سفر به بدروم

سفر به بدروم

آیا قصد سفر به بدروم را دارید؟ آیا به اطلاعاتی در مورد نحوه خرید تور بدروم، جاذبه های دیدنی و مراکز خرید بدروم و حتی بهترین رستوران های بدروم نیاز دارید؟ اگر این مسائل به دغدغه و چالش شما در سفر مبدل شده پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را که به کوشش کارشناسان و مشاوران شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری یگانه گشت برای راهنمایی مسافرین و کاربران گرامی تهیه شده است مطالعه بفرمائید.
شهر بدروم همانند سایر شهرهای ترکیه نظیر آنتالیا و استانبول و … شهری شناخته شده و توریستی است به‌طوری‌که در سال 2019 و قبل از همه‌گیری کرونا، حدود 50 میلیون از توریست از سراسر جهان از این شهر بازدید کرده بودند.
این شهر که در استان موغله ترکیه در جنوب غربی ترکیه واقع شده از جمله شهرهای تاریخی ترکیه به شمار می‌رود که توسط یونانیان در هزاران سال پیش به وجود آمده است.

تاریخچه شهر بدروم

تا اواسط قرن بیستم میلادی صنعت عمده در شهر بدروم صنعت ماهی‌گیری بود اما رفته رفته با گسترش صنعت توریسم در ترکیه؛ بدروم نیز به یکی از شهرهای توریست پذیر ترکیه تبدیل شد.
از جمله جذابیت‌های عمده شهر بدروم برای گردشگران به تاریخچه این شهر برمی‌گردد. جالب است بدانید شهر بدروم و تقریبا تمامی شهرهایی که در ناحیه جنوب غربی ترکیه یعنی در منطقه آناتولی واقع شده‌اند هزاران سال پیش توسط یونانیان به وجود آمده‌اند. به همین دلیل یکی از عجایب هفتگانه دوران باستان، یعنی مقبره هالیکارناسوس در این شهر واقع شده است.
از دیگر عجایب هفتگانه که در ترکیه قرار گرفته است می‌توان به معبد آرتمیس اشاره کرد که در شهر تاریخی افسوس در استان ازمیر قرار گرفته و از ارزشمندترین جاذبه های دیدنی ازمیر به شمار می‌رود.

ویژگی‌های شهر بدروم

شاید این سوال در ذهنتان باشد که آیا سفر به بدروم ارزش هزینه، وقت و انرژی را دارد یا خیر؟ جالب است بدانید که بدروم مناسب طیف وسیعی از سلایق و علاقه‌مندی‌هاست به این شکل که اگر به محیط آرام علاقه‌مند باشید به شما منطقه میلتا مارینا را که یکی از مطرح‌ترین اسکله‌های شهر بدروم است؛ پیشنهاد می‌دهیم و اگر به مناطق پرشور و هیجان انگیز علاقه دارید رستوران‌ها و مناطق تفریحی – توریستی با ورزش‌های آبی مناسب شما خواهد بود.

بهترین جاذبه های دیدنی شهر بدروم

  • 1
    روستای کاراکایا
این روستا که بیش از سه قرن قدمت دارد و حدود نیمی از آن متروکه و خالی از سکنه شده است از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های منطقه بدروم به شمار می‌رود. در صورت سفر به بدروم، می‌توانید آن را در منطقه گوموشلوک بیابید.
  • 2
    آمفی تئاتر بدروم
این آمفی تئاتر که در منطقه گومبت (Gumbet) در بدروم واقع شده به عنوان یکی از بهترین سازه‌های مقبره کالیکارناسوس باستانی شناخته می‌شود و مربوط به سلطنت ماسولوس است.
  • 3
    آسیاب های بادی
آسیاب‌های بادی از جمله مهم‌ترین جاذبه های دیدنی بدروم به حساب می‌آیند که در سراسر شهر بدروم وجود دارند، حدود 4 دهه است که استفاده از این آسیاب‌های بادی متوقف شده است؛ این آسیاب‌ها که از سنگ و چوب ساخته شده‌اند و رنگ‌آمیزی سفید رنگی دارند در سراسر بدروم از جمله مناطق تورگوت ریِز (Turgutreis)  و گومبت (Gumbet) به وفور یافت می‌شوند.
  • 4
    قلعه بدروم
قلعه بدروم نام دیگر قلعه سنت پیتر، قلعه‌ای تاریخی در جنوب غربی ترکیه در شهر بندری بدروم و مشرف به آبهای نیلگون دریای اژه است. این قلعه در سال 1402 توسط شوالیه‌های سنت جان که با نام شوالیه‌های تیمارگر (hospitaller knights of st john) هم شناخته می‌شدند؛ ساخته شد. توصیه می‌کنیم هنگام سفر به بدروم حتما از این جاذبه دیدن کنید.
قلعه بدروم
لازم به ذکر است که این قلعه چهار برج مرتفع به نام‌های برج‌‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی دارد که نام‌های این برج‌ها به تاسی از کشورهای سازنده آنها روی این برج‌ها گذاشته شده است. جالب است بدانید که این چهار ملت ساخت قلعه را در سال 1437 تکمیل کردند و امپراتوری عثمانی در سال 1522 این قلعه را فتح کرد.
موزه باستان شناسی زیر آب بدروم 1
کشتی غرق شده اولوبرون 2
  • 5
    موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم
موزه باستان شناسی زیر آب بدروم که در قلعه بدروم واقع شده یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر بندری بدروم است که در سال 1995 به عنوان موزه سال اروپا انتخاب شد. در این موزه آثار باستانی دفن شده در بستر اقیانوس‌ها در اثر غرق کشتی‌ها، کشف و به معرض نمایش گذاشته شده است. اکثر این آثار متعلق به عصر مفرغ و برنز هستند.
از جمله مهم‌ترین آثار این موزه می‌توان به کشف کشتی اولوبرون در سال 1982 اشاره کرد. قدمت این کشتی به قرن 14 قبل از میلاد باز می‌گردد، در واقع غواصی که این کشتی را کشف کرد در آن زمان متوجه نبود که یکی از با ارزش‌ترین آثار عهد برنز را پیدا کرده است. این کشف بازخوردی جهانی داشت و مطرح‌ترین باستان‌شناسان از سراسر دنیا را به بدروم و موزه زیرآب بدروم کشاند.
هیجان انگیزترین کارهایی که می‌توانید در بدروم انجام دهید
پیش‌تر اشاره کردیم که بدروم به دلیل دارا بودن طیف وسیعی از تفریحات هیجان انگیز و آرام مناسب همه‌ی افراد با همه‌جور سلایق و علایق است. حال در این قسمت به معرفی هیجان‌انگیزترین کارهایی که می‌توانید در بدروم انجام دهید پرداخته‌ایم:

بازدید از سواحل بدروم

سواحل بدروم همانند بسیاری از سواحل کشور ترکیه مشرف به دریای اژه هستند. استفاده از این سواحل از اواسط فصل بهار تا انتهای تابستان بسیار پر رونق است و از گوشه کنار دنیا گردشگرانی برای گذراندن تعطیلات خود به سواحل بدروم می‌آیند.
شاید تنها ویژگی نه چندان محبوبِ این سواحل؛ سنگریزه‌ای بودن بافت کلی آن‌ها باشد که ممکن است باعث دلسرد شدن بسیاری از افراد از سفر به بدروم شود.
شاید شما از آن دسته از افرادی باشید که با کودکان خردسال خود قصد سفر دارید و روی شن بازی کودکان خود در سواحل شنی و نرم حساب ویژه باز کرده باشید؛ جالب است بدانید در بسیاری از قسمت‌های سواحل بدروم به طور مصنوعی سواحلِ شنی‌ِ نرم و سفید رنگ ایجاد شده که در صورت تمایل می‌توانید از این قسمت از سواحل استفاده کنید
اما توجه داشته باشید سواحل بدروم از مجهزترین سواحل ترکیه هستند و می‌توانید انواع مختلفی از تفریحات آبی از کایاک و قایق سواری تا چتر بازی و پاراسیلینگ را در آن تجربه کنید. و از همه مهم‌تر آن‌که قیمت هتل‌های مشرف به سواحل سنگ‌ریزه‌ای بسیار مقرون به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر نسبت به سواحل شنی و نرم است.
جالب است بدانید که بدروم مانند تعداد معدودی از شهرهای ساحلی در سراسر دنیا ساحلی به نام ساحل شتر دارد که در واقع در ضلع غربی ساحل اورتاکِنت (Ortakent) واقع شده است.
بهترین سواحل بدروم 1
بهترین سواحل بدروم 2
در صورت سفر به بدروم و بازدید از ساحل اورتاکنت می‎‌توانید همراه با کودکانتان سوار شترها شوید و عکس‌های یادگاری و خاطره‌انگیز زیادی بیندازید.

حمام های ترکی

حمام ترکی 1
حمام ترکی 2
حمام یا حمام ترکی نوعی حمام بخار یا محل استحمام عمومی ویژه جهان اسلام است. جالب است بدانید که مسلمانان از حمام‌‌های رومی  برای ساخت بسیاری از حمام‌ها از جمله حمام ترکی الگو گرفتند.
در مطلبی با عنوان حمام ترکی مفصل‌تر به مبحت حمام در ترکیه پرداخته‌ایم اما اگر بخواهیم به‌صورت اجمالی به بیان ویژگی‌های حمام‌های ترکی بپردازیم باید بگوییم حمام‌های ترکی از منظر ساختاری بی‌شباهت به حمام‌های عمومی در ایران که زمانی بسیار پررونق بودند نیستند؛ از جمله ویژگی‌های یکسان هردوی این‌ حمام‌ها می‌توان به پر بخار بودن هر دوی این حمام‌ها (فضایی مانند سونا) و حوضچه‌هایی با آب سرد در وسط حمام اشاره کرد.
از جمله تفاوت‌های حمام ترکی با حمام رومی در آبکشی با آب جاری و آب راکد است؛ رومیان در آب راکد که بی‌شباهت به استخر نبود غوطه ور می‌شدند اما در حمام‌های ترکی به دلیل دستور صریح اسلام مبنی بر شستشو با آب جاری؛ آب‌کشی با آب جاری صورت می‌گرفت و هم‌اینک نیز به همین صورت است. توصیه می‌کنیم در سفر به بدروم حتما از حمام‌های ترکی بازدید کرده و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با ما: 02188537383