جاذبه های دیدنی آنتالیا

جاذبه های دیدنی آنتالیا

جاذبه های دیدنی آنتالیا

آیا قصد سفر به آنتالیا را دارید؟ آیا به دنبال بهترین جاهای دیدنی آنتالیا هستید؟ ما در شرکت یگانه گشت ضمن معرفی بهترین جاذبه های دیدنی آنتالیا، بهترین تورهای آنتالیا را مطابق با بودجه و سلیقه شما به شما ارائه می‌دهیم.
این مطلب بدون حاشیه‌نویسی نگاشته و هدف ما ارائه اطلاعات کاربردی، جامع برای مسافران مقصد آنتالیاست.

معروف ترین جاذبه های دیدنی آنتالیا

  • 1
    سرزمین افسانه‌ها در آنتالیاThe Land of Legends Theme Park
تم پارک سرزمین افسانه ها به طور قطع از بهترین و پرطرفدارترین جاذبه های دیدنی آنتالیا بوده به طوری‌که پذیرای سالانه بالغ بر 2 میلیون گردشگر از سراسر دنیاست. لازم به ذکر است که این تم پارک در حوالی منطقه بلک در آنتالیا ترکیه واقع شده است.
اما سوال اصلی اینجاست که تم پارک چیست؟ تم پارک، نوعی شهربازی است که در آن شخصیت‌های کارتون‌های مشهور و حتی فیلم‌هایی در دره سنی کودکان وجود دارد. امکانات تم پارک‌ها فراتر از شهربازی معمولی است.
سرزمین افسانه ها در آنتالیا
  • 2
    منطقه کالیچی در آنتالیاKaleici, Antalya
شهر قدیمی کالیچی آنتالیا که امروزه دیگر نه شهر است و نه شهرک! منطقه‌ای بندری در قسمت مرکزی و متمایل به شرق آنتالیاست که از مشهورترین جاذبه های دیدنی آنتالیا به شمار می‌رود. قایق‌های زیادی در نوار ساحلی (ساحل لارای) این شهر وجود دارند.جالب است بدانید قدمت این شهر به زمان امپراطوری روم و بیزانس در ترکیه و حکمرانی سلسله سلجوقیان در ایران می‌رسد.
کالیچی بافتی باستانی دارد به‌طوری‌که قدمت ساختمان‌های آن به قرن 18 و 19 میلادی می‌رسد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم کالیچی شهری قدیمی است بنابراین در روزگاران گذشته دور تا دور آن با دیوارهایی محاصره شده بود که امروزه روز این حصار یا دژ دفاعی برداشته شده است.
خیابان‌های منطقه کالیچی آنتالیا
قایق‌های موتوری در بندر کالیچی
  • 3
    دروازه هادریان آنتالیاHadrian's Gate, Antalya
دروازه هادریان آنتالیا در منطقه کالیچی آنتالیا در قسمت مرکزی آنتالیا واقع شده است. این دروازه که به دلیل ساخته شدن از سنگ مرمر به دروازه مرمر نیز مشهور است به افتخار پیروزی‌های امپراطور روم باستان؛ یعنی امپراطور هادریان ساخته شده است.
اگر به یاد داشته باشید در معرفی شهر قدیم کالیچی گفتیم که در روزگاران گذشته دور تا دور این شهر را دیواری محصور کرده بود که امروزه بخش اعظم آن دیوار ویران شده است اما جالب است بدانید دروازه هادریان آنتالیا یکی از دروازه های ورودی به شهر قدیم کالیچی آنتالیا بوده است. در واقع دروازه هادریان از جمله قسمت‌های باقی مانده از حصار یا دیوار دفاعی اطراف کالیچی است.
دروازه هادریان-2
  • 4
    برج ساعت آنتالیاAntalya Clock Tower
برج ساعت آنتالیا بنایی تاریخی به قدمت 13 قرن بوده و از میراث باستانی ارزشمند ترکیه به شمار می‌رود. این برج در ابتدای احداث؛ یعنی در زمان حکمفرمایی امپراطوران بیزانس در خاک آناتولی (ترکیه امروزی) با کاربری فانوس دریایی ساخته شد.
لازم است توضیح دهیم که فانوس‌های دریایی در گذشته در حکم محل دیده‌بانی برای اطلاع از حمله قوای دشمن به کار می‌رفتند. 
این فانوس دریایی ده قرن بعد، یعنی در قرن نوزدهم میلادی و در دوره حکمرانی سلاطین عثمانی به برج ساعت تغییر کاربری داد. در تاریخ ترکیه دقیقا مشخص نیست که چه امری باعث این تغییر کاربری شد اما آنچه از شواهد و قرائن مشخص است موید آن است که در قرن نوزدهم میلادی و در زمان سلطنت سلطان عبدالحمید، با رواج احداث برج‌هایی تحت عنوان برج‌های ساعت این تغییر انجام شد.
جالب است بدانید ساعتی که در برج ساعت آنتالیا قرار گرفته هدیه‌ای از جانب قیصر آلمانی؛ ویلهلم دوم است.
برج ساعت آنتالیا

منابع:

Tripadvisor.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383