راهنمای سفر به بانکوک

راهنمای سفر به بانکوک

اگر قصد سفر به بانکوک را دارید شاید دانستن تاریخچه این شهر، جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید و رستوران‌های آن به صورت مختصر برای شما به عنوان یک توریست کاربردی است. یگانه گشت شما را به مطالعه مقاله تا انتها دعوت می‌کند.

تاریخچه شهر بانکوک

بانکوک در قرون هفدهم و هجدهم میلادی، تنها دهکده‌ای کوچک و بندری برای کشتی‌هایی بود که به آیوتهایا – پایتخت سابق سیام – می‌رفتند. در سال ۱۷۸۲، رامای اول، آن را تأسیس کرد و به‌عنوان پایتخت تایلند انتخاب شد. بانکوک در طول جنگ جهانی دوم، متحمل خساراتی شد؛ در دسامبر ۱۹۴۱، ژاپنی‌ها آن را غارت کردند و در سال‌های ۱۹۴۴ و ۱۹۴۵، هدف بمباران‌های مکرر هواپیماهای نیروهای متحد شد.
طی سده‌های نوزدهم و بیستم میلادی، این شهر توسعه یافت و به مرکزی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، نه‌تنها برای تایلند، بلکه برای آسیای جنوب‌ ‌‌‌‌‌‌شرقی، هند و چین تبدیل شد؛ به‌طوری‌که در برخی گزارش‌ها در سال ۲۰۰۸، بهترین شهر جهان برای مسافرت و استراحت، معرفی شده‌ ‌‌‌‌‌‌است.
نمایی از شهر بانکوک

اطلاعات ضروری در سفر به بانکوک

در سفر به بانکوک مانند سفر به هر شهری در خارج از خاک ایران به اطلاعات ضروری آن کشور نیاز دارید. شماره های اورژانسی، ولتاژ برق شهری و فرهنگ و باید و نبایدهای فرهنگی و مذهبی آن کشور از جمله این اطلاعات ضروری است. در زیر بعضی از این اطلاعات ضروری لیست شده است.
  • ویزا: برای سفر به هر کدام از شهرهای تایلند باید نسبت به اخذ ویزای توریستی 57 روزه آن اقدام کنید.
  • واحد پول: بت (THB)
  • زمان محلی: GMT5
  • زبان رسمی: مردم بومی تایلند به زبان تایلندی صحبت می‌کنند اما به دلیل حضور گردشگران از سراسر نقاط دنیا تا حد کمی به زبان انگلیسی هم آشنایی دارند. بنابراین برای برقراری ارتباط معمولا با مشکل مواجه نخواهید شد.
  • دین اکثریت مردم: بودایی
  • بهترین زمان سفر: آبان تا اسفند که آب و هوا خنک تر بوده و خبری از بارندگی نیست.
  • نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت / ۵۰ هرتز
  • سوغاتی‌ها: شال و پارچه ابریشمی، صابون و وسایل اسپا، لباس سنتی تایلندی، فانوس چوبی، ادویه تایلندی و …
  • بهترین نواحی برای اقامت: اقامتگاه‌های اطراف رود، ناحیه سوخومیت، ناحیه خاوسان، ناحیه سیلوم، ناحیه سیام و محله چینی‌ها

لیستی از شماره‌های ضروری بانکوک

اگر قصد سفر به بانکوک را دارید شماره‌‌های اورژانسی زیر را در تلفن همراه خود ذخیره کنید.

  • شماره پلیس: ۱۹۱
  • شماره آتش‌نشانی: ۱۹۹
  • شماره پلیس گردشگری: ۱۱۵۵
  • رزرو اتوبوس گردشگری: ۱۱۸۸
  • شماره پلیس دریایی: ۸۸۳ ۲۱۱ ۷۶(۰) ۶۶+

جاذبه‌های گردشگری بانکوک

بانکوک پایتخت کشور تایلند جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی دارد که معرف فرهنگ این کشور هستند. ممکن است در سفر به بانکوک اولین چیزی که به ذهن شما خطور کند سالن‌های ماساژ و کلاب‌ها و سالن‌های اسپا (آب‌درمانی) باشد اما جاذبه‌ها و اماکن توریستی بانکوک فراتر از اینهاست.
اماکن توریستی بانکوک داستان این شهر جذاب را روایت می‌کند که حدود 200 سال پیش به‌عنوان یک مرکز تجاری کوچک و جامعه بندری در ساحل غربی رودخانه چائو فرایا آغاز شد.
 امروزه، درحالی‌که شهر کاملاً مدرن شده است، عظمت و شکوه گذشته درخشان آن همچنان بر آن حاکم است. معابد خیره‌کننده، کاخ‌های دیدنی، بازارها و بازارچه‌های معروف جهانی یا محله چینی‌ها، هر یک از این مکان‌های معروف بانکوک داستانی جذاب برای گفتن دارند.
در زیر بهترین امکان و جاذبه های گردشگری بانکوک را لیست کرده‌ایم:
  • کاخ بزرگ بانکوکBangkok Grand Palace
کاخ بزرگ خیره‌کننده و دیدنی بانکوک در واقع یک شهر بزرگ قدیمی و بدون شک مشهورترین مکان دیدنی در سفر بانکوک است.
 این بنا در سال 1782 ساخته شد و به مدت 150 سال اقامتگاه سلطنتی پادشاه تایلند، دربار سلطنتی و مقر اداری بود حتی روزگاری در داخل این کاخ وزارت جنگ تایلند، ادارات دولتی و حتی ضرابخانه قرار داشت.
کاخ بزرگ در بانکوک
این کاخ هنوز هم برای رویدادهای مهم و پذیرایی از سران کشورها استفاده می‌شود. توجه داشته باشید هنگام بازدید از کاخ بزرگ، دست‌ها و پاها می‌بایست پوشیده باشند و لباس‌های تمیز و مرتب به تن داشته باشید.

2. معبد وات فو

این معبد در جنوب محوطه کاخ بزرگ واقع شده است و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های معبد در شهر، به‌خاطر بودای غول‌پیکر خود که ۴۶ متر طول دارد و با ورق طلا پوشانده شده است، مشهور است.
این معبد با کاخ بزرگ بانکوک 10 دقیقه فاصله زمانی دارد. معبد وات فو Wat Pho علاوه بر بودای خوابیده غول‌پیکر جاذبه‌ها و نمادهای دیدنی دیگری از جمله نقاشی‌های دیواری، کتیبه‌ها و مجسمه‌ها را در خود جای‌داده است که به موضوعات مختلف، از جنگ گرفته تا نجوم و باستان‌شناسی می‌پردازد. هنگام ورود به معبد می‌بایست کفش‌های خود را دربیاورید.
بودای خوابیده در معبد وات فو
معبد وات فو در بانکوک
مجموعه وسیع معبد شامل یک باغ محوطه‌سازی شده با مجسمه‌های سنگی، گنبدهای تزئین شده با چینی لعاب‌دار، یک فروشگاه برای خرید سوغاتی و همچنین کالج طب سنتی است.
باید توجه داشته باشید که در سفر به بانکوک و یا هر شهر دیگری در تایلند لازم است که از قوانین معابد که شامل قوانین پوشش و احترام به مقدسات آنهاست پیروی کنید.

3. محله چینی‌ها

محله چینی‌های بانکوک منطقه‌ای رنگارنگ، عجیب‌وغریب و به طرز دلپذیری شلوغ و پرجنب‌وجوش است. بازار این محله بیشترین مغازه‌های طلافروشی در سطح شهر را دارد.
جشن‌ها در این محله عمدتاً مانند کارناوال بوده و به سطح خیابان و شهر کشیده می‌شوند. جشن‌هایی از جمله سال نو چینی و جشنواره گیاه‌خواری  که همگی پویایی و شادابی خاصی به شهر می‌بخشد و با حرکات آکروباتیک و آتش‌بازی همراه است. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر در بانکوک هستید فرصت شرکت در این جشن‌ها را از دست ندهید.
منطقه: Yaowarat Road، Samphanthawong، بانکوک 10100، تایلند

4. بازار آخر هفته چاتوچاک

بازار آخر هفته چاتوچاک زمانی در میان عمده‌فروشان و تاجران محبوب بود، اما آوازه این بازار نیز به گوش گردشگران رسید و به یک مکان دیدنی برای گردشگران تبدیل شد.
گستردگی این بازار و طیف متنوع کالاهای موجود در آن، این مکان را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در سفر به بانکوک تبدیل کرده است.
بیش از 8000 غرفه و مغازه در این بازار وجود دارد. در تعطیلات آخر هفته معمولی، بیش از 200000 بازدیدکننده و توریست به این بازار می‌آیند.
خریداران می‌توانند تقریبا همه نوع کالا از جواهرات و نمادهای مذهبی گرفته تا لوازم حیوانات خانگی، چراغ‌های کاغذی و غذاهای خیابانی خوشمزه را در اینجا بیابند.
مکان: Kamphaeng Phet 2 Rd, Chatuchak, Bangkok 10900, Thailand
زمان برگزاری: جمعه از ساعت 6 بعدازظهر تا نیمه‌شب، شنبه تا یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر

5. وات آرون (معبد سپیده‌دم)

وات آرون که در زبان محلی به نام Wat Chaeng شناخته می‌شود، یک معبد مهم در ساحل غربی (Thonburi) رودخانه چائو فرایا است.
این معبد را می‌توان یکی از برجسته‌ترین معابد در بانکوک نام برد. جایگاه خاص این معبد به چند دلیل است:
  • موقعیت مکانی این معبد که در کنار رودخانه است
  • طراحی و معماری خاص و متفاوتی نسب به سایر معابد بانکوک دارد.
  • گنبد مقبره‌ای شکل آن که در نیمه اول قرن نوزدهم به سبک خمره‌های باستانی ساخته شده است، با طرح‌هایی از گل با چینی لعاب تزئین شده است.

نشانی: تایلند، بانکوک 10600، 158 Thanon Wang Doem، Wat Arun، Bangkok Yai

شماره تماس: 2185 891 2(0) 66+

6. بازار شناور دامنئون سادوک Damnoen Saduak

بازار شناور دامئون سادوک Damnoen Saduak پیش‌گام بازارهای شناور نه تنها در شهر بانکوک بلکه در سراسر تایلند است. شناور بودن از آن جهت به این بازار اطلاق شده که خرید و فروش اجناس در قایق های شناور روی سطح آب انجام می‌شود.
دامئون سادوک نمونه موفقی از یک بازار و جاذبه گردشگری به صورت توامان است. پیشنهاد کنیم به دلیل منحصر به فرد بودن این بازار در سفر به بانکوک از این بازار و جاذبه گردشگری دیدن کنید. به طور قطع نظیر این بازار در کمتر جایی از دنیا پیدا می‌شود.
دیهی است که برای بازدید از این بازار باید سوار قایق شوید و علاوه بر آن مبلغی را به عنوان ورودی بپردازید. از زیبایی‌هایی این بازار می‌توان به مزارع ارکیده و نارگیل اشاره کرد.
بازار شناور دامنئون سادوک در بانکوک
مردم بومی این منطقه از چوب درخت نارگیل استفاده‌های متنوعی می‌کنند برای مثال با جوشاندن شاخه‌های این درخت شیره تهیه می‌کنند یا از خود نارگیل روغن استخراج می‌کنند. از چوب آن نیز در ساخت مصنوعات چوبی استفاده می‌شود و از خود مو و پوسته نارگیل برای روشن‌کردن آتش استفاده می‌کنند.  این بازار بیش از یک ساعت از بانکوک فاصله دارد.
نشانی: دمنوئن سادواک، منطقه دامنوئن سادواک، راچابوری 70130، تایلند
ساعات بازدید: هر روز از ساعت 7 صبح تا 5 بعدازظهر

7. خانه جیم تامپسون

خانه جیم تامپسون خانه سابق جیمز اچ دبلیو فقید است. تامپسون، یک تاجر آمریکایی بود که بیش از 30 سال از زندگی خود را وقف احیای ابریشم تایلندی در دهه 1950 کرد.
 محوطه محصور در این باغ دوست‌داشتنی در ساحل کانال Saen Saeb قرار دارد و 6 خانه سنتی چوب ساج تایلندی را در خود جای‌داده است.
 چوبی که در ساخت این خانه‌ها به کار برده شده از روستای Ayutthaya و Ban Krua Silk منتقل شده‌اند. خانه جیم تامپسون یک موزه و مرکز هنری است که مجموعه‌ای از عتیقه‌جات آسیایی و ابریشم تایلندی را در معرض نمایش به توریست‌ها قرار داده است.
سه دهه تلاش جیم تامپسون برای احیای ابریشم تایلندی که در آن زمان یک هنر در حال افول و نابودی بود، این صنعت را برای همیشه تغییر داد.
مکان: 6 Rama I Rd، Wang Mai، Pathumwan، بانکوک 10330، تایلند
ساعت بازدید: از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر
 شماره تماس: 7368 216 2(0) 66+

3 غذای تایلندی که حتما باید در بانکوک امتحان کنید

غذاهای تایلندی گستره وسیعی از طعم ها از ترش و شیرین و ملس را پوشش می‌دهند. اگر قصد سفر به بانکوک را دارید غذا خوری های این شهر از فروشندگان خیابانی گرفته تا شیک‌ترین رستوران‌ها، همیشه شلوغ هستند. در زیر سه مورد از بهترین غذاهای تایلندی که می‌توانید در بانکوک امتحان کنید را به شما پیشنهاد داده‌ایم:

  • سالاد پاپایا سوم توم Papaya Salad (Som Tum)

یکی از منحصربه‌فردترین غذاهای تایلند، سالاد معروف پاپایای سبز است. سیر، شکر، سس ماهی، لیموترش و آب تمر هندی همگی در تهیه این سالاد خوش طعم به کار برده می‌شوند.

مواد اولیه بالا را با پاپایای سبز و هویج تازه خرد شده، فلفل قرمز، بادام‌زمینی، گوجه‌فرنگی و برنجی که کاملاً دم نکشیده ترکیب کنید تا سالاد پاپایا درست شود.

سالاد پاپایا
  • سوپ میگوی تند و ترش (تام یام گونگ)

گونگ به معنای میگو است، اما می‌توانید به‌جای میگو مرغ به این سوپ اضافه کنید یا حتی اینکه این سوپ را کاملاً به‌صورت گیاهی طبخ کنید.
لیمو، زنجبیل گلنگال، برگ لیموترش، قارچ، فلفل قرمز و گوجه‌فرنگی از دیگر مواد اولیه تهیه این سوپ است.
  • نودل سرخ شده به سبک تایلندی (پد تای)

پد تای از بهترین غذاهای سنتی تایلندی و یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توانیم در سفر به بانکوک به شما پیشنهاد دهیم. این غذا شامل نودل، برنج سرخ شده با مرغ در یک سس تند همراه با مواد آجیل خرد شده و ریحان است. نودل‌ها تا زمانی که طعم چسبناک/جویدنی معروف تایلندی را به دست آورند سرخ می‌شوند.
در این غذا مرغ و رشته فرنگی دو طعم متفاوت ترش‌وشیرین پخته می‌شوند. همچنین می‌توانید با این غذا سس ماهی یا هر سسی که مطابق میلتان باشد بخورید.
غذای تایلندی پدتای

معرفی بهترین مراکز خرید بانکوک

امروزه مراکز خرید از حالت سنتی خود خارج شده و تنها محلی برای عرضه کالاهای مختلف و خرید کردن نیستند. مراکز خرید بانکوک نیز از این قاعده مستثنا نبوده و علاوه بر بوتیک ها و فروشگاههای متنوع به محلی برای تفریح خانواده ها و حتی کودکانشان مبدل شده اند. زمین های بازی و گیم نت ها و شهر بازی هایی کوچکی که در این مراکز وجود دارد هر خانواده ای را ترغیب می‌کند که در کنار محیطی امن برای کودکشان به صرف غذا در رستوران های متنوع، خرید، تماشای تئاتر و فیلم سینمایی در سالن های نمایش تئاتر و سینما و … بپردازند.
پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد سفر به بانکوک را دارید از مراکز خرید زیر بازدید کنید.
  • EMPORIUM

طبقه همکف و طبقه اول مرکز خرید امپریوم مملو از فروشگاه‌های عرضه‌کننده برندهای بین‌المللی در زمینه مد و پوشاک و ساعت‌های لوکس است. از جمله این برندها می‌توان به برندهای: Dior Homme، Gucci، Loewe، Louis Vuitton، Salvatore Ferragamo، Bottega Veneta، Burberry، Dior، Emilio Pucci، Fendi، Roger Vivier اشاره کرد.
برندهای مشهور ساعات و جواهرات نیز در این طبقات وجود دارند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به برندهای مشهوری چون Montblanc، Omega، Rolex، Bulgari، Cartier و … اشاره کرد.
علت پیشنهاد این مرکز خرید: برای خرید بهترین و زیباترین کالاهای گران‌قیمت، Emporium یکی از بهترین‌ مراکز خرید بانکوک است. شعبات جدید این مرکز خرید نیز در شرف افتتاح هستند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بانکوک از این مرکز خرید دیدن کنید.
دسترسی به این مرکز خرید: یک خروجی قطار درون‌شهری از ایستگاه Phrom Pong مستقیماً به طبقه دوم Emporium وجود دارد که رسیدن به این مرکز خرید را بسیار آسان می‌کند.
  • PANTIP PLAZA

علت پیشنهاد این مرکز خرید: این مرکز خرید بزرگ‌ترین مجموعه محصولات فناوری اطلاعات است.
اطلاعات این مرکز خرید: برای خرید کالا از این مرکز خرید باید 7 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده بپردازید که این مالیات هنگام خروج از کشور تایلند به شما عودت داده می‌شود. برخی از مغازه‌ها در مرکز خرید Pantip مالیات بر ارزش‌افزوده را فقط برای بعضی از کالاها دریافت می‌کنند.
آدرس: تایلند، بانکوک، خیابان Phetchaburi، Makkasan، Ratchathewi
این مرکز خرید همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب آماده خدمت‌رسانی به مشتریان و گردشگران است.
  • CENTRAL EMBASSY

علت پیشنهاد این مرکز خرید:
اگر در سفر به بانکوک به دنبال خرید سوغاتی‌ های شیک و محصولات لوکس هستید، مرکز خرید central embassy جزو جدیدترین و بهترین‌ها است. این مرکز خرید 6 طبقه دارد. محوطه هر طبقه به حدی وسیع است که در ساعات شلوغی ازدحام جمعیت در آن احساس نشده و آرامش خاطر مشتریان و بازدیدکنندگان حفظ می‌شود.
 Central Embassy در بانکوک یک مرکز خرید فوق‌العاده لوکس با مجموعه‌ای چشمگیر از فروشگاه‌هایی است که توسط دیزاینرهای حرفه‌ای طراحی شده‌اند.
این مرکز خرید در بانکوک دارای فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک و مد در برندهای مطرحی از جمله گوچی، پرادا، ورساچه، شانل و جیوانچی است.

امکانات تفریحی این مرکز خرید:

  • فودکورت Eathai در مرکز خرید central embassy یک فودکورت لاکچری است این فودکورت که در طبقه زیرین مجموعه قرار گرفته به چندین قسمت تقسیم شده است که در هر قسمت نوع خاصی از غذا پخته می‌شود. غذاهایی که در این فودکورت پخته می‌شوند شامل غذاهای گیاهی مخصوص گیاهخواران، غذاهای دریایی و street foods یا همان غذاهای خیابانی و از همه مهم‌تر غذاهای سنتی و کلاسیک تایلندی هستند
  • Embassy Diplomat Screens سینمای انحصاری مرکز خرید است که در طبقه هفتم واقع شده است.
نشانی: 1031 Phloen Chit Rd، Pathum Wan، بانکوک 10330، تایلند
ساعات کار این مجموعه: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب
دسترسی به این مرکز خرید:  مرکز خرید Central embassy  در مرکز شهر قرار دارد و از این نظر به‌راحتی قابل‌دسترسی است علاوه بر آن، این مرکز به ایستگاه قطار هوایی Ploen Chit BTS متصل است و از این جهت یکی از بهترین مراکز خرید در سفر به بانکوک است.
  • MAH BOON KRONG (MBK)

علت پیشنهاد این مرکز خرید: برای خرید تلفن‌های همراه، مرکز خرید MBK انتخاب اصلی است. MBK مملو از فروشگاه‌های عرضه لوازم الکترونیکی از فروشگاه‌های اپل با نام iStudio گرفته تا فروشگاه‌های عرضه‌کننده دوربین‌های حرفه‌ای مانند نیکون و کانن است.
دسترسی به این مرکز خرید: MBK که در تقاطع جاده راما یک (جاده سوخومویت) و جاده فایا تای قرار دارد و از میدان سیام قابل‌دسترسی است.
آدرس: 444 Phayathai Road، Wang Mai، Pathum Wan، بانکوک 10330، تایلند
مرکز MBK همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است.
  • TERMINAL 21

علت پیشنهاد این مرکز خرید: ترمینال 21 در مرکز شهر واقع شده است و برای دکوراسیون داخلی عالی، ترمینال 21 یک مرکز خرید جذاب است

دسترسی به ترمینال 21: جاده سوخومویت، Khlong Toei، Watthana، بانکوک 10110، تایلند، همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383