پاتایا گردی

به جراًت میتوان گفت که پاتایا نه تنها یکی از مقاصد اصلی گردشگران اروپایی است بلکه این شهر جز پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در بین مردم ایران نیز می‌باشد. این شهر، یا بهتر است بگوئیم شهر ساحلی در 148 کیلومتری بانکوک قرار گرفته.
در آخرین سرشماری صورت گرفته در تایلند، جمعیت پاتایا حدود 100 هزار نفر تخمین زده شده است و نکته جالبی که وجود دارد این است که جمعیت زنان بیشتر از مردان است، حدود 47 درصد را مردان و 53 درصد را زنان تشکیل میدهند.
عمده درآمد پاتایا از گردشگری و توریسم است. این موضوع باعث شده تا مسئولان پاتایا، بیشتر به فکر نوسازی و یا ساخت زیر ساخت‌های جدید بیفتند، از هتل‌ها گرفته تا جاده‌ها و اماکن تفریحی و …
تایلند در سال نو میلادی و کریسمس، شلوغ‌ترین زمان خود را طی میکند چرا که از سراسر دنیا به این شهر سفر میکنند تا در جشن‌ها و فستیوال‌های تایلندی برگزار شده در پاتایا شرکت کنند.

آب و هوای پاتایا

_
یک ویژگی که پاتایا را از دیگر مقاصد گردشگری دنیا متمایز میکند، آب و هوای معتدل و ناب آن است که به گردشگران اجازه میدهد تا در تمام فصول سال به این مقصد دل انگیز و مفرح سفر کنند.
پاتایا دارای آب و هوایی استوایی است چرا که به خط استوا نزدیک است و به همین دلیل است که هوای بسیار دلچسب و مطبوعی دارد.
درجه حرارت پاتایا در بیشترین اندازه خود به 37 درجه و در کمترین آن به 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که نشان از هوای نسبتا گرم این شهر دارد.
باران نیز در پاتایا نسبت به سایر شهرهای تایلند، کمتر میبارد به طوریکه میانگین بارش سالانه پاتایا به 1110 میلی‌متر می‌رسد که از این مقدار، ماه‌های سپتامبر و اکتبر بیشترین میزان بارش را با 204 و 216 میلی‌متر به ترتیب، دارا می‌باشند.
بهترین زمان برای سفر به پاتایا وجود ندارد چرا که تمام طول سال هوا طوری است که میتوانید به این شهر سفر کرده و از اقامت خود در پاتایا لذت ببرید.

تاریخچه

_
بیائید تا شما را بیشتر با تاریخچه این مقصد گردشگری آشنا کنیم …
چیزی که در تاریخ این شهر نقل شده اینطور است که شخصی بوده به نام فرایا تاک (بعد‌ها او را پادشاه تاکسین صدا میزدند) که میخواست کل این سرزمین یعنی تایلند را از آن خود کند و به همین منظور با ارتش خود به یکی از شهرهای آن زمان یعنی چانتابوری لشگر‌کشی میکند تا آنها را به زانو در آورده و تسلیم خود کند.
چانتابوری رهبری داشته به نام نای کلوم، نای کلوم شخصیتی آرام داشت و از جنگ هراسان بود و تا فرایا تاک را دید که با او به محربانی برخورد میکند، در محلی به نام تاپ فرایا تسلیم وی شد که بعد‌ها و به مرور زمان تاپ فرایا به پاتایا تغییر شکل میدهد.
پاتایا تا دهه 1960، یک دهکده ماهیگیری بود اما در طول جنگ ویتنام، سربازان آمریکایی این دهکده را پیدا کرده و آن را محل مناسبی برای استراحت و خوشگذرانی دیدند.
بعد از جنگ ویتنام نیز، دولت محلی متوجه پتانسیل این دهکده شده و آن را به مرور به مقصدی منحصر به فرد برای گردشگران تبدیل کردند.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری پاتایا

_
پاتایا را بی‌شک باید جز لیست اصلی سفر گردشگران ایرانی بدانیم، این موضوع را میتوان از فروش بالای تور این مقصد متوجه شد. پاتایا از جمله شهرهایی است که هم جاذبه‌های دیدنی دارد و هم سواحل رویایی.
از مهمترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی که در پاتایا میتوانید از آنها بازدید داشته باشید میتوان به :
جزیره مرجان که فاصله ای 7 کیلومتری با پاتایا دارد،
باغ استوایی نانگ‌نوچ که پر است از گل‌های ارکیده و نخل‌های زیبا،
و یا دنیای زیر آب که آکواریومی است در پاتایا، اشاره کرد.
این‌ مواردی که اشاره شد، فقط بخش کوچکی از جاذبه‌های این مقصد پرطرفدار بود، در قسمت جاذبه‌ها میتوانید به تهداد بیشتری از جاذبه‌های پاتایا دسترسی داشته و با آنها آشنا شوید.

غذاهای پاتایا

_
و اما برسیم به بخش مهم سفر به پاتایا یعنی خوراکی‌ها و غذاهای متنوع پاتایا …
از هیچ بابتی نگران نباشید چرا که آنقدر تنوع طعم و رنگ و بو و مزه غذاهای تایلندی بسیار است که هر ساعت از شبانه روز و با هر سلیقه‌ای میتوانید انتخاب خود را داشته و از غذای خود و خوراکی که سفارش داده‌اید لذت ببرید.
اگر بخواهیم به رستوران‌های پاتایا اشاره کنیم باید از رویال گریل، خانه شیشه‌ای یا گلس هاوس و یا رستوان داریوس نام ببریم.
این رستورانهایی که اشاره شد تنها تعداد محدودی از رستورانهای پاتایا می‌باشد، برای اینکه به لیست بیشتری از رستورانها دسترسی داشته باشید، فقط کافی است به بخش رستوران و غذا در پایین همین صفحه مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383