شانگهای گردی

شانگهای در واقع بیشتر شبیه به یک انبار شلوغ است که گویی در پشت ظاهر بی‌نظمش، ترتیب خاصی نهفته و این ترتیب را زمانی متوجه می‌شوید که به این شهر سفر کنید.
البته فراموش نکنید خیلی مهم است چه فصلی از سال وارد شانگهای شوید ، تابستان‌های گرم که رطوبت هوا بالاست، شاید موقع مناسبی برای گشت و گذار در شانگهای نباشد. تحمل گرمای شانگهای بسیار سخت است و مجبورید مرتب تاکسی سوار شوید.
بهترین زمان برای برای سفر به این شهر عجیب و غریب در ماه می و در فصل بهار است مگر اینکه قصد شما از سفر برای تفریح نباشد بلکه برای تجارت بخواهید به این شهر سفر کنید.
رودخانه‌ای عریض از وسط شهر میگذرد و آن را به دو نمیه شرقی و غربی تقسیم می‌کند و زیبایی بی‌نظیری را به این شهر اختصاص میدهد. این رودخانه شهر را به دو قسمت قدیمی شانگهای و قسمت مدرن شانگهای تقسیم میکند که قسمت مدرن شامل برج‌ها و ساختمان‌های اداری ، برج تلویزیونی ، بانکها می‌باشد و در کل قسمت‌های اداری و تجاری در این قسمت قرار گرفتند که در طول روز بسیار شلوغ می‌شود.
اما قسمت قدیمی شهر نوع زندگی کاملا فرق میکند، دیگر از آسمان خراش‌ها و مجتمع‌های تجاری خبری نیست و در عوض بازارهای قدیمی شلوغ و زندگی ساده‌ای برقرار است.

آب و هوای شانگهای

_
بهترین فصلی که میتوانید سفر خود را به شانگهای آغاز کنید، فصل بهار است که سرمای زمستان از میان رفته و هوای مطلوبی در این شهر روان است البته باید گفت که پاییز هم فصل مناسب دیگری است برای دیدن یکی از کهنترین شهرهای دنیا.
تابستان هوا گرم و شرجی است و کمی اذیت کننده، ازدحام جمعیت زیاد همراه با رطوبت و گرما، انرژی شما را برای ادامه سفر از بین میبرد یا حداقل بسیار کم میکند، اما تابستان فصلی است که توریست بسیاری در این شهر میتوانید ببینید . از ماه می تا اکتبر یعنی اردیبهشت تا مهر زمان خوبی برای سفر به شانگهای است.

تاریخچه

_
شانگهای یکی دیگر از شهرهای کهن چین بزرگ می‌باشد که قدمت آن به گذشته‌های دور برمیگردد. شانگهای به دلیل نزدیکی به رود یانگ تسه کیانگ اهمیت زیادی دارد. زمانی شد که شانگهای برای چینی‌ها مهم‌تر شد و این موضوع به انگلستان برمیگردد. شانگهای بیشتر به دهکده‌ی کوچکی شبیه بود که اهالی آنجا از راه ماهیگیری و بافندگی کسب روزی میکردند.
انگلیسی‌ها با شانگهای کاری کردند که بیل گیتس با صنعت کامپیوتر کرد. شانگهای مکانی شده بود برای انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و بعدها ژاپنی‌ها که باعث شد شانگهای به حالت خودمختاری درآید و از چین بزرگ تبعیت نکند.
تا سال 1853 شانگهای از دیگر بندرهای چین سبقت گرفته بود و در سال 1930 ساکنان خارجی شانگهای به 60 هزار نفر میرسیدند و شانگهای را تبدیل به شلوغ‌ترین و پر رفت‌و‌آمد‌ترین بندر بین‌المللی آسیا کرده بودند. درآمد شانگهای از تجارت تریاک، ابریشم و چای بود و سهم انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها در این تجارت‌ها زیاد.
شانگهای با این شرایط آینده خوبی نداشت و سرانجام در سال 1949 توسط حزب کمونیست چین آزاد شد. کمونیست‌ها محله‌های کثیف شهر را پاکسازی کردند و صدها هزار معتاد به تریاک را توان‌بخشی و درمان کردند و همینطور برده‌داری و کار کودکان نیز حذف شد . اکنون شانگهای یکی از بهترین شهرهای چین به شمار می‌رود.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری

_
شانگهای یکی دیگر از شهرهای چین، خود را به عنوان یک مقصد جذاب بین مسافران و گردشگران تا به حال معرفی کرده و توانسته رضایت آنها را جلب کند چون دارای جاذبه‌های خاص و منحصر به فردیست که میتواند ساعت‌ها شما را مشغول به خود کند، این جاذبه‌ها هم تاریخی است هم فرهنگی و هم تفریحی.
به عنوان مثال به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم :
آکواریوم اقیانوسی شانگهای – معبد لینگ یین – موزه ابریشم سوژو – بازار و باغ‌های یویوان – موزه باند – گالری هنری شانگهای – برج جین مائو و …
اینها بخش کوچکی از جاذبه‌های دیدنی و منحصر به فرد شانگهای می‌باشد که میتوانید در سفر به شانگهای از این جاذبه‌ها بازدید داشته باشید.

غذاهای شانگهای

_
غذاهای شانگهای مانند مردم و فرهنگ آن، بسیار متنوع و خاص هستند. کلمه شانگهای به معنای بالاتر از دریاست، اما با توجه به موقعیت شهر در دهانه بزرگترین رود چین، یعنی یانگ تسه، اولویت غذایی برای مردم محلی، اکثرا ماهی‌های آب شیرین است، البته که خوراک دریایی محبوبیت زیادی دارد و اغلب به صورت پخته شده یا سرخ شده سرو می‌شوند.
مورد دیگر اینکه وقتی در شانگهای صحبت از گوشت میکنید بدون شک منظور گوشت خوک است پس حتما این موضوع را به یاد داشته باشید زمانی که به رستورانی در شانگهای رفتین حتما قبل از سفارش غذا از گارسون در مورد نوع گوشت سوال کنید. مورد خاص دیگر شانگهای هم این است که تولید و مصرف سویا بسیار در شانگهای طرفدار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383