برلین گردی

برلین گردی

برلین شهری پر از داستان‌های تاریخی شهری پر از اتفاق شهری پر از خرابی شهری سرسخت و در عین حال توریستی، پایتخت آلمان، شهری است که حتما حداقل یک بار باید آن را دید و سفر به این شهر را تجربه کرد.
این شهر پایتخت فرهنگی سیاسی آلمان و معروف‌ترین و پر جاذبه‌ترین شهر آلمان می‌باشد . اتفاقات زیادی در این شهر افتاده از فرو ریختن دیوار آن گرفته تا جنگ جهانی و هیتلر و …
با اینکه این شهر در جنگ جهانی آسیب‌های زیادی به خود دید و آثار زیادی را در خود از دست داد اما همچنان شهر موزه‌ها لقب گرفته به دلیل تعدا زیاد موزه‌هایی که در خود دراد. طبق آخرین آمار جمعیتی ، 3 میلیون 570 هزار نفر جمعیت در این شهر زندگی میکنند که  این نشان از شلوغی شهر دارد .
با توجه به قدمت شهر و بودن در موقعیت‌های حیاتی دنیا، این شهر بسیار برای گردشگران با ارزش و مقصدی جذاب به حساب می‌آید. در سال 2019، 14 میلیون نفر وارد برلین شدند که نشان از تقاضای زیاد این مقصد جذاب برای مسافران دارد.

آب و هوای برلین

_
آب و هوای این شهر را باید اقیانوسی بدانیم که تابستان‌هایش گرم است و حداکثر دمای آن در تابستان به 29 درجه سانتی‌گراد و کمترین دما به 14 درجه میرسد. اما زمستان موضوع کاملا تفاوت دارد و دمای هوا تا 4 درجه زیر صفر کاهش پیدا میکند.
بهترین زمان برای سفر به این مقصد دیدنی، فصل‌های بهار و پاییز است که هوا بسیار معتدل بوده و نرخ جذب گردشگر هم در این فصل‌ها زیاد است.
اما این نکته نیز نباید فراموش شود که به دلیل شرایط جوی مناسب و تعداد گردشگران، نرخ هتل‌ها نیز افزایش پیدا میکند.

تاریخچه

_
تاریخچه این شهر به قبل از میلاد مسیح برمیگردد و زمانی است که قبایل اسلاو در این منطقه زندگی میکردند و ریشه مردمان برلین امروزی هستند. در اوایل قرن 13 میلادی بود که دو شهر در هم ادغام شدند یکی کِلن آلمان و دیگری برلین و به دلیل بزرگتر بودن این شهر نام کِلن حذف شد و اینجا بود که این شهر مهد کشاورزی و تجارت آلمان شد.
در حدود سالهای 1860 برلین پایتخت کشور تازه تاسیس آلمان شد و دوران خود را به عنوان پایتخت شروع کرد و چون به یک مرکز صنعتی تبدیل شده بود جمعیت آن رو به فزونی داشت و به 1 میلیون نفر رسید.
متاسفانه در جنگ جهانی دوم این شهر صدمات زیادی دید که باعث شد بسیاری از آثار تخریب شوند اما خوشبختانه امروزه برخی آثار به جا مانده از جنگ نیز بازسازی شده و پذیرای گردشگران می‌باشند.
در همان زمان‌ها بود که برلین به دو قسمت شکافته شد، قسمت شرقی که برای بلوک شرق بود و توسط شوروی اداره می‌شد و قسمت غربی که زیر نظر آلمان اداره می‌شد، دیوار را کشیدند تا مردمان بلوک شرق به غرب دیوار فرار نکنند اما در سال 1989 بود که این دیوار توسط جوانان از بین رفت و تخریب شد.
و این شهر بعد از این ماجرا شروع به پیشرفت خود کرد …

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری برلین

_
مگر می‌شود شهر‌های دیگر آلمان را بازدید کرده و به آنها سفر کنیم اما سفرنامه ما خالی از هر گونه جاذبه‌ای در برلین باشد، امکان ندارد.
برلین دارای جاذبه‌های بسیار بسیار جذابی است که گردشگران به دلیل اتفاقات نوستالژیک و دراماتیکی که در این منطقه افتاده است ، بسیار مشتاق به بازدید از این شهر هستند، جایی که زمانی دیواری وجود داشت و جایی که زمانی مرد بزرگی به نام هیتلر رفت و آمد میکرد.
از جاذبه‌های این شهر میتوانیم به :
دیوار برلین
دروازه برندنبرگ
ساختمان پارلمان
جزیره موزه‌ها
مجسمه هگل و انگلس
برج مخابراتی میدان الکساندر
و بی شمار جاذبه‌ای که به زیبایی و معماری این شهر اضافه کردند .

غذاهای برلین

_
میدانستید که محبوبترین غذاها در برلین و شاید پر مصرفترین آنها، سوسیس کاری است. این سوسیس به قدری خوشمزه است که میتوانیم آن را یکی از جاذبه‌های شهر برلین معرفی کنیم، خوشبختانه این نوع سوسیس را میتوانید در تمام برلین و دکه‌های غذافروشی پیدا کنید.
به دلیل فرهنگ‌های مختلفی که در این شهر وجود دارد، شما انواع غذاهای گوناگونی را که در فرهنگ‌های مختلف نیز وجود دارند در این شهر میتوانید امتحان کنید اما ممکن است همان غذای اصلی با همان طعم و مزه نباشند.
نکته جالب اینجاست که هم غذاهای هندی را میتوانید در این شهر پیدا کنید هم غذاهای ترکی، مکزیکی و آسیایی . نکته دیگری که میتواند مهم باشد این است که دونر کباب اولین بار در این شهر تهیه شده و خاستگاه آن برلین است نه ترکیه .
در هر صورت پایتخت آلمان منوی غذایی بی نظیری را برای شما آماده کرده است و شما فقط باید غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383