گوانگجو گردی

گوانگجو سومین شهر بزرگ چین بعد از پکن و شانگهای است و یکی دیگر از قطب‌های تجارت در چین به شمار می‌رود. نزدیک به 2000 سال پیش گوانگجو محل فرماندهی پادشاهی به نام گوانگ بود که گوانگجو برگرفته از اسم همین پادشاه است.
گوانگجو شهری است که میتوانید هر گونه جنسی را از قیمت‌های پایین تا بالاترین قیمت‌ها و لوکس‌ترین‌ها را پیدا کرده و خریداری کنید که همین موضوع باعث شده گوانگجو سرتاسر سال پر باشد از مسافر و گردشگر و بازرگان.
فرودگاه بزرگ گوانگجو تقریبا 30 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و اگر بار سنگینی ندارید میتوانید از خط 3 متروی گوانگجو استفاده کنید که راحت‌ترین روش رسیدن به مرکز شهر است.
برای گشتن در شهر نیز نگرانی به خود راه ندهید، با اینکه ترافیک سنگینی دارد اما سیستم حمل و نقل عمومی گوانگجو هم پیشرفته بوده و هم تعداد آنها زیاد است که شما برایتان مشکلی ایجاد نشود و به راحتی بتوانید به هر کجا که خواستید سفر کنید.

آب و هوای گوانگجو

_
گوانگجو آب و هوایی معتدل گرمسیری دارد و به شکلی نمیتوانید فصول مختلف سال را از هم تشخیص بدهید. باد و باران‌های موسمی اغلب در تمام طول سال وجود دارند و گاهی اوقات این باد و باران‌ها در زمستان تبدیل به برف می‌شوند اما بسیار ضعیف.
در فصل بهار هوا بسیار خوب می‌شود و میتوانید بهترین سرگرمی را در گوانگجو داشته باشید مثلا فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی. اما در تابستان به دلیل شرجی بودن و رطوبت زیاد هوا، تحمل کردن شرایط برای گردشگران سخت می‌شود و فقط در صورتی میتوانید هوای شرجی را تحمل کنید که به ورزش‌های آبی بپردازید.
اما پاییز بهترین فصل سفر به گوانگجو می‌باشد با داشتن هوایی آفتابی و خنک. به همین دلیل است که در ماه‌های نوامبر و دسامبر یعنی آبان و آذر هم تعداد گردشگران زیاد است هم نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلفی که برگزار می‌شود.

تاریخچه

_
اولین شهر شناخته شده منطقه گوانگجو پانیو نام دارد که کانتونی‌ها آن را پون‌یو میخوانند، کانتون ایالتی است که شهر گوانگجو در آن قرار گرفته. در سال 111 قبل از میلاد پانیو تبدیل به مرکز استان کانتون شد اما نه به نام پانیو بلکه به نام گوانگجو.
گوانگجو در تمام این سال‌ها مورد تعرض و و تجاوز دزدان دریایی قرار میگرفت و به همین دلیل میگویند که گوانگجو خیلی شهر امنی نبوده هم به دلیل دزدی هم به دلیل کشتار دزدان دریایی.
جلوتر که بیاییم در سال 1514 اولین گروه اروپایی که پرتغالی‌ها بودند به گوانگجو آمدند و انحصار در تجارت خارجی ایجاد کردند که دوامی نداشت و 3 سال بعد اخراج شدند. بعدها و در اواسط قرن 18 گوانگجو انقدر پیشرفت کرد و توسعه پیدا کرد که 13 کارخانه درون خود داشت و به یکی از بزرگترین بنادر تجاری چین تبدیل شده بود.
در 1894 شهر دچار طاعون شد و متاسفانه تلفات بسیاری در عرض چند هفته داشت، تعداد تلفات طاعون را 60 هزار نفر تخمین زده‌ بودند. در 1918 شورای شهر گوانگجو تاسیس و گوانگجو نام رسمی این شهر شناخته شد.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری

_
جاذبه‌های تفریحی و گردشگری گوانگجو یکی از اصلی‌ترین مواردی است که گردشگران را به سمت خود کشانده و آنها با اشتیاق زیاد به این شهر جذاب و دیدنی سفر میکنند. اگر بخواهیم به تعدادی از جاذبه‌های گوانگجو اشاره کنیم میتوانیم به :
آرامگاه پادشاه نانیوئه
معبد شش درخت انجیر
جزیره شامیان
باغ یادبود شهیدان
موزه هنر گوانگجو
کلیسای جامع قلب مقدس
اشاره کنیم.

غذاهای گوانگجو

_
غذای کانتونی در چین به یکی از محبوبترین غذاها شهره است و با طرز سرو کردنش آن را میشناسند. یک مثلی در مورد غذاهای کانتونی یا گوانگجویی هست که میگوید هر چیزی زیر آب به جز زیردریایی هر چیزی در آسمان به جز هواپیما و هر چهارپایی روی زمین به جز میز، خوردنی است و میتوان آن را پخت یا سرخ کرد و بعد نوش جان کرد.
اما نگران نباشید در این شهر رستوران‌های فست فود هم بسیار است و میتوانید در صورت تمایل نداشتن به غذاهای محلی و اصلی گوانگجو، از این فست فود‌ها تغذیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383