برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی


برج خلیفه دبی با 828 متر ارتفاع بلندترین برج دنیا و نماد شهر دبی است. ایده این برج زمان بازدید حاکم دبی از برج امپایر استیت نیویورک شکل گرفت؛ در آن زمان امپایر استیت مرتفع‌ترین سازه دنیا بود. برج خلیفه بیش از دو برابر ساختمان امپایر استیت و تقریباً سه برابر برج ایفل ارتفاع دارد و از این نظر یک شاهکار معماری در نظر گرفته می‌شود.
به گفته بشار محمد کسب؛ مدیر خدمات فنی برج خلیفه، این برج به گونه‌ای در برابر زلزله مقاوم شده که در صورت وقوع این رخداد طبیعی، برج قابلیت حرکت تا 1.5 متر از هر طرف را دارد.

ورود به برج خلیفه دبی


از همان ابتدا که وارد برج خلیفه می‌شوید متوجه خارق‌العاده بودن آن خواهید شد. بعد از ورود به طبقه اول با سالنی بزرگ و استقبالی بی نظیر با قهوه عربی و خرما مواجه خواهید شد.
در این آسانسور مانیتورهای بزرگی با قابلیت اینتراکشن یا تعاملی وجود دارد که می‌تواند شما را از کل پروسه ساخت آسمان‌خراش خلیفه، امکانات، جاذبه‌ها و … آن مطلع کند. جالب است بدانید که این آسانسور با سرعت 10 متر در ثانیه سریع‌ترین آسانسور در میان تمام آسمان‌خراش‌های دنیاست.

بلیت ورودی به طبقات انتهایی برج خلیفه


هنگامی که از آسانسور خارج می‌شوید و به سالن خرید بلیت می‌روید به شما دو گزینه برای خرید پیشنهاد می‌شود؛ این گزینه‌ها شامل بلیت‌های At The Top و At The Top Sky هستند.
مشخصات هر کدام از این دو بلیت در را در زیر به صورت مختصر به شما توضیح داده‌ایم:
  • 1
    بلیت «بالاترین نقطه»At the Top
بلیت بالاترین نقطه « At The Top» به شما چشم انداز محدودتری نسبت به بلیت بالای آسمان «At The Top Sky» را ارائه می‌دهد.
  • با خرید این بلیت قادر خواهید بود از طبقات 124 و 125 چشم‌انداز زیبایی از شهر دبی را ببینید.
  • به تلسکوپ‌های آوانگارد ( جدید و مدرن) و پرقدرت به مناظر نگاه کرده و لذت ببرید. (ظاهرا کاربرد تلسکوپ فقط به مشاهده ستارگان و اجرام آسمانی محدود نمی‌شود)
  • طبقه 125 که در فاصله 456 متری از سطح زمین قرار دارد یکی از خارق‌العاده‌ترین طبقات برج خلیفه دبی برای مشاهده کل شهر به شمار می‌رود.
  • 2
    بلیت «بالاترین نقطه آسمان» At the Top Sky
بلیت بالای آسمان «At The Top Sky» خدمات بیشتری نسبت به بلیت بالاترین نقطه «At The Top» در اختیار شما می‌گذارد؛ در زیر خدماتی که این بلیت در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد را لیست کرده‌ایم:
  • می‌توانید علاوه بر طبقات 124 و 125 از طبقه 148 نیز دیدن کنید.
  • طبقه 148 مرتفع‌ترین طبقه برای مشاهده چشم‌انداز در میان تمام آسمان‌خراش‌های دنیاست.
  • در طبقه 148 لیدری برای راهنمایی هر چه بیشتر بازدیدکنندگان آماده استقبال است.
  • در طبقه اسکای لانژ «Sky Lounge» نیز اسنک‌ها و خوراکی‌هایی برای خرید وجود دارد.
طبقه 124 برج خلیفه دبی

رستوران‌های برج خلیفه


بعد از بازدید از بهترین طبقات برج خلیقه دبی؛ تجربه هیجان‌انگیز خود را با صرف غذا در رستوران‌های این برج مانند رستوران اتمسفر «At.Mosphere» ، رستوران آرمانی لانژ Armani Lounge و روف تاپ «Rooftop» تکمیل کنید. این رستورا‌ن‌ها نیز مانند طبقات 124، 125 و 148 چشم‌اندازی زیبا و 360 درجه به خط افق در غروب، خلیج فارس و شهر دبی را به شما ارائه می‌دهند.
رستوران اتمسفر در برج خلیفه
رستوران آرمانی الانژ در برج خلیفه

آتش بازی در برج خلیفه دبی


برج خلیفه دبی که به خاطر مهمانی‌های بی‌نظیر و آتش‌بازی‌های بی‌نظیر در شب سال نو مشهور است، آماده است که بعد از دوران کوید-11 آتش‌بازی را به فهرست تفریحات خود اضافه کند .
شما می‌توانید شب سال نوی میلادی را با تماشای آتش بازی از بلندترین برج دنیا به تجربه‌ای هیجان‌انگیز در آلبوم خاطرات خود ثبت کنید.
بازدیدکنندگان می توانند شاهد آتش بازی از نقاط مختلف شهر باشند. جالب است بدانید آتش بازی برج خلیفه دبی در کنار نمایش آب «با کمک فواره‌ها» در آبنمای روبه‌روی دبی مال صورت می‌گیرد. در واقع برگزاری این دو جشن کنار هم بسیار زیبا و پارادوکیسکال است.
آتش بازی در برج خلیفه 1
آتش بازی در برج خلیفه 2

نکاتی برای تماشای آتش‌بازی


 مدت زمان آتش بازی:
مدت زمان تقریبی نمایش آتش بازی 20 دقیقه است که همین امر آن را به یکی از طولانی‌ترین و بزرگترین آتش بازی‌های دنیا تبدیل کرده است. 
زمان‌ شروع آتش بازی:
نمایش آتش‌بازی درست بعد از نیمه‌شب شروع می‌شود، توصیه می‌کنیم برای پیدا کردن مکان مناسب جهت تماشای آتش بازی زودتر از نیمه شب خود را به محل برج برسانید.

بهترین نقاط برای تماشای آتش بازی برج خلیفه


  • 1
    فواره برج خلیفه/ دبی مالBurj Khalifa Fountain / Dubai Mall
بدون شک بهترین نقطه برای تماشای آتش بازی برج خلیفه دبی، نواحی اطراف برج از فواره دبی گرفته تا بالکن‌های مرکز خرید دبی «دبی مال» مخصوصا اپل استور این برج که چشم‌اندازی بی‌نظیر به آتش بازی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
لازم است بدانید که بهترین مناطق برای مشاهده آتش بازی دبی از حدود دو الی سه ساعت قبل از شروع آتش بازی پر خواهند شد بنابراین تنها راه برای پیدا کردن محل مناسب؛ حضور در حوالی برج تا حدود ساعات عصر است.
اگر از سایر شهرهای امارات عازم دبی هستید پیشنهاد می‌کنیم سفر خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که تا ساعت 6 بعد از ظهر به برج خلیفه برسید.
می‌توانید از قبل در یکی از رستوران‌های روبه‌روی برج میز رزرو کنید. حتما برای رزرو میز از میزان ترافیک مسیرهای منتهی به برج خلیفه دبی مطلع شوید.
فواره های برج خلیفه/ دبی مال 1
فواره های برج خلیفه/ دبی مال 2
  • 2
    سوق البحارSouk Al Bahar
سوق البحار یکی از بهترین مقاصد غذاخوری و سبک زندگی در دبی است که روی پل مرکز خرید دبی «دبی مال» واقع شده است. همانطور که پیش‌تر عنوان کردیم؛ از حوالی عصر باید مکان مناسبی برای تماشای آتش بازی را رزرو کرده باشید. در این حین می‌توانید در مرکز خرید دبی از فروشگاه‌ها دیدن یا حتی خرید کنید. 
اگر قصد دارید به صورت خانوادگی یا در جمع دوستان هنگام صرف غذا شاهد مراسم آتش بازی باشید پیشنهاد می‌کنیم حداقل از چندین هفته قبل از سال نو و مراسم آتش‌بازی در یکی از رستوران‌های منطقه سوق‌البحار میز رزرو کنید.
مرکز خرید سوق البحار دبی 1
مرکز خرید سوق البحار دبی 2
  • 3
    خانه اپرای دبیDubai Opera House
خانه اپرای دبی که در فاصله کمی از برج خلیفه «از بهترین جاذبه‌های دیدنی دبی» ، قرار دارد، مکانی عالی برای تماشای آتش بازی برج خلیفه است.
خانه اپرای دبی که اولین خانه اپرا در کل امارات متحده عربی است میزبان مجموعه‌ای از کنسرت‌ها، نمایش‌های تئاتر، کنفرانس‌ها، اپرا، نمایش‌های باله و … است.
معماری منحصربه‌فرد این سازه «که به قایق‌های عربی سنتی شباهت دارد» بدون شک توجه هر گردشگری را به سوی خود جلب می‌کند.
مطمئنا یکی از پیشنهادی یگانه گشت به مسافرانِ مشتاقِ دیدنِ مراسمِ آتش بازیِ سالِ نو، دیدن مراسم از اپرای دبی است. شما می‌توانید تا قبل از ساعت 12 و شروع مراسم آتش بازی، یک نمایش تئاتر یا اپرا مشاهده کنید. اگر برنامه‌ریزی تمام این مراحل برای شما سخت است می‌توانید تورهای دبی شرکت یگانه گشت را رزرو کنید.
خانه اپرای دبی

برج خلیفه و رکورد گینس


نام برج خلیفه دبی به عنوان مرتفع‌ترین برج دنیا در کتاب گینس ثبت شده است. از سایر موارد ثبت شده این برج در کتاب گینس می‌توان به
  • بلندترین آسانسور یک ساختمان با ارتفاع (504 متر؛ 1654 فوت)
  • بیش‌ترین طبقات یک برج (163 طبقه)
  • مرتفع‌ترین رستوران از سطح همکف با ارتفاع (441.3 متر؛ 1447 فوت 10 اینچ) اشاره کرد.
یکی از چشمگیرترین ویژگی‌های برج، رصدخانه مرتفع آن با ارتفاع 555.7 متر است که قبلاً مرتفع‌ترین رصدخانه دنیا بود اما با احداث برج 632 متری شانگهای چین این رتبه را از دست داد.

رقابت برج خلیفه با برج جده در آینده نزدیک


رکورد برج خلیفه دبی به عنوان مرتفع‌ترین برج دنیا در آینده‌‌ای نه چندان دور توسط رقیبی از خاورمیانه؛ یعنی برج جده در عربستان شکسته خواهد شد. چرا که برج جده با ارتفاع یک کیلومتر حدود 170 متر از برج خلیفه بلندتر خواهد بود.
برج جده عربستان
برج خلیفه دبی

حقایقی درباره برج خلیفه


  • از چهارشنبه تا یکشنبه هر نیم ساعت فواره‌های آبِ روبه‌رویِ برج خلیفه دبی به کار می‌افتند.
  • سالانه در حدود 15 میلیون گالن آب صرف آبیاری گیاهان، محوطه و سیستم خنک‌کننده و تامین آبِ آبنمای دبی می‌شود.
  • این ساختمان دارای طولانی ترین آسانسور دنیاست؛ جالب است بدانید آسانسور این مجموعه بین 140 طبقه تردد می‌کند و سرعت آن 10 متر بر ثانیه بوده که همین امر آسانسور برج خلیفه دبی را در زمره سریع‌ترین آسانسورهای جهان قرار می‌دهد. مدت زمان حرکت آسانسور از پایین‌ترین طبقه تا رسیدن به رصدخانه برج در طبقه 124 تنها یک دقیقه خواهد بود.
  • در زمان اوج ساخت و ساز این مجموعه روزانه حدود 12000 کارگر بر روی این ساختمان کار می‌کردند.
  • برای تکمیل برج خلیفه دبی بیش از 110 هزار تن بتن، 55 هزار تن میلگرد فولادی و 22 میلیون ساعت کار صرف شده است.
  • ساخت برج خلیفه 6 سال طول کشید؛ یعنی از سال 2004 که کلنگ احداث آن زده شد تا سال 2010 که به صورت رسمی افتتاح شد.
  • قبل از سال 2010، ارتفاع برج خلیفه به منظور جلوگیری از پیشی گرفتن و ساخت برج‌های بلندتر به صورت همزمان توسط رقبای احتمالی، مخفی نگه داشته می‌شد.
  • دومین شعبه از مجموعه شعبات هتل‌های آرمانی در این برج قرار گرفته؛ اولین شعبه در میلان است.
  • دکوراسیون داخلی این برج مملو از مجسمه‌هایی از هنرمند کاتالونیایی به نام جام پلِنسا و هنرمند مصری‌الاصل به نام کریم رشید است.
  • از دیگر حقایق جالب ساخت برج خلیفه دبی می‌توان به شباهت آن به گل هیمنوکالیس که تصویرش در پایین گذاشته شده اشاره کرد.
برج خلیفه و شباهت آن با گل هیمنوکالیس 1
برج خلیفه و شباهت آن با گل هیمنوکالیس 2

چگونه به برج خلیفه برویم؟


  • اتوبوسbus
به علت نزدیک بودن فاصله زمانی مرکز خرید دبی (دبی مال) با برج خلیفه مسیر اتوبوس‌ برای هر دوی این مقاصد یکسان است. به طور کلی دو خط اتوبوس رانی هر یک ربع یکبار از ایستگاه اتوبوس بازار طلای دیره و ایستگاه غبیبیه به سمت برج خلیفه حرکت می‌کنند.
  • متروSubway
با مترو نیز می‌توانید خود را به برج خلیفه برسانید به این منظور در ایستگاه برج خلیفه پیاده شوید ( لازم به ذکر است که ایستگاه برج خلیفه با رنگ قرمز در محوطه مترو مشخص شده است).
بعد از پیاده شدن از مترو می‌توانید سوار اتوبوس‌هایی شوید که به سمت برج خلیفه حرکت می‌کنند و یا پیاده از طریقی پلی که مستقیما به ایستگاه مترو متصل است خود را به برج خلیفه برسانید. جالب است بدانید که ساعات کاری این پل همانند دبی مال از یکشنبه تا چهارشنبه 10:00 صبح تا 11:00 شب و پنجشنبه تا شنبه از ساعت 10:00 صبح تا 12:00 صبح است. 
  • تاکسیTaxi
تاکسی نیز یکی از گزینه‌های پیش روی شماست، هر چند که تاکسی سریع‌تر از سایر وسایل حمل و نقل عمومی در دبی است اما گران‌تر از سایر گزینه‌هاست.
کرایه تاکسی در دبی بر اساس نرخ مصوب به ازای هر  متر از 1.6 درهم در هر کیلومتر شروع می شود. کرایه انتظار 0.5 درهم در هر کیلومتر است. هزینه کرایه تاکسی در صورت رزرو نبودن از قبل در ساعات «6:00 صبح تا 10:00 شب» 3 درهم و  از «10:00 عصر تا 6:00 صبح» 3.50 درهم است.
در صورتی که از قبل نسبت به رزرو تاکسی اقدام کنید کرایه 6 درهم در «روز» و 7 درهم در «شب» خواهد بود.

سوالات متداول درباره برج خلیفه دبی


قیمت بلیت‌های برج خلیفه چند درهم است؟

بلیت‌های «بالاترین نقطه یا At The Top» از 149 درهم و بلیت‌های «بالاترین نقطه آسمان At The Top Sky» از 378 درهم شروع می‌شود. توجه داشته باشید قیمت‌ها بر اساس ساعات پربازدید و کم بازدید تغییر پیدا می‌کند و همیشه ثابت نیست.

اهمیت برج خلیفه دبی از چه جهت است؟
برج خلیفه علاوه بر آنکه مرتفع‌ترین برج جهان به شمار می‌رود نمونه‌ای بی سابقه از همکاری بین المللی در ساخت یک پروژه عظیم، نمادی از پیشرفت و نشانی از خاورمیانه جدید، پویا و مرفه است.
چه قسمت‌هایی از برج خلیفه به روی عموم باز است؟
علاوه بر سالن VIP، رستوران‌هایی نظیر آرمانی دلی (Armani Deli) برج کلاب (Burj Club) و رستوران اتمسفر (Atmosphere) و هتل آرمانی به روی عموم باز هستند.
بهترین زمانی که می‌توان از برج خلیفه بازدید کرد چه تایمی است؟
اگر به دنبال بازدید مقرون به صرفه یا اقتصادی هستید پیشنهاد می‌کنیم در ساعات ابتدایی روز و همچنین هنگام غروب آفتاب که بازدید و ازدحام جمعیت کمتر است از برج دیدن کنید.
در ساعات کم بازدید فرصت آن را خواهید داشت که از غروب آفتاب در طبقات 124 و 125 و در صورت تمایل 148 لذت ببرید، بدون شک دیدن منظره غروب آفتاب از این طبقات فوق‌العاده و خاطره‌انگیز خواهد بود. همچنین در این ساعات با جمعیت بسیار کمتری روبرو می شوید و می توانید در آرامش از برج خلیفه لذت ببرید.
آیا قوانین پوشش خاصی برای ورود به برج خلیفه وجود دارد؟

با اینکه هیچ کد لباس خاصی برای ورود به برج خلیفه وجود ندارد اما گاه توصیه شده که آقایان کفش‌های جلو بسته به پا داشته باشند. حتما نیاز نیست کفش‌های رسمی به پا داشته باشید، کفش‌های کژوال نیز قابل قبول است.

آیا آوردن خوراکی داخل برج مجاز است؟

در برج خلیفه از آوردن غذا و خوراکی به صورت جدی ممانعت می‌شود؛ در صورت نیاز از رستوران‌های مجموعه غذا تهیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383