خانه های تاریخی کاشان

خانه های تاریخی کاشان

کاشان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شهر‌های استان اصفهان به حساب می‌آید که به دلیل داشتن جاذبه‌های متنوع و قرار گرفتن در مسیر تهران به اصفهان، همیشه پر از مسافر و شلوغ بوده.
این شهر به دلیل داشتن خانه‌های قدیمی که قدمت آنها ممکن است به 300 و اندی سال برسد، شهره خاص و عام است و محلی برای بازدید و رفت و آمد توریست‌های ایرانی و خارجی .
تعداد خانه‌های تاریخی در کاشان زیاد نیست اما اگر بخواهیم نسبت به تراکم شهر و مساحت شهر بسنجیم، میتوانیم خانه های متعددی را پیدا کنیم، اما ممکن است بازسازی نشده باشند و امکان بازدید نداشته باشند .
حالا با یگانه گشت همراه باشید تا شما را با این خانه‌های قدیمی که هم دوس داشتنی و دیدنی هستند و هم ممکن است از آنها به عنوان اقامت‌گاه استفاده شود،آشنا کنیم.
  • 1
    خانه طباطبایی ها
خانه طباطبایی های کاشان
پرسه زدن در شهری که نماد تاریخ است ما را میرساند به مکانی دلنشین، باشکوه، پر از خاطره، قدم زدن روی سنگ‌فرشهایی که زمانی قدمگاه بزرگانی بوده، همه و همه تعریفی است کوتاه از خانه طباطبایی‌ها کاشان.
خانه‌ای که با داشتن تقریبا 5000 متر مربع وسعت و مساحت، نقاشی‌های زیبا، گچبری استادانه اساتید معمار و شیشه‌های رنگی در دل گردشگران دلبری میکند. خانه طباطبایی‌ها یکی از بهترین و زیباترین خانه های تاریخی کاشان است.
حیف است اگر با این خانه آشنایی نداشته باشید پس خواندن این مطلب رو از دست ندهید.
  • 2
    خانه بروجردی ها
خانه بروجردی های کاشان
خانه‌ای که وجب به وجب آن یادگار عشقی ماندگار است، عشقی که باب ساخت این خانه را گشود تا یادگاری باشد برای آیندگان. خانه بروجردی‌ها کاشان ساخته دستان پر توان معمار علی مریم کاشی است. خانه‌ای متعلق به قرن 13 و مساحت حدود 1700 متر مربع که جای کار 150 گچ کار، نقاش و بنا را روی خود دارد.
اگر علاقمند به داستان این عشق هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید.
  • 3
    خانه عباسیان
خانه عباسیان کاشان
خانه تاریخی دیگری که دیدن آن را نباید از دست داد خانه عباسیان است که یکی دیگر از خانه‌های تاریخی کاشان و از شاهکارهای معماری ایران به شمار می‌رود. ساخت این خانه از سال 1245 شروع شد و تقریبا 20 سال زمان برد تا خانه عباسیان ساخته شود و جالب است بدانید این خانه توسط یکی از تاجران کاشی به نام محمد ابراهیم خان ساخته شده است.
برای اینکه بدانید این خانه چه ویژگی‌هایی دارد، خواندن این مطلب را از دست ندهید.
  • 4
    خانه راهب (مهینستان راهب)
اقامتگاه سنتی مهینستان راهب
داخل شهر کاشان پر است از خانه‌های تاریخی که تبدیل به اقامتگاه شدند و یکی از بهترین آنها خانه راهب است. قدمت این خانه به دوران قاجار برمیگردد و 200 سال تاریخ آن را تخمین زده‌اند. این خانه در سال 1392 توسط استاد سید علی اکبر حلی یکی از معماران برجسته کاشان بازسازی و تبدیل به اقامتگاه شد و تغییر نام داد از خانه راهب به مهینستان راهب.
اگر میخواهید یک شب را در این اقامتگاه به صبح برسانید خواندن این مطلب را از دست ندهید.
  • 5
    خانه عامری ها (سرای عامری ها)
خانه عامری های کاشان
بزرگترین خانه تاریخی کاشان با قدمتی که به دوره زندیه برمیگردد و با حدود 7000 متر مربع یکی از بهترین و جذاب‌ترین خانه های تاریخی کاشان به حساب می‌آید. این خانه یادگار سهام‌السلطنه عامری است که در دوران قاجار زندگی می‌کرد و برای بازسازی این خانه زحمات زیادی کشید.
سرانجام این خانه توسط میراث فرهنگی در سال 1378 مورد مرمت قرار گرفت و سال بهره‌برداری آن یعنی 1393 تبدیل به واحد اقامتی و هتل 5 ستاره شد.
اگر میخواهید یک شب را در این سرای فوق‌العاده به صبح برسانید خواندن این مطلب را از دست ندهید.
  • 6
    خانه منوچهری (بوتیک هتل)
خانه منوچهری کاشان
خانه منوچهری کاشان نیز یکی دیگر از بهترین‌های کاشان است. این خانه در دوران صفویه ساخته شد که متاسفانه طبق اسناد کشف شده در سال 1778 میلادی (1157 شمسی) بر اثر زلزله ای ویران شد و چندین سال بعد این خانه توسط یکی از تجار کاشانی زمان قاجار مورد بازسازی قرار گرفت و به عنوان خانه مسکونی از آن استفاده میکرد.
بعد‌ها و پس از انقلاب در سال 1386 مورد بازسازی قرار گرفت و با شماره 19327 به ثبت ملی رسید. این خانه …. برای اینکه ادامه داستان این خانه را بدانید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383