بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس

بهترین جاذبه های فلورانس 1

بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس


شاید هفته‌ها طول بکشد تا تمام جاذبه‌های فلورانس را ببینید. تقریباً یک کلیسا از هر ده کلیسای آن می‌تواند جاذبه توریستی یک شهر کوچک‌تر باشد. برخی از مناظر طبیعی این شهر نیز از جمله بهترین نمادها و جاذبه‌های گردشگری شناخته شده در سراسر ایتالیا هستند نمادهایی چون پونته وکیو، مجسمه مشهور حضرت داوود اثر هنرمند و مجسمه‌ساز مشهور فلورانسی میکل آنژ، گنبد برونلسکی  و … در واقع کل شهر ویترینی از جنبش رنسانس ایتالیا و جنبش هنری اومانیستی است که اروپا را از تاریکی قرون‌وسطی خارج کرد.
اما حتی در میان چنین مجموعه‌هایی از کاخ‌ها، کلیساها، موزه‌ها و مکان‌های دیدنی، برخی از آن‌ها یک‌سروگردن بالاتر از بقیه قرار دارند. ازآنجایی‌که به‌عنوان یک مسافر به مقصد فلورانس ایتالیا، به جزئیات مقاصد گردشگری و جاذبه‌ها اعم از آدرس، شماره تماس و حتی آدرس وب‌سایت آن‌ها و از همه مهم‌تر ویژگی‌های بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس احتیاج دارید، در این مطلب تمام این جزئیات را پوشش داده‌ایم.
اگر همچنان مشتاق هستید که بدانید چه فاکتورهایی فلورانس را به یکی از محبوب‌ترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را که به کوشش دفتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری یگانه گشت گردآوری شده است از دست ندهید.
1

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره و میدان دومو

Cathedral of Santa Maria del Fiore and Piazza Duomo

سانتا ماریا دل فیوره که توسط آرنولفو دی کامبیو طراحی شده است سومین کلیسای بزرگ جهان (بعد از سنت پیتر در رم و سنت پل در لندن) و از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس است که در قرن پانزدهم میلادی تکمیل شد و در آن زمان بزرگ‌ترین کلیسای اروپا نام گرفت.
طول این کلیسا 153 متر، عرض گذرگاه آن 90 متر و ارتفاع آن از کف تا پایین فانوس 90 متر است و از بخش‌های متعدد و همین‌طور گنجینه‌ها تشکیل شده است که شامل برج ناقوس، کلیسای جامع، موزه می‌شود و برخی از معروف‌ترین آثار از بزرگ‌ترین هنرمندان رنسانس ایتالیا نظیر گیبرتی، برونلسکی، دوناتلو، جوتو و میکل آنژ را در خود جای داده است.
کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره و میدان دومو 1
کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره و میدان دومو 2
اگر به‌عنوان یک گردشگر قصد بازدید از این موزه را دارید پیشنهاد می‌کنیم از نمای بیرونی و مرمری و منبت‌کاری شده آن شروع کنید؛ سپس به داخل کلیسا رفته و آثار شیشه‌ای را نگاه کنید.
بازدید از کل کلیسای جامع سانتا ماریا در کل در حدود 2 ساعت و نیم به طول می‌انجامد. کل قسمت‌هایی که می‌توانید از آن بازدید کنید شامل کلیسای جامع، گنبد، قسمتی برای غسل تعمید و بازدید از موزه اپرا دل دومو است.

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی به کلیسای جامع سانتا ماریا


  • لوکیشن: برای اطلاع از لوکیشن کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: از ساعت 10:45 صبح تا 5 بعد از ظهر
  • هزینه بلیت ورودی: اگر تنها قصد داشته باشید از کلیسای جامع بازدید کنید هزینه ورودی به کلیسا رایگان است البته باید انتظار داشته باشید که در یک صف طولانی منتظر بمانید. در صورتی که تمایل داشته باشید از بناهای تاریخی در پیازا دوما از جمله گنبد کلیسا دیدن کنید ملزم به پرداخت 18 یورو خواهید بود.
  • آدرس وبسایت: duomo.firenze.it
2

تعمیدگاه سنت جان

Battistero di San Giovanni (Baptistery of St. John)

تعمیدگاه سن جیووانی، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای فلورانس، روبروی کلیسای جامع شهر، کلیسای سانتا ماریا دل فیوره قرار دارد.
مردم فلورانس در قرون‌وسطی معتقد بودند که تعمیدگاه سنت جان ساختمانی باستانی است که قدمت آن به زمان رومیان باز می‌گردد، معبدی که زمانی محل بت پرستی بود حال در گذر زمان به کلیسا تبدیل شده است و در واقع بخش بزرگی از نمای مرمرین آن به همراه قطعات و کتیبه‌های باستانی، ستون‌های بزرگ و … همگی متعلق به زمان بت کده بودن این بنا اختصاص دارد.
تعمید گاه سنت جان
ساختمانی که امروز می‌بینیم، به‌هرحال، اسکلتی از ساختمان قبلی است که یک بتکده بوده است و قدمت آن به قرن چهارم یا پنجم پس از میلاد باز می‌گردد و پس از آن در مقیاس بزرگ‌تری بازسازی شده است.

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی به تعمیدگاه سنت جان


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن تعمیدگاه سنت جان اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: از ساعت 8:15 تا ساعت 10:15 و مجددا از ساعت 11:15 تا ساعت 6:30 عصر
  • هزینه بلیت ورودی: تعمیدگاه سنت جانِ فلورانس فقط یک سالن دارد که هزینه بازدید از آن 4 یورو (4.20 دلار آمریکا) است.
  • آدرس وبسایت: duomo.firenze.it
3

دیدن فلورانس از پیازاله میکل آنژ

See Florence from Piazzale Michelangiolo

پیازاله میکل ‌آنژ یا پیازاله میکلانژیولو ازجمله بهترین جاذبه‌ های گردشگری فلورانس است که چشم‌اندازی 360 درجه‌ای از کل شهر فلورانس به گردشگران ارائه می‌دهد.
بیشتر اتوبوس‌های گردشگری مسافران خود را دقیقاً در این قسمت از شهر پیاده می‌کنند. در واقع در فصول شلوغ توریستی، بهترین زمان برای لذت‌بردن از این منطقه در آرامش نسبی اواخر بعدازظهر یا اوایل عصر است. به‌خصوص در غروب آفتاب بسیار لذت‌بخش خواهد بود.
دیدن فلورانس از پیازاله میکل آنژ
جالب است بدانید علاوه بر این منطقه شما قادر خواهید بود از گنبد کلیسای جامع نیز چشم‌اندازی 360 درجه از شهر فلورانس نیز داشته باشید، اما تفاوتی که بین پیازاله میکل آنژ و گنبد کلیسای جامع وجود دارد تعداد جاذبه‌هایی است که هرکدام از این دو به آن  اشراف دارند.
برای مثال تنها از روی پیازاله میکل آنژ می‌توانید گنبد برونلسکی که در مرکز شهر قرار دارد را ببینید. همچنین هیچ بنا یا ارتفاع دیگری نمی‌تواند چشم‌اندازی وسیع از شهر را که شامل پونته وکیو، کاخ وکیو، سانتا کروچه و دیگر مکان‌های دیدنی است، به شما بدهد.

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی پیازاله میکل آنژ


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن پیازاله میکل آنژ اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات بازدید: 24 ساعته
  • هزینه ورودی: هزینه‌ای نداشته و رایگان است.
  • آدرس وبسایت: ندارد
4

کاخ و گالری اوفیزی

Uffizi Palace and Gallery

کمتر کسی می‌تواند جایگاه کاخ و گالری اوفیزی را در میان برترین موزه‌های هنری جهان و همچین بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس، که بسیار انگشت شمارند نادیده بگیرد. مجموعه‌های هنری که در این موزه به معرض نمایش عموم گذاشته می‌شود از نظر تنوع و کیفیت بسیار خیره‌کننده هستند به‌طوری‌که حتی اگر آثار نمایش‌داده‌شده در این موزه از جمله هنرهای موردعلاقه شما نباشند، زیبایی و اصالت آثار توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.
این گالری در طبقه اول و دوم یک ساختمان بزرگ قرار گرفته است. این ساختمان بین سال‌های 1560 تا 1580 توسط جورجیو وازاری طراحی شده است.
گالری و موزه اوفیزی
گالری اوفیزی به دلیل دارابودن مجموعه‌هایی از مجسمه‌ها و نقاشی‌های باستانی (از قرون‌وسطی تا دوره مدرن) در سراسر جهان مشهور است. نقاشی‌هایی که در این مجموعه به معرض نمایش گذاشته شده است عبارت‌اند از نقاشی‌های قرن چهاردهم و دوره رنسانس شامل چند شاهکار مطلق نظیر آثاری از جوتو، سیمون مارتینی، پیرو دلا فرانچسکا، بیتو آنجلیکو، فیلیپو لیپی، بوتیچلی، مانتگنا، کورژیو، لئوناردو، رافالو، میکل آنژ و کاراواجو و همچنین آثار گران‌بهایی از نقاشان اروپایی (عمدتاً آلمانی، هلندی و فلاندری).
علاوه بر این، گالری دارای مجموعه ارزشمندی ازمجسمه‌های باستانی از خانواده مدیچی است که داخل راهروهای موزه اوفیزی قرار گرفته است.

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی گالری اوفیزی


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن گالری اوفیزی اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 صبح تا 18:30 و شنبه ها از ساعت 8:30 صبح تا 12:30 بعد از ظهر
  • هزینه بلیت ورودی: 4.00 یورو برای اوفیزی، 3.00 یورو برای کاخ پیتی و 3.00 یورو برای باغ‌های بوبولی
  • آدرس وبسایت: www.uffizi.it/gli-uffizi
5

فواره نپتون و میدان پیاتزا دلا سیگنوریا

Piazza della Signoria و Loggia dei Lanzi

این میدان وسیع از قرن چهاردهم بعد از میلاد و شاید حتی قبل از آن (به دلیل کشف بقایای اتروسکی و رومی در زیر سنگ‌فرش‌های آن) مرکز قدرت در فلورانس بوده است.
امروزه، این میدان به‌نوعی مرکز اجتماعات مردمی، محل موردعلاقه گردشگران و مردم محلی است. این میدان علاوه بر این‌که خود یک جاذبه گردشگری است بااین‌حال جاذبه‌هایی نظیر فواره نپتون در یک سو، و در سویی دیگر کاخ وکیو قرار گرفته مقری دولتی است.
پیاتزا دلا سیگنوریا
همچنین در قسمتی از این میدان موزه مشهور اوفیزی که پیش‌ازاین در مورد آن صحبت کردیم قرار گرفته است، در مقابل دیوار موزه اوفیزی Uffizi نیز ، Loggia dei Lanzi ، لاجیا دی لانزی که یک گالری از مجسمه‌هایی در فضای باز است؛ قرار دارد. از جمله مشهورترین و نام‌آشناترین این مجسمه‌ها مجسمه پرسئوس با سر مدوسا است.
در سوی دیگری از میدان نیز اثر از مجسمه‌ساز مشهور میکل‌آنژ، به نام دیوید که تمثالی از حضرت داوود نبی است، قرار گرفته است.

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی پیازا دلا سیگنوریا


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن پیازا دلا سیگنوریا اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: از ساعت 8:15 صبح تا 6:30 بعد از ظهر
  • هزینه: بازدید از این مکان رایگان است.
6

موزه گالری آکادمی

Galleria dell’Accademia

شناخته‌شده‌ترین اثر میکل‌آنژ، یعنی مجسمه حضرت داوود، در بیشتر گالری‌ها و موزه‌های فلورانس کپی شده است، اما در داخل گالریا آکادمی، نسخه اصلی را خواهید یافت. به دلایل امنیتی و حفاظتی این مجسمه را در پشت شیشه‌ها نظاره‌گر خواهید بود.
همچنین اگر مشتاق و علاقه‌مند به دیدن آثار برجسته هنرمندان فلورانسی قرن سیزدهم تا شانزدهم هستید و درعین‌حال قصد دیدن مجموعه‌های موزه اوفیزی را ندارید باید به موزه – گالری‌های دیگری سر بزنید. برای مثال نقاشی مدونا اثر ساندرو بوتیچلی از جمله این آثار منحصربه‌فرد است.
موزه گالری آکادمی

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی موزه گالری آکادمی


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن موزه گالری آکادمی اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: از ساعت 8:15 صبح تا ساعت 6:50 عصر
  • هزینه بلیت ورودی: 20 یورو
  • آدرس وبسایت: galleriaaccademiafirenze.it
7

مقبره‌های مدیچی سن لورنزو و میکل‌آنژ

San Lorenzo and Michelangelo’s Medici Tombs

مدیچی، یک خانواده فلورانسی هنردوست از بانکداران ثروتمند بودند که برای پیشبرد اهداف رنسانس به این جریان نوگرایانه کمک مالی می‌کردند. این خانواده به‌صورت کاملاً مرتب میزبان هنرمندان آن دوران نظیر میکل‌آنژ و مدیچی و … بودند.
این هنرمندان آثار هنری خود را به این خانواده پیشکش می‌کردند و البته از نظر مالی نیز توسط خانواده مدیچی حمایت می‌شدند که همین امر باعث شد خانواده مدیچی طراحی کاخ و مقبره خانوادگی خود را به میکل‌آنژ و کلیسای خود را به برونلسکی سفارش دادند که هر دو هنرمند پیش از اتمام کار درگذشتند. اما کلیسای برونلسکی طبق طراحی و معماری او تکمیل شد.
مقبره‌های مدیچی سن لورنزو و میکل‌آنژ
مقبره خانوادگی مدیچی که نیو ساکریستی، نام داشت در واقع، هرگز به پایان نرسید. اما همان طراحی ناتمام میکل آنژ یکی از دستاوردهای برجسته جهان در مجسمه‌سازی مرمر محسوب می‌شود.
چنانچه قصد بازدید از این مقبره خانوادگی که از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس بوده و با نام کلیسای کوچک نیز مشهور است را داشته باشید می‌توانید از قسمتی از به نام کلیسای کوچک شاهزاده‌ها، کتابخانه لورنزیانا (Laurenziana) و آثار دیگر استادان دوره رنسانس نظیر دوناتلو (Donatello) و (لیپی Lippi) و … دیدن کنید.

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی مقبره‌های سن لورنزو


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن مقبره سن لورنزو اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: از ساعت 8:30 صبح تا 6:50 بعد از ظهر
  • هزینه بلیت ورودی: بلیت‌های کلیسای 7 یورو و بلیت‌ بازدید از کلیسا و کتابخانه هزینه 9.50 یورو هزینه دارند. همچنین ورود برای کودکان زیر 11 سال، بازدیدکنندگان معلول و همراهان آنها و ساکنان فلورانس رایگان است.
  • آدرس وبسایت: www.bargellomusei.beniculturali.it
8

پلازو وکیو

Palazzo Vecchio (Palazzo della Signoria)

پلازو وکیو (Palazzo Vecchio)، همچنین پلازا دلا سیگنوریا (Palazzo della Signoria)، مهم‌ترین ساختمان تاریخی دولتی و از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس است که مقر جمهوری فلورانس در قرن چهاردهم و سپس مرکز دولتی دوک‌های بزرگ از خانواده مدیچی بوده است. از سال 1865 تا 1871 نیز اتاق نمایندگان پادشاهی ایتالیا در آن قرار داشت و از سال 1872 تالار شهر بود.
جالب است بدانید یک کپی از مجسمه حضرت داوود اثر میکل‌آنژ را در این تالار خواهید دید. همچنین گالری مجسمه‌ها با نام لاجیا دی لانزی (Loggia dei Lanzi) در مجاورت آن قرار گرفته است.
پلازو وکیو

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی پلازو وکیو


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن پلازو وکیو اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: 9 صبح تا 10 شب
  • هزینه بلیت ورودی: 10 یورو
  • آدرس وبسایت: cultura.comune.fi.it
9

کلیسای سانتا کروچه

Santa Croce

باسیلیکا دی سانتا کروچه (به ایتالیایی به معنای “صلیب مقدس”) یک کلیسای کوچک و مهم‌ترین کلیسای فرانسیسکن فلورانس ایتالیا و از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس است که در میدان سانتا کروچه، حدود 800 متری جنوب شرقی دوئومو، در جایی که زمانی باتلاق آن‌سوی دیوارهای شهر بود، واقع شده است. این کلیسا محل دفن برخی از برجسته‌ترین هنرمندان ایتالیایی‌ نظیر میکل‌آنژ، گالیله، ماکیاولی، شاعر فوسکولو و در نهایت جنتیله فیلسوف و آهنگ‌ساز روسینی است. همچنین به‌عنوان معبد افتخارات ایتالیایی نیز شناخته می‌شود.
سانتا کروچه از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس 2
سانتا کروچ از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی سانتا کروچه


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کلیسای سانتا کروچه اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: 9:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر
  • هزینه بلیت ورودی:برای بزرگسالان 8 یورو، نوجوانان بین 12 تا 17 سال 6 یورو، کودکان تا 11 سال هم نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارند.
  • آدرس وبسایت: www.santacroceopera.it
10

پل پونته وکیو

Ponte Vecchio

پل پونته وکیو که از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس به شمار می‌رود از جهاتی اصلی‌ترین و شاید مشهورترین نماد شهر فلورانس نیز در نظر گرفته می‌شود. این پل تشکیل شده از طاق‌هایی است که در قسمت بالایی آن مجموعه‌ای از مغازه‌ها قرار گرفته‌اند.
این پل و مجموعه ساختمان‌های رنگارنگ روی آن که زمانی به مغازه‌داران طلا فروش تعلق داشت مطمئناً یکی از زیباترین صحنه‌های شهر است. هنوز هم اگر روی این پل قدم بزنید می‌توانید مغازه‌های طلافروشی و مجموعه‌های خیره کننده از جواهرات آن‌ها را تماشا کنید.
در روی این پل گذرگاهی قرار گرفته که همانند بسیاری از جاذبه‌های گردشگری فلورانس به سفارش خانواده مدیچی ساخته شده است. در واقع اعضای این خانواده برای سهولت تردد خود بین دفاترشان در پلازو وکیو و آپارتمان‌های خود در مجموعه کاخ پیتی (Pitti) معمار وازاری را مامور ساخت این گذرگاه روی پل پونته وکیو کردند که به گذرگاه شاهزاده معروف است که البته نام‌های دیگری نظیر پل کوریدو واساریانو یا واساری کوریدور نیز معروف است.
پل پونته وکیو از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی پل پونته وکیو


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن پل پونته وکیو اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات بازدید: 24 ساعته
  • هزینه بلیت ورودی: رایگان است
  • آدرس وبسایت: ندارد
11

پالازو پیتی (کاخ پیتی)

Palazzo Pitti (Pitti Palace)

با یک گشت در مجموعه کاخ پیتی می‌توانید هر آنچه را که به صورت مجزا در شهر فلورانس وجود دارد به‌صورت یکجا ببینید، این کاخ – موزه شامل:
  • گالری‌های هنری برجسته
  • یکی از کاخ‌های خانواده مدیچی
  • صنایع‌دستی فلورانس
  • موزه‌ها
  • تاریخ
  • آپارتمان‌های سلطنتی
  • یکی از بهترین باغ‌های ایتالیا را در خود جای داده است
و از این رو می‌توان آن را در شمار بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس به شمار آورد.
در آپارتمان‌های سلطنتی و اتاق‌های مجلل آن، جایی که نقاشی‌هایی از رافائل، تیتیان، روبنس، تینتورتو و دیگر استادان را خواهید یافت. این کاخ – موزه از جهت زیبایی و اصالت آثار رقابت نزدیکی با مجموعه کاخ – موزه اوفیزی دارد.
پالازو پیتی (کاخ پیتی) 1
پالازو پیتی (کاخ پیتی) 2 از بهترین جاذبه های فلورانس

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی کاخ پیتی


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کاخ پیتی اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: از 8:15 صبح تا 6:30 بعد از ظهر
  • هزینه بلیت ورودی: 2 تا 10 یورو
  • آدرس وبسایت:www.uffizi.it/palazzo-pitti
12

کلیسای سانتا ماریو نوولا

Santa Maria Novella

این کلیسا یکی دیگر از بهترین کلیساهای دومنیکن و از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس است.
نظم دومینیکن یک فرقه مذهبی کاتولیک رومی است که متشکل از کشیشان، راهبه‌ها، خواهران روحانی و افراد غیرروحانی است. این فرقه بیشتر به دلیل تعهدش به آموزش جامع و جستجوی حقیقت شناخته شده است. دومینیکن‌ها واعظ هستند، به این معنی که انجیل را از طریق گفتار و اعمال منتشر می‌کنند.
این کلیسا توسط دو راهب دومینیکن، فرا سیستو فیورنتینو و فرا ریستورو دا کامپی طراحی شده است. ساخت این کلیسا در اواسط قرن سیزدهم (حدود 1276) آغاز شد و 80 سال به طول انجامید که تحت نظارت راهب یاکوپو تالنتی با تکمیل برج ناقوس رومی – گوتیک و برج ناقوس به پایان رسید.
کلیسای سانتا ماریو نوولا 1
کلیسای سانتا ماریو نوولا 2

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی کلیسای سانتا ماریو نوولا


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کلیسای سانتا ماریو نوولا اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
  • هزینه بلیت ورودی: هزینه ورودی در ابتدای سال 2023 برای بزرگسالان 750 یورو است. برای کودکان بالاتر از 11 سال 5 یورو و برای کودکان زیر 11 سال هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.
  • آدرس وبسایت: www.smn.it/it
13

سن مینیاتو آل مونته

San Miniato al Monte

سن مینیاتو آل مونت (سنت مینیاس در کوه) کلیسایی (باسیلیکا) در فلورانس، مرکز ایتالیا است که بر فراز یکی از بلندترین نقاط شهر قرار دارد. این کلیسا به عنوان یکی از بهترین سازه‌های رومی در توسکانی و یکی از دیدنی‌ترین کلیساهای ایتالیا و از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس توصیف شده است.
توسکانی به دلیل مناظر، تاریخ، میراث هنری و تأثیر آن بر فرهنگ عالی شناخته شده است. آن را زادگاه رنسانس ایتالیایی و پایه‌های زبان ایتالیایی می‌دانند.
کلیسای سن مینیاتو آل مونته از بهترین جاذبه های فلورانس

باسیلیکا ” یا تالار شهر، بنایی بود سرپوشیده، که در روم باستان محلی برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی (نظیر دادگاههای امپراطور روم) به شمار می‌رفت. همچنین به کلیساهای مستطیل شکل صدر مسیحیت نیز باسیلیکا می‌گفتند.

گفته می‌شود که سنت مینیاتو یا میناس شاهزاده‌ای ارمنی بود که در ارتش روم تحت فرمان امپراتور دکیوس خدمت می‌کرد. او به‌عنوان یک مسیحی محکوم شد و به حضور امپراتوری که در خارج از دروازه‌های فلورانس اردو زده بود آورده شد. امپراتور دستور داد که او را در آمفی‌تئاتر به‌سوی یک پلنگ درنده بیندازند، اما پلنگ از بلعیدن او امتناع کرد. که در نهایت او را در حضور امپراتور گردن زندند، گفته می‌شود که سرش را برداشته، از آرنو عبور کرده و از تپه مونس فیورنتینوس به سمت محلی که هم‌اکنون محل احداث کلیسای سن مینیاتو است رفته است. بعدها برای احترام به این شخص کلیسایی در این مکان ساخته شد.

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی کلیسای سن مینیاتو آل مونته


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کلیسای سن مینیاتو آل مونته اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: از 9:30 صبح تا 3:30 بعد از ظهر
  • هزینه بلیت ورودی: رایگان است.
  • آدرس وبسایت: www.sanminiatoalmonte.it
14

کاخ موزه ملی بارگلو

Bargello Palace National Museum

در این کاخ-موزه مجموعه‌ای قابل توجه از مجسمه‌ها و آثار هنری دوره رنسانس قابل مشاهده است.
چهار شاهکار میکل‌آنژ به‌تنهایی دلیل کافی برای قراردادن کاخ موزه بارگلو در فهرست بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس است. آثاری نظیر دوناتِلو Donatello، دِلا روبیاس della Robbias، سِلینی Cellini، برونِلِسکی Brunelleschi، گیبرتی Ghiberti، و همچنین سایر هنرمندان توسکانی قرن 14 تا 16، همراه با اتاقی از حجاری‌های عاج و مجموعه‌ای از مایولیکا، کاخ را پرکرده است.
تقریباً تمامی اتاق‌های این کاخ مملو از هنر میناکاری و طلاکاری است، جالب است بدانید این دو هنر از جمله مهارت‌های ارزنده در دوره رنسانس بودند. این تأکید بر هنرهای تزئینی و مجسمه‌سازی، بارگلو را از بقیه موزه‌های هنری فلورانس متمایز می‌کند.
جالب است بدانید بارگلو در طول قرن هجدهم به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفت. دیوارها و اتاق‌ها و جای جای این ساختمان مستندی زنده از دوره‌های مختلف در تاریخ مدنی ایتالیاست. همچنین ساختمان بارگلو محل جلسه شورای صد بود که دانته (شاعر مشهور فلورانسی) در آن شرکت داشت. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده کاخ موزه ملی بارگلو در طول تاریخ خود محاصره‌ها، آتش‌سوزی‌ها، اعدام‌ها و … را از سر گذرانده است.
کاخ موزه ملی بارگلو
موزه متعاقباً با مجموعه‌های باشکوهی از برنز، ماژولیکا، موم، میناکاری، مدال، مهر، عاج، کهربا، ملیله‌ها، مبلمان و منسوجات از مجموعه‌های مدیچی و اهداکنندگان خصوصی غنی شد.
برای دوستداران هنر رنسانس، کاخ موزه بارگلو همان نقشی در ارائه آثار شکوهمند مجسمه سازی دارد که موزه افیزی برای نقاشی.

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی کاخ موزه ملی بارگلو


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کاخ موزه ملی بارگلو اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: از 8:15 صبح تا 1:50 بعد از ظهر، روزهای یکشنبه تا 6:50 عصر
  • هزینه بلیت ورودی: هزینه ورودی 10.00 یورو / 8.50 یورو / 8.50 یورو / 33.00 یورو به ترتیب برای بزرگسال / کودک / سالمندان / خانواده است.
  • آدرس وبسایت: www.bargellomusei.beniculturali.it
15

موزه و باغ باردینی

Bardini Museum and Gardens

در اواخر قرن نوزدهم، دلال معروف عتیقه، استفانو باردینی، گروهی از ساختمان‌ها را در دامنه تپه‌ای در اولترارنو، مشرف به فلورانس خرید. او از میان این زمین‌ها که شامل یک کلیسای کوچک و یک قصر سابق متعلق به قرن چهاردهم بود، با بازسازی به فضایی برای مجموعه‌های هنری و آثار باستانی گران‌قیمتش ایجاد کرد.
این باغ بر روی تپه منته کوکلی (Montecuccoli) واقع شده است که از قرن سیزدهم میلادی به خانواده موزی Mozzi تعلق دارد. در طول سال‌ها، آن‌ها با تصاحب برخی زمین‌های مجاور که اکنون قسمت شرقی باغ را تشکیل می‌دهد، بر وسعت آن افزودند. همچنین بالاترین قسمت این زمین‌ها را به تاکستان تبدیل کردند.
در اوایل قرن چهاردهم، املاک باردینی توسط شهرداری فلورانس به دلیل فروپاشی اقتصادی خانواده باردینی خریداری شد، سپس در سال 1591 مجددا به دارایی بادینی‌ها بازگشت. داستان پر فراز و نشیب و همچنین زیبایی این باغ که مملو از گل‌های اقاقیا است ما را بر آن داشت که آن را در شمار بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس قرار دهیم.
موزه و باغ باردینی از بهترین جاذبه های فلورانس

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی موزه و باغ باردینی


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کاخ موزه باغ باردینی اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: 10 صبح تا 5 بعد از ظهر
  • هزینه بلیت ورودی: هزینه ورودی 6 یورو است.
  • آدرس وبسایت: www.villabardini.it
16

موزه گالیله

Museo Galileo

تا اینجای لیست بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس با جاذبه‌هایی که آثار نقاشی، مجسمه‌سازی، معماری و … را در خود جای داده‌اند آشنا شدیم. این آثار هنری عموما آثاری بودند که در دوره رنسانس خلق شده و الهام بخش این دوره بوده‌اند.
موزه گالیله و اشیای داخل آن یادآور دوره‌ای است که در آن علم یکی از دغدغه‌های اصلی اومانیست‌ها به شمار می‌رفته است؛ که در واقع باعث جدایی آن‌ها از محدودیت‌های دین و منجر به کشف جهان توسط آنان شد.
موزه گالیله از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس 1
موزه گالیله از بهترین جاذبه های گردشگری فلورانس 2
موزه گالیله نیز در همین راستا با ارائه ابزارهای نجوم، ناوبری، نقشه‌برداری و کاوش که از جمله ابزارآلات گذر از دوره قرون وسطی بودند هم‌تراز با موزه‌های هنری، هنرمندان را به وجد می‌آورد.
در این موزه آثار دست‌ساز خود گالیله و آثار برخی از برجسته‌ترین هنرمندان فلورانس در زمینه‌هایی چون فلزکاری، چوبکاری، طلاسازی و سایر هنرها را در مجموعه‌هایی با نام‌های قطب‌نما، ابزار و کره‌های باشکوه جهان خواهید دید.

لوکیشن و هزینه بلیت ورودی موزه گالیله


  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کاخ موزه گالیله اینجا را کلیک کنید.
  • ساعات کاری: از ساعت 9:30 تا 6 بعد از ظهر
  • هزینه بلیت ورودی: هزینه ورودی به طور کلی برای هر بزرگسال 10 یورو است، همچنین برای کودکان زیر 6 رایگان است. از جمله شرایط این موزه می‌توان به بلیت‌های خانوادگی آن که 24 یورو بوده و مخصوص 2 بزرگسال و 2 کودک تا رنج سنی 18 سال اشاره کرد. لازم به ذکر است که در اولین یکشنبه هر ماه، ورود به موزه گالیله رایگان است!
  • آدرس وبسایت: museogalileo.it

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383