معروف‌ترین سواحل تایلند

بهترین سواحل تایلند

معروفترین سواحل تایلند


اگر قصد سفر به تایلند را دارید حتما برای رفتن به ساحل، شن‌بازی کودکان، شنا و لذت بردن از ورزش‌های آبی نظیر قایق سواری و یا حتی غواصی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اید. صرف نظر از اینکه کدام شهر تایلند ( پاتایا، بانکوک و …) را برای سفر خود انتخاب می‌کنید دانستن اسامی بهترین سواحل تایلند و حتی موقعیت جغرافیایی این سواحل؛ کمک کننده خواهد بود.
پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
1

ساحل پاتونگ در پوکت

Patong Beach In Phuket

پاتونگ یکی از پرطرفدارترین سواحل تایلند و شهر پوکت است. طول خط ساحلی آن 3 کیلومتر بوده و فعالیت‌های متنوع آبی از جمله پاراسیلینگ، قایق‌سواری، جت اسکی و غواصی و … در آن انجام می‌شود.
ردیفی از درختان نارگیل، نخل و بادام استوایی ساحل را از جاده اصلی جدا می‌کند. این قسمت از ساحل پاتونگ که اتفاقاً کمی خنک‌تر از نواحی اطراف آن است مملو از غرفه‌های فروش تنقلات، نوشیدنی‌ها و همچنین سالن های  ماساژ ساحلی است.
ساحل پاتونگ در جزیره پوکت

ویژگی‌ها و امکانات ساحل پاتونگ


  • از دیگر امکانات این ساحل (به‌خصوص در نزدیکی جاده ورودی بنگلا Bangla) می‌توان به رستوران های ساحلی پوکت که ارائه دهنده غذاهای تایلندی و بین‌المللی هستتند، اشاره کرد.
  • در قسمت شمالی ساحل پاتونگ نهر شنی کوچکی وجود دارد که در فصول پرگردشگر (فصول high season) آب کم عمق و شفافی را در خود جای داده است.
  • قسمت جنوبی ساحل پاتونگ نیز دهانه یک رودخانه است که چندین قایق ماهیگیری در آن لنگر می‌اندازند. پل روی رودخانه به یک دهکده ماهیگیری کوچک و خلیج‌ها و سواحل مختلف ختم می‌شود. بهترین زمان برای بازدید از ساحل پاتونگ در پوکت بین نوامبر و آوریل است یعنی در فصول پر گردشگر یا high season که دریا بسیار صاف و آرام بوده و خبری از باران‌های سیل‌آسای موسمی نیست.
  • در فصول کم گردشگر یا low seson که از اواسط بهار شروع می‌شود و تا ابتدای پاییز ادامه می‌یابد، همه سواحل تایلند (و نه تنها ساحل پاتونگ) موج های بزرگ و خطرناکی را تجربه می‌کنند.
نشانی ساحل پاتونگ:  تایلند، پوکت 83150، کاتو، پاتونگ
ساحل پاتونگ از بهترین سواحل تایلند
یک زوج در حالت استراحت در ساحل پاتونگ

موقعیت مکانی ساحل پاتونگ روی نقشه


2

ساحل نقره‌ای در سامویی

Silver Beach In Samui

هرچند که سواحل شناخته شده زیادی در سامویی وجود دارد اما ساحل نقره‌ای بدون شک یکی از بهترین سواحل سامویی است.
ساحل نقره‌ای (silver beach) که در میان بومی‌های تایلندی به ساحل درختان تاکیان (Haad Thong Ta-khian) معروف است از بهترین و مجهزترین سواحل تایلند به شمار می‌رود. در ساحل نقره‌ای مجموعه‌ای از هتل ها و استراحتگاه‌های قدیمی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هتل‌های زیر اشاره کرد:
  • کریستال بِی بیچ ریزورت Crystal Bay Beach Resort
  • سیلور بیچ ریزورت Silver Beach Resort
  • تانگ تاکیان ریزورت Thongtakian Resort
  • کریستال بِی یاکت کلاب Crystal Bay Yacht Club 2‌
ساحل نقره ای در سامویی از بهترین سواحل تایلند

ویژگی‌ها و امکانات ساحل نقره‌ای


زیبایی این ساحل خیره‌کننده است و همان‌طور که گفته شد خدمات و امکانات رفاهی آبی و دریایی زیادی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد اما هنگام شناکردن به دلیل وجود چندین تخته‌سنگ بزرگ گرانیتی در داخل آب، باید بسیار محتاط باشید.از سایر فعالیت‌های دریایی در این ساحل می‌توان به کایاک سواری، قایق‌سواری و پاراسیلینگ اشاره کرد. چند سالن ماساژ ساحلی در زیر سایه درختان وجود دارد که طیف وسیعی از خدمات مانند ماساژ، درمان و حتی مانیکور و پدیکور را ارائه می‌دهند.

رستوران‌های مشرف به ساحل نقره‌ای


1

رستوران کریستال بِی بیچ ریزورت

Crystal Bay Beach Resort

رستوران هتل کریستال بی بیچ ریزورت Crystal Bay Beach Resort تراسی مشرف به آب‌های زمردی خلیج داشته و دارای فضاهای سرپوشیده و مستقل برای پذیرایی از مشتریان است. سبک غذاهای این رستوران تایلندی و بین‌المللی بوده و از ساعت 8 صبح تا 10 فعالیت پذیرای مشتریان است.

هتل کریستال بِی بیچ ریزورت
هتل کریستال بِی بیچ ریزورت 1
هتل کریستال بِی بیچ ریزورت 2
هتل کریستال بِی بیچ ریزورت 3
هتل کریستال بِی بیچ ریزورت 5
2

رستوران سیلور بیچ ریزورت

Silver Beach Resort

در رستوران هتل Silver Beach Resort قادر خواهید بود که وعده های غذایی خود را در فضای سرپوشیده و هم مسقف صرف کنید. این رستوران همچنین چشم‌اندازی زیبا مشرف به دریا دارد.
3

رستوران تانگ تاکیان

Thongtakian

رستوران استراحتگاه Thongtakian که جدیدتر به چشم انداز اضافه شده است، سبکی معاصر دارد. این رستوران مکانی عالی برای صرف غذاهای دریایی محلی و غذاهای کلاسیک غربی است.
استراحتگاه و رستوران تانگ تاکیان 1
استراحتگاه و رستوران تانگ تاکیان 2

موقعیت مکانی ساحل نقره ای روی نقشه


3

ساحل جامتین در پاتایا

Jomtien Beach in Pattaya

ساحل جامتین از طولانی‌ترین و احتمالاً شناخته‌شده‌ترین سواحل هم در بین سواحل تایلند و هم در میان سواحل پاتایا است. این ساحل علاوه بر گردشگران در میان مردم محلی تایلند نیز محبوب است. مردم محلی دوست دارند با خانواده خود در آخر هفته‌ها روی شن‌های ساحل جامتین به پیک‌نیک بروند.
ساحل جامتین و آب‌های آبی آن
نمای بالایی از ساحل جامتین و مناظر اطراف آ«
این ساحل به 3 قسمت جنوبی، مرکزی و شمالی تقسیم می‌شود. اگر به دنبال فضایی آرام و به دور از هیاهو هستید و علاقه‌ای به تجربه ورزش‌های آبی نظیر قایق سواری، پاراسیلینگ و … ندارید؛ ما به شما قسمت‌های جنوبی ساحل جامتین را که از آرام‌ترین بخش‌های ساحلی است پیشنهاد می‌کنیم.
قسمت مرکزی این ساحل نیز مانند قسمت جنوبی آرام است. منطقه شمالی نیز در مجاورت ساحل پراتامناک واقع شده است و به امکانات شهری نزدیک است.

7 دلیل مهم برای محبوبیت ساحل جامتین


  1.  بسیار تمیزتر از بسیاری از سواحل پاتایا است.
  2.  وسعت این ساحل حدود 5 کیلومترتخمین زده شده و از این حیث در فصول پر گردشگر پذیرای خیل عظیمی از گردشگران سراسر دنیاست.
  3. ساحل جامتین به امکانات و زیر ساخت‌های شهری، امکانات تفریحی، مراکز خرید و … نزدیک است.
  4. این ساحل به طور دائم در حال گسترش و بازسازی است که همین امر این ساحل را به یک مرکز توریستی جذاب مبدل کرده است.
  5. ساحل جامتیِن (Jomtien) در پاتایا در مجاورت منطقه شهری جنوبی قرار دارد و تنها چند کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.
  6. در 100 متری نوار ساحلی، یک بزرگراه اصلی وجود دارد که به مرکز پاتایا، بانکوک و فرودگاه سووارنابومی بانکوک و حتی سایر مناطق تفریحی کوچکتر دسترسی دارد.
  7. هتل‌هایی که در امتداد ساحل جامتیِن واقع شده‌اند مرز بین این ساحل با جاده پشت ساحل هستند. وسایل نقلیه زیادی در این جاده تردد نمی‌کند و به همین جهت مزاحمت صوتی زیادی برای گردشگران در هتل و سواحل ایجاد نمی‌شود.

موقعیت مکانی ساحل جامتین روی نقشه


منابع:

Tripadvisor.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383