هواپیماها در فرودگاه دالامان

فرودگاه دالامان ترکیه


فرودگاه دالامان فرودگاهی بین‌المللی است که در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. به طور کلی در ناحیه جنوب غربی ترکیه سه فرودگاه وجود دارد:

·         فرودگاه دالامان

·         فرودگاه میلاس بدروم

·         و در نهایت فرودگاه آنتالیا.

نمایی از هواپیماها در فرودگاه دالامان ترکیه

فرودگاه دالامان مارماریس در گذشته تنها برای پروازهای داخلی مورداستفاده قرار می‌گرفت و تنها دو ترمینال داخلی داشت، ترمینال بین‌المللی بعدها به آن اضافه شد. مسافران شهرهای اطراف دالامان همانند شهر کوچک و ساحلی مارماریس باید به این فرودگاه پرواز داشته باشند و سپس با انواع ترنسفر فرودگاهی خود را به شهر و هتل محل اقامت خودشان برسانند. به‌طورکلی این فرودگاه به بیش 120 مقصد گردشگری در سراسر ترکیه، اروپا، خاورمیانه و… خدمات‌رسانی می‌کند.
در واقع عبارت فرودگاه دالامان مارماریس اشتباه است؛ چرا که مارماریس اصلا فرودگاه نداشته و فرودگاه دالامان در استان موغله و در شهر دالامان این استان واقع شده که به واسطه آنکه نزدیکترین فرودگاه به مارماریس است پرواز مسافران مقصد مارماریس در این فرودگاه فرود می‌آید.

اطلاعات ضروری درباره فرودگاه دالامان


  • نام فرودگاه : فرودگاه بین المللی دالامان
  • کد یاتا فرودگاه دالامان : DLM
  • کد ایکائو فرودگاه دالامان: LTBS
  • تلفن : 55 55 792 252 90+

تاریخچه فرودگاه دالامان ترکیه


ساخت فرودگاه دالامان در سال 1976 آغاز شد و در سال 1989 به پایان رسید. لازم به ذکر است که وسعت این فرودگاه 6.15 میلیون متر مربع است.
برای ترمینال بین المللی فرودگاه دالامان تقریباً 150،000،000 دلار هزینه شده است. این ترمینال سومین ترمینال بزرگ در میان تمامی ترمینال‌های فرودگاهی در ترکیه است و توسط آرشیتکت مشهور امره آرولات طراحی شده است که از دیگر پروژه‌های او می‌توان به مسجد سانجاکلار (Sancaklar) در استانبول اشاره کرد که مسجدی زیر زمینی مشابه با غار حرا است که برنده جایزه برترین ساختمان مذهبی در سال 2015 شد.
زمین فرودگاه دالامان ترکیه

نمایی از باند فرودگاه دالامان

چگونه از فرودگاه دالامان به مارماریس برویم؟


مارماریس شهری بندری و تفرجگاهی توریستی در سواحل مدیترانه است که در استان موغله در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. مارماریس به واسطه سواحل نیلگون و شنی، ورزش‌ها و فعالیت‌های آبی متعدد و طبیعت سرسبز و بکر جزو مقاصد گردشگری بسیار محبوب در میان هموطنانمان و سایر گردشگران خارجی است.
بنابراین اگر در فرودگاه دالامان (DLM) فرود می‌آیید و قصد دارید به مارماریس بروید، 2 گزینه حمل و نقل دارید. می‌توانید از تاکسی یا ترانسفر شخصی یا اتوبوس هاواس استفاده کنید. استفاده از تاکسی فرودگاه دالامان یا ترانسفر خصوصی قطعا ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به مارماریس است چرا که در مدت زمان 1 ساعت و 25 دقیقه شما را به شهر مارماریس و هتل محل اقامتتان می‌رساند.
شهر توریستی ساحلی مارماریس

شهر توریستی مارماریس

 

اگر هزینه ترانسفر خصوصی (اجاره کردن خودرو) و استفاده از  تاکسی از نظر هزینه برای شما مقرون‌به‌صرفه نیست. می‌توانید از اتوبوس‌های فرودگاه نیز استفاده کنید. این اتوبوس‌ها که متعلق به شرکت اتوبوس‌رانی هاواس (Havas) هستند به صورت مستقیم شما را از فرودگاه تا مرکز شهر مارماریس در مدت زمان یک ساعت و 30 دقیقه (به ترافیک هم بستگی دارد) می‌رسانند اما هیچ‌گاه انتظار نداشته باشید اتوبوس‌ها شما را تا درب هتل برسانند؛ به همین روی باید برای ادامه مسیر تا هتلتان از سایر گزینه‌های متنوع حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
1

ترنسفر خصوصی یا ولکام پیکاپ

Welcome Pick Up


از زمانی که پرواز شما در فرودگاه دالامان فرود می‌آید، راننده خودرو در بیرون از سالن ورودی در حالی که تابلویی با نام شما را در دست دارد منتظر شما خواهد بود، حتی اگر پرواز شما تاخیر داشته باشد جای نگرانی نیست چرا که راننده از تمامی این تاخیرها و مدت دقیق زمان فرود پرواز شما به صورت آنلاین آگاه خواهد شد. راننده‌ها در حمل چمدان‌ها و گذاشتن آن‌ها داخل خودرو به شما کمک خواهند کرد.
ترانسفر خصوصی از فرودگاه دالامان

ترانسفر خصوصی از فرودگاه دالامان

2

ترنسفر با تاکسی‌های فرودگاه

Taxis


هر چند که بیش‌تر اوقات باید قبل از سوار شدن با رانندگان تاکسی در مورد مبلغ کرایه به توافق برسید اما بسیاری از رانندگان تاکسی همچنان از تاکسی‌متر استفاده می‌کنند و کرایه دقیقا متناسب با نرخ مصوب به ازای هر کیلومتر برای مسافران محاسبه می‌شود. بنابراین به طور متوسط هزینه ترانسفر از فردوگاه دالامان به مرکز شهر مارماریس و هتل محل اقامت مسافران، 1 ساعت و 25 دقیقه طول می‌کشد و کرایه آن در حدود 14 یورو خواهد بود.
تاکسی های فرودگاه دالامان

ترانسفر با تاکسی از فرودگاه دالامان

مزایای ترنسفر خصوصی نسبت به ترنسفر با تاکسی


در ترنسفر خصوصی این امکان برای شما مهیاست که در صورت زیاد بودن تعدادتان (در صورتی‌که خانوادگی یا با گروه دوستان سفر می‌کنید) خودروهای بزرگتر (ون) برای شما اختصاص داده شود.
همچنین برخلاف رانندگان تاکسی‌های فرودگاه که قبل از سوار شدن باید با رانندگان درباره مبلغ کرایه به توافق برسید در خودروهایی که برای ترنسفر خصوصی اختصاص داده شده‌اند کرایه‌ها به صورت دقیق‌تر و با تاکسی‌متر مشخص می‌شوند. و از جهت اینکه می‌توانید قبل از سفرتان نسبت به رزرو چنین خودروهایی اقدام کنید در نتیجه ترنسفر خصوصی بسیار راحت خواهد بود.
همچنین در صورت تمایل می‌توانید درخواست دهید که راننده انگلیسی زبان برای شما اختصاص داده شود. در ترنسفرهای خصوصی بر خلاف سیستم تاکسی‌های فرودگاهی رانندگان با دقت بیشتری انتخاب می‌شوند و خودروها لوکس‌تر و از نظر فنی ایمن‌تر هستند.

برخی از رانندگان تاکسی در ترکیه ممکن است سهوا یا عمدا مسیر طولانی‌تر را برای رساندن مسافران به مقصد انتخاب کنند. توصیه می‌کنیم برای صرفه جویی در وقت و از همه مهم‌تر هزینه، از زمان شروع سفر خود و حرکت خودرو با اپلیکیشن‌های موبایلی مرتبط و یا با استفاده از گوگل مپ نزدیک‌ترین مسیر را پیدا کرده و در صورت نیاز به راننده برای تغییر مسیر تذکر دهید.

3

ترنسفر با اتوبوس


برای آن دسته از افرادی که به دنبال گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای ترانسفر از فرودگاه دالامان به مارماریس هستند اتوبوس‌های شاتل فرودگاه که متعلق به شرکت اتوبوس‌رانی هاواس (Havas) هستند را پیشنهاد می‌دهیم. لازم است بدانید ساعات حرکت اتوبوس‌های هاواس با ساعت ورود پرواز فرودگاه هماهنگ شده است که از این نظر کار برای مسافران بسیار راحت شده و احتیاجی نیست که مدت طولانی برای رسیدن اتوبوس منتظر بمانند. همچنین مدت زمان ترنسفر از فرودگاه تا مارماریس با اتوبوس تقریبا به اندازه ترنسفر با تاکسی است یعنی تقریبا 1 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد تا به مارماریس برسید. همچنین هزینه آن 2.84 یورو خواهد بود.

چگونه ایستگاه اتوبوس‌های هاواس را پیدا کنم؟


ایستگاه اتوبوس‌های هاواس در مقابل سالن ورود ترمینال داخلی قرار دارد.

نکاتی در مورد فرودگاه دالامان ترکیه


  • برای پروازهای داخلی باید حداقل 1.5 ساعت قبل از پرواز و برای پروازهای خارجی باید حداقل 2.5 ساعت قبل از پروازتان در فرودگاه باشید. (اما اگر ترافیک را نیز حساب کنید شاید بهتر باشد به زمان‌های فوق حداکثر یکساعت نیز اضافه کنید)
  • هر چند که قبل از سفر خود به ترکیه می‌توانید لیر تهیه کنید اما در صورتی که برای این کار فرصت نداشته باشید می‌توانید از غرفه‌های صرافی موجود در فرودگاه ارز مبادله کنید.
  • هیچ خط مترو و یا خطوط راه‌ آهنی به فرودگاه دالامان وجود ندارد بنابراین برخلاف بسیاری از فرودگاه‌ها، ترنسفر با راه آهن از فرودگاه به شهر مارماریس و سایر شهرهای اطراف صورت نمی‌گیرد.

لوکیشن فرودگاه دالامان ترکیه


منبع:
وبسایت رسمی فرودگاه دالامان ترکیه : dalamanairport.aero/en

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383