جاذبه های گردشگری مارماریس

جاهای دیدنی مارماریس

جاذبه های گردشگری مارماریس


مارماریس یک شهر بندری کوچک و تفرجگاهی توریستی در سواحل مدیترانه است که در استان موغلا یا موغله (ترک‌ها به آن Mugla می‌گویند) درست در جنوب غربی ترکیه و در امتداد خط ساحلی ریویرا واقع شده است.

اگرچه مارماریس به خاطر عسل و صادرات این محصول خوراکی معروف است ، اما صنعت اصلی در این شهر کوچک توریسم یا گردشگری است. همچنین جالب است بدانید که صنعت اصلی در این شهر کوچک تا اواخر قرن بیستم ماهیگیری بوده است ولی هم‌اکنون دیگر اثری از ماهیگیری در مارماریس باقی نمانده است.

صنعت توریسم و گردشگری به خودی خود باعث به وجود آمدن صنایعی وابسته شده است که دو صنعت قایقرانی و غواصی از جمله این صنایع است. البته شهر مارماریس زیرساخت مناسب برای کسب درآمد در این زمینه را دارد به طوری که دارای دو اسکله بزرگ و چندین اسکله کوچکتر و همچنین صدها قایق تفریحی است و حتی در فصول کم توریست (Low Season) و سرد سال نیز باعث درآمدزایی مارماریس شده است.
در فصول پرگردشگر یا فصول توریستی (High Season) به صورت میانگین در حدود 300 هزار تا 400 هزار گردشگر از این دهکده توریستی دیدن می‌کنند.
برای بازدید از جاهای دیدنی مارماریس تقریبا یک هفته زمان نیاز دارید بنابراین برنامه سفر و تور مارماریس خود را طوری انتخاب کنید که بدون بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری مارماریس این شهر را ترک نکنید. به شما این اطمینان را می‌دهیم که پس از ترک مارماریس برای تعطیلات بعدی خود مجددا تور مارماریس آژانس گردشگری یگانه گشت را انتخاب خواهید کرد، که همین موضوع بیانگر جاذبه های منحصر به فرد مارماریس و انعطاف در تورهای یگانه گشت است به طوری که شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود و با راهنمایی مشاوران ما تورهای مد نظر خود را خریداری کنید.

مارماریس مملو از طیف وسیعی از جاذبه‌ها، تفریحات و فعالیت‌های متنوع است که در زیر چند مورد از بهترین جاذبه های گردشگری مارماریس را معرفی کرده‌ایم.

1

جزیره کلئوپاترا

Cleopatra Island


افرادی که به تاریخ علاقه‌مند هستند حتما در مورد جزیره کلئوپاترا شنیده‌اند. این جزیره در تاریخ به عنوان محلی که کلئوپاترا و مارک آنتونی با هم به صورت مخفیانه ملاقات می‌کردند شهرت دارد. طبق افسانه‌ها، این جزیره توسط مارک آنتونی (مارکوس آنتونیوس) به عنوان هدیه عروسی به کلئوپاترا داده شده است و کلئوپاترا از آن به عنوان بهشت مخفی خود یاد می‌کرده است.

گفته می‌شود که مارک آنتونی دستور داد تا کشتی‌هایی از شن سفید را از مصر به این جزیره بیاورند تا کلئوپاترا جزیره بهشتی خود را بسازد. در حال حاضر نیز شن‌های این جزیره به حدی منحصربه‌فرد و خارق‌العاده هستند که مشابه آن را در کمتر نقطه‌ای از کره زمین (به جز شمال مصر که شن‌ها از آن ناحیه آورده شده‌اند) می‌توان یافت.

کشتی کروز در جزیره کلئوپاترا
نمایی از جزیره کلئوپاترا

لوکیشن جزیره کلئوپاترا


2

قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی

Marmaris Castel


اعتقاد بر این است که قلعه مارماریس ابتدا توسط ایونی ها (1044 قبل از میلاد) ساخته شد و بعداً در دوران اسکندر مقدونی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. این قلعه در زمان لشکر کشی سلطان سلیمان به جزیره یونانی رودس در سال 1522 مجددا مورد بازسازی قرار گرفت و همچنین گسترش یافت.

موزه باستان شناسی مارماریس نیز در محل قلعه مارماریس قرار گرفته است و دارای هفت محوطه سرپوشیده شامل سالن باستان شناسی و مردم نگاری است، 5 محوطه باقی مانده به عنوان گالری‌های هنری و انبار استفاده می‌شوند.

قلعه مارماریس

قلعه مارماریس

لوکیشن قلعه و موزه باستان شناسی مارماریس


3

مارینای نتسل (بندر نتسل)

 Netsel Marina


پیش از آنکه به معرفی این جاذبه گردشگری مارماریس بپردازیم بهتر است در ابتدا با مفهوم مارینا آشنا شوید. مارینا کلمه‌ای اسپانیایی است که به معنای بندری کوچک یا محوطه‌ای بندری با امکانات آب و برق برای پهلو گرفتن و لنگر انداختن قایق‌ها و کشتی‌های کوچک است که در ازای خدماتی که به این قایق‌ها و کشتی‌ها ارائه می‌دهد هزینه دریافت می‌کند. یکی از معتبرترین ماریناهای مدیترانه شرقی، نتسل مارینای مارماریس است که پروژه مشترک دو شرکت تورونلار ریت (Torunlar REIT) و گروه کی او سی (Koç Group) است به خدمت خود ادامه می‌دهد.

نستل مارینا مارماریس

مارینای نتسل مارماریس

لوکیشن مارینای نتسل (بندر کوچک مارینا)


4

سافاری با جیپ

Jeep Safari


اگر از نقاط شلوغ توریستی خسته شده‌اید و به دنبال تجربه جدیدی برای طی کردن سفری خاطره‌انگیز در مارماریس هستید پیشنهاد ما به شما جیپ سافاری مارماریس است. با جیپ سافاری می‌توانید یک روز کامل به دور از هیاهوی شهر باشید و اوقات هیجان انگیزی را در کوه‌های باشکوه اطراف مارماریس تجربه کنید.
جیپ سافاری مارماریس

مارینای نتسل مارماریس

لوکیشن محدوده سافاری با جیپ


5

گشت‌وگذار دریایی با کشتی کروز در امتداد رودخانه دالیان

Cruise Ship Along the Dalyan River


دالیان شهر کوچکی است که در 90 کیلومتری شرق جاده مارماریس واقع شده این شهر کوچک به واسطه رودخانه خود که نامی هم اسم خود به نام رودخانه دالیان دارد به عنوان یکی از جاهای دیدنی مارماریس شهرتی جهانی دارد.
مناظر بکر و سرسبز اطراف رودخانه با سواحل صخره‌ای آن به زیبایی این رودخانه افزوده است. از جمله فعالیت‌هایی که باعث گردشگر پذیرتر شدن هر چه بیش‌تر این منطقه شده است می‌توان به گشت‌وگذار با قایق‌های کروز در این رودخانه اشاره کرد.
این قایق‌ها به سمت پایین رودخانه یعنی در واقع در امتداد خط ساحلی ایزتوزو (Iztuzu) و دریاچه کویجگیز (Köyceğiz) حرکت می‌کنند. توصیه می‌کنیم از این جاذبه حتما در قالب تور مارماریس بازدید کنید چرا که ممکن است هماهنگی و رزرو قایق‌های کروز برای شما مشکل و یا چالش برانگیز باشد.
رودخانه دیلان در مارماریس

رودخانه دالیان در مارماریس

لوکیشن رودخانه دیلان


6

چشمه آب گرم سلطانیه

Soltanieh Mineral Spring


 

لازم به ذکر است که کشتی‌های کروز در چشمه‌های آب گرم سلطانیه نیز توقفی دارند که این چشمه خود از بهترین جاذبه های گردشگری مارماریس به شمار می‌رود. در این چشمه آب گرم نیز می‌توانید خود را با گِل‌های داغی که مملو از مواد معدنی هستند بشورید.
چشمه آب گرم سلیمانیه در شهر دالیان

چشمه آب گرم در رودخانه دالیان

لوکیشن چشمه آب گرم سلیمانیه


7

مقبره ساریانا

Sariana Tomb


بر طبق شنیده‌ها در سال 1522، ارتش صد هزار نفری عثمانی به فرماندهی سلیمان اعظم و نیروی دریایی عثمانی با حدود 700 کشتی در یک لشکرکشی 40 روزه از استانبول به مارماریس آمدند تا جزیره رودس را محاصره کنند. سلیمان اعظم که در مارماریس اقامت موقت داشت، ضمن دیدار با افراد محترم و با تجربه، از ساریانا که زنی قدیس بود نیز دیدن کرد.
طبق شنیده‌ها گفته شده است که ساریانا با دوشیدن گاوی که داشته کل ارتش را تغذیه می‌کند که همین موضوع باعث آن می‌شود که سلیمان اعظم به قدیس بودن او پی ببرد و از او درباره فتح رودس سوال کند. ساریانا نیز به سلیمان راهکاری می‌دهد از جمله آن‌که تاکید می‌کند که اگر سربازان از محل اقامت او میوه‌ای (گلابی) نچینند او موفق به فتح رودس می‌شود که در واقع همین اتفاق هم می‌افتد. (منبع: www.muglagazetesi.com.tr)
مقبره ساریانا در مارماریس

مقبره ساریانا در مارماریس

لوکیشن مقبره ساریانا در مارماریس


8

پارک آبی آتلانتیس مارماریس

Atlantis Marmaris Water Park


پارک آبی آتلانتیس مارماریس یک پارک تفریحی است که درست در ساحل یکی از بزرگترین استراحتگاه‌های ساحلی ترکیه، مارماریس واقع شده است. دارای 9 سرسره هیجان انگیز است با اسم‌های مختلفی مانند چاله فضایی، سقوط آزاد، سیاه چاله و رودخانه وحشی است. در این پارک آبی علاوه بر تفریحات آبی می‌توانید از سایر تفریحات نظیر گلف و بولینگ و … نیز لذت ببرید. همچنین در محوطه پارک آبی غرفه‌های غذایی و چندین رستوران‌ها با سبک‌های متنوع غذایی هستند که می‌توانید از آن‌ها غذا تهیه کنید.
این پارک آبی که از بهترین جاذبه های گردشگری مارماریس به شمار می‌رود مناسب طیف وسیعی از سنین از کودکان گرفته تا افراد بزرگسال است. استخرهای مخصوص کودکان که با نام کیدز لند (Kids Land) شهرت دارد با عمق کم برای کودکان مناسب سازی شده است.
پارک آبی آتلانتیس مارماریس

پارک آبی آتلانتیس مارماریس

لوکیشن پارک آبی آتلانتیس مارماریس


9

پارک آبی آکوا دریم

 Aqua Dream Water Park


پارک  آبی آکوا دریم که در سال 2006 تأسیس شد، در زمینی به مساحت 44 هزار متر مربع قرار دارد که میهمانان این مجموعه می‌توانند از سرسره‌ها و امکانات مهیج آبی در این پارک لذت ببرند. همچنین پارک آبی آکوا دریم به واسطه غریق نجات و پرسنل آموزش دیده سطح بالایی از امنیت را برای میهمانان خود به ارمغان آورده است. این پارک در کنار پارک آبی آتلانتیس از بهترین جاذبه های گردشگری مارماریس در طیف سنی کودکان هستند.
پارک آبی آکوا پارک

پارک آبی آکوا دریم مارماریس

لوکیشن پارک آبی آکوآ دریم


10

آبشار تورگوت

Turgut Waterfall


آبشار تورگوت که از آن به عنوان شگفتی مارماریس یاد می‌شود، از بهترین جاهای دیدنی مارماریس است که به هر گردشگری که عازم این شهر توریستی است بازدید از این جاذبه گردشگری توصیه می‌شود. به گواه تمام گردشگران مشاهده و گوش سپردن به ریزش آب اثر آرام بخشی برای آن‌ها داشته و تا حد زیادی به تسکین استرس و اضطراب کمک می‌کند.
آبشار تورگوت در مارماریس

آبشار تورگوت در مارماریس

لوکیشن آبشار تورگوت


11

غار نیمارا

Nimara Cave


غار نیمارا از دیگر جاهای دیدنی مارماریس است که قدمت آن به اواخر قرن دوم پس از میلاد باز می‌گردد. در این گنجینه طبیعی چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد، از جمله نقش آن در فرهنگ و سنت مردم مارماریس.
اعتقاد بر این است که آداب مذهبی و آیین‌های دیگر در غار نیمارا برای ادای احترام به الهه لتو، مادر خدای آپولو برگزار می‌شود.
غار نیمارا در مارماریس

غار نیمارا در مارماریس

لوکیشن غار نیمارا


سواحل مارماریس


12

ساحل مرکز شهر مارماریس

 Marmaris Downtown Beach


سواحل مرکز شهر مارماریس تقریبا وسیع هستند، وسعت مساحت این سواحل مرکزی به حدی است که قابلیت آن را دارد که جمعیت زیادی را در خود جای دهد. این ساحل از شن و ماسه به صورت در هم پوشیده تشکلیل شده است؛ البته باید بگوئیم که نسبت ماسه‌های آن بیش‌تر بوده که این ماسه‌های سیاه رنگ سیقل خورده نیستند و لبه‌های تیز دارند و ممکن است فضای مناسبی برای بازی کودکان نباشند.
نیمه بالایی این سواحل که خیلی هم وسیع نیستند مملو از تخت‌های آفتاب‌گیر و چترهای ساحلی است که معمولا در اجاره هتل‌ها و رستوران‌های همان حوالی هستند. اما شما نیز می‌توانید آن‌ها را به صورت شخصی نیز اجاره کنید. هتل‌ها و رستوران‌های حوالی ساحل مرکزی عموما سواحل اختصاصی داشته که با اضافه کردن شن‌های نرم به ساحل، تقریبا پوشش ماسه‌ای و تیز آن را حذف کرده‌اند. از صحبت کردن در مورد بافت ساحل که بگذریم باید بگوئیم دریای مشرف به این ساحل بسیار تمیز و نیلگون است و در فصول توریست پذیر، پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیاست.
ساحل مارماریس

ساحل مرکزی مارماریس

لوکیشن ساحل مرکزی مارماریس


13

ساحل ایچمِلِر

Icmeler Beach


یکی دیگر از ساحل های زیبا در منطقه دالامان، ساحل ایچمِلر (Icmeler) است که در شهر کوچک ایچملر واقع شده و تنها 10 دقیقه با ماشین از مارماریس فاصله دارد. از ویژگی‌های این ساحل وسعت قابل توجه و شنی بودن آن است، که همین شنی بودن جزو ویژگی‌های مثبت برای این ساحل قلمداد می‌شود؛ چرا که در سواحل شنی برخلاف سواحل ماسه‌ای می‌توانید با کودکان خود به ساخت مجسمه‌های شنی بپردازید و استراحت مناسبی روی شن‌های نرم ساحل داشته باشید. این ویژگی معمولا در مورد ساحل ماسه‌ای وجود ندارد و از این رو بیش‌تر مسافران به دلایلی که عنوان شد سواحل شنی را به سواحل ماسه‌ای ترجیح می‌دهند و همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث افزایش قیمت اقامتگاه‌های مشرف به سواحل شنی نسبت به هتل‌ها و ریزورت‌های کنار سواحل ماسه‌ای می‌شود.
ساحل ایچملر از بهترین جاذبه های گردشگری مارماریس

ساحل ایچمِلِر

لوکیشن ساحل ایچملر


14

ساحل تورونچ

Turunc Beach


خلیج تورونچ و خط ساحلی آن (Turunc Bay) تا فرودگاه دالامان  110 کیلومتر و تا شهر مارماریس 20 کیلومتر فاصله دارد. این خلیج با ساحل منحصربه‌فرد خود در منتهی‌الیه جنوب غربی ترکیه یعنی درست در ناحیه‌ای که دریای اژه و مدیترانه به هم می‌پیوندند قرار گرفته است.
روستا یا شهر کوچکِ تورونچ (Turunc) به واسطه استراحتگاه‌ها و ریزورت‌های خود در میان گردشگران شهرتی جهانی دارد. یکی از عواملی که باعث گردشگر پذیر شدن هر چه بیش‌تر این منطقه شده است طبیعت باشکوه آن است به‌طوری‌که برای رسیدن به این خلیج باید از میان جاده‌های کوهستانی پر پیچ‌و‌خم ایچمِلِر (Icmeler) رانندگی کنید. در واقع هنگام رانندگی کردن در همین جاده است که به مرور چشمتان به مناظر طبیعی و خیره کننده تورونچ و همین‌طور بندر طبیعی آن با آب‌های سبز – آبی دریای اژه می‌افتد.
تخت‌های و چترهای ساحلی در ساحل تورونچ

نمایی زیبا از تخت‌ها و چترهای ساحل تورونچ

ساحل تورونچ مارماریس

آب‌های تمیز و نیلگون ساحل تورونچ

روستای تورونچ روستایی کوچک است که دارنده جایزه روبان آبی است. این جایزه به صورت سالانه به تمیزترین سواحل و آب‌های دریا تعلق می‌گیرد.

لوکیشن ساحل تورونچ


15

ساحل کوملوبوک

 Kumlubuk Beach


ساحل کوملوبوک ساحلی در منطقه موغله (موغلا) ترکیه است که در میان 517 ساحل این منطقه رتبه هشتم را از نظر تمیزی و گردشگر پذیر بودن در اختیار دارد. هر چند بافت این ساحل از ماسه‌های سیقل نیافته و نوک تیز تشکیل شده است و هنگام رفتن در آب تیزی ماسه‌ها ممکن است نا خوشایند باشد اما با تمام این اوصاف، ساحل عمومی کوملوبوک که برای استفاده عموم رایگان است در شمار یکی از محبوب‌ترین سواحل و بهترین جاذبه های گردشگری مارماریس است.
در قسمت‌هایی از این ساحل می‌توانید چتر و تخت ساحلی کرایه کنید و از ورزش‌ها و فعالیت‌های آبی نظیر شنا، قایق سواری و … لذت ببرید.
ساحل کوملوبوک در مارماریس

ساحل کوملوبوک

لوکیشن ساحل کوملوبوک


بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383