فستیوال ماراتن دبی

فستیوال ماراتن دبی

دبی با داشتن امکانات زیاد و تفریحاتی که برای مردم فراهم کرده تونسته سالانه و به دلایل مختلف و ایونتهایی که برگزار میکنه گردشگران زیادی رو به خودش جذب کنه . یکی از این دلایل که قراره تو این مطلب بهتون توضیح بدیم، فستیوال ماراتن دبی هستش.
تا پایان این مطلب با یگانه گشت همراه باشید تا با این فستیوال هیجان‌انگیز بیشتر آشنا بشید.

تاریخچه ماراتن دبی

اولین بار این فستیوال در سال 1998 انجام شد که در این مسابقات فقط 150 نفر شرکت کردن که حدود  50 ورزشکار از خط پایان گذر کردن. با اینکه این فستیوال سالانه برگزار میشه اما چندین بار وقفه در برگزاری آن اتفاق افتاده.  به عنوان مثال در سال 1999 این مسابقات برگزار نشد و در سال 2006 به دلیل مرگ ناگهانی شیخ مکتوم، امیر دبی، این رویداد چند روز به تعویق افتاد و از تاریخ 6 ژانویه به 17 ژانویه تغییر کرد.
در سال 2008 تصمیم بر این شد که این فستیوال رو به گرانقیمت‌ترین فستیوال ماراتن دنیا تبدیل کنن و این کار انجام شد. برای شکستن و ثبت رکورد جهانی 1 میلیون دلار و برای نفرات اول چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان 250 هزار دلار پیش بینی شد.
این رویداد سالانه و بسیار مرتب در سالهای بعد انجام شد تا اینکه این رویداد در سال 2021 انجام نشد و همونطور که میدونید دلیل انجام نشدن و توقف این مسابقات همه گیری کرونا بود.

راهنمای شرکت در مسابقات ماراتن دبی

این رویداد دارای مسیرها و هزینه‌های متفاوتیه که میتونیم به این شکل توضیح بدیم:
  • برای شرکت در مسیر 42 کیلومتری که افراد بالای 18 سال اجازه ورود به اون رو دارن 150 دلار باید پرداخت کنید که در ساعت 6:30 صبح برگزار میشه .
  • برای شرکت در مسیر 10 کیلومتری که افراد بالای 15 سال میتونن شرکت کنن 85 دلار باید پرداخت بشه که ساعت برگزاریش هم 7 صبح در نظر گرفته شده .
  • و برای افرادی که میخوان به صورت فان تو این مسابقات شرکت کنن مسیر 4 کیلومتری در نظر گرفته شده که بابتش باید 50 دلار پرداخت کنید و ساعت 10 صبح هم شروع میشه .

تاریخ برگزاری فستیوال ماراتن دبی

این بار و در سال 2023 تاریخ برگزاری این رویداد که هر ساله در ژانویه برگزار میشده به فوریه تغییر پیدا کرده و این مسابقات در 23 فوریه 2023 قرار هست که برگزار بشه.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383