جاذبه های پاتایا 1

جاذبه های پاتایا


آیا قصد سفر به پاتایا را دارید اما پیدا کردن بهترین جاذبه های پاتایا به یکی از چالش‌های سفر شما مبدل شده است؟ در این مطلب بهترین جاذبه های پاتایا و جاهای دیدنی این شهر را از پناهگاه حقایق گرفته تا نمایش کان و معبد بودا و باغ گیاه شناسی نانگ نوچ و … را به شما معرفی می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بهترین جاهای دیدنی پاتایا


1

موزه پناهگاه حقایق

 پناهگاه حقایق یا پناهگاه حقیقت که با نام معبد پراسات ساتچتم (Prasat Satchatham) در میان مردم تایلند شناخته می‌شود یکی از بهترین جاذبه های پاتایا است که در کنار ساحل ناکولا در شمال پاتایا واقع شده است. ساخت این معبد از سال 1981 شروع شده و تا کنون ادامه دارد. گفته شده که در سال 2025 ساخت آن به پایان خواهد رسید.
پناهگاه حقایق در پاتایا
پناهگاه حقایق (Sanctuary of Truth) که یکی از بهترین جاهای دیدنی است یک سازه چوبی غول‌پیکر است که ارتفاع بلندترین قسمت آن به 105 متر نیز می‌رسد. برای در امان بودن از باد و آفتاب این سازه را در ساحل دریای ناکولا در استان چونبری Chon Buri ساخته‌اند. اما به دلیل رطوبت ناشی از دریا و تمام چوب بودن این سازه، نمای چوبی مستهلک شده و به‌صورت مداوم تعویض می‌شود.
پناهگاه حقایق 1
پناهگاه حقایق 2
لازم به ذکر است که این معبد بر اساس اعتقادات دین بودا ساخته شده و ریشه تاریخی خاصی ندارد.
در محوطه داخلی معبد خبری از لامپ و برق و تکنولوژی سده‌های اخیر برای تأمین روشنایی نیست. در عوض برای زنده نگاه‌داشتن معماری گذشتگان در سرتاسر این سازه درها و پنجره‌هایی تعبیه شده که نور این معبد را در روز تأمین می‌کنند. دقیقاً به همین دلیل ساعات بازدید از این معبد به‌گونه‌ای تنظیم شده که تا پیش از تاریک شدن هوا باشد. ساعات بازدید از پناهگاه حقایق از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر است.

 نشانی و آدرس وبسایت پناهگاه حقایق پاتایا


  • نشانی: منطقه لامونگ، چونبوری
  • ساعات کاری: همه روزه از 8 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • آدرس وبسایتsanctuaryoftruthmuseum.com
2

نمایش کان در پاتایا 

نمایش کان در پاتایا
این نمایش ترکیبی از سینمای اکشن و نمایش تئاتر کلاسیک بوده و از بهترین جاذبه های پاتایا به شمار می‌رود. داستان آن نمایشی حماسی بوده و روایتی تخیلی و اساطیری و الهام گرفته شده از ادبیات کهن تایلندی دارد. مدت‌زمان این نمایش از 60 دقیقه تا 90 دقیقه متغیر است.
موضوع نمایش درباره ماجراجویی مرد جوانی به نام کان (Mr.Kaan) است که از طریق کتاب وارد دنیای فانتزی ادبیات تایلندی شده و تلاش می‌کند قسمت‌های مختلف کلید بازگشت به خانه (که شکسته شده است) را به دست آورد.
در این نمایش صحنه‌های اکشن شامل آتش‌بازی، حرکات آکروباتیک و … است به‌وفور دیده می‌شود.
شاید تنها نکته منفی این کان شو عدم اجازه فیلم و عکس‌برداری با موبایل از نمایش باشد به‌طوری‌که اگر شما را مشغول به فیلم گرفتن مشاهده کنند از دور نور لیزر روی شما و موبایلتان می‌اندازند تا هر چه سریع‌تر عمل فیلم‌برداری خودتان را متوقف کنید. بعضی از تماشاچیان این اقدام مسئولان کان شو را گستاخانه و نوعی بی‌احترامی قلمداد می‌کنند. لازم به ذکر است شما در پایان نمایش می‌توانید با بازیگران این نمایش در پشت‌صحنه عکس بیندازید
کان شو در پاتایا

 نشانی و آدرس نمایش کان در پاتایا


  • نشانی: منطقه بنگ لامونگ چونبوری
  • ساعات کاری: از 2:30 بعد از ظهر تا 9:30 شب
  • آدرس وبسایت: ندارد
3

ساحل مرجانی پاتایا – جزیره مرجانی پاتایا

ساحل مرجانی پاتایا که در واقع نواری ساحلی دور تا دور جزیره‌ای به همین اسم است از پاتایا 7 کیلومتر و از پوکت 3 کیلومتر فاصله دارد و هم به عنوان ساحل مرجانی پاتایا و هم ساحل مرجانی پوکت شناخته شده است. اما خودِ مردمِ محلی تایلند به آن کو لان که به معنای ساحل مرجانی است می‌گویند؛ علت این نام‌گذاری نیز به جهت صخره‌های مرجانی این جزیره است.
ساحل مرجانی پاتایا
از امکانات این ساحل می‌توان به شن‌های نرم و سفید رنگ آن اشاره کرد که مناسب همه‌ی افراد خانواده مخصوصا کودکان است. کودکان شما می‌توانند در سواحل شن بازی کنند، بدوند ( بدون اینکه شما از بابت زمین خوردن و آسیب احتمالی نگران باشید) از همین رو ساحل مرجانی به یکی از بهترین جاذبه های پاتایا در بین توریست‌های سراسر دنیا مبدل شده است.
همچنین انواع فعالیت‌های تفریحی و آبی در این ساحل مرجانی وجود دارد که همین امر آن را به یکی از بهترین سواحل تایلند مبدل کرده است. از جمله این تفریحات آبی می‌توان به
  • انواع قایق سواری (کایاک سواری، قایق موزی، قایق شیشه‌ای)،
  • پاراسیلینگ (چتر سواری به کمک قایق)،
  • شنا و
  • همچنین غواصی اشاره کرد.
قایق شیشه ای در ساحل مرجانی پاتایا
قایق سواری و پاراسیلینگ در ساحل مرجانی پاتایا

 نشانی و آدرس وبسایت ساحل مرجانی پاتایا


  • نشانی: بنگ لاموانگ، چنبوری
  • ساعات بازگشایی: —
  • آدرس وبسایت: —
4

مجسمه بودای بزرگ

مجسمه بودای بزرگ در پاتایا
مجسمه بودای بزرگ که در معبد “وات کائو فارا” در جنوب پاتایا واقع شده است یکی از بهترین جاذبه های پاتایا به شمار می‌رود.
این مجسمه که 18 متری روی ارتفاعات تپه تامناک روی بنای واتفرای واقع شده و از همین رو منظره بسیار زیبایی از کل شهر پاتایا به خصوص ساحل مرجانی و پارکی به نام وانگ سام سیئن به توریست‌ها ارائه می‌دهد. پارک وانگ سام سیئن پارکی با مجسمه‌هایی از شخصیت‌های تاریخی و فولکلور تایلند است. از دیگر ویژگی‌های این معبد رایگان بودن ورودی آن است.
جالب است بدانید که این مجسمه در سال 1977 و از طلا ساخته شده است.
از نکاتی که در وهله اول توجه هر توریستی را به خود جلب می‌کند پلکان طویل مار نشان این معبد است که به مجسمه بودا منتهی می‌شود. وقتی پلکان را طی می‌کنید و به محوطه اصلی می‌رسید خواهید دید که علاوه بر بودای بزرگ 7 مجسمه دیگر در ابعاد کوچکتر از بودا وجود دارد. در واقع مردم بودایی تایلند به این معبد می‌آیند تا برای ثروت و سلامتی دعا کنند.
معبد بودای بزرگ در پاتایا

سایر عکس‌های معبد بودای بزرگ در پاتایا


معبد بودای بزرگ در پاتایا 1
معبد بودای بزرگ در پاتایا 2

نشانی معبد بودای بزرگ در پاتایا


  • نشانی: تایلند، پاتایا، موآنگ پاتایا
5

باغ گیاهان استوایی نانگ نوچ

این باغ گیاه‌ شناسی در حوالی پاتایا واقع شده و در سال 2010 میلادی جایزه جاذبه های اقامتی را به دست آورده که همین امر آن را به یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین جاذبه های پاتایا مخصوصا برای آن دسته از افرادی که به دنبال محیطی ساکت و آرام و به دور از هر گونه هیاهو هستند تبدیل کرده است.
از جمله ویژگی‌های این باغ می‌توان به نمایش هنرهای رزمی، نمایش با فیل‌ها و حتی سالن‌های اسپا و ماساژ درمانی اشاره کرد.
باغ گیاهان استوایی نانگ نوچ در پاتایا
هر چند که این باغ بر روی گونه‌های آسیای جنوب شرقی، آمریکای گرمسیری و آفریقای مرکزی تمرکز دارد ، اما مجموعه‌ای از تقریباً همه گونه‌ها را می‌توان در این باغ مشاهده کرد.
باغ گیاهان استوایی نانگ نوچ در پاتایا 1

نشانی و آدرس فیسبوک باغ استوایی نانگ نوچ


  • نشانی: پاتایا، کیلومتر 163 جاده سوخومیت در استان چنبوری
  • ساعات کاری: 8 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • آدرس فیسبوک: www.facebook.com/Garden.Nongnooch

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383