ونیز گردی

ونیز یا شهر روی آب ، شهری شناور بر روی آب ، شهر کانال‌های آبی. جالب است بدانید این شهر خیابان و بزرگراه ندارد و بزرگراه‌های این شهر کانال‌های آبی درون آن می‌باشد. ونیز را در دنیا به قایق‌های مخصوص و سنتی‌اش می‌شناسند ، البته این قایق‌ها نام هم دارند و نام آنها گوندولا می‌باشد. ونیز طبق آخرین سرشماری صورت گرفته دارای حدود 300 هزار نفر جمعیت می‌باشد. این نکته نیز جالب می‌باشد که مارکوپولو جهانگرد مشهور اهل ونیز بوده و نامش را حتی روی فرودگاه شهر نیز گذاشته اند . ونیز شهر جشنواره‌ها نیز نام گرفته چون تعداد زیادی جشنواره در این شهر برگزار می‌شود که از نمونه های آنها میتوان به جشنواره فیلم ونیز اشاره کرد که در اواخر اگوست هر سال برگزار می‌شود.

آب و هوای ونیز

_
آب و هوای ونیز همانطور که گزارش شده نیمه مرطوب گرمسیری است و در زمستان بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم و مرطوب می‌باشد . در تابستان بهتر است از ونیز بازدید نداشته باشید چون کانال‌های شهر به دلیل گرما هم بوی بدی می‌دهند هم تعداد مگسها زیاد است.
بهترین فصل سفر به ونیز بهار و پاییز می‌باشد البته نکته منفی که وجود دارد در این زمان تعداد توریست‌ها بالاست و این شلوغی ممکن است شما را اذیت کند.

تاریخچه

_
ونیز تاریخی کهن دارد به طوری که قدمت آن را به 800 سال قبل از میلاد مسیح نسبت می‌دهند . ونیز محل خوبی بوده برای ماهیگیری و به طور پراکنده‌ای انسان‌ها برای ماهیگیری به این منطقه سفر می‌کردند اما کم کم این مکان توسط رومیان اشغال شد و به این منطقه ابراز علاقه کردند و شروع سکونت در این منطقه توسط رومی‌ها بوده است . نام شهر از ونتی‌های گرفته شده که در دوره‌ی رومی‌ها در این منطقه زیست میکردند .
ونیز دارای القاب خاصی هم بوده که از جمله میتوان به شهر ماسک‌ها، شهر پل‌ها، شهر آبراه‌ها و شهبانوی آدریاتیک اشاره کرد.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری ونیز

_
از جذابیت‌های این شهر شناور روی آب هر چه بگوئیم کم گفتیم ، اگر بخواهیم یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های ونیز را نام ببریم همین قایق هاییست که مسافران و مردم محلی از آن استفاده میکنند تا به محل مورد نظر خود برسند . اما اگر بخواهیم راجع به جاذبه‌های تاریخی نیز صحبت کنیم میتوانیم به میدان سن مارکو – عمارت باسیلیکا – پل ریالتو – گالری آکادمیا – موزه ونیز اشاره کنیم
این جاذبه‌ها ، بخش کوچکی از جاذبه‌های فوق‌العاده دیدنی ونیز می‌باشند که می‌توانید در سفری که به ونیز دارید از آنها بازدید داشته باشید

غذاهای ونیز

_
اگر علاقه به غذاهای دریایی دارید ونیز بهترین مکان برای شماست که به آنجا سفر کنید و از غذاهای دریایی بی نظیر آنجا استفاده کنید . از جمله غذاهایی که به به ترین نحو طبخ میکنند برای مسافران ، هشت پا می باشد که اگر مورد پسندتون هست میتوانید این هشت پا را سفارش داده و بخورید.
البته این نکته را نیز باید خاطر نشان کرد که بیشتر غذاهای ونیز به سبب نزدیکی به آب غذاهای دریایی هستند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383