بهترین جاذبه های گردشگری ونیز

بهترین جاذبه های گردشگری ونیز 1

بهترین جاذبه های گردشگری ونیز

در شهری مانند ونیز که مملو از جاذبه‌های گردشگری است پیدا کردن بهترین جاهای دیدنی بسیار گیج کننده خواهد بود. پیشنهاد ما به شما قدم زدن چند ساعته در خیابان‌ها و گذرگاه‌های کوچک، کانال‌های آب و … برای پیدا کردن بهترین جاذبه‌های گردشگری ونیز است.
در قدم اول وقتی وارد شهر ونیز می‌شوید و قصد دارید کل شهر را گشته و از جاهای دیدنی ونیز دیدن کنید باید سوار قایق شوید، نوع خاصی از این قایق‌ در تمام آبراه‌های ونیز قرار دارد که به آن گوندولا می‌گویند همچنین قایق‌رانان متبحری که تمام آبراه‌های ونیز را مانند کف دستشان می‌شناسند و به آدرس تمام جاهای دیدنی ونیز آشنا هستند این قایق‌ها را هدایت می‌کنند.
اگر بخواهیم کمی شاعرانه‌تر سفر به ونیز را توصیف کنیم می‌توانیم به جرئت بگوییم با هر پارو جاذبه هایی را می‌بینید که ارزش تبدیل شدن به یک خاطره شیرین با یک عکس را دارد.
بهترین جاذبه های گردشگری ونیز 2

[lwptoc title=”آنچه در این مطلب می‌خوانید”]

مدل و نوع قرار گرفتن جاهای دیدنی ونیز طوری است که تمام این جاذبه های گردشگری به هم راه دارند؛ مثلا حتی اگر راه خود را به یک جاذبه گم کنید و یا بعد از بازدید و یا تجربه یکی از بیشمار تفریحات ونیز تصمیم بگیرید که از جاذبه دیگری هم دیدن کنید به راحتی می‌توانید مسیر خود را پیدا کرده فقط کافی است که خود را به میدان بزرگی به نام پیازا سن مارکو (ایتالیایی‌ها به میدان پیازا می‌گویند) و آبراه بزرگی که در کنار آن وجود دارد (به این آبراه کانال بزرگ می‌گویند تقریبا نقشی مانند بزرگراه در ونیز را دارد) برسانید.
البته همان‌طور که گفتیم قایق‌ران‌های گوندولاها یا همان قایق‌های مخصوص ونیزی کارشان را خوب بلدند و شما هیچ وقت در ونیز گم یا سرگردان نخواهید شد.
نکته دیگری که به عنوان توریست باید حتما از آن اطلاع داشته باشید این است که بیشترین و بهترین جاهای دیدنی ونیز در اطراف این میدان نیز واقع شده است.
در این مطلب هر چیزی که نیاز است از تفریحات یا جاذبه های گردشگری ونیز بدانید را نوشته‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم که تا  انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.
ونیز به 6 منطقه یا ناحیه تقسیم‌بندی می‌شود. در زبان ایتالیایی به منطقه سستیِری گفته می‌شود. محله‌هایی که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند مثلا بعضی از مناطق به اقلیت‌های مذهبی تعلق دارد بعضی دیگر مملو از هتل و رستوران است و به همین دلیل مناسب گردشگران است، بعضی دیگر کوچکترند و جاهای دیدنی کمتری دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بهترین مناطق گردشگری ونیز


سستیری سن مارکو

Sestiere Of Saint Mark

منطقه یا سستیری سن مارکو در قلب مرکز تاریخی ونیز واقع شده است. در این منطقه خانه‌هایی با معماری به سبک باسیلیکا، کاخ دوکال و موز کورر واقع شده‌اند.
در منطقه سن مارکو رستوران‌های لوکس و مراکز خرید لاکچری نمی‌بینید و اگر بخواهیم این منطقه را با 5 منطقه دیگر ونیز مقایسه کنیم باید بگوییم، سستیری سن مارکو در لیست اقامت برای توریست‌ها در انتهای لیست قرار می‌گیرد چرا که بهترین هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید ونیز در سمت دیگری از شهر قرار دارند.
بهترین جاذبه های گردشگری ونیز 3

در منطقه یا سستیری سن مارکو از کدام جاذبه های گردشگری دیدن کنیم؟

  • کلیسای سنت مارک
  • کاخ دوک
  • موزه کورر
  • پل آه ها
  • پیاتزتا دی لئونچینی
  • توره دل اورولوژیو
  • کا جوستینیان
  • سانتو استفانو
  • لا فنیس
  • Scala Contarini del Bovolo
  • پالازو گراسی
  • Chiesa Santa Maria del Gigli
میدان سنت مارک ( پیازا سن مارکو) قلب ونیز است، این اهمیت بیشتر به دلیل قرار گرفتن آن در کناره کانال بزرگ و تعداد زیادی از بناهای تاریخی زیبا است. از نظر سیاسی و فرهنگی، میدان سنت مارک همیشه منطقه‌ای بسیار مهم و استراتژیک در ونیز بوده است.
در ساحل کانال بزرگ، ابتدا به «مولو» خواهید رسید، اسکله‌ای که برای تعداد زیادی گوندولا (نوعی از قایق که باریک و بلند است) و ویپورتو یا ویپورتی (نوعی قایق مسافربری در ونیز) وجود دارد.
همان‌طور که به مسیر خود ادامه می‌دهید، به میدان پیازتا می‌رسید، میدانی که در آن دو ستون را خواهید دید که دو نماد مهم ونیز یعنی: شیر سنت مارک و مجسمه سنت تئودور در آن واقع شده‌اند.
درگذشته تمامی اعدام‌ها در این میدان صورت می‌گرفت.
میدان سنت مارک یا پیازا سن مارکو در ونیز
در زبان ایتالیایی دو واژه برای معادل کلمه میدان وجود دارد یکی از واژه‌ها پیازا و دیگری کمپو است. در این بین میدان سنت مارکو، تنها میدانی است که پیازا نامیده می‌شود، بقیه میادین “کامپو” نامیده می‌شوند. که همین امر نشان‌دهنده‌ی آن است که سنت مارک چیزی بیشتر از یک میدان و شاید بهتر است بگوییم یک نماد است.
این میدان که اکنون با گردشگران و کبوترهای خود معروف شده در اطراف خود ساختمان‌هایی به نام پروکیوریشا Procuratia  دارد که زمانی محل دفاتر و آپارتمان‌های مقامات بلندپایه دولت ونیز بود.
چندین ساختمان به هم متصل شده‌ با قدمت در میدان سنت مارک وجود دارد که از جمله این ساختمان‌ها می‌توان ساختمان‌های زیر را نام برد:
  • ساختمان پروکیوریت وکیو “procuratie vecchie” که قدمت آن به قرن نهم باز می‌گردد و در قرن شانزدهم بازسازی شد.
  • و ساختمان کمپانیل Campanile که برجی 314 فوتی است که می‌توانید بلیت آن را تهیه کرده و از بالکن پانورامیک آن چشم اندازی 360 درجه به شهر داشته باشید. جالب است بدانید Campanile نیز در قرن نهم ساخته شده و به‌عنوان برج مراقبت استفاده می‌شد.
گالیله نیز از این برج برای کارهای خود استفاده کرد. پس از فروریختن برج، در سال 1902 بازسازی شد. شما با عبور از لجتا که در قرن 16 ساخته شده بود به Campanile می رسید.
1

کلیسای سنت مارک

Saint Mark’s Basilica


کلیسای سنت مارک در قلب میدان اصلی ونیز، یعنی میدان سنت مارک یا پیازا سن مارکو که درباره آن صحبت کردیم واقع شده است. این میدان به راحتی با پای پیاده و از طریق آبراه نیز قابل دسترسی است و یکی از نمادین‌ترین سازه‌های نه تنها ایتالیا بلکه اروپا محسوب می‌شود.
کلیسای سنت مارک از بهترین جاذبه های گردشگری ونیز

چرا باید از کلیسای سنت مارک بازدید کنید؟

  • کلیسای سنت مارک مرکز زندگی عمومی و مذهبی ونیز است و یکی از مهم‌ترین کلیساها و یا بهتر است بگوییم بناهای مذهبی در سراسر ایتالیاست.
  • با بازدید از کلیسای سنت مارکو بینشی عمیق درباره جنبه تاریخی – مذهبی این کلیسا به دست می‌آورید برای مثال شاید برایتان جالب باشد که بدانید که در این کلیسا دوک‌های ونیز تقدیس شدند.
  • کلیسای سنت مارک به واسطه بازسازی‌های متعدد در گذر زمان و در زمان‌ حکومت‌های مختلف سبک‌های متنوعی از معماری‌ را در خود جای داده است. بنابراین با بازدید از این کلیسا قادر خواهید بود سبک‌های معماری و هنری جدیدی را بیابید.
  • این کلیسا به واسطه موزاییک‌های طلایی که در درگاه اصلی و از زمان امپراطوری بیزانس نصب شده است به کلیسای طلایی نیز مشهور است. این موزاییک‌ها نه تنها ورودی اصلی کلیسا، بلکه فضای داخلی پنج گنبد کلیسا را ​​نیز تزئین کرده‌اند.
فرش های ایرانی در کلیسای سنت مارک از بهترین جاذبه های گردشگری ونیز

وجود فرش‌های ایرانی در کلیسای سنت مارک

طلا کاری در کلیسای سنت مارک

طلا کاری در ورودی کلیسای سنت مارک

در این کلیسا مجموعه‌ای خارق‌العاده از فرش‌های ایرانی، موزائیک‌کاری، پارچه‌های سلطنتی و تخت مخملی قرمز در اتاق سالا دِ بانچِتی وجود دارد. گران‌بهاترین اثر در اینجا کوادریگا است که در میان مردم به عنوان اسب‌های سن مارکو شناخته می‌شود.
ساعات کاری، آدرس، آدرس وبسایت و لوکیشن کلیسای سنت مارک
  • ساعات بازدید:
  • آدرس: ایتالیا، ونیز، میدان سنت مارکو
  • آدرس وبسایت: www.basilicasanmarco.it
  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کلیسا اینجا را کلیک کنید.
هزینه ورود به کلیسای سنت مارک چقدر است؟
ورود به این کلیسا همیشه رایگان است و بازدید کلی در حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. اما اگر بخواهید از موزه سنت مارک و خزانه داری باسیلیکا نیز دیدن کنید ملزم به خریداری بلیت خواهید بود. قیمت بلیت ورود به موزه سنت مارک 5 یورو است.
2

کاخ دوک

The Doge Palace


کاخی است که به سبک گوتیک ونیزی ساخته شده و یکی از دیدنی‌های اصلی شهر ونیز در شمال ایتالیا است. این کاخ که محل اقامت دوک ونیز، مقام عالی جمهوری سابق ونیز بود در سال 1340 ساخته شد و در قرون بعدی توسعه یافت و اصلاح شد. این بنا در سال 1923 تبدیل به موزه شد و یکی از 11 موزه‌ای است که توسط بنیاد موزه‌های مدنی ونیز (Fondazione Musei Civici di Venezia) اداره می‌شود.
کاخ دوک از بهترین جاذبه های ونیز

کاخ – موزه دوک در ونیز

ساعات کاری، آدرس و وب سایت کاخ دوک
  • ساعات کاری: از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • آدرس: ایتالیا، ونیز، میدان سنت مارک یا سن مارکو
  • آدرس وبسایت: palazzoducale.visitmuve.it
  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کاخ دوک اینجا را کلیک کنید.
هزینه ورودی به کاخ دوک چقدر است؟
  • بزرگسالان: 33.00 یورو (قیمت شامل 3.00 یورو هزینه رزرو است)
  • امتیازات: 16.00 یورو برای کودکان 6 تا 14 سال و بالای 65 سال (قیمت شامل 1.50 یورو هزینه رزرو است)
3

موزه کور

Correr Museum


در میدان سنت مارک، درست در مقابل باسیلیکا یا همان کلیسای سنت مارک (به کلیسا با نوعی خاصی از معماری باسیلیکا گفته می‌شود) و در فاصله‌ای کوتاه از کاخ دوک و کتابخانه ملی مارسیانا، موزه کُور از اولین موزه‌هایی است که به چشم می‌خورد. این موزه با تالارهای زیبا که مبین تاریخ و تمدنی طولانی و در عین حال از بهترین جاذبه های گردشگری ونیز است، نگرش جامعی به بازدیدکنندگان و گردشگران ارائه می‌دهد.
موزه کور از بهترین جاذبه های گردشگری ونیز

موزه کور در ونیز

ساعات کاری، آدرس و وب سایت موزه کورر
  • ساعات کاری: از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر
  • آدرس: ایتالیا، ونیز، میدان سنت مارک یا سن مارکو
  • آدرس وبسایت: correr.visitmuve.it
  • لوکیشن: برای مشاهده لوکیشن موزه کور اینجا را کلیک کنید.
هزینه ورودی به موزه کورر چقدر است؟
قیمت بلیت 12 یورو است و اگر در خارج از ساعات بازدید تمایل به دیدن از موزه داشته باشید قیمت بلیت ورودی به 30 یورو افزایش پیدا خواهد کرد. اگر به صورت گروهی (حداقل 15 نفر) قصد دیدن از این موزه را داشته باشید قیمت بلیت به نفری 10 یورو خواهد رسید.

منطقه یا سیستری کاناریجو

Sestiere Of Cannaregio

منطقه یا سستیری کانارجیو (Cannaregio) بزرگترین و از معروف‌ترین سستیری‌های ونیز است. هر چند که این منطقه نسبت به سایر سستیری‌ها کمتر شناخته شده است اما با اینحال مملو از جاذبه‌های گردشگری است. جالب است بدانید منطقه یا سستیری کانارجیو محله مخصوص یهودیان ونیز است. این محله قدیمی‌ترین محله در تمام اروپاست و قدمت آن به سال 1516 برمی‌گردد و شامل 5 کنیسه و موزه است. در این قسمت از مقاله به معرفی بهترین جاذبه های گردشگری ونیز در سستیری کانارجیو می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.
4

محله یهودی نشین گِتو

Ghetto


محله یهودی نشین ونیز که از جمله بهترین جاذبه های گردشگری ونیز است که در منطقه یا سستیری کانارجیو Cannaregio واقع شده است، در ابتدا یک ریخته گری بود – در حقیقت واژه‌ی “G(h)etto” در زبان ایتالیایی و گویش ونیزی به معنی “ریخته گری” است. در سال 1516، یهودیان ونیز توسط شورای ده در این منطقه محصور شدند. آنها جزیره ریخته گری جدید را به یهودیان دادند با این توافق که آنها در طول شب محصور شوند.
در ابتدا این قانون منع تردد شبانه تنها برای محافظت از یهودیان بود، اما این قانون به تدریج کانارجیو را به سان یک زندان بزرگ با دروازه‌ و نگهبان تبدیل کرد.
جمعیت این ناحیه حدود 5 هزار نفر بود که در هنگامه‌ی جنگ جهانی دوم به حدود هزار نفر کاهش یافت.
محله گتو از بهترین جاذبه های گردشگری ونیز

محله گتو در سستیری کانارجیو

5

موزه یهود

Jewish Museum


موزه یهودی ونیز موزه‌ای است که در مورد تاریخچه زندگی یهودیان در منطقه کانارجیو اطلاعات با ارزشی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.
در واقع موزه یهودی ونیز در سال 1953 توسط سزار ویوانته و خاخام‌های الیو تواف و برونو پولاکو تأسیس و به رئیس جامعه یهودی ونیز از سال 1945 تا 1959 تقدیم شد.
  • این موزه آثار زیر را در معرض نمایش عموم قرار داده است:
  • هانوکیا (نوعی شمعدان)
  • کوزه‌ها و حوض‌های مورد استفاده کشیشان
  • ادعیه صحافی شده و همچنین مجموعه‌ای از منسوجات استفاده شده توسط کشیشان و خواهران روحانی
همچنین کتابفروشی داخل موزه انواع کتاب‌هایی با موضوعاتی نظیر دین و تاریخ و هنر یهودیان را در اختیار مردم قرار داده است. تمامی این ویژگی‌های سبب شده که این موزه از بهترین جاذبه های گردشگری ونیز به شمار رود.
موزه یهود از بهترین جاذبه های گردشگری ونیز

موزه یهود در ونیز

ساعات کاری موزه یهود در ونیز
  • ساعات کاری: در فصول گرم سال از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر و در فصول سرد سال از ساعت 10 صبح تا 5:30 بعد از ظهر
  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن موزه یهود در ونیز اینجا را کلیک کنید.
6

کنیسه‌های یهودیان

Synagogues


بازدید از کنیسه‌ها که از عبادتگاه‌های یهودیان هستند را نیز می‌توان در شمار بهترین جاذبه های گردشگری ونیز به شمار آورد.

ساعات کاری این کنیسه‌ها

ساعت کاری: هر روزه از ساعت 9 تا حدود 5 بعد از ظهر

7

کلیسای مدونا دل اورتو

Church Of Madonna Dell’orto


نام این کلیسا از یک حکایت جالب گرفته شده است، وجود قصه در مورد مجسمه مدونا باعث شد که نام کلیسای مدونا دل اورتو را در شمار بهترین جاذبه های گردشگری ونیز قرار دهیم. داستان از این قرار است که کشیش ناحیه کانارجیو به مجسمه‌ساز ونیزی، جیووانی دی سانتی، سفارش ساخت مجسمه‌ای به نام مدونا را داد. بعد از ساخت، مجسمه مورد قبول کشیش واقع نشد و جیووانی مجسمه را در باغچه خانه خود قرار داد.
گفته می‌شود این مجسمه در شب به طرز معجزه آسایی شروع به درخشیدن می‌کرد. رفته رفته این خبر در سطح شهر پخش شد به‌طوری‌که مردم برای زیارت به باغ جیووانی می‌رفتند.
این تقدس و زیارت به حدی رسید که اسقف کلیسای جامع ونیزی به منظور جلوگیری از گسترش خرافات و تعصبات مذهبی و همچنین ایجاد بدعت در آیین مسیحیت، از جیووانی دی سانتی درخواست کرد تا این اثر را در یک کلیسای عمومی قرار دهد.
پس از آن بود که این هنرمند به روحانیان کلیسای تازه تأسیس سان کریستوفورو پیشنهاد داد تا این مجسمه را در این کلیسا قرار دهند مشروط بر اینکه آنها 3 شرط از او را بپذیرند:
  • اولین شرط جیووانی این بود که وقتی فوت کرد با هزینه شخصی خودش در نزدیکی مجسمه دفن شود.
  • همچنین مراسمی به افتخار او برگزار شود.
  • و مهمتر از همه، کلیسا مبلغی را که در آن زمان بسیار هنگفت بود به او بپردازد.
راهبان کلیسا دو درخواست اول را پذیرفتند اما مبلغ لازم برای برآورده کردن درخواست سوم را نداشتند. بعدها مجسمه توسط مدرسه سن کریستوفورو خریداری شد و در نهایت در سال 1377 وارد کلیسا شد. در سال 1414 بنا به قطعنامه شورای 10، این مکان مقدس به طور قطعی به مدونا دل اورتو تقدیم شد. 
کلیسای مدونا دل اورتو

کلیسای مدونا دل اورتو

ساعات کاری و لوکیشن کلیسای مدونا دل اورتو
  • ساعات کاری: از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر
  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کلیسای مدونا دل اورتو اینجا را کلیک کنید.

سستیری سن پولو

Sestiere Of Saint Polo

سن پولو قدیمی‌ترین و کوچکترین ناحیه یا سستیری ونیز است. در واقع منطقه سن پولو اولین سکونتگاه در ریالتو بود. از مشهورترین و بهترین جاذبه های گردشگری ونیز در منطقه سن پولوی ونیز می‌توان به کلیسای سن جیاکومو دی ریالتو که قدیمی‌ترین کلیسای ونیز است اشاره کرد.
از دیگر جاذبه های گردشگری سستیری سن پولو در ونیز می‌توان به بازارهای میوه و ماهی آن اشاره کرد. همچنین وجود مغازه‌های باکاری و اوستری که نوشیدنی و فینگر فود و فست فودهای ساده را ارائه می‌دهند به گردشگرپذیر شدن هر چه بیشتر ناحیه سن پولو منجر شده است.
ناحیه سن پولو از بهترین جاذبه های گردشگری ونیز
یکی از انواع این فینگر فودها، بشقاب‌های کوچکی به نام چیکِتی cicchetti (تلفظ “chi-KET-tee”) است که گفته می‌شود از کلمه‌ی لاتین “ciccus” به معنای “کم” یا “هیچ” گرفته شده است. این اصطلاح طیف وسیعی از غذاها از پولپته (کوفته سرخ شده) گرفته تا کروستینی (ساندویچ های کوچک)، پنینی (ساندویچ های کوچک روی رول های خمیری) و ترامتزینی و … را شامل می‌شود.
8

پل ریالتو

The Rialto Bridge


پل ریالتو بدون شک محبوب‌ترین، شناخته شده‌ترین و از بهترین جاهای دیدنی ونیز است.
پل ریالتو که در سال‌های پایانی قرن شانزدهم ساخته شد، قدیمی‌ترین پل شهر ونیز است که به‌عنوان یک دستاورد معماری و مهندسی دوره رنسانس از اهمیت بسیاری برخوردار است . این سازه توسط آنتونیو دا پونته و برادرزاده‌اش آنتونیو کونتینو پس از یک مسابقه طراحی در ونیز، طراحی و ساخته شد.
این پل تا کنون چندین بار فروریخته و بار دیگر مورد بازسازی قرار گرفته است، نخستین بار در جریان شورشی به رهبری باژامونته تیپولو در سال 1310،  در اثر آتش سوزی آسیب دید.
مرتبه دوم در سال 1444 زمانی که جمعیت زیادی برای تماشای رژه قایق در عروسی مارکی فررا روی پل جمع شده بودند فروریخت و سپس به صورت یک پل متحرک بار دیگر مورد بازسازی قرار گرفت. 
 این پل بار دیگر در سال 1524 فروریخت که دوباره بازسازی شد.
پل ریالتو در ونیز

پل ریالتو در ونیز

ساعات کاری و لوکیشن پل ریالتو
  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن پل ریالتو اینجا را کلیک کنید.
9

کلیسای سن پولو

Chiesa di San Polo


 یک کلیسای کاتولیک در ونیز است که به پولس رسول (از حواریون مسیح) تقدیم شده است. 
این کلیسا که از بهترین جاذبه های گردشگری ونیز است طبق تاریخ، در سال 837 ، به دستوردوک پیترو ترادونیکو و پسرش جیووانی، ساخته شده است.
لوکیشن کلیسای سن پولو
  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کلیسای سن پولو اینجا را کلیک کنید.
10

کلیسای سانتا ماریا گلوریوسا دی فراری

The Basilica di Santa Maria Gloriosa dei Frari


کلیسای سانتا ماریا گلوریوسا دی فراری که معمولاً به اختصار فراری نامیده می شود، کلیسایی است که در کامپو دی فراری در مرکز منطقه سن پولو در ونیز ایتالیا واقع شده است .
نقطه برجسته این کلیسا که در بدو ورود توجه شما را به خود جلب می‌کند، نقاشی تیتیان به نام “تعالی باکره” است که در محراب اصلی قرار گرفته و با شیشه‌های رنگی احاطه شده است.
از دیگر نقاط دیدنی می‌توان به مقبره اختصاص داده شده به آنتونیو کانوا (مجسمه ساز ایتالیایی قرن هجدهم) اشاره کرد. بنای تدفین توسط شاگردان این هنرمند ساخته شده است.
اطلاعات کلی کلیسای سانتا ماریا
  • ساعات بازدید: همه روزه: از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر، یکشنبه‌ها: 1 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر
  • آدرس وبسایت: basilicadeifrari.it
  • لوکیشن: برای دیدن لوکیشن کلیسای سانتا ماریا در سن پولوی ونیز اینجا را کلیک کنید.
  • هزینه بلیت ورودی: بزرگسالان:€3 (دلار امریکا$3.20)، دانشجویان زیر 30 سال: €1.50 (دلار امریکا$1.60)، کودکان زیر 11 سال: ورود رایگان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383