خانه منوچهری کاشان

خانه منوچهری کاشان، شکوه تاریخ کاشان


اگر در کاشان به دنبال خانه‌ای میگردید که هم زیبا و دلبر باشد هم بتواند ساعات خوبی را برای شما و همراهانتان فراهم کند خانه منوچهری کاشان بهترین گزینه است. این خانه با داشتن قدمتی 400 ساله و مربوط به دوران پادشاهان صفوی در پشت بازار قدیمی کاشان منتظر قدم‌های مسافران کاشان است.
اگر میخواهید بیشتر در مورد این اقامتگاه زیبا بدانید با یگانه گشت و با ادامه این متن همراه باشید.

مختصری درباره خانه منوچهری کاشان

همانطور که در پاراگراف اول اشاره شد خانه منوچهری کاشان قدمتی 400 ساله دارد و در زمان صفویه ساخته شده. این خانه در زمان قاجار به تاجری کاشانی رسید و او در این خانه زندگی میکرد تا از دنیا رفت.
این خانه تا به حال سه بار اسم خود را عوض کرده، از خانه رشادی به خانه امانت و سرانجام به خانه منوچهری تغییر نام داده است. در سال 1386 اقای شاهی به همراه خانم منوچهری این خانه را که بر اثر گذر زمان تخریب شده بود خریداری کرده و شروع به بازسازی آن کردند.
در سال 1389 و بعد از مرمت‌های بسیاری که روی خانه منوچهری کاشان انجام گرفت، افتتاح شد و تبدیل به یک اقامتگاه سنتی شد که با همزمان که دارای امکانات و تجهیزات به روز شد، ذات سنتی و معماری اصیل خود را نیز حفظ کرد.
جالب است بدانید که این خانه در زمان افتتاحیه با شماره 19327 به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسید.

معماری خانه منوچهری کاشان

به دلیل اینکه کاشان در قسمت کویری ایران قرار گرفته بیشتر خانه های سنتی کاشان به صورت گودال باغچه ساخته شده‌اند اما یکی از اندک خانه‌هایی است در کاشان که دارای آب انبار و سرداب است. این خانه مانند سایر خانه های تاریخی کاشان دارای بیرونی و اندرونی و شاه نشین  می‌باشد.
از دیگر ویژگی‌های خانه منوچهری کاشان می توان به گچبری ها و آجرکاری‌ها و نقاشی‌های دیدنی و منحصر به فرد آن اشاره کرد.
خانه منوچهری ها به صورت بوتیک هتل یا اقامتگاه سنتی در حال فعالیت است و دارای 3 طبقه می‌باشد، زیر زمین، همکف و بالای همکف. زمانی که به این هتل وارد می‌شوید با یک نوشیدنی خنک و بسیار خوشمزه و همینطور سنتی از شما استقبال میکنند.
خانه منوچهری کاشان دارای 8 سوئیت و اتاق می‌باشد که در 2 طبقه قرار گرفته‌اند از اتاق های یک تخته تا سوئیت‌های بزرگ در این خانه وجود دارد، پس نگران مهمان‌های خود نباشید اگر به صورت گروهی مسافرت میکنید.
لازم به ذکر است که اقامتگاه سنتی خانه منوچهری کاشان تخت دبل ندارد و در صورت نیاز میتوانید تخت های یک نفره را به هم بچسبانید و خلق یک تخت دبل کنید.

آدرس و ساعات بازدید و قیمت ورودی خانه منوچهری کاشان

آدرس و ساعات بازدید : این خانه در محله محتشم کاشان و پشت بازار قدیمی کاشان قرار دارد. متاسفانه این خانه زیبا بازدید عموم نداشته و تنها در صورت رزرو اتاق میتوانید به این خانه وارد شوید.
خانه منوچهری کاشان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383