بهترین غذاهای دبی

بهترین غذاهای دبی

بهترین غذاهای دبی


غذاهای اماراتی ترکیبی از فرهنگ غذایی لبنانی، ایرانی و حتی هندی است. اصولا در میان غذاهای اماراتی هم غذاهای گیاهی و هم غذاهایی بر پایه گوشت وجود دارد اما اکثرا غذاهای اماراتی به عنوان وعده‌هایی پر از گیاه شناخته شده‌اند که به واسطه همین امر بسیار سالم و خوش طعم هستند.
از جمله غذاهای اماراتی که به اصطلاح بر پایه گیاه است می‌توان به غذاهای معروفی چون حُمُص و فلافل که شهرت جهانی دارند، اشاره کرد. در این مطلب برخی از بهترین غذاهای خوش‌خوراک عربی را لیست کرده‌ایم.
با توجه به محبوب‌تر بودن شهر دبی نسبت به سایر شهرهای امارات تمرکز خود را بر روز بهترین غذاهای دبی معطوف کرده‌ایم؛ اما این بدان معنا نیست که این غذاها فقط در دبی سرو می‌شوند و در سایر شهرهای امارات اثری از آن‌ها نیست!
پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

معرفی بهترین غذاهای دبی 


1

الهریس یا حلیم عربی

حلیم یا همان حلیم عربی از لذیذترین و بهترین غذاهای دبی و امارات است که اغلب می‌توان آن را در سفره مردم امارات و همچنین در منوهای برخی از بهترین رستوران های دبی یافت. از آنجایی که تهیه آن به زمان و مهارت زیادی نیاز دارد، بنابراین معمولاً در مناسبت های خاص مانند مجالس عروسی و میهمانی‌ها سرو می‌شود.
خوراک خرگوش
مواد تشکیل دهنده برای تهیه حلیم عربی عبارتند از گندم آسیاب شده، گوشت چرخ کرده (گاهی اوقات مرغ) و همچنین پیاز، زیره آسیاب شده و در نهایت مقدار زیادی آب و نمک. حلیم عربی یکی از شناخته شده‌ترین غذاهای سنتی امارات و از بهترین غذاهای دبی محسوب می‌شود.
جالب است بدانید حلیم عربی جزئی از میراث آشپزی در فرهنگ غذاییِ محلی عرب‌هاست که دستورالعمل طبخ آن نسل به نسل منتقل شده و هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در سفره‌های عربی دارد.
2

مکبوس

مجبوس از بهترین غذاهای دبی
مکبوس یا المکبوس نیز یکی دیگر از بهترین غذاهای دبی به شمار می‌رود. در دستور پخت این غذا گوشت قرمز، مرغ یا میگو پخته شده با برنج، پیاز داغ، سیب زمینی، گوجه فرنگی، فلفل سبز و سایر سبزیجات به چشم می‌خورد.
در واقع دستور پخت این غذای اماراتی شامل پخت آهسته برنج با لیموی خشک، ادویه‌جات کامل محلی از جمله هل و دارچین و اضافه کردن گوشت (معمولا گوشت بره یا مرغ) است.
3

شاورما

شاورما که در کشور ما بیشتر با نام دُنِر کباب معروف است؛ غذایی مشترک در فرهنگ غذایی عرب‌زبانان و کشور ترکیه بوده و به نوعی از بهترین غذاهای دبی نیز به شمار می‌رود. هر چند که این غذا بیش‌تر به صورت غذاهای خیابانی عرضه می‌شود اما گاه دیده شده که در منوی غذاییِ رستوران‌هایِ لوکس نیز گنجانده شده است که این خود گواه محبوبیت این غذا است.
همان‌گونه که می‌دانید برای درست کردن این غذا گوشت (بره، گوساله، گاو، گوسفند، مرغ یا حتی مخلوطی از این گوشت‌ها) از سیخ‌های گردان برش داده شده و در داخل نان پیتا سرو می‌شود.
شاورما از بهترین غذاهای دبی
شاورما تلفظ عربی واژه ترکی چَویرمَا است که به معنای گرداندن است که برای اولین بار در قرن نوزدهم میلادی در امپراتوری عثمانی کبابی به این نام ابداع شد. بعدها با آمدن موتور برقی و استفاده از آن در کباب پز، واژه دونِر که به زبان ترکی به معنای چرخیدن (در حال چرخیدن یا چرخان) است، جایگزین آن شد. (منبع ویکی‌پدیا)
برای مطالعه بیش‌تر در مورد کباب‌های ترکی به مطلبی که با عنوان انواع کباب ترکی منتشر کرده‌ایم مراجعه فرمائید.
4

بابا قانوش

بابا قانوش از بهترین غذاهای دبی
بابا قانوش یا بابا گانوش که به متبّل نیز معروف است از جمله بهترین پیش غذاهای مشهور در خاورمیانه و از بهترین غذاهای دبی است. این غذا که از بادمجان کبابی درست می‌شود داستانی جالب دارد؛ آورده‌اند که در قرون ابتدایی بعد از میلاد مسیح عالمی بلند مرتبه به نام باباقانوش می‌زیست.
روزی شاگرد او برایش غذایی از بادمجان کبابی تدارک می‌بیند و بابا قانوش که به واسطه روحیه سخاوتمند خود حاضر نبود غذایش را به تنهایی بخورد، غذا را میان مردم روستا تقسیم می‌کند، از آن روز به بعد به پاس بزرگداشت این عالم به این غذا بابا قانوش گفته می‌شود.
طریقه آماده‌سازی این غذا به این صورت است که بعد از کبابی کردن بادمجان‌ها، آن‌ها را به همراه کشک، سیر، پیازچه، آبلیمو و نمک و فلفل داخل مخلوط کن ریخته و مخلوط می‌کنند تا ترکیب یکدست و غلیظی حاصل شود. سپس روی آن روغن زیتون ریخته و با جعفری و گوجه فرنگی غذای خود را تزئین می‌کنند.
5

جشید

جشید که از گوشت کوسه درست می‌شود و طعمی مشابه با تن ماهی دارد یکی از لذیذترین و بهترین غذاهای دبی است. رستوران الجبلوت دبی نیز یکی از بهترین رستوران‌هایی است که می‌توانید این غذا را در آن امتحان کنید. در واقع رستوران الجبلوت دبی یکی از معدود رستوران‌های دبی است که غذاهای محلی اماراتی را سرو می‌کند. این مکان مشرف به ساحل و برج العرب است و فضای بی‌نظیری را برای صرف غذا برای مشتریانش فراهم کرده است.
جاشد از بهترین غذاهای دبی
جالب است بدانید غذاهایی مانند چلوکباب کوبیده، شیرین پلو، سمبوسه و فلافل (که پیش از این بدان اشاره کرده بودیم) در فرهنگ غذایی ایران و امارات مشترک هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383