیم؟


هر لباس گرمی که مناسب فصل زمستان باشد در آب و هوای زمستانی رم نیز توصیه می‌شود. لباس‌های گرمی نظیر کاپشن، شال گردن ، کلاه و بوت و …

میانگین آب و هوای رم در فصل زمستان


  • ماه دسامبر: از 13 درجه سانتیگراد تا 4 درجه سانتیگراد
  • ماه ژانویه: از 12 درجه سانتگراد تا 3 درجه سانتیگراد
  • ماه فوریه: از 13 درجه سانتیگراد تا 4 درجه سانتیگراد

آب و هوای رم در فصل بهار


انتهای ماه مارس که مصادف با شروع فصل بهار در رم است می‌تواند سرد باشد اما هوا بعد از عید پاک شروع به گرم شدن می‌کند. آب و هوا در اوایل فصل بهار معمولا بسیار غیرقابل پیش بینی است گاه سرد است و گاه گرم، گاه سرد و آفتابی و گاه ابری و معتدل و مرطوب، در انتهای اپریل (اردیبهشت) ناپایداری هوا بیش‌تر خود را نشان می‌دهد و باید منتظر بارش باران حتی به صورت اتفاقی باشید.
آب و هوای رم در فصل بهار

آب و هوای رم درفصل بهار

در بهارِ رم چگونه لباس بپوشیم؟


توصیه آن است که مانند فصل پاییز لباس بپوشید، یعنی لباس‌های نه خیلی گرم و نه خیلی تابستانی و حتی‌الامکان با خود چتر همراه داشته باشید.

یک روز بارانی در رم

میانگین آب و هوای رم در فصل بهار


  • ماه مارس: از 15 درجه سانتیگراد تا 5 درجه سانتیگراد
  • ماه آوریل: از 18 درجه سانتیگراد تا 8 درجه سانتیگراد
  • ماه می: از 23 درجه سانتیگراد تا 12 درجه سانتیگراد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383