جاذبه های دیدنی ازمیر

جاذبه های دیدنی ازمیر

جاذبه های دیدنی ازمیر

آیا قصد سفر به ازمیر ترکیه دارید ولی نمی‌دانید بعد از سفر چگونه اوقات خود را بگذرانید یا از کدام‌یک ازجاذبه های دیدنی ازمیر بازدید کنید؟
مشاوران ما در شرکت گردشگری یگانه گشت با مشاوره‌های کاملا رایگان و تخصصی شما را برای تجربه سفری خاطره انگیز متناسب با سلیقه و بودجه شما راهنمایی می‌کنند
در این مطلب برای احترام به وقت مخاطبین و مسافران گرامی از حاشیه نویسی پرهیز شده است پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید
ازمیر سومین شهر پرجمعیت ترکیه است، شهری مدرن و در عین حال با قدمتی به وسعت چندین هزار سال. اگر رفتن به ترکیه در لیست سفر شما وجود دارد پیشنهاد می‌کنیم حتما گذری به ازمیر نیز داشته باشید.

معروف ترین جاذبه های دیدنی ازمیر

  • 1
    شهر تاریخی افسوسEphesus in Izmir
شهر تاریخی افسوس که در میان مردم ترکیه به اِفِس مشهور است از جمله شهرهای تاریخی ترکیه و از ارزشمندترین جاذبه های دیدنی ازمیر به شمار می‌رود. این شهر که در مقطعی از تاریخ به واسطه شکست کِرزِس از کوروش کبیر تحت حکم‌رانی هخامنشیان قرار گرفت در سال 334 قبل از میلاد توسط اسکندر مقدونی از سلطه پارسی‌ها خارج شد. پادشاه ایران در آن زمان داریوش سوم بود.
 
اگر به مطالعه بیشتر درباره افسوس علاقه‌مند هستید مطلب ما با عنوان شهر افسوس ترکیه را مطالعه فرمائید.
شهر تاریخی افسوس
  • 2
    خانه مریم مقدس در ازمیرMeryemana Evi
اکتشاف این خانه سنگی که به خانه مریم مقدس مشهور است داستان جالبی دارد. داستان از این قرار است که راهبه‌ای آلمانی به نام کاترین امریش (1774-1824) در اواخر عمر خود و زمانی که در بستر بیماری بود رویاهای خود را برای ملاقات کنندگان خود تعریف و بازگو می‌کرد. او ادعا می‌کرد که در رویاهای خود خانه‌‌ی مریم مقدس را دیده است در همین حین نویسنده‌ای به نام کلمنس برنتانو از داستان‌های کاترین یادداشت برداری کرد و بعد از مرگ این راهبه، داستان‌های او را در کتابهایی منتشر و به کلیسا تقدیم کرد.
هم اکنون خانه مریم مقدس از پربازدیدترین جاذبه های دیدنی ازمیر به شمار می‌رود به‌طوی‌که سالانه مسیحیان و حتی مسلمانان زیادی از سراسر دنیا برای بازدید و زیارت این مکان مقدس به ازمیر سفر می‌کنند.
در صورت تمایل برای دانستن جزئیات بیشتر و دقیق‌تر به مطلبی ما با عنوان خانه مریم مقدس ازمیر مراجعه فرمائید.
خانه مریم مقدس-1
  • 3
    برج ساعت ازمیرIzmir Clock Tower
برج ساعت ازمیر ترکیه از جمله برج‌های ساعتی است که در زمان حکمرانی سلاطین عثمانی و سلطان عبدالحمید دوم احداث و افتتاح شد. این برج که بدون تردید از مشهورترین جاذبه های دیدنی ازمیر به شمار می‌رود همراه با برج ساعت آنتالیا از جمله برج‌های ساخته شده در زمان سلطنت سلطان عبدالحمید دوم است.
داستان از این قرار است که به مناسبت بزرگداشت بیست و پنجمین سال سلطنت سلطان عبدالحمید دوم، کمیل پاشا فرماندار وقت منطقه آیدین با افراد برجسته ازمیر دیدار کرد و طرح ساخت این برج‌ها را ارائه داد. ایده استفاده از ساعت‌ بعد از اهدای ساعت‌هایی از جانب امپراطور آلمان؛ ویلیهلم دوم شکل گرفت.
برای مطالعه بیشتر در مورد این برج، به مطلبی که با عنوان برج ساعت ازمیر تهیه شده است مراجعه فرمائید.
کبوترها بر فراز برج ساعت ازمیر
  • 4
    معبد آرتمیسTemple Of Artemis
معبد آرتمیس که نزدیک 5 قرن پیش در شهر تاریخی افسوس ساخته شد یکی از عجایب هفتگانه دوران باستان شناخته می‌شود. گفته می‌شود که دلیل فتح افسوس توسط اسکندر مقدونی علاقه زیاد او به این معبد بوده است. شاید یکی از دلایل این علاقه‌مندی اسکندر مقدونی تولد او هنگام اولین آتش سوزی معبد باشد. هم اکنون از معبد آرتمیس تنها چند ستون باقی مانده است.
اگر به تاریخ عهد باستان و عجایب هفتگانه علاقه‌مندید و مشتاق هستید در این زمینه بیشتر بدانید از شما دعوت می‌کنیم مطلب معبد آرتمیس را مطالعه فرمائید.
ویرانه های معبد آرتمیس
  • 5
    شهر تاریخی پرگامونThe Historical City Of Pergamon
پرگامون شهری تاریخی است که در قرن چهام قبل از میلاد مسیح توسط سلسله‌ آتالید در منطقه میسیا قدیم که امروزه با نام برگاما در قسمت شمالی استان ازمیر واقع شده است به وجود آمد و پایتخت حکمرانی این سلسله تا حدود 200 سال قبل از میلاد بود.
این شهر که از مطرح‌ترین جاذبه های دیدنی ازمیر به شمار می‌رود در دوران هلنیستی؛ قدرت سیاسی، هنری و فرهنگی زیادی داشت و روابط دوستانه‌ای با تمدن‌های معاصر خود برقرار کرد. جالب است بدانید یکی از بهترین کتابخانه‌های دنیا در آن دوران توسط سلسله آتالید در پرگامون تاسیس شد که رقابت نزدیکی از نظر شهرت، عظمت، کتاب‌های نفیس … با کتابخانه اسکندریه واقع در مصر باستان داشت.
اگر مایل به سفر به ازمیر و بازدید از پرگامون هستید شما را به مطالعه مطلبی با عنوان شهر تاریخی پرگامون دعوت می‌کنیم.
پرگامون در ازمیر
  • 6
    شهر تاریخی فوچاThe Historical City Of Foca
فوچا که نام قدیمی آن فوکایا است، شهری با قدمت چند هزار ساله و توریستی در شمال شرق استان ازمیر و از ارزشمندترین جاذبه های دیدنی ازمیر است که توسط یونانیان ساکن در مناطق آسیایی نزدیک دریای اژه به وجود آمده است.
این شهر علاوه بر اهمیتی که از نظر تاریخی و باستان شناسی دارد در ادیسه هومر که شاهکار ادبی جهان است به زیبایی توصیف شده است. هر چند که پیش از هومر نیز به عنوان شهری اساطیری در یونان شهرت داشت. فوچا با جاذبه های گردشگری متنوع خود محل مناسبی برای افرادی است که به دنبال سفر به منطقه‌ای ساکت و آرام و به دور از هیاهو هستند.
چنانچه قصد سفر به ازمیر و بازدید از فوچا که در زمان هخامنشیان و کوروش کبیر تحت سلطه ایرانیان نیز بوده است را دارید؛ مطلب شهر فوچا در ازمیر را مطالعه بفرمائید.
شهر فوچا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383