بهترین زمان سفر به فلورانس

بهترین زمان سفر به فلورانس


فلورانس که خود ایتالیایی‌ها به آن فیرِنزه (Firenze) می‌گویند سالانه میزبان حدود 50 میلیون گردشگر از سراسر دنیاست که همین امر گویای آن است که فلورانس در بیشتر فصول سال مملو از گردشگر است.
این جذابیت فلورانس از وجود آثار هنری معروف، جاذبه های گردشگری منحصربه‌فرد، غذاهای خوشمزه و متفاوت و … ناشی می‌شود. همین عوامل باعث شده تا این شهر در بیشتر سال شلوغ باشد و حضور گردشگران در فصول گردشگر پذیر (High Season) یعنی در فصل بهار تا ابتدای پاییز به اوج خود برسد.

بهترین زمان سفر به فلورانس از نظر آب و هوا و هزینه‌های سفر


تصمیم آنکه در فصول کم گردشگر به فلورانس سفر کنید یا در فصول پر گردشگر بر عهده شماست. در فصول پر گردشگر که فصل بهار و تابستان را شامل می‌شود فلورانس مملو از جمعیت بوده (به خصوص مملو از دانشجویان آمریکایی است که برای برنامه‌های تابستانی خارج از کشور به فلورانس می‌روند) و علاوه بر آن برای رزرو هتل و خرید بلیت هواپیما باید هزینه بیشتری را بپردازید. اما در فصول کم گردشگر اوضاع کاملا متفاوت است؛ به طوری که جمعیت کم است و فرصت آن را دارید که با فراغ خاطر به بازدید از اماکن گردشگری پرداخته و مبلغ کمتری بابت خرید تور بپردازید اما در عوض باید آب و هوای سرد فصول پاییز و زمستان را هم در نظر داشته باشید.
اما در کل بهترین زمان سفر به فلورانس اوایل بهار یعنی در ماه‌های مارس یا آوریل است.

آب و هوای فلورانس


آب و هوای فلورانس به شدت تحت تاثیر تغییر فصل‌هاست. برای مثال در فصل تابستان به خصوص ماه جولای و آگوست هوا بسیار گرم بوده و تا 37 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. اما عصرهای تابستان معمولا خنک‌تر هستند.
و فصل بهار همان‌طور که اشاره کرده بودیم بهترین زمان سفر به فلورانس از نظر شرایط آب و هوایی است. هر چند که به طور گسترده‌ای به‌عنوان بهترین آب‌وهوا در نظر گرفته می‌شود. اگرچه ممکن است چند روز بارانی وجود داشته باشد، اما به طور کلی در ماه‌های آوریل و می روزها عمدتا آفتابی و شب‌ها دلپذیر و خنک هستند.
آب و هوای فلورانس

آب و هوای فلورانس

در ماه انتهایی تابستان یعنی سپتامبر هنوز هوا تا حدودی گرم است اما شب‌ها خنک‌تر است. ماه ابتدایی پاییز یعنی اکتبر نیز معمولا خنک و آفتابی است و معمولا برای اشخاصی که قصد دارند در فصل سرد سال به فلورانس سفر کنند پیشنهاد می‌شود چرا که از ماه ژانویه تا مارس که ماه‌های فصل زمستان هستند هوا سرد، غالبا ابری و بارانی است. همچنین برف در فلورانس به ندرت می‌بارد.
در نهایت می‌توان گفت که آب و هوای فلورانس مانند سایر شهرهای ایتالیا به طرز قابل توجهی غیرقابل پیش‌بینی است. به طوری که می‌توان در ماه جولای (تیر) انتظار یک جبهه هوای سرد را داشت و حتی در سراسر تابستان که هوا گرم است شاهد بارش باران و هوای سرد بود. حتی ممکن است در ماه ژانویه و فوریه به حدی هوا گرم باشد که احتیاج به پوشیدن لباس گرم نداشته باشید.

 فلورانس در فصول پرگردشگر (High Season)


فصول پرگردشگر (High Season) در فلورانس همانند بسیاری از مقاصد گردشگری دیگر از آوریل شروع شده و تا اکتبر ادامه دارد. بنابراین اگر در این بازه زمانی به فلورانس سفر کنید با سیل عظیمی از جمعیت مواجه خواهید شد. توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد دارید از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس مانند موزه اوفیتزی و گالری آکادمیا دیدن کنید حتما از قبل بلیت رزرو کنید در غیر این صورت باید در صفوف طولانی خرید بلیت بسیار معطل شوید.
حتی بازدید از جاذبه‌های رایگان مثل پل پونته وکیو بسیار با دردسر همراه است چرا که به دلیل ازدحام جمعیت مردم به کندی حرکت می‌کنند و به ناچار مجبورید برای مدت طولانی در این محل بمانید.
ازدحام جمعیت در فصول گردشگر پذیر در فلورانس

فصول پر گردشگر و ازدحام جمعیت

 فلورانس در فصول کم‌گردشگر (Low Season)


اگر آب و هوای سرد و بارانی در سفر به فلورانس برای شما مسئله مهمی نیست پیشنهاد می‌کنیم از نوامبر تا مارس (به استثنای تعطیلات کریسمس و سال نو) به فلورانس بروید.
هر چند که فلورانس شهری است که در تمام طول سال بسیار مورد توجه گرشگران است اما در فصول سرد تعداد گردشگران به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. همین کاهش جمعیت یعنی در دسترس بودن اتاق‌های بیش‌تر با هزینه پایین‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر، همچنین کم‌شدن توریست در فصول کم‌گردشگر به معنای کاهش ازدحام در اماکن گردشگری بوده و از این جهت با فراغ خاطر و بسیار آسوده‌تر می‌توانید از جاذبه های گردشگری فلورانس دیدن کنید، بدون اینکه ملزم به رزرو بلیت باشید و یا ساعت‌ها در صفوف تهیه بلیت و یا بازدید از یک جاذبه مانند مجسمه حضرت داوود اثر میل‌آنژ، دروازه‌های بهشت گیبرتی و … معطل شوید. اما پیشنهاد می‌کنیم حتی در فصول کم‌گردشگر محض احتیاط بلیت اماکن گردشگری را از قبل رزرو کنید.
سفر به فلورانس در فصول کم گردشگر

فصول کم گردشگر در فلورانس

بهترین زمان سفر به فلورانس از نظر برپایی جشن‌ها، رویدادها و فستیوال‌ها


  • رویداد عید پاک فلورانس که در آن اسکوپیو دل کارو (Scoppio del Carro) که یک مراسم آتش بازی است که به صورت سنتی در روز عید پاک در ماه مارس یا آوریل برگزار می‌شود.

  • 25 آوریل روز آزادی در سراسر ایتالیا بوده و جز تعطیلات رسمی به شمار می‌رود.
  • در ماه می جشنواره موسیقی مجیو موزیکاله فیورنتینو (Maggio Musicale Fiorentino) و جشنواره ژلاتو یا ژلاتو فستیوال (gelato festival) را خواهید دید.
  • 24 ژوئن، روز جشن سنت جان باپتیست، قدیس حامی فلورانس است که به افتخار او مسابقه فوتبال Calcio Storico که مسابقه‌ای رایگان است برگزار می‌شود.
  • استیت فلورنتینا (Estate Fiorentina) که یک  جشنواره هنر و موسیقی تابستانی است، در ماه می، ژوئن، و جولای برگزار می‌شود و هفته پیتی نیز که یک نمایشگاه بزرگ مد و لوازم جانبی مردانه است، در ماه ژوئن برگزار می‌شود.
  • فستا  دلا ریفکولونا (Festa della Rificolona) یا فستیوال فانوس‌ها در 7 سپتامبر برگزار می‌شود و شامل رژه فانوس، رژه قایق‌ها و برگزاری نمایشگاه است.
  • در طول ماه دسامبر نیز، بازارهای کریسمس، از جمله بازار محبوب به سبک آلمانی در پیاتزا سانتا کروچه را خواهید دید.
بهترین زمان سفر به فلورانس از نظر برگزاری رویدادها

بهترین زمان سفر به فلورانس از نظر برگزاری فستیوال‌ها و جشن‌های ملی و مذهبی

ماه ژانویه


ژانویه یکی از سردترین ماه‌های فلورانس است و دمای روزانه آن از 11 تا 2 درجه سلسیوس متغیر است. با وجود اینکه دما به ندرت به زیر صفر می‌رسد اما احتمال بارش برف وجود دارد. بعد از ساعت 5 عصر دمای هوا به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده و پیشنهاد می‌کنیم حتما لباس گرم با خود همراه داشته باشید.

جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه ژانویه


  • جشن سال نو: در طی این جشن بیش‌تر جاذبه‌های گردشگری و همچنین رستوران‌ها بسته هستند.
  •  جشن La Befana ، یا Epiphany، در 6 ژانویه

ماه فوریه


آب و هوای فوریه مشابه ژانویه است و از این رو می‌توان گفت یکی از سردترین ماه‌های فلورانس است. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم احتمال بارش برف در زمستان فلورانس بسیار کم است اما با اینحال آب و هوای فلورانس در ماه فوریه هم ممکن است برفی باشد و هم آفتابی و ابری

جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه فوریه


  • عید پاک: بسته به تاریخ عید پاک، ممکن است در ماه فوریه بیفتد.
  • (نمایشگاه شکلات) Fiero Del Cioccolato: در ماه فوریه در Piazza Santa Croce برگزار می‌شود.
    سال نو میلادی در ایتالیا

    سال نو میلادی در ایتالیا

    جادوگر لابفانا در فلورانس

    مراسم لابفانا

    مراسم عید پاک در فوریه ایتالیا

    عید پاک در فوریه

    عید شکلات در فوریه ایتالیا

    عید شکلات در فوریه

    ماه مارس


    هوا در ماه مارس بسیار غیرقابل پیش‌بینی است به‌طوری‌که ماه مارس ممکن است هوای فوق‌العاده دلپذیر بهاری را تجربه کنید و سپس شاهد طوفان برفی اواخر زمستان باشید. توصیه می‌کنیم در چنین آب و هوای متغیری حتما با خود لباس گرم همراه داشته باشید.

    ماه آوریل


    در حالی که آب و هوای آوریل همانند مارس غیر قابل پیش‌بینی است اما با اینحال هوا گرم‌تر از ماه مارس است به‌ (خصوص بعد از عید پاک).

    جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه مارس


    • کارناوال: اگر در ماه فوریه کارناوالی را نیفتد حتما در ماه مارس شاهد کارناوال خواهید بود.
    •  هفته مقدس: به هفته منتهی به عید پاک گفته می‌شود که شاهد راهپیمایی گروه‌های مختلف در سطح شهر خواهید بود.
    • اسکوپیو دل کارو (Scoppio del Carro): یکی از مهم ترین رویدادهای فلورانس است که بعد از عید پاک در مقابل کلیسای دومو برگزار می‌شود.

    جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه آوریل


    • عید پاک و هفته مقدس:  اگر در ماه مارس نباشد.
    • فستیوال ژلاتو: که در اوایل آوریل برگزار می‌شود.
    • فستیوال روز آزادی (Festa della Liberazione): یا روز آزادی که در 25 آوریل برگزار می‌شود یک جشن ملی است که پایان جنگ جهانی دوم را نشان می‌دهد.
    رویداد اسکوپیو دل کارو در فلورانس

    اسکوپینو دل کارو

    فستیوال روز آزادی

    فستیوال روز آزادی

    ماه می


    در ماه می که معادل ماه اردیبهشت است هوا در بعضی روزها آفتابی و در بعضی روزها ابری و بارانی است. با این‌وجود عصرها همیشه خنک است.

    ماه ژوئن


    اگرچه معمولا تا انتهای ماه ژوئن هوا هنوز هم بهاری است و گرمای تابستان را ندارد با این حال توصیه می‌کنیم حتما از کرم ضدآفتاب برای این ماه استفاده کنید. با اینکه ژوئن آخرین ماه بهار است اما با اینحال بارش باران دور از انتظار نیست؛ پس توصیه می‌کنیم با خود چتر به همراه داشته باشید.

    جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه می


    فستیوال موسیقی مجیو موزیکاله فیورنتینو (Maggio Musicale Fiorentino): یک جشنواره موسیقی کلاسیک است که در طول ماه می برگزار می‌شود.

    جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه ژوئن


    •  رویداد استیت فیورنتینا (Estate Fiorentina): در این ماه با مجموعه‌ای از کنسرت‌های تابستانی، نمایشگاه‌های هنری، و اجرای رقص آغاز می‌شود.
    • مسابقه فوتبال کالچو استوریکو (Calcio Storico):مسابقه فوتبال (کالچو استوریکو) که به مناسبت بزرگداشت سنت جان باپتیست، قدیس حامی شهر برگزار در 24 ژوئن برگزار می‌شود از دیگر رویدادهای مهم شهر است که علاوه بر فوتبال یک آتش بازی بزرگ هم در کنار آن برگزار می‌شود.
    جشنواره موسیقی مجیو موزیکاله فیورنتینو

    جشنواره موسیقی مجیو موزیکاله فیورنتینو

    رویداد استیت فیورنتینا

    رویداد استیت فیورنتینا

    ماه جولای


    دمای هوای فلورانس در ماه جولای در حدود 32 درجه سانتی گراد است. پیشنهاد می‌کنیم در چنین شرایط آب‌وهوایی تنها در ساعات عصر بیرون بروید.

    ماه آگوست


    آگوست همیشه ماهی بوده که ایتالیایی‌ها برای تعطیلات سالانه خود به دریا می‌روند، بنابراین ممکن است برخی فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها بسته باشند، هر چند که بیشتر اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری باز هستند. آگوست هم همانند جولای بسیار گرم است.

    جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه جولای


    • رویداد استیت فیورنتینا (Estate Fiorentina):  در ماه جولای کماکان ادامه دارد.
    • جشنواره غذای محلی ساگره (sagre):در شهرهای کوچکی که خارج از فلورانس قرار دارند این جشنواره برگزار می‌شود.

    جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه آگوست


    •  فستا دی سان لورنزو (Festa di San Lorenzo): این فستیوال در عصر 10 آگوست در پیاتزا سن لورنزو با موسیقی زنده و غذای رایگان برای عموم برگزار می‌شود.
    • فراگوستو (Ferragosto): فراگوستو جشن تابستانی و ملی مردم ایتالیاست که هر سال  15 آگوست در میدان‌ها و مناطق تفریحی به خصوص در سواحل برگزار می‌شود.
    جشنواره غذای محلی ساگره

    جشنواره غذای محلی ساگره

    جشنواره ملی و تابستانه فراگوستو

    جشنواره تابستانی و ملی فراگوستو

    ماه سپتامبر


    هر چه به انتهای تابستان و ماه سپتامبر نزدیک می‌شویم هوا دلپذیرتر شده و به طور کلی از گرمای طاقت‌فرسای تابستان تا حد زیادی کم می‌شود. به همین دلیل می‌توان سپتامبر را در زمره بهترین زمان برای سفر به فلورانس از نظر شرایط آب و هوایی قرار داد. اما از نظر هزینه و ازدحام چون سپتامبر در فصل تابستان که فصل پرگردشگری است قرار گرفته، هزینه‌ها همچنان بالا بوده و ازدحام جمعیت در جای جای فلورانس به خصوص در صفوف خرید بلیت‌های جاذبه های گردشگری به چشم می‌خورد.

    ماه اکتبر


    ماه اکتبر به عنوان اولین ماه از فصل پاییز از نظر آب و هوایی بسیار مورد اقبال و توجه توریست‌هاست. مهم‌ترین ویژگی اکتبر روزهای خنک با آفتابی ملایم و شب‌ها با دمایی مطبوع و دلپذیر است که برخلاف ماه سپتامبر به دلیل واقع شدن در فصل سرد سال از نظر هزینه‌ها تا حدودی مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

    جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه سپتامبر


    • فستا دلا ریفکولونا (Festa della Rificolona): فستا دلا ریفکولونا  یا فستیوال فانوس‌ها در 7 سپتامبر برای بزرگداشت مریم مقدس برگزار می‌شود. به همین مناسب جمعیتی از میدان پیازا سانتا کروچه (Piazza Santa Croce) شروع شده و از پیازا دلا سینیوریا (Piazza della Signoria) و پیازا دل دومو (Piazza del Duomo) می گذرد و در میدان آنونزیاتا (Piazza SS Annunziata) به پایان می‌رسد.
    • جشن میلاد مریم مقدس:  در 8 سپتامبر، این مراسم به صورت رایگان برای عموم مردم در تراس دومو برگزار می‌شود.

    جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه اکتبر


    •  دل آنتی کوریاتو دی فیرنزه (dell’Antiquariato di Firenze): این رویداد در سال‌های فرد و در هفته آخر سپتامبر و هفته اول اکتبر برگزار می‌شود و نمایشگاه و فروش عمده عتیقه‌جات است.
    • فستیوال فستا دی سانتا ریپاراتا (Festa di Santa Reparata): فستیوال فستا  دی سانتا رپاراتا در 8 اکتبر در اولین کلیسای جامع فلورانس که در محل فعلی کلیسای دومو (Duomo)  است، جشن می‌گیرند.
    فستیوال فستا دلا ریفکولونا در فلورانس ایتالیا

    فستا دلا ریفکولونا

    جشنواره عتیقه در فلورانس ایتالیا

    نمایشگاه عتیقه‌جات

    ماه نوامبر


    نوامبر به عنوان دومین ماه از فصل پاییز آب و هوای خنک و بارانی داشته و مانند ماه اکتبر هم بسیار مورد توجه توریست‌هاست. شاید بتوان نوامبر را بهترین زمان سفر به فلورانس از نظر هزینه و شرایط آب و هوایی دانست. نوامبر با توجه به کم شدن گردگشگر و کم شدن ازدحام، برای بازدید از جاذبه‌ها بسیار مناسب است.

    ماه دسامبر


    در ماه دسامبر نیز که ماه منتهی شونده به تعطیلات سال نوی میلادی و ژانویه است شور و شوق سال جدید در تمام سطح شهر حاکم است. اما هوا سرد بوده و شاید تنها از نظر هزینه‌ها و دوری از ازحادم جمعیت توصیه شود. به طور قطع تعیین بهترین زمان سفر به فلورانس بر اساس سلیقه فردی و در نظر گرفتن آب و هوا و هزینه‌هاست.

    جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه نوامبر


    • روز مقدسین: 1 نوامبر روز همه مقدسین است که یک تعطیل رسمی است.

    • مسابقه ماراتن فلورانس: آخرین یکشنبه ماه نوامبر برگزار می‌شود.

    جشن‌ها و رویدادهای مهم در ماه دسامبر


    • بازار کریسمس سنتی آلمانی که در میدان سانتا کروچه برگزار می‌شود از جمله رویدادهای قابل توجه در ماه دسامبر در فلورانس است که شاید از این نظر برای مردم قابل توجه باشد.
    • پیست اسکیت روی یخ در پارک زمستانی فیرِنزه (Firenze): از جمله رویدادهایی که می‌توانید در ماه دسامبر در فلورانس تجربه کنید پایتناژ یا اسکی روی یخ روی پیست اسکی پارک زمستانی فیرنزه در حدود سه مایلی از سنترو استوریکو است.
    مسابقات ماراتن فلورانس ایتالیا

    مسابقات ماراتن فلورانس

    پیست اسکی رو یخ پارک زمستانی فیرنزه در فلورانس

    پیست اسکی فیرنزه

     

    سوالات متداول و پرتکرار درباره بهترین زمان سفر به فلورانس


    بهترین زمان سفر به فلورانس چه زمانی است؟
    برای پاسخ به این سوال باید سه عامل را در نظر  بگیریم بهترین زمان سفر به فلورانس از نظر:
    • آب و هوا:
      اگر برای شما مهم است که در فصول گرم سال مانند تعطیلات تابستان و یا در فصل بهار به فلورانس سفر کنید باید بدانید که این فصول جزو فصول پرگردشگر یا (Tourist Season) و یا (High Season) محسوب شده و همین امر باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. لازم به ذکر است در فصول بهار و تابستان شاهد بیشترین تعداد گردشگر در فلورانس و بیشتر مقاصد گردشگری هستیم.
    • هزینه و ازدحام جمعیت:
      اگر به سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه فکر می‌کنید بهتر است بدانید فلورانس در فصول سرد سال یعنی از نوامبر تا فوریه البته به جز تعطیلات کریسمس و سال نو کمترین تعداد جمعیت را به خود می‌بیند و به تبع آن خبری از ازدحام جمعیت و شلوغی به خصوص در اطراف جاذبه های گردشگری نیست.
    بارانی‌ ترین ماه در فلورانس چه زمانی است؟

    همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، آب و هوای فلورانس بسیار غیر قابل پیش‌بینی است. این بدان معنا است که بارش باران و حتی هوای آفتابی، ابری و … در هر فصل و زمانی از سال امکان‌پذیر است. اما اگر بخواهیم پربارش‌ترین ماه‌ها در فلورانس را به شما معرفی کنیم قاعدتا فصول آوریل، اکتبر و نوامبر را نام خواهیم برد.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      تماس با ما: 02188537383