جاذبه های گردشگری بانکوک

جاذبه های گردشگری بانکوک

جاذبه های گردشگری بانکوک از مهمترین دلایلی هستند که گردشگران را به گذراندن تعطیلات و اوقات فراغتشان در بانکوک ترغیب می‌کنند. شرکت یگانه گشت برگزار کننده تورهای تایلند، شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کند.

1. کاخ بزرگ بانکوک

این کاخ در سال 1782 و به دستور پادشاه آن زمان رامای اول ساخته شد. کاخ بزرگ بانکوک در سواحل رودخانه چائو فرایا واقع شده و جالب است بدانید که نمای این کاخ در آن زمان برخلاف امروز طلایی نبود و از چوب ساخته شده بود.

این بنای دیدنی خیره کننده، واقع در جاده Na Phra Lan در شهر قدیمی بانکوک است و شامل مجموعه‌ای از ساختمان‌ها است که از سال 1782 تا 1925 اقامتگاه رسمی و محل زندگی پادشاهان سیام (تایلند کنونی) بوده است.
امروزه روز نیز این کاخ در مراسم سلطنتی و سایر رویدادهای رسمی و از همه مهم‌تر به عنوان یکی از بزرگترین و گردشگر پذیرترین جاذبه توریستی بانکوک اهمیت خود را حفظ کرده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاخ بزرگ در بانکوک

 معماری کاخ بزرگ

معماری این کاخ متشکل از مجموعه مستطیل شکل گسترده و باشکوهی با مساحتی بالغ بر 716584.8 متر مربع مساحت است و توسط دیوارهایی با طول 1.9 کیلومتر و 12 دروازه و 17 قلعه احاطه شده است.

درون این کاخ مجموعه‌ای بزرگ و متنوع از معابد، کاخ‌ها، کلیساها، غرفه‌ها و تالارها قرار گرفته و علاوه بر آن فضای باز روح انگیزی دارد.
همانطور که گفتیم در داخل کاخ بزرگ مجموعه‌ای از معابد وجود دارد یکی از این معابد معبد Wat Phra Kaew است که مجسمه طلایی بودای بزرگ داخل آن قرار گرفته است و از این حیث این معبد یکی از مهم‌ترین معابد بودایی در کل تایلند به شمار می‌رود.

مسیرهای دسترسی به کاخ بزرگ:

شما می‌توانید با قطار هوایی BTS به ایستگاه Saphan Taksin بروید. از آنجا، با قایق Chao Phraya River Express به اسکله چانگ رفته، سپس کمی پیاده‌روی کنید تا به ورودی اصلی کاخ بزرگ برسید.

ساعات کاری کاخ بزرگ:

کاخ بزرگ همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 3:30 بعد از ظهر باز است.

2. معبد وات فو معبد بودای دراز کشیده

این معبد با دو نام Wat Pho ( وات فو) و Wat Phra Chetuphon شهرت دارد. Wat Pho (معبد بودای دراز کشیده) یا Wat Phra Chetuphon، درست در پشت و بخش جنوبی کاخ بزرگ واقع شده است و با کاخ بزرگ در حدود 10 دقیقه که به صورت پیاده طی شود فاصله زمانی دارد. بازدید از این معبد برای افرادی که برای اولین بار به بانکوک سفر می‌کنند پیشنهاد می‌شود.
در این معبد مجسمه بودای غول‌پیکر خوابیده قرار گرفته است. این مجسمه از جنس طلا بوده و حدود 46 متر طول دارد.
این قسمت از کاخ بزرگ مکانی عالی برای دریافت خدمات اسپا و ماساژ سنتی تایلندی است. وجود سالن های اسپا در این معبد دو مزیت داشته :
1. کاخ بزرگ و معبد وات فو را به عنوان مراکزی پیش رو در صنعت اسپا و ماساژ درمانی
2. و همچنین از منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری بانکوک در سراسر دنیا معرفی کرده است.
بودای خوابیده در معبد وات فو
از آنجایی‌که کاخ بزرگ بسیار وسیع بوده و محوطه آن نیازمند تجدید قوا برای ادامه پیاده‌روی است پیشنهاد می‌کنیم از خدمات اسپا و ماساژ تایلندی برای پاهایتان استفاده کنید.
ماساژ کل بدن ممکن است هزینه زیادی را به شما تحمیل کند و غیر ضروری باشد اما ماساژ پا در عین حال که مقرون به صرفه بوده؛ شما را برای پیاده روی در ادامه مسیر یاری می‎کند.

3. محله چینی‌ها

محله چینی‌های بانکوک منطقه‌ای رنگارنگ، عجیب‌وغریب و به طرز دلپذیری شلوغ و پرجنب‌وجوش است.
در ادامه شما را دعوت می‌کنیم که به صورت کوتاه در مورد تاریخچه محله چینی‌ها خوانده و از بازارها و غذاخوری‌های سطح خیابان‌‌های این شهر اطلاعاتی هر چند جزئی به دست آورید.

تاریخچه ایجاد محله چینی‌ها در بانکوک

در گذشته در کشور چین قحطی وسیعی رخ داد و بسیاری از مردم چین مجبور به مهاجرت به جنوب شرقی آسیا یعنی تایلند و شهر بانکوک شدند.
آن‌ها در ابتدا در منطقه‌ای که به کاخ بزرگ امروزی نزدیک بود ساکن شدند اما با ساخت کاخ بزرگ مجبور به نقل مکان به سامپنگ شدند و از همین زمان بود که تجارت بین دو کشور تایلند و چین رونق گرفت. روزانه قایق‌های چینی کالاهایی را به تایلند می‌آوردند در واقع به دلیل وجود همین قایق‌ها معبد وات یاناوا در دوران آیوتایا ساخته شد.
محله چینی‌ها

غذا در محله چینی‌ها

این محله بدون شک متنوع‌ترین غذاخوری‌ها در کل بانکوک را در اختیار دارد. اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم به جاده معروف Yaowarat رفته و بهترین غذاهای دریایی و آسیایی را در محله موسوم به محله چینی‌ها امتحان کنید.
از بهترین غرفه‌هایی که غذاهای خیابانی می‌فروشند می‌توان به غرفه Kaew Yao Wa-Rat اشاره کرد. اکثر غذاهایی که در منوی این رستوران دیده می‌شود غذاهای دریایی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به خرچنگ سرخ شده و میگو با طعم میخوش (ترش و شیرین) اشاره کرد.
هم‌چنین این محله به دلیل دسرهای عجیب و غریب و در عین حال اشتها آورش معروف است و شاید همین امر محله چینی‌ها را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک مبدل کرده است. از جمله این دسرها (که جزو محبوب‌ترین دسر در میان چینی‌ها هستند) می‌توان به کوفته‌های کنجدی با چای زنجبیل و نان رول‌های بسته بندی شده پر از شکلات اشاره کرد. این رول‌های گرم قبل از پر شدن با فیلینگ انتخابی شما، کاملاً سرخ می‌شوند.
آدرس محله چینی‌ها:

تایلند، بانکوک 10100 Yaowarat Road، Samphanthawong

4. بازار شناور دامنئون سادوک Damnoen Saduak

بازار شناور دامنوئن سادواک که در 100 کیلومتری بانکوک واقع شده، معروف‌ترین بازار شناور در تایلند و یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری بانکوک به شمار می‌رود. این بازار از آن جهت شناور خوانده می‌شود که در آن خبری از ساختمان و فروشگاه‌ها نیست و به جای آن فروشندگان محصولات خود را در قایق یا در ایوان خانه‌های ساخته شده روی آب، به فروش می‌رسانند.
برای بازدید از این بازار شناور حتما باید سوار قایق شوید.

تاریخچه ایجاد بازار شناور دامنئون سادوک Damnoen Saduak

از سال 1866 تا 1868، به دستور پادشاه راما چهارم، کانال دمنوئن سادواک به طول 32 کیلومتر (20 مایل) برای اتصال رودخانه‌های مای کلونگ و تا چین ساخته شد.
 بسیاری از بازارهای شناور از این کانال به وجود آمدند و حدود 200 کانال فرعی توسط روستاییان حفر شد.
در سال 1971، اداره گردشگری تایلند (TAT) بازار Lad Plee را به یک جاذبه گردشگری برای توریست ها و گردشگران خارجی تبدیل کرد. در آن زمان فروشندگان قایق و همچنین مغازه‌هایی اندک در حاشیه کانال دامنتون سادواک وجود داشت. در سال 1981 میلادی کانال جدیدی به این بازار شناور افزوده شد و این بازار وسیع‌تر شد که در نهایت بازار شناور مدرنی با نام Damnoen Saduak شکل گرفت.
بازار شناور دامنئون سادوک
اگر بار اولی باشد که به بانکوک می‌روید، بازدید از این بازار تا حدی برای شما لذت‌بخش و منحصر به فرد خواهد بود که شاید نتوانید در هیچ جای دیگری از دنیا مشابه آن را تجربه کنید.
برای بازدید از این بازار باید حتما سوار قایق شوید. این بازار بیش از یک ساعت با شهر بانکوک فاصله دارد.
آدرس: تایلند،راچابوری 70130، دمنوئن سادواک
ساعات کاری: هر روز از ساعت 7 صبح تا 5 بعدازظهر دایر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383