منطقه کالیچی آنتالیا


آیا قصد سفر به منطقه‌ای آرام و باستانی در ترکیه را دارید؟ آیا هنوز در انتخاب مقصد نهایی خود به ترکیه مردد هستید؟ آیا قصد دارید با توجه به بودجه و هزینه خود برنامه سفرتان را بچینید؟  اگر پاسختان به سوالات فوق مثبت است شما صفحه درستی را گشوده‌اید و ما در شرکت گردشگری یگانه گشت به شما منطقه کالیچی آنتالیا را پیشنهاد می‌کنیم. منطقه کالیچی که به شهر قدیمی کالیچی نیز معروف است خود یکی از بهترین جاذبه های دیدنی آنتالیا به شمار می‌رود، حال ما در این مطلب اطلاعات ضروری و کاربردی برای مسافران آنتالیا و مشخصا مقصد کالیچی گردآوری کرده‌ایم.
یک زوج در منطقه کالیچی آنتالیا
قایق‌های موتوری در بندر کالیچی
ساختمان‌های قدیمی کالیچی آنتالیا
خیابان‌های منطقه کالیچی آنتالیا

تاریخچه منطقه کالیچی آنتالیا


منطقه کالیچی آنتالیا منطقه‌ای توریست‌پذیر و از شناخته‌شده‌ترین جاذبه های دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود. جالب است بدانید کالیچی به معنای “داخل قلعه” یا “قلعه درونی” است. این شهر اصالت و بافت قدیمی خود را حفظ کرده به طوری‌که بناها و ساختمان‌های آن یادگار قرن 18 و 19 میلادی هستند. از نظر ظاهری این شهر بسیار به منطقه آلاچاتی شباهت دارد.
این محله همانندِ بیشترِ مناطقِ ترکیه با نام‌هایِ متعددی شناخته می‌شود؛ از جمله این نام‌ها می‌توان به منطقه کالیچی آنتالیا، منطقه‌ی کاله ایجی، کالیجی و کالچی اشاره کرد.
اگر از قدمتِ این شهر بپرسید باید بگوییم قدمتِ این منطقه به زمان حکم‌رانی پادشاهانِ سلجوقی در ایران و سلطه رومیان باستان بر خاک ترکیه برمی‌گردد.
اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید و مشتاق به دانستن جاذبه‌ های دیدنی آنتالیا هستید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید؛ اما به‌صورت اجمالی بهترین جاذبه های دیدنی و رستوران‎‌های این منطقه باستانی را در زیر لیست کرده‌ایم:
  • جاذبه های دیدنی منطقه کالیچی
  • موزه دنیز بیولوجیسی Deniz Biyolojisi Muzesi
  • مسجد مهمت پاشا
  • موزه اسباب‌بازی آنتالیاAntalya Toy Museum
  • برج ساعت
  • بهترین رستوران های اطراف منطقه کالیچی
  • بالیکچی مِیهانسی کالیچیBalikci Meyhanesi Kaleici
  • آیار میهانِسیAyar Meyhanesi
  • یورکیش کالیچی استیک گاسترو urkish Kaleici Steak Gastro
همان‌طور که پیش‌تر گفتیم قدمتِ ساختمان‌ها و بناهایِ منطقه‌ی کالیچیِ آنتالیا به اواخر قرن 18 و 19 میلادی برمیگردد. اکثر ساختمان‌ها و سازه‌های این شهرِ قدیمی؛ مسکونی هستند اما با این حال بسیاری از ساختمان‌هایی که روزگاری مسکونی بودند به بوتیک‌ هتل‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها تبدیل شده‌اند.
رستوران های منطقه کالیچی آنتالیا
منطقه کالیچی آنتالیا دارای سازه‌هایی است که قدمت آنها به دوران جمهوری روم، بیزانس، سلجوقی، عثمانی و جمهوری مدرن ترکیه می‌رسد. با این حال، بیشتر آن مربوط به اواخر قرن 18 و 19 است. در حالی که برخی از خانه‌های سنتی شهر قدیمی آنتالیا توسط ساکنان اشغال شده‌اند، بسیاری از ساختمان‌های منطقه کالیچی استانبول به هتل‌ بوتیک‌، رستوران‌ها و مغازه‌هایی تبدیل شده‌اند که صنایع دستی و دیگر هنرهای فولکلور را می‌فروشند. این منطقه توسط شهرداری آنتالیا تحت بازسازی گسترده قرار گرفته است.
منطقه Kaleiçi در بخش مرکزی شرقی شهر در امتداد ساحل مدیترانه واقع شده است که در مقابل بندر قایق‌های تفریحی که مربوط به دوران روم است، قرار دارد.

جاذبه های دیدنی شهر کالیچی آنتالیا


1. برج ساعت آنتالیا


برج ساعت آنتالیا در زبان ترکی به ساعت کولسی به معنای برج ساعت شهرت دارد. به گفته باستان‌شناسان قدمت این برج با توجه به دیوارهای مستحکم آن به قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد یعنی زمانی‌که قیصر ویلهلم دوم آلمان، در بیست و پنجمین سالگرد سلطنت سلطان عبدالحمید؛ امپراطور عثمانی، مجموعه‌ای از ساعت‌های دیواری را به سلطان ترکیه داد. این ساعت‌ها بعدها بر روی نمای خارجی بسیاری از برج‌های ترکیه از جمله برج ساعت ازمیر به کار رفتند.
برج ساعت آنتالیا

2. مسجد تکلی مهمت پاشا آنتالیا


مسجد تکلی مهمت پاشا یک مسجد باشکوه است که در منظره شهری جذاب آنتالیا واقع شده است. قدمت این مسجد به قرن هجدهم میلادی برمی‌گردد یعنی زمانی‌که شخصی به نام لالا تکلی محمد پاشا وزیر بزرگ امپراتوری ترکیه بود که اتفاقا نام این مسجد نیز از نام همین شخص گرفته شده است. این مسجد گنبدی بزرگ با شش گنبد کوچک دارد. بر روی کاشی‌های این مسجد نیز آیات قرآن نوشته شده است.
مسجد تکلی مهمت پاشا آنتالیا

سوالات متداول درباره شهر کالیچی آنتالیا


آیا شهر قدیمی کالیچی ارزش دیدن دارد؟
با نگاهی به مناظر و جاذبه های دیدنی منطقه کالیچی آنتالیا با قاطعیت می‌توانیم به شما بگوییم که این شهر قدیمی قطعاً ارزش بازدید را دارد، حتی اگر فقط ساعت‌ها در پیچ‌وخم خیابان‌ها پرسه بزنید چرا که همین پرسه زدن‌ها در گوشه‌وکنار خیابان‌های این شهر بسیار مفرح و بی‌نظیر خواهد بود به طوریکه هرگز در هیچ جای دیگری مشابه آن را نخواهید یافت.
منطقه کالیچی چقدر با ساحل لارا فاصله دارد؟
ساحل لارا که از شناخته‌ شده‌ ترین سواحل آنتالیا است تا شهر قدیمی کالیچی آنتالیا تنها حدود 14 کیلومتر فاصله دارد.
چگونه به شهر قدیمی یا منطقه کالیچی در آنتالیا دسترسی پیدا کنیم؟
اگر برای اولین بار قصد رفتن به منطقه کالیچی آنتالیا را دارید پیشنهاد می‌کنیم برج ساعت را به عنوان راهنمای رسیدن خود به این شهر قرار دهید چرا که برج ساعت در ابتدای شهر واقع شده و با پیدا کردن این برج مترفع می‌توانید به داخل شهر قدیمی راه پیدا کنید.
همچنین با دیدن مجسمه پادشاه آتالوس دوم (پادشاه پرگامون) که شهر آنتالیا را در حدود 150 سال قبل از میلاد تأسیس کرد، می‌توانید متوجه شوید که در نزدیکی برج ساعت آنتالیا هستید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383